![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En als gij een tot islam bekeerde belg wel dan zijde ne verrader van onze normen en waarden. Vervolging door westerse autochtonen, pfffffffff zekers weer de zielepoot uithange om compassie te krijgen. Wel van mij nie. Hoe eerder da ge opdondert naar de woestijnen waar die Mohammed vanaf kwam hoe beter. Niemand zeg da ge hier moe blijven alst u nie aanstaat hier. Ge hebt nog altijd u democratisch recht om te vertrekken. En vergeet uwe8) niet. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Zou jij vrijwillig moslim willen worden?
Ik sprak van de week een meisje die vrijwilligerswerk doet in een asielzoekerscentrum. Een Christelijke Armeense vrouw, die uit Turkije komt, vertelde haar dat dat de Islamitische azielzoekers er vanuit gaan dat Nederland binnen 10 jaar grotendeels Islamitisch is. Dan zeg ik: Over mijn lijk. En vele politici en partijen gaan nu schoorvoetend overstag, voor Belgie zal dat voor SP-a en PS wel heel moeilijk worden. [qoute] ![]() __________________ |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staan er nog een paar miljoen klaar om hier te komen. ![]()
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
OF een stabiel land met een economie waar je zelfs geld krijgt als je niets doet en ondertussen de crimineel (zwart werken, dealen,...) kan uithangen. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor hen geen uitkering als ze werkloos worden, als ze door de heer des huizes verkracht worden, wacht hun een zware straf.
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() Ik sprak dus over de vergelijking tussen Saudie Arabie, Iraq , Iran (maakt niet uit) en België.
|
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat Immans deze caroons zelf hebben geteken, of meegebracht vanuit een ander land dan Denemarken?
Er zijn andere schokkende zaken. Of Allah bestaat of niet, en of het afbeelden van zijn beeltenis nu fatsoenlijk is of niet: voor miljoenen islamieten heeft hij belang. Zij mogen dus boos zijn, maar liefst op een deftige manier. En ze hebben een paar ambassades geflambeerd. Foei. Maar: dat "weapons of masdestruction" een fictie bleken is absoluut vastgesteld. Toch vinden wij, Westerlingen, het normaal om met tonnen bommen een land plat te leggen. Om maandelijks duizenden onschuldigen te doden en dat jaren vol te houden. Kan iemand me nog zeggen wie er gek is? Wie ze ziet vliegen? En : wie de grootste moordadige cultuur heeft? |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah. Dus als iemand in 1997 had komen zeggen dat Dutroux onschuldig was en dat er ook bewijzen zijn dat al die misdaden zijn gepleegd door een tot dan toe onbekende fransman, dan moest men dat terzijde schuiven en zeggen dat dat niet belangrijk is ?
|
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Een tekst totaal verminken en er dan nog domme dingen over schrijven: proficiat! Probeer nu eens iets zinvols te tikken. Of ga slapen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#51 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je ervan overtuigd bent dat je gelijk hebt, mag je liegen om je standpunt kracht bij te zetten. Dat is wat deze imams in wezen hebben gedaan. Losstaande feiten vermengen tot één geheel dat krachtiger overkomt dan de naakte waarheid over de losse elementen. Dat door deze acties de verhoudingen tussen twee cultureel verschillende werelden weer volledig overgeleverd worden aan de extremisten van beide kanten, kan je geen barst schelen. En natuurlijk dat jij dit weer logisch en normaal vindt. Het is je eigen tactiek. Haatzaaierij, zolang het maar tegen de juiste mensen is gericht, is in jouw ogen dan sociaal verantwoord. [/SIZE] Citaat:
Dit is wat we kinderen juist proberen af te leren tijdens hun opvoeding. Dat onbehoorlijk gedrag van een ander geen verschoningsgrond is voor je eigen oneerlijkheid. Geen wonder dat het moeilijker en moeilijker wordt om ze dat nog bij te brengen, als ze dagelijks met dit soort voorbeelden worden geconfronteerd. Wat stel je nog voor ter compensatie ? De dodenbalans terug in evenwicht brengen ? En ook weer dat generaliserende 'wij tegen zij'. De tegenstelling die de natte droom is van elke extremist. Nooit bij stilgestaan dat er misschien moslims zijn die niet akkoord waren met wat er gebeurd is ? Nooit bij stilgestaan dat er westerlingen zijn die niet achter de oorlog in Irak staan ? Maar waarom dergelijk genuanceerde benaderingen als dat jouw simplistische, rechtlijnige wereldbeeld in gevaar kan brengen ? Uiteindelijk valt dit mij droef te moede, omdat dergelijke gedachtegangen het conflict nog meer oppoken. [/SIZE] Citaat:
Wie is het moorddadigst ? [/SIZE]
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil enkel wijzen op de absurde houding om één groep voor te stellen als grote terroristen en de andere als lammeren. Dit strookt niet met de realiteit. Dat dit een aansporing is "om de balans te herstellen" , een oproep tot geweld is iets wat er helemaal al niet staat. Terug cursussen "stil lezen" volgen en dan reageren ![]() |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ferermans,ondanks het feit dat je altijd heel hard je best doet om over te komen als linkse pseudo-intellectuele beterweter, ben je eigenlijk niet meer dan een gefrustreerd links onbeduidend narretje, dat altijd komt aandraven met de 'slechte' VS, de verborgen agenda en meer van dat paranoide gezever, probeer eens één keer na te denken en commentaar te geven op deze moslimhysterie en het daaraan gekoppelde geweld, zonder te vervallen in je anti kapitalistische fobiën. Laatst gewijzigd door Siegfried : 9 februari 2006 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Zelden zo paf gestaan van een reactie! Mijn excuses voor de suggestie om beter te leren lezen: Je helderziendheid, je bekwaamheid om zonder dat het er staat dingen te zien waarvan ik mijzelf nog niet eens bewust ben, bewijzen dat je een ziener bent! Mag ik je als een nieuwe, fotografeerbare profeet aanzien, oh heilige ziener? Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 februari 2006 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Meer nog, de cartoons zijn al eens in oktober vorig jaar in een Egyptische krant verschenen, zonder gevolg...
bronnen: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF09022006_010 http://egyptiansandmonkey.blogspot.c...ott-egypt.html http://freedomforegyptians.blogspot....ve-months.html |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() de politiek correcten vergeten uiteraard de leugens van de Jezuiten , de Inquisitie, etc etc. Maar ja, dat zijn dan ook bastions van cultureel fascisme dus die kunnen geen kwaad doen in de PC-ogen.
#57 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal beter lezen als jij minder tendentieus schrijft. Citaat:
Waarom sleur je de oorlog in Irak dan bij tenzij als referentiepunt ? Waarom praat je over 'wij, Westerlingen, het normaal vinden..' ? Ik heb dat nooit normaal gevonden, verre van, en velen met mij. De hele zaak reduceren tot 'Wat ambassades in brand steken, foei' terwijl er al om en bij de 14 doden zijn gevallen bij protesten ten gevolge van manipulatie door zowel corrupte regeringen als extremistische geloofsverenigingen ? De cartoons waren al langer bekend in die landen. De meeste moslims keurden ze af, waren zeer verontwaardigd, maar gingen daarna over tot de orde van de dag. Enkel een paar imams moesten uit het WESTEN komen afzakken en hun zaak nog wat 'onderbouwen' met een paar extra cartoons uit extreemrechtse hoek. Dit is ook absoluut vastgesteld, maar 'foei'. En je doet juist hetzelfde als de Deense imams. Wat sommige fundi's gedaan hebben is 'foei' terwijl we de link gaan leggen met een oorlog die niet eens gesteund werd door een meerderheid van de Europese bevolking. En dit terwijl: - het eerste (protesten)wordt geminimaliseerd, terwijl het tweede (oorlog) op de spits wordt gedreven; - beide niet eens met elkaar te maken hebben. En dan afsluiten met de vraag 'wie de meest moorddadige cultuur heeft', excuseer mij, maar dat lijkt mij heel sterk naar cultureel racisme te neigen. Citaat:
Dit was een vraag, geen vaststelling. En het was uiteraard een domme vraag, maar volledig in de lijn van jou gechargeerde, domme vergelijking. Citaat:
Wees gerust. Ik stop hierbij volledig met reageren op wat jij op dit forum nog schrijft. |
||||
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij iedere godsdienst of politieke stroming heb je fanaten, maar geef toe dat het hier wel heel erg uit de hand loopt.