![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Integendeel, bij elk vlaams-nationaal evenement, haalt het Blok haar oude iconen van vOOr en tijdens WOII weer te boven: Staf Declerck, Dr. Borms, Cyriel Verschaeve, Henrik Elias, enz...
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Piano" liegt er weer op los: tijdens partijcongressen en andere partijmanifestaties plaatst het Vlaams Blok bovengenoemde figuren helemaal niet op het voorplan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En alsof alle VLD-kiezers nu plotseling de grote liberale denkers zouden kunnen opsommen en toelichten waarvoor die eigenlijk staan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Dejohan,
hoe persoonlijke ervaringen toch uit mekaar kunnen lopen. Ik sprak over mijn persoonlijke ervaringen in en rond Antwerpen. Hoe het er in de universiteit aan toe ging zou ik niet weten. Maar persoonlijke ervaringen zijn niet relevant in zulke zaken eigenlijk. En zelfs ik moet oppassen als mij gevraagd wordt naar mijn nationaliteit. Ik probeer altijd Vlaming te zeggen, maar ik betrap mij er zelf af en toe op dat zelfs ik belg zeg. Waarom ? Tja het staat nu eenmaal op mijn IK (jammer genoeg) en als ik tijd heb om het uit te leggen dan zeg ik Vlaming en leg ik uit waar dat voor staat. Als ik geen tijd heb dan zeg ik belg. Dit maar om te zeggen dat het NORMAAL is dat misschien zelfs 90 % van de Vlamingen spontaan belg zou zeggen als men naar hun nationaliteit vraagt. Als Vlaanderen zelfstandig zal zijn, dan zal het geen jaar duren of iedereen in Vlaanderen zal spontaan Vlaming zeggen als men dan achter zijn nationaliteit vraagt. Pas als een land, land is geworden kan men zich er ten volle mee identificeren.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Kempen,
Ik begrijp je standpunt beter nu, vanuit die hoek had ik het niet bekeken. Het is idd zo dat je eerder Belg zegt omdat je officieel in België woont. Toch denk ik dat dit niet afdoet aan het gegeven dat de meeste Vlamingen, als ze in een vragenlijst de vraag krijgen: "Voelt u zich eerder Vlaming of eerder Belg" de meerderheid toch 'Belg' antwoorden. Ze hebben hier de vrije keuze. Jan VandenBerghe, Je vergelijkt appelen met peren, m.a.w. je vergelijkt etnische identiteit (vlaming zijn) met politieke identiteit (sos, libero, tsjeef of fasco zijn). |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik haal uw eigen woorden even aan: Citaat:
Wat is een "fasco"? Bedoelt u misschien "frisco" - de hoge temperaturen weet u wel... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er al iemand op dit forum hiervoor benaderd? Zo ja, door wie en hoe gebeurde dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() ik voel mij in elk geval geen belg,maar wel vlaming, met de huidige tendens die er heerst om alles af te kraken wat naar vlaamsvoelend reikt,moet men bang zijn of ge wordt in het verdomhoekje geduwd,onze vaders en grootvaders hebben gevochten tegen de verfransing en nu worden die verworvenheden van binnenuit bedreigd,en het ergste is dat,dat gebeurd door zelfverklaarde politiek correcten,die alles maar goedpraten,behalve wanneer het een echte vlaamsvoelende is,het begint zo erg te worden als in de jaren na de oorlog.
![]()
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Ik in ieder geval nog nooit. En ik ben ondertussen toch ook al 41 jaar geworden. Ze hebben al tijd genoeg gehad om het mij te vragen.
![]() En moest ik zo'n vragenlijst krijgen dan stond er Vlaming op aangekruist. Ge moogt gerust zijn. ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Die enquêtes bevestigen alleen maar waar de BUB 100% van overtuigd is en de trend voor méér België zal zich alleen maar versterken in de komende jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Mja... ![]() (Gisteren verdedigde u de waarheid in pacht te hebben over de letterlijke interpretatie van de Bijbel en de Kerkelijke leer. Maar dit gelooft u niet? ![]()
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() het is niet omdat zijn naam begint met professor dat die vent ook gelijk heeft en zich niet kan vergissen, als je begrijpt wat ik bedoel, kijk maar naar de verkiezingen, deze geleerde heren hebben nog nooit een juiste voorspelling gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() als ik het zo hoor, dan zijn er al heel veel peilingen gebeurd, ik heb een zeeeer grote vriendenkring en familie, maar nog NIEMAND werd gevraagd om zijn medewerking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() eigenaardige wijze van werken van Mieke 79 !
|
![]() |
![]() |