![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Biekorfstraat, Oranjestraat, stuivenbergplein, Everaertstraat, een groot deel van de Kerkstraat, de Pionierstraat, Duinstraat… Heraangelegd zijn. En dat er in die straten de nodige aanplantingen gebeurd zijn ter verfraaiing van de buurt Dat het ‘Oud Badhuis’ met haar buurtwerking een levendige impuls geeft. Dat in de Biekorfstraat een afdeling is gevestigd van de Witte Tornado’s; speciaal opgericht om zwerfvuil in de buurt op te ruimen. Dat er in de Wetstraat een gloednieuwe kinderkribbe is? Dat er in de Wetstraat een gloednieuw dienstencentrum is opgericht? Dat het zwembad in de Lange Gasthuisstraat een grondige renovatie heeft ondergaan. Dat op het ‘schoolplak’ een speeltuin met zandbak is geplaatst. Dat in de Handelstraat een gloednieuw politiekantoor is. Dat voor de kleuterschool in de Pionierstraat een fraaie tuin is aangelegd. (met zitbanken) Dat het zwembad in die zelfde kleuterschool volledig nieuw betegeld is (ikke gedaan). Dat er in de buurt grote bloembakken gemaakt zijn die door de buurtbewoners zelf onderhouden worden. Ik zal dan zo eerlijk zijn om toe te geven dat er ondanks al die inspanningen nóg steeds problemen zijn. Er wordt aan gewerkt zoals u ziet ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ babeth
Citaten: "Bewoners van de Seefhoek - autochtonen én allochtonen - over de onvoorstelbare toestanden in hun wijk, in Gazet van Antwerpen, 15.07.2003" Rechts imago "Alle partijen - ook de groenen en schrijf dat er zéker maar bij want het is de verdomde waarheid - geven hier aan de toog openlijk toe dat er in de Seefhoek dringend harder moet worden opgetreden tegen huisjesmelkers, illegalen, sluikstorters, junks, drugdealers en jeugdbendes. Maar veel van die partijen voegen daar even snel aan toe dat ze bang zijn van een rechts imago. Bang zijn de stempel 'onmenselijk' te krijgen opgeplakt. Is een illegaal op een matras dan zo menselijk? Nee toch." Jeanneke "Allez, een paar weken geleden hebben allochtonen Jeanneke overvallen toen ze hier uit het café stapte. Zesentachtig jaar, alstublieft! Ze hebben haar op de grond gesmeten, haar geld gepikt. 's Anderendaags was Jeanneke dood. Misschien wel van 't verschieten." [size=2]Noot: waar waren de rellen voor deze racistische moord? Waar was de burgemeester, de eerste minister, en de KRANTEN[/size]? Broek af "En ga nu eens kijken op de Duinplaats: gisteren lag het daar vol zakken met rotte vis en liepen er ratten rond. Het stinkt er bijna altijd naar uitwerpselen, auto's worden opengebroken, de politie durft er niet meer te komen. Daar zakt mijn broek van af." Nederlands "Als de mensen nu toch eens moeite zouden doen om Nederlands te leren, zoals Turkse vrouwen doen, dan zouden we tenminste met elkaar kunnen praten. Maar ze doen geen moeite en straks is onze moedertaal misschien weg." Gelul kotsmoe "We zijn geleidelijk aan letterlijk overspoeld door allochtone vzw's, nachtwinkels, zesdehandszaken, telefoonwinkels, leegstand en verkrotting rondom. Dat het zover is kunnen komen, daar snap ik niks van. En dan verzwijg ik beter dat het café van mijn vrouw vier keer is leeggeroofd. Want voor je het weet, ben je een racist. En dat gelul ben ik al helemaal kostmoe." Multimarginaal "Multicultureel winkelen? Was dat maar zo. Ik noem het multimarginaal shoppen." Geen tijd "Ik kan al niet meer tellen hoe vaak ik de politie heb gevraagd om na 22 uur alstublieft wat toezicht te houden. 'Geen tijd voor' zegt die dan. Hetzelfde krijg ik te horen als ik voor de zoveelste keer melding maak van een spuitende junk op straat. En elke avond verjaag ik met mijn Duitse herder jongerenbendes uit onze steeg. Dat is in feite mijn job niet, maar anders hebben wij helemaal géén nachtrust." Tevergeefs "Ik heb de voorbije maanden al meer dan vijftig keer naar de politie gebeld voor nachtlawaai. Tevergeefs. Ik ben al 'muug' met de vzw-uitbaters gaan praten. Ook tevergeefs. Mijn plat dak is één stort: Roemeense buren kieperen daar hun versleten huisraad op, hun vuilnis, hun ondergoed... Ze wassen tapijten op mijn dak en elke week ligt onze gemeenschappelijke gang beneden vol met vuilniszakken, waar de smurrie soms in vloeibare vorm uitloopt. Ontvang zo maar mensen, hé!" Uitjanken "Ik zal hier nooit weggaan, want mijn herinneringen horen al 62 jaar bij de Seefhoek. Maar mijn vader zou moeten terugkomen. Hij zou het uitjanken..." Voor onze neus "Waar blijven die illegalen toch vandaan komen? Ze lopen door de Perenstraat te bedelen, weten niet waar ze 's avonds moeten slapen. Met welke mensen moet je hier nog contact hebben? Dag en nacht worden in mijn straat voor onze neus drugs gedeald, van overal komen ze afgezakt naar de vele Seefhoek-vzw's. Het is te vol, te veel, te crimineel." Waar? Waar zijn de Belgen naartoe? (...) De weinigen die er nog zijn, voelen zich vreemden in hun eigen land en ik vind dat heel erg. Omdat ik mij niet kan voorstellen dat ik mij in Turkije een vreemde zou voelen." Tranen lachen Humor heeft in de Seefhoek nog een intensiteit die je nergens meer vindt. Hier lach je tranen van ellende. Die humor, die ook nog op den Dam rondwaart, pakken ze de mensen niet meer af. Vaak hoor je hier op café: 'We zitten tot over ons oren in de miserie, maar laat er ons nog eentje bestellen'. Ik zei het net nog..."
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet buurtproblemen tweeërlei aanpakken. Repressief optreden alleen is niet voldoende. Men verschuift daarmee de problemen. Wanneer je het terug aangenaam maakt om te wonen in een buurt, krijg je vanzelf terug een ‘sociale mix’ en daardoor terug sociale controle. Streng repressief optreden is dan niet meer nodig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is alles wat je beschrijft fel overdreven en is er niet echt overlast en onveiligheid. Er is gewoon intolerantie en een onveiligheidsgevoel. (van de Belgen, welteverstaan). En ze blijven maar op die corrupte nietsnutters stemmen, waardoor het probleem blijft verergeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Bedankt Circe voor uw samenvatting.
Ik had de krant thuis liggen en zou ze morgen meenemen om wat over te typen. U hebt mij een hoop werk bespaard en dat zeker in deze hitte. ![]() ![]() @ Piano : dat zijn uitspraken van mensen uit de seefhoek die aan het woord zijn gekomen. Het zijn dus geen uitvindingen van RVH. Nu nog graag een inhoudelijk comment aub. Bijvoorbeeld hoe het komt dat ondanks meer dan 10 jaar na de 1ste zwarte zondag het droeve lot van de mensen van de Seefhoek alleen maar slechter is geworden ? Allemaal de schuld van het Vlaams Blok en van GVA zeker ? Ik kan er U wel bijvertellen dat de mensen die aan het woord kwamen wel duidelijk hun buik vol hebben van de multiculturele maatschappij.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Perceptie! ge laat aan 't woord wie je wil natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat er werken worden uitgevoerd in den Seefhoek, dat is toch normaal, overal in Vlaanderen, in elke gemeente worden er werken uitgevoerd, grotendeels gesubsideerd door de Vlaamse gemeenschep of door de staat. Maar over de kern van de zaak hè metser, daar draai je rond de pot, de onveiligheid, het waardeverlies van de buurt, in een vorige post zeg je zelf voor een prikje kan je daar een 'herenhuis' kopen, inderdaad ongeveer 10 x minder dan de reele prijs, wie koopt die huizen, juist ja metser, dat gespuis, geld 'verdiend' met drugs en andere illegalen handel, en aan wie verhuren die huisjesmelkers? Juist ja metser aan ILLEGALEN. De Seefhoek is alleen te redden via een NUL TOLERANTIE. Geef den SEEFHOEK terug aan de oorspronkelijke EIGENAARS. Graag een eerlijk antwoord, geen GVA of Vlaams BLOK. Ik wacht Metser |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Hahaha,
ik zie ze kronkelen en spartelen voor mijn ogen, de aanhangers en ophemelaars van de multiculturele maatschappij. Feit : de mensen die aan het woord zijn gelaten wonen in jullie multiculturele maatschappij. En zij zijn er allerminst gelukkig mee. Feit : Er werden in de frut ook mensen aan het woord gelaten van allochtone afkomst. Marokkanen en Turken. Zij hadden dezelfde mening als de autochtonen over hun wijk. Ook zij waren bang geworden. En maar blijven schieten op de pianisten. Toch vreemd dat niemand tot hiertoe 1 opmerking gemaakt heeft over de andere wijken. Daar was men tevreden over de benadering van de GVA. Nochtans werden daar ook regelmatige kritische geluiden gehoord. Nu men echter gewoon door de realiteit bijna niets anders dan kritische geluiden hoort en ze dan nog ook durft weergeven dan is de GVA plots het propagandagazetje van het Blok. Een beetje serieus blijven he.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() "De seefhoek vraagt een gewapend bestuur" was dacht ik een uitspraak van iemand.
Ik heb de krant thuis liggen, als mijn vrouw ze vandaag niet meegegeven heeft met het oud papier. Verdorie.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Metser, jullie blijven hardleers, dit zijn FEITEN, dit is WAARHEID, wat hebben jullie te verwachten van onderlijfke? Wat hebben 'onze' mensen te verwachtten? Vandaag of morgen doodgesjot worden door een of adere junk? Wakker worden Metser! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik wél zeg is dat de Seefhoek niet (meer) aan haar lot wordt overgelaten. Er wordt geïnvesteerd in de Seefhoek én er is een verscherpt toezicht. (daarom is het alvast interessant om nú te kopen, net zoals op het ‘Zuid’ het geval is,) Maar de Seefhoek krijgt natuurlijk niet de hele ‘koek’ hé. Er zijn nog andere wijken die aandacht verdienen. Enfin, jullie (jij) stellen het voor alsof de Seefhoek een compleet hopeloze buurt is geworden. Ik ontken dat. Waarom? Omdat ik die buurt zéér goed ken. Die buurt leeft terug op. Natuurlijk niet vandaag op morgen. Zoiets vraagt tijd. Nultolerantie kan dan misschien wel een tijdelijke oplossing bieden, op lange termijn is dit onzin. Trouwens nultolerantie in één bepaald gebied doet criminaliteit enkel opschuiven. Vegen voor eigen deur noemt men dat. De last is dan voor je buurman. Misschien moet ik eens een buurtwandeling houden met de ‘ongelovigen’? Eentje overdag en eentje ’s nachts. Of doen jullie dat maar zelf eens. (Bangeriken. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is dat de nieuwe linkse aanpak van de criminaliteit: geen nultolerantie, jongens, want anders verschuift de misdadigheid... Jullie daar in de Westhoek die met grenscriminaliteit te maken krijgt, niet aanpakken! Stel je eens voor dat die criminaliteit naar Frankrijk verplaatst wordt! O! O! O! Heel eenvoudige oplossing: overal nultolerantie invoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik wacht piano |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
* Kwestie van in ‘stijl’ te blijven… : ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb zelf enkele jaren gewerkt in de wijken Seefhoek en Stuivenberg. Als buurttoezichter en als kinderwerker. Ik vind dat er hier iets totaal verkeerd wordt gesugereerd: de Seefhoek is géén voorbeeld van een multiculturele maatschappij. Het is net een voorbeeld van hoe het nu net niet moet.
Sinds mensenheugenis is de Seefhoek altijd al een armere arbeiderswijk geweest. Dat is nu nog steeds zo. Het probleem is dan dat je in een visieuze cirkel komt te zitten: de huizen worden goedkoper, minder onderhouden, nog goedkoper, mensen met weinig geld komen hier huren, criminele activiteiten want de mensen hebben geen geld, ... In een goede multiculturele maatschappij leeft iedereen rustig naast elkaar. Dat kan in deze wijk niet op dit moment. Enkele jaren geleden was Antwerpen Zuid eenzelfde probleem. Daar is het omgeslagen en momenteel zijn de huizen daar onbetaalbaar. Alle arme mensen die toen daar woonden zijn naar de Seefhoek of aanpalende wijken moeten verhuizen. Gevolg: nog meer miserie. Een oplossing voor deze wijk heb ik niet. Alle allochtonen terugsturen is geen oplossing want het zijn niet alleen zij die overlast bezorgen. Alles zo laten zoals het is, is ook geen oplossing want dan kweek je extremisme (links en rechts). [/b] |
![]() |
![]() |