Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2006, 15:19   #41
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En hoe weet jij dit dan?
Heb jij deze second life al gespeelt?
Omdat de meeste mensen dat zeggen die daar mee bezig zijn. Denk gewoon eens logisch na, dat geld komt toch ergens vandaan hé, dus er zijn altijd verliezers en (zeer weinig) winnaars.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 15:24   #42
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Project Entropia is wel zeer bekend in z'n branche hoor. Het verschil met de andere MMORPGs is dat Entropia intern met echt geld werkt, er komt geen tussenpersoon of Ebay aan te pas. Je schrijft gewoon geld over naar Entropia en je kan het geld op je Entropia account laten storten op je rekening.
Ze vragen telefoonnummer...bellen ze je op vanuit amerika ofzo?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 15:27   #43
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de meeste mensen dat zeggen die daar mee bezig zijn. Denk gewoon eens logisch na, dat geld komt toch ergens vandaan hé, dus er zijn altijd verliezers en (zeer weinig) winnaars.
Dat is zo indien er misschien weinig mensen geld spenderen in deze spellen. Als ik zo op al deze sites kijk zijn er enkele 1000 den die constant ingelogt zijn.
Ik weet het natuurlijk niet maar er zijn toch ook heel wat mensen die zeggen dat het wel makelijk is. Zowiezo is het misschien een leuk spel en maakt het me geen reet uit als ik er niets aan verdien. Ik heb nm nog nooit 1 frank verdient aan spelletjes.
Oud 17 februari 2006, 17:10   #44
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ze vragen telefoonnummer...bellen ze je op vanuit amerika ofzo?
Nee hoor, is trouwens een Deense firma. Als je second life bedoelt is het om te verzekeren dat je geen 2 accounts registreert, is met sms of je credit card.
Oud 17 februari 2006, 17:11   #45
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is zo indien er misschien weinig mensen geld spenderen in deze spellen. Als ik zo op al deze sites kijk zijn er enkele 1000 den die constant ingelogt zijn.
Ik weet het natuurlijk niet maar er zijn toch ook heel wat mensen die zeggen dat het wel makelijk is. Zowiezo is het misschien een leuk spel en maakt het me geen reet uit als ik er niets aan verdien. Ik heb nm nog nooit 1 frank verdient aan spelletjes.
Je kan natuurlijk altijd proberen, en als je geluk hebt des te beter hé

Als je Entropia echter probeert zeker $10 investeren om te beginnen, anders is het maar saai.
Oud 17 februari 2006, 23:43   #46
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Project Entropia is wat je zoekt. Er zijn er nog maar dat is het bekendste en is er het meeste geld mee gemoeid (paar maand geleden had er één een ruimtebasiske gekocht voor 100.000 echte dollars).

Als je zelf geen centen investeert ga je ook niets verdienen met dat spel. Zelf eens geprobeerd en op een maand tijd misschien 4 dollar verdiend, dus niet echt je tijd waard.
Het is trouwens geen ezelke dat geld kakt, in dat spel zijn er massas mensen die er enkel geld mee verliezen en enkele gelukzakken die er veel mee verdienen. Maar de kans dat je één van die gelukzakken wordt is zo groot als de lotto winnen. Dus beter lotto spelen, neemt minder tijd in beslag

En het concept is?

Wat wapens kopen van je tegenstander of zo? maar dan voor echt geld???
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 23:52   #47
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
En het concept is?

Wat wapens kopen van je tegenstander of zo? maar dan voor echt geld???
Niet echt. Het is een RPG, wat wil zeggen dat je hoe langer je bepaalde zaken doet, hoe beter je er in wordt.
Je kan vanalles doen, bv. jagen op wilde dieren, kledij maken, mineralen uit de grond halen, taxichaffeur spelen tussen de wereld en de ruimteschepen, zaken verhandelen, vastgoedmakelaar worden, eigendommen bezitten en belastingen heffen op wat er gedaan wordt, enz.
Probleem is echter dat als je wil jagen je wapens moet kopen, om te mijnen materiaal, enz. En als je een dier afknalt kan het zijn dat je $0 krijgt of $1000. De kans op het laatste is natuurlijk gering en je moet beschikken over dure wapens en al ver gevorderd zijn met je personage.

Het leukste is misschien wel handel drijven omdat je zelf je prijs bepaalt en er enorm veel soorten zaken kunnen verkocht worden, gaande van wapens en munitie tot olie en huizen. Er is zelfs een veilingsysteem in het spel. Allemaal met echt geld natuurlijk.
Oud 18 februari 2006, 11:03   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt. Het is een RPG, wat wil zeggen dat je hoe langer je bepaalde zaken doet, hoe beter je er in wordt.
Je kan vanalles doen, bv. jagen op wilde dieren, kledij maken, mineralen uit de grond halen, taxichaffeur spelen tussen de wereld en de ruimteschepen, zaken verhandelen, vastgoedmakelaar worden, eigendommen bezitten en belastingen heffen op wat er gedaan wordt, enz.
Probleem is echter dat als je wil jagen je wapens moet kopen, om te mijnen materiaal, enz. En als je een dier afknalt kan het zijn dat je $0 krijgt of $1000. De kans op het laatste is natuurlijk gering en je moet beschikken over dure wapens en al ver gevorderd zijn met je personage.

Het leukste is misschien wel handel drijven omdat je zelf je prijs bepaalt en er enorm veel soorten zaken kunnen verkocht worden, gaande van wapens en munitie tot olie en huizen. Er is zelfs een veilingsysteem in het spel. Allemaal met echt geld natuurlijk.
Klinkt toch interessant moet ik zeggen, ook al is het dan misschien toch niet zo simpel om er geld mee te verdienen.
Oud 18 februari 2006, 11:14   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Second life is dus al rotzooi zo te zien. Je moet bij het registreren nm een provider kiezen die bij je land hoort, dit is een verplicht veld maar je kan gewoonweg niets kiezen. Hoe willen ze dan dat je jezelf registreerd?
Oud 18 februari 2006, 11:22   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan natuurlijk altijd proberen, en als je geluk hebt des te beter hé

Als je Entropia echter probeert zeker $10 investeren om te beginnen, anders is het maar saai.
Ik heb net een account aangevraagt. Heb jij heel de overeenkomst gelezen? Staat er iets in wat heel belangrijk is buiten wat regeltjes over taalgebruik ofzo? Deze 10 dollar hoef je toch niet te investeren? Saai of niet, ik ga er echt geen geld in stoppen nm.
Oud 18 februari 2006, 11:50   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vraagje over project entropia. Ik heb alles gedaan tot nu toe alleen bij het opstarten van het spel gaat hij een hoop downloaden, de resterende tijd was daarnet 1h en nog wat minuten...euhm is dit normaal?
Oud 18 februari 2006, 12:20   #52
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En waarom zou iemand dan van u een dier kopen? Of mineralen die je uit je mijn gehaald hebt?
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 15:44   #53
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb net een account aangevraagt. Heb jij heel de overeenkomst gelezen? Staat er iets in wat heel belangrijk is buiten wat regeltjes over taalgebruik ofzo? Deze 10 dollar hoef je toch niet te investeren? Saai of niet, ik ga er echt geen geld in stoppen nm.
Over dat downloaden; wat je download van hun site is een installer, als je die installer start moet die eerst nog gans het speld downloaden wat nog even kan duren.

Nee er staat niets ongewoon in die overeenkomst, maar natuurlijk wel dat het geld dat je er op zet op eigen risico is.

Ik heb het ook gespeeld zonder iets te investeren en heb het opgegeven na een maand, is gewoon te saai. Als je geen geld hebt kan je maar één ding doen behalve wat rondlopen en dat is "sweating". Dat is gewoon zweet van beesten halen en dat kan je dan verkopen. Zoiets gaat echt wel traag, heb er na een week enkel een wapentje en wat munitie mee kunnen kopen.
Wat je zeker moet doen is in het spel eens rondvragen naar communities of factions waar je lid van mag worden. Sommige geven je een wapen voor niets en je mag soms gaan jagen met hen en krijgt zo een deel van de buit.
Oud 18 februari 2006, 15:47   #54
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
En waarom zou iemand dan van u een dier kopen? Of mineralen die je uit je mijn gehaald hebt?
Omdat er altijd wel iemand is die dit of dat nodig heeft. Zo'n taxichauffeur heeft olie nodig, iemand die kleren wil maken verf, iemand die wil jagen wapens, iemand die z'n stukje grond vruchtbaar wil maken stront, enz.
Oud 18 februari 2006, 16:24   #55
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over dat downloaden; wat je download van hun site is een installer, als je die installer start moet die eerst nog gans het speld downloaden wat nog even kan duren.

Nee er staat niets ongewoon in die overeenkomst, maar natuurlijk wel dat het geld dat je er op zet op eigen risico is.

Ik heb het ook gespeeld zonder iets te investeren en heb het opgegeven na een maand, is gewoon te saai. Als je geen geld hebt kan je maar één ding doen behalve wat rondlopen en dat is "sweating". Dat is gewoon zweet van beesten halen en dat kan je dan verkopen. Zoiets gaat echt wel traag, heb er na een week enkel een wapentje en wat munitie mee kunnen kopen.
Wat je zeker moet doen is in het spel eens rondvragen naar communities of factions waar je lid van mag worden. Sommige geven je een wapen voor niets en je mag soms gaan jagen met hen en krijgt zo een deel van de buit.
Dankjewel voor de uitleg. Indien ik ooit verderkom dan jou laat ik het wel weten. Misschien is het met 2 al makelijker om iets te verdienen dan alleen...
Oud 19 februari 2006, 14:59   #56
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij runescape kreeg je tenminste nog een tutorial, project entropia...veel ingewikkelder zo te zien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be