![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vermits productiebedrijven wegtrekken en de basisdienstverlenining in de toekomst zal verricht worden door Mohammed en Yusef, trek ik mij daar geen zak van aan, om het onomfloerst te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar Mohammed trekt hem dat ook niet aan hoor!
Laatst gewijzigd door Mambo : 12 februari 2006 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En productie bedrijven komen heus wel terug, ze staan alleen te wachten op een kans.
Of denk je dat ze zo graag in china rondlopen om een rol textiel naar hier te krijgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als het kan helpen U van uw frustraties af te helpen, vlam er gerust maar op los... Spitsmuizen zijn dat gewoon... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Een hele boterham, maar er zit wel bruikbare informatie in.
Het uittekenen in verschillende stappen vind ik een goede strategie om zicht te krijgen op de (eigen) situatie. Citaat:
Citaat:
"De weg kennen" zou zelfs als titel op het forum kunnen worden gebruikt. Wat ik wel een beetje wil nuanceren is dat vws zou uitgroeien tot een soort interimbedrijf. Daar bestaan al meer dan genoeg interims zelf voor. Citaat:
De beste tips om te besparen zullen dus vermoedelijk van die mensen zelf komen veronderstel ik. Maar het idee dat je hier aangeeft om voorzieningen te poolen, kan ik wel inkomen. Laatst gewijzigd door Karma : 12 februari 2006 om 15:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Ware het niet dat mensen die samenwonen en een uitkering ontvangen, ook al behoren ze niet tot één gezin, genadeloos gefnuikt worden door de overheid.
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() U hebt er blijkbaar een fulltime job van gemaakt te hakken op werklozen en hen te bestempelen als werkonwilligen dat ik m afvraag of hier geen geval van reverse psychology in het spel is, als u begrijpt wat ik bedoel . En frustraties, ach heel veel gehad tijdens het solliciteren, zoals iedereen wel zelfs, maar gelukkig verleden tijd. Misschien moet jij je wel omscholen tot metser, fulltime werklozenbeschimper zijn lijkt mij toch ook niet zo gezond voor de moraal. Laatst gewijzigd door MadDog : 12 februari 2006 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Meer hoeft er niet over gezegd te worden zeker. En de transportkosten om die producten tot hier te krijgen zijn marginaal klein tov hun reële waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Ja, maar dat is de kunst: waarom niet in één keer een huis huren en dan indelen in afzonderlijke flats? Elk met hun huisnummer en dus individuele adres? Een paar jaar geleden was ik op bezoek bij vrienden die samen met nog een aantal andere gezinnen een zeer grote patriciërswoning hadden gekocht en heringedeeld: de traphal en de tuin hadden ze gemeenschappelijk. Je zou nog een eind verder kunnen gaan en evt. ook een grote gemeenschappelijke keuken kunnen inrichten... En waarom zou je zoiets niet kunnen fiksen via een soort van "renovatiecontract" waarbij je met een aantal mensen zo'n project aanpakt en gedurende x aantal tijd een zeer lage huur betaalt? Meteen ook een schitterende gelegenheid om een stuk nuttige werkervaring op te doen.
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Dat hebt U goed gezien, spijtig hoor maar gebeurt blijkbaar vaker tegenwoordig...
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [SIZE=1]Picanol fabriceert trouwens ginder al meer dan 10 jaar de modernste weefgetouwen...[/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Klopt zeer zeker, maar juist op dat punt zouden een aantal veldwerkers als "projectleiders" kunnen optreden. Je moet de mensen samen krijgen, een geijkte juridische formule ontwikkelen (ze bestaan standaard al hoor) en met meerdere armen (uitkeringstrekkers en kleine inkomens) een soort projectgroep vormen. Hoe groter de pool en hoe meer projecten, des te kleiner de risico's worden.
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wedden dat er plots weer veel vraag zal zijn naar textiel uit de EU-lidstaten? En dat er nu al veel te weinig productiecapaciteit is om aan die vraag te voldoen? Voet bij stuk houden, en we zullen sito presto de investeringen weer zien toenemen.
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een vlug gegoogeld en het eerste dat ik vond was volgende link: http://www.ehwaz.be/ads/classifieds.php?a=2&b=1027 Laatst gewijzigd door Chipie : 12 februari 2006 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |