![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ben jij islamofoob zeg ! Ik hoop dat een rechter je paspoort afneemt en je heilige communie ongeldig verklaart. Je moet de cel in voor zulke racistische uitlatingen, vriend. O ja... jij gaat hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Door hun afkeuring te laten blijken ivm de gebeurtenissen in New-York, Madrid , Londen, Bali.
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die waardigheid kan de pot op. Jullie hebben onze wetten, waarden en normen te accepteren. Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Kan de mama zijne luiers eens verversen?
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn luiers, zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij gaat het hier om een cultuurbotsing, wat eigenlijk bewijst dat culturen, nu eenmaal botsen.
Een simpele schets zoals ik het begrepen heb: Een Deense krant publiceert cartoons over Mohammed. De islamitische wereld vind dat dit niet kan, meer nog niet langer kan, want eigenlijk zijn er wel meer dingen waaraan de islamitische wereld zich ergeren. De islamitische wereld vindt dat het niet kan, dat Mohammed cartoonaal wordt afgebeeld met een bom op zijn hoofd. Volgens hun visie is het verstandiger, om wat voor reden dat ook, om geen afbeeldingen van Mohammed te hebben. Wie dat wel doet weet maat al te goed dat hij de islamitische wereld provoceert en uitdaagt. Het Westen denkt daar duidelijk anders over en verschuilt zich achter de vrije meningsuiting als fundament van een democratie om aan te tonen, dat iedereen het recht heeft om te lachen met datgene wat hij wil. Allebei hebben ze gelijk en dat maakt het juist zo gevaarlijk. Er zijn al doden gevallen. Een waardige mens spot niet met de levensvisie van iemand anders en laat zich ook niet bespotten. De islamitische wereld is terecht verontwaardigd en heeft het recht om dat te uiten. Maar ook het Westen heeft het recht om naar individuele vrije interpretatie, de dingen al dan niet komisch te vinden. So far so good. Waar het botst is als de islamitische wereld daarom westerse mensen ter dood veroordeeld door enorme prijzen op het hoofd van andersdenkenden te plaatsen. Dat kan niet en dat mag ook niet. Je mag een andere mening hebben en dat ook uiten, maar mag niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ;
Laatst gewijzigd door Paulus : 6 maart 2006 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij gaat het hier om een cultuurbotsing, wat eigenlijk bewijst dat culturen, nu eenmaal botsen.
Een simpele schets zoals ik het begrepen heb: Een Deense krant publiceert cartoons over Mohammed. De islamitische wereld vind dat dit niet kan, meer nog niet langer kan, want eigenlijk zijn er wel meer dingen waaraan de islamitische wereld zich ergeren. De islamitische wereld vindt dat het niet kan, dat Mohammed cartoonaal wordt afgebeeld met een bom op zijn hoofd. Volgens hun visie is het verstandiger, om wat voor reden dat ook, om geen afbeeldingen van Mohammed te hebben. Wie dat wel doet weet maat al te goed dat hij de islamitische wereld provoceert en uitdaagt. Het Westen denkt daar duidelijk anders over en verschuilt zich achter de vrije meningsuiting als fundament van een democratie om aan te tonen, dat iedereen het recht heeft om te lachen met datgene wat hij wil. Allebei hebben ze gelijk en dat maakt het juist zo gevaarlijk. Er zijn al doden gevallen. Een waardige mens spot niet met de levensvisie van iemand anders en laat zich ook niet bespotten. De islamitische wereld is terecht verontwaardigd en heeft het recht om dat te uiten. Maar ook het Westen heeft het recht om naar individuele vrije interpretatie, de dingen al dan niet komisch te vinden. So far so good. Waar het botst is als de islamitische wereld daarom westerse mensen ter dood veroordeeld door enorme prijzen op het hoofd van andersdenkenden te plaatsen. Dat kan niet en dat mag ook niet. Je mag een andere mening hebben en dat ook uiten, maar mag niet zeggen: "Omdat je een andere mening hebt, verspil jij voor mij je bestaansrecht, want ik ga je doden." En dit is weldegelijk wat de islamitische wereld doet. Ik heb nog geen enkele moslim zien protesteren tegen de ter dood veroordeling van de cartoonist. Ik heb ook nog geen enkel protest gezien vanuit de islamwereld tegen zelfmoordcommando's duidelijk religieus geïnspireerd, vaan met koranverzen op het voorhoofd gebonden. Ik heb gezien op TV hoe praktisch gans de islamitische wereld van Palistina tot aan de Filipijnen op straat kwamen dansen bij de aanslagen op de WTC-torens. Tja? Daar moeten wij de Mondiale voor winnen denk ik dan. Waar blijft het protest en veroordeling vanuit de islamitishe hoek, tegen religieus geweld? Laat ons eerlijk zijn. Moesten wij onszelf willen opofferen in een daad van geweld tegen andersdenkenden, gaat geen enkele westerse zender dat gaan promoten. In de islamitische wereld gebeurd dat dus duidelijk wel. Waarom protesteren de islamieten zelf daar niet tegen? Bang om ook ter dood veroordeeld te worden? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 maart 2006 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Deze is toch wat groter dan uit de pers naar voren komt (goed nieuws is immers geen nieuws). Lees bijvoorbeeld deze post op marokko.nl, van ene Samira Benaly21 : "Salaam alaykoem, Ben het helemaal met je eens. Het is juist dat wij het goede moeten laten zien en ons niet moeten verlagen. Wat doet Abou Jahjah zo goed als hij ook beledigende karikaturen maakt. Voelen vele joden zich niet beledigd, hebben veel joden door deze tekening niet veel pijn? net zoals wij veel pijn hadden bij de spotprenten van de profeet?? Dat Abou Jahjah dat doet............. hij houdt van aandacht!! Maar toch doe dat niet, zo zijn wij niet. Laten we AUB niet telkens bevestigen wat vele willen horen. Wij hebben een vredelievende geloof, haatzaaien past daar dus niet in. Tip: Voordat je reageerd op een gebeurtenis, denk eerst na, hoe zou de Profeet vzmh erop reageren. Na alles wat hij heeft meegemaakt kunnen we zeggen door geduld te tonen hij heeft bereikt, wat hij wilde bereiken. De ISLAM verspreiden!!! Dat is ons doel, De ISLAM verspreiden!!! Alaykoem wasalaam" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je toont je als een volstrekte éénheid, als een oemma, wel, als die oemma zich dan even in de slechte zin laat gaan, wees dan volwassen veroordeel niet die enkele leden van de oemma, maar de hele gemeenschap. Want wat jij nu zegt, botst zo-iezo bij ommestaanders op onbegrip. Je moest als Duitser eens enkel die Duitsers veroordelen omwille van de Holocaust en de agressie - dat kan toch niet? Als je gezamenlijke eenheid uitdrukt, zoals een volk of een religie, dan moet je samen over de hete kolen wandelen. Het punt van te zeggen: "Er is niets verkeerd omdat een deel van de oemma dat soort zaken veroordeeld," krijg je zo-iezo op je neus.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
U bent te pessimistisch ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen spreek van de "nazi's" en "de moffen", en toch ook niet van "dat deel van de Duitse bevolking dat aanspraakbaar kan geacht worden voor de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog en van wie de onschuld bewezen is omdat ze gedurig enslievendheid wensten te promoten"? Je zegt toch ook "Cuba is een communistisch land" en niet "Cuba is een communistisch land omdat het oppressef regime de menslievendheid van diverse meningen niet laat doordringen, doch de mensen die het oneens zijn met de regime van La Havana dienen niet inbegrepen te worden in het geheel van de Cubaanse staat en mogen aldus niet verweten worden deel uit te maken, op actieve basis, van dat staatsapparaat"?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste oeps.
Als jij de islam wil verspreiden, dan doe je inbreuk op mijn persoonlijke vrijheid, maar dat terzijde. Waar het mij om gaat, is dat culturen weldegelijk botsen. Het gaat niet op dat de ene cultuur, de vrijheid van een andere cultuur beperkt. Dat is dominantie en dat is wat de islamitische wereld doet, bijvoorbeeld met de ter dood veroordeling van de cartoonist. Wat ik niet begrijp is hoe mensen kunnen geloven in het goede van een God die aanzet tot het doden van medemensen. Vele islamieten geloven weldegelijk in het martelaarschap. En al zou het om minderheden gaan; als we maar 1% rekenen van de bevolking van een land als Pakistan, dan komen we nog altijd uit op 6 miljoen mensen. Zelfs al was het maar één op duizend, dan nog zijn er al veel te veel. Volgens mij kan alleen de islamitische wereld de problemen binnen haar gemeenschap oplossen. Dat is ook haar verantwoordelijkheid. Maar het lukt ze niet. Moet je eens kijken wat er in Irak gebeurd. Ik heb niks tegen de islam, maar ik heb wel iets tegen mensen die haat prediken. Ik geloof niet dat er een God kan bestaan als hij daarbij niet de Ultieme Liefde is. Een God die van me zou vragen om mijzelf of anderen te doden voor een mooie plaats in de hemel...? Zo 'n God moet ik niet hebben. Ik ben tegen geweld, de geschiedenisboeken als fundament van mijn visie. Als er een God bestaat, dan begrijpt Hij perfect wat ik bedoel en hoe ik het bedoel. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 maart 2006 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ben eerlijk gezegd positief verrast door dat forum marokko.nl, waar veel anti-extremistische reacties staan geplaatst door moslims. Natuurlijk hebben ze een andere cultuur, maar de gematigden lijken toch te kiezen voor inpassing in onze samenleving, met tolerantie en respect voor andersdenkenden. Dat ze islam willen verspreiden is normaal, dat willen alle religies. Maar ze lijken dat te willen doen door goede voorbeelden te geven, en niet door dwang en geweld. Net als de Jehova's getuigen zeg maar. Die willen ook onze cultuur veranderen, maar hun vorm van geweld is toch aanvaardbaar : enig verschil in maatschappij-opvatting moet kunnen. Ik heb lang gedacht dat alle moslims stilzwijgend achter de terroristen stonden, maar dat blijkt toch duidelijk anders te zijn. Hoewel ik ook weer geen peiling gehouden heb, dus ik weet niet welk percentage zo uitgesproken anti-extremistisch is. Maar toch, zeg nou zelf, had jij verwacht dat een moslima het voor de joden zou opnemen tegen Abou-Jahjah ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Het kan een rote opluchting zijn elkaar "De waarheid" eens te vertellen -
Dus "Deense Cartoons"-subforum kan voor mijn part blijven wat het is : onnodig de discussie nog eens naar "suggesties en mededelingen" te verleggen. Misschien een idee om als er eens iemand echt begint te zeuren hem/haar te verijzen naar het subforum "Deense Cartoons" of afgekort : Deense Cart. voor de amateurs is er vanavond nog eens een vervolg op de documentaire over "Goebbels" - of laat het volk denken wat het moet denken & vooral het leren haten van mannen met lange neuzen en baarden, dat gaat er vanzelf in als zoete koek.. Geheel terzijde : hoe ziet het steorotiepe vijandbeeld er voor een moslim eigenlijk uit ? Een ferme "babe" in mini-bikini ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn er ook vredelievende moslims, heel wat zelfs. Vooral bij ons in het Westen, gelukkig maar. Maar ik zie ze niet betogen tegen de extremisten. Ik zie geen protesten tegen de zelfmoordcommando's. Ik zie geen regeringsverbod tegen opleidingscentra voor extrimisten enz... Nog veel minder in islamitische staten. En d�*t zou volgens mij moeten gebeuren. Ik zeg het; bij ons moeten we de Mondiale winnen om de mensen spontaan op straat te krijgen, in moslimstaten volstaat een westerse cartoon over Mohammed en men schreeuwt er letterlijk moord en brand. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat bedoel ik nu juist met: men heeft altijd de neiging alles over dezelfde kam te scheren.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik nog school liep, gebeurde het ook dat gans de klas werd gestraft met een extra taak omwille van het gedrag van enkelingen. Is dat eerlijk? Neen. is dat rechtvaardig? Neen. Maar het is normaal. Maar de klasgemmenschap veroordeelde wel het gedrag van die enkelingen. Toen ik mijn lergerdienst deed werd ook vaak gans het peloton gestraft omwille van het gedrag van enkelingen. Is dat eerlijk? Neen. Is het rechtvaardig? Neen. Maar het is wel normaal. Na de uren werd wel wat 'geregeld' met die enkelingen. Ook nu op mijn werk werd het rookverbod voor iedereen andermaal verstrengd omwille van het gedrag van enkelen. Ook niet eerlijk en ook niet rechtvaardig en ik kan zo nog doorgaan. Dit alles om maar te zeggen dat het inderdaad oneerlijk en onrechtvaardig is om iedereen over dezelfde kam te scheren, maar wat is het alternatief? Een alternatief zou kunnen zijn dat de moslimgemeenschap haar problemen zelf oplost en zelf de daders van het geweld tegen het Westen aanpakt, maar dat doet ze niet. De moslimgemeenschap zou kunnen de ter dood veroordeling van de cartoonist veroordelen, maar dat doet ze niet. Weet je waarom niet? Omdat zij net als het Westen inderdaad iedereen uit het Westen over dezelfde kam scheert. Oneerlijk, onrechtvaardig, maar volkomen normaal en menselijk. Men zegt de laatste tijd vaak dat men niet mag veralgemenen als het om moslimterreur gaat. Ik vind van wel en als ik hierin ongelijk heb, dan moeten de moslims het geweld maar eens openlijk afzweren als zijnde niet islamitisch. Maar ook dat doen ze niet. Zelfmoordterroristen worden openlijk op TV getoont met koranverzen rond het voorhoofd gebonden. Ze worden de hemel belooft en de zorg voor de achterblijvende famillieleden van de zelfmoordenaar, neemt de moslimgemeenschap graag op zich. Dat is de realiteit. Ik noem dat aanmoedigen in plaats van ontmoedigen. Dat niet alle moslims zo zijn weet ik ook wel, maar ik zie maar heeeeel weinig verzet van de moslims die het niet zo op gewelddaden hebben voorzien. Ik heb nog geen enkele betoging gezien tegen moslimgeweld van de moslims zelf. Neem me niet kwalijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De protesten zijn wat uit de internationale actualiteit verdwenen en ook het subforum hier zit maar op een laag pitje meer. Wat mij betreft kan het dus ook gesloten worden.
|
![]() |
![]() |