Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 20 februari 2006, 17:25   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
En waarom ga je dan ook niet protesteren omdat de moslims je vrijheid van meningsuiting willen beperken doordat ze een verbod vragen het plaatsen van cartoons over de profeet Mohammed?

Je vraagt wel de moslims te protesteren tegen zelfmoordenaars maar je gaat zelf niet protesteren wanneer je eigen vrijheid van meningsuiting in het geding komt.
Als er een of een andere minister afkomt met een wetsvoorstel, dan zult ge me rap op de Grote Markt zien roepen & tieren, voor zover ik weet loopt het allemaal nog niet zo'n vaart.

En de reden dat ik verwacht dat ze op straat komen (de moslims) is omdat de terroristen op zijn minst even beledigend zijn als die cartoons. Het feit dat ze daar klaarblijkelijk niet op reageren, en op een stomme cartoon wel kan er voor mij niet in.
Amon_Re is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:25   #42
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom ga je dan ook niet protesteren omdat de moslims je vrijheid van meningsuiting willen beperken doordat ze een verbod vragen het plaatsen van cartoons over de profeet Mohammed?

Je vraagt wel de moslims te protesteren tegen zelfmoordenaars maar je gaat zelf niet protesteren wanneer je eigen vrijheid van meningsuiting in het geding komt.
Daar ben je verkeerd. Moslims zijn verontwaardigd over spotprenten. Die spotprenten stellen zogenaamd jullie profeet voor als terrorist. Daar ligt het hem. Die cartoons verwijzen gewoon naar de terroristen die in de naam van de profeet onschuldigen doden. Dus zijn zij de aanleiding van die cartoons. Dus de radicalen zijn diegenen tegen wie je moet protesteren. Zij geven de Islam een slechte naam. Die cartoons lachen niet met de profeet, ze verwijzen gewoon enkel naar dat uitschot die andere mensen de dood in jagen in de naam van hun god. Ik heb nog geen woedende massa moslims op straat gezien die daartegen betogen...
Diether is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:41   #43
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als er een of een andere minister afkomt met een wetsvoorstel, dan zult ge me rap op de Grote Markt zien roepen & tieren, voor zover ik weet loopt het allemaal nog niet zo'n vaart.

En de reden dat ik verwacht dat ze op straat komen (de moslims) is omdat de terroristen op zijn minst even beledigend zijn als die cartoons. Het feit dat ze daar klaarblijkelijk niet op reageren, en op een stomme cartoon wel kan er voor mij niet in.
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn de protesten niet ALLEEN het gevolg van de cartoons. De protesten zijn het gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan na 9/11. Waarom gaat dit er bij jou niet in? So what als er 100.000 moslims geprotesteerd hebben of niet geprotesteerd hebben? Er zijn meer dan een miljard moslims in de wereld. Een uiterst kleine minderheid is de straat opgegaan om te demonstreren en nog een kleiner deel heeft geweld gebruikt. Is het wel of niet demonstreren een graadmeter voor wat een miljard gelovigen voelen? Zoals ik al eerder heb gezegd is dit een belachelijke beredenering. We zijn trouwens offtopic bezig. Het gaat om westerse hypocrisie hier. Ik verwacht massale verontwaardiging op DEZE site van forumgenoten omdat hun vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die ontkenning van de holocaust verbieden.
Turkse Nederlander is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:43   #44
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Waar is de massale verontwaardiging op deze site omdat jullie vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die de ontkenning van de holocaust verbieden? Waarom worden er hier niet tientallen topics over gestart?
Turkse Nederlander is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:44   #45
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn de protesten niet ALLEEN het gevolg van de cartoons. De protesten zijn het gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan na 9/11. Waarom gaat dit er bij jou niet in? So what als er 100.000 moslims geprotesteerd hebben of niet geprotesteerd hebben? Er zijn meer dan een miljard moslims in de wereld. Een uiterst kleine minderheid is de straat opgegaan om te demonstreren en nog een kleiner deel heeft geweld gebruikt. Is het wel of niet demonstreren een graadmeter voor wat een miljard gelovigen voelen? Zoals ik al eerder heb gezegd is dit een belachelijke beredenering. We zijn trouwens offtopic bezig. Het gaat om westerse hypocrisie hier. Ik verwacht massale verontwaardiging op DEZE site van forumgenoten omdat hun vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die ontkenning van de holocaust verbieden.
Eerlijk gezegd vind ik dat met alles gespot moet kunnen worden, iedereen moet voor zijn eigen weten waar de grens ligt. Ik kan namelijk met heel veel lachen.
Maar antwoord eens op mijn vorige post...
Diether is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:45   #46
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waar is de massale verontwaardiging op deze site omdat jullie vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door wetten die de ontkenning van de holocaust verbieden? Waarom worden er hier niet tientallen topics over gestart?
Dat is inderdaad een verschil. Het is bij wet verboden, dus gebeurt het niet.
Diether is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:52   #47
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zit maar wat te zeveren, hoor.

Er zijn op dit forum al meerdere threads geopend over de antinegationismewet.
Er zijn al meerdere openlijk antisemitische threads geopend.
Er zijn al threads geopend waar Joden van zowat alles wat er mis op aarde is werden beschuldigd.

Jouw verwijt slaat absoluut nergens op.

Wat denk jij overigens over de antiracismewet in dit land?
Er zijn op basis van deze wet ook mensen veroordeeld wegens racisme tov van moslim's. Is dat dan ook een beperking van de vrije meningsuiting?

De Belgische en Europese rechtspraak is duidelijk: noch de antiracismewet, noch de antinegationismewet zijn in strijd met het EVRM.

Je mag uiteraard pleiten voor afschaffing of wijziging van wetten, je mag ervoor of ertegen betogen, maar (dreigen met) geweld is er gewoon over.

Laatst gewijzigd door Firestone : 20 februari 2006 om 18:07.
Firestone is offline  
Oud 20 februari 2006, 18:03   #48
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En als we de zaak objectief bezien zou er nooit een probleem geweest hebben, moesten er niet enkele zotten het nodig geacht hebben om het vuur aan te wakkeren.
Juist. En dan moet ik spontaan denken aan ene Osama Bin Laden die het nodig achtte om in naam van Allah de grootste militaire macht van de wereld uit te dagen.
Kaal is offline  
Oud 20 februari 2006, 18:03   #49
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand die de holocaust ontkent is ziek en verdient het om te sterven!
Oud 20 februari 2006, 18:18   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier. De 88 bladzijden van 'De purperen muur'.
Als je die achter de kiezen hebt zul je wel antwoord hebben op je vraag.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459&pp=20
Oud 20 februari 2006, 18:19   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Iemand die de holocaust ontkent is ziek en verdient het om te sterven!
Ook voor jou bolleboos.

Oud 20 februari 2006, 18:26   #52
Thai
Burger

Standaard

Citaat:
Dus in het zuiden van Thailand worden dagelijks Boedhistische monikken vermoord en leraars gedood omdat de moslims onrecht wordt aangedaan. Welk onrecht worden de moslims in zuid Thailand aangedaan ?

by the way ... diegene die de oorlog in Yougoslavië hebben uitgelokt, namelijk de moslims hebben dat gedaan voor 9/11. Het vernietigen van de Bhudda beelden in Afghanistan ... voor 9/11
de aanslagen in Kenya ... voor 9/11

ge snapt toch wel dat de moslims tegen jou zijn ... of ben je er zelf ene dan ?
Thai is offline  
Oud 20 februari 2006, 18:32   #53
Thai
Burger

Standaard

ik kan dus niet snappen dat er mensen zijn die zo ongelooflijk tegen henzelf kunnen liegen ?!?!?!? de moslims zijn deze oorlog al jaren aan het voorbereiden ... gehoord van een moslim !

aan de linke rakkers hier ...
stel je komt thuis en iemand is uw vrouw aan het verkrachten ... ga je die dan fameus op zijn bakkes rammen of zeg je dan "sorry, schat, ik ben tegen geweld" ??? ... of uw broek laten zakken en klagen dat de verkrachter je discrimineerd misschien ??? ... stelleke ongelooflijke domme lafaards !
Thai is offline  
Oud 20 februari 2006, 18:32   #54
Thai
Burger

Standaard

ik kan dus niet snappen dat er mensen zijn die zo ongelooflijk tegen henzelf kunnen liegen ?!?!?!? de moslims zijn deze oorlog al jaren aan het voorbereiden ... gehoord van een moslim !

aan de linke rakkers hier ...
stel je komt thuis en iemand is uw vrouw aan het verkrachten ... ga je die dan fameus op zijn bakkes rammen of zeg je dan "sorry, schat, ik ben tegen geweld" ??? ... of uw broek laten zakken en klagen dat de verkrachter je discrimineerd misschien ??? ... stelleke ongelooflijke domme lafaards !
Thai is offline  
Oud 20 februari 2006, 18:43   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Thai, open ook eens de link die ik hierboven postte en je zult zien dat Turk geen poot heeft om op te staan.

Kijk ook eens hoeveel forumdeelnemers VOOR de vrijheid van meningsuiting hebben gestemd en hoeveel tegen, en wie dat waren. OOK wat negationisme en revisionisme betreft.

Je zult bovendien ontdekken dat de moderatie datgene dat Turk suggereert niet eens MAG toelaten om geen last te krijgen met het CGKR.

Ik nodig hem trouwens uit om hier en nu te ontkennnen dat er één Jood minder werd vergast dan het officieel vastgelegde cijfer.

Niemand kan dus volhouden dat er geen protest is geweest op dit forum.
Knuppel is offline  
Oud 20 februari 2006, 18:46   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
daiwa is offline  
Oud 20 februari 2006, 18:48   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier is alvast de start van deze draad:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Als off-spin van de topic over de arrestatievan negationist-revisionist Siegfried Verbeke:
Forumactie: DE PURPEREN MUUR

Hier in ons land bestaan er wetten, goedgekeurd door de voltallige politieke elite, die een bepaalde mening strafbaar stellen: de wetten inzake negationisme en revisionisme.

Daar geen enkele partij deze maatregel openlijk in haar verkiezingsprogramma opnam, kunnen we al niet direct van een democratische maatregel spreken.

Nog dictatorialer wordt heel dit gedoe als blijkt dat de onderdrukte gecensureerde burger niet eens meer mag kennis nemen van betreffende geschriften.
De heersende kaste bepaalt dus controleloos vanuit haar ivoren toren niet enkel wat we lezen, maar ook hoe we moeten oordelen over boeken die we niet eens mogen lezen.

Naast dictatoriaal is die maatregel bovendien zwaar discriminerend.
Strafbaar is niet het onderzoek naar, of het ontkennen van genocide in het algemeen. Neen het gaat hier over één specifiek geval uit de geschiedenis.
Eén bepaald volk wordt hier zomaar via censuur 'beschermd' terwijl andere slachtoffers probleemloos nog eens een extra (verbaal) mes in de rug mogen krijgen.

Het vroegere slachtoffer heeft zich dus in de rol van Herrenvolk kunnen plaatsen en regeert via totalitaire oekazen, censuur en repressie.
Een nieuw kaste verheven beterweters is opgestaan.
Dictatoriaal, en neo-nazistisch.
Le fascisme nouveau est arrivé.

Wat gaan we daar als onmondige burger concreet aan doen?
Heel simpel:

Ikzelf houd me aan de wet en schrijf, verspreid of citeer géén verboden teksten.
Vanaf nu trek ik wél elke qualificatie van verboden teksten in twijfel.

Dat is mijn recht, ik hoef geen oordeel over iets te aanvaarden tenzij ik het zelf onder ogen kreeg.

Willen de censurerende machthebbers en hun acolieten mij overtuigen van hun opinie, dan moeten ze mij maar overtuigen aan de hand van het (illegale!) materiaal dat zij blijkbaar in hun bezit hebben.

WIE DOET MEE?
Knuppel is offline  
Oud 20 februari 2006, 19:01   #58
Thai
Burger

Standaard

Citaat:
Overigens heb ik al eerder gezegd dat de protestacties niet ALLEEN een gevolg zijn van de spotprenten. Het is een gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan sinds 11 September 2001:
- Inval van Afghanistan
- Inval van Irak
- martelingen van gevangenen in Guantanamo Bay
- martelingen van gevangenen in Abu Graibb
- het gooien van Korans in wc's in Guantanamo Bay
- het onrecht in Palestina (wat al veel langer gebeurd)
- de opkomst van islamofobie in Europa

Hoe je het went of keert, de moslims worden veel onrecht aangedaan in de wereld. De spontprenten over de profeet waren de laatste druppels die de emmer deed overlopen.
ik vind dat die moslims er nog goed van af komen ... ik heb mij dus van in 't begin afgevraagd waarom ze niet gewoon een paar atoombommen op die landen gooien, het enige dat we van hen nodig hebben is de olie en dat krijgen we heus nog wel uit de grond als de boel nucleair is ... kwestie dat we voor de rest toch alleen shit van dat volkje krijgen en dat is nu al een paar eeuwen aan de gang ... ik wil den 1ste moslim nog eens tegen komen die ons bedankt voor al hetgene we hen hebben geboden, want veel hebben die niet uitgevonden de lattste 500 jaar, moesten wij hen geen geld geven voor de olie ze zouden ni veel meer als dadeltjes te eten hebben !!!

ge gebruikt toch ook een PC, de telefoon, electriciteit enzo ...
heb je ons daar ooit al eens voor bedankt, nee, zit onsw hier wat uit te schelden op het net en dan verschieten dat we nen hekel hebben aan jou slag ...
Thai is offline  
Oud 20 februari 2006, 19:02   #59
Thai
Burger

Standaard

Citaat:
Overigens heb ik al eerder gezegd dat de protestacties niet ALLEEN een gevolg zijn van de spotprenten. Het is een gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan sinds 11 September 2001:
- Inval van Afghanistan
- Inval van Irak
- martelingen van gevangenen in Guantanamo Bay
- martelingen van gevangenen in Abu Graibb
- het gooien van Korans in wc's in Guantanamo Bay
- het onrecht in Palestina (wat al veel langer gebeurd)
- de opkomst van islamofobie in Europa

Hoe je het went of keert, de moslims worden veel onrecht aangedaan in de wereld. De spontprenten over de profeet waren de laatste druppels die de emmer deed overlopen.
ik vind dat die moslims er nog goed van af komen ... ik heb mij dus van in 't begin afgevraagd waarom ze niet gewoon een paar atoombommen op die landen gooien, het enige dat we van hen nodig hebben is de olie en dat krijgen we heus nog wel uit de grond als de boel nucleair is ... kwestie dat we voor de rest toch alleen shit van dat volkje krijgen en dat is nu al een paar eeuwen aan de gang ... ik wil den 1ste moslim nog eens tegen komen die ons bedankt voor al hetgene we hen hebben geboden, want veel hebben die niet uitgevonden de lattste 500 jaar, moesten wij hen geen geld geven voor de olie ze zouden ni veel meer als dadeltjes te eten hebben !!!

ge gebruikt toch ook een PC, de telefoon, electriciteit enzo ...
heb je ons daar ooit al eens voor bedankt, nee, zit ons hier wat uit te schelden op het net en dan verschieten dat we nen hekel hebben aan jou slag ...
Thai is offline  
Oud 20 februari 2006, 19:11   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Troost je.
De tijd is nakende dat we geen olie meer nodig zullen hebben.
Knuppel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be