Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2006, 23:33   #41
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De Waalse media maakt een groot onderscheid tussen Vlamingen en Vlaams-nationalisten (separatisten), itt wat u hier wil laten uitschijnen.
u hebt nog nooit waals kranten en journaals gezien zeker?

Dikke lambert kwam vorig jaar na het BHV debacle rechtstreeks van een RTBF debat naar Dezevendedag.
Hij riep op om net even over te schakelen naar de RTBF, zodat Vlamingen eens zouden zien hoe 'vredelievend' ze daar spraken over Vlaanderen.

Ik moet u vertellen dat de grootste tegenstander van separatisme er van zou kotsen!

Laatst gewijzigd door giserke : 20 februari 2006 om 23:34.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 00:52   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Aan Everytime te zien is het Brusselse onderwijs ook gene vette.
Spreek voor uwzelf. Ik heb al mijn studies in Brussel en in het Franstalig onderwijs gevolgd. Ik had dus geen Vlaamse school nodig om Nederlands te leren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 00:56   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Ook wel opmerkelijk dat ze doen uitschijnen dat Daems onstlagen is omwille van een relatie met een Waalse. Eerst en vooral dacht ik dat hij zelf ontslag nam en dat niemand hem daartoe gedwongen heeft en ten tweede dacht ik dat de commotie ging om het feit dat ze van de PS is, niet dat het een Waalse is. Als het maar sensationeel klinkt zeker, zijn we gewoon van de angelsaksische (flut)pers...

Trouwens ze geven te veel eer aan Daems, het enige dat hij in zijn carrière ooit gedaan heeft is Sabena naar de kloten helpen, voor de rest is dat een dandy die z'n broek verslijt in het parlement.
Dat zou me niet verbazen om eerlijk te zijn.
Oud 21 februari 2006, 01:31   #44
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ja, Leterme past zijn speech aan naargelang het publiek. Voor een vlaamsgezind publiek verkoopt hij separatistische praat terwijl hij op andere momenten zegt dat separatisme voor hem niet aan de orde is.
Leterme separatistisch??
Hij pleit voor de splitsing van BHV en voor meer bevoegdheden. Ik heb hem nooit horen oproepen tot een eigen Vlaamse republiek.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 06:39   #45
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
u hebt nog nooit waals kranten en journaals gezien zeker?
Toch wel, ik lees dagelijks zowel de Standaard als La libre Belgique. Ik heb ook al redelijk wat te maken gehad met Franstalige journalisten en NOOIT heeft één van hen mij scheef bekeken omdat ik een Vlaamse ben.

Citaat:
Dikke lambert kwam vorig jaar na het BHV debacle rechtstreeks van een RTBF debat naar Dezevendedag.
Hij riep op om net even over te schakelen naar de RTBF, zodat Vlamingen eens zouden zien hoe 'vredelievend' ze daar spraken over Vlaanderen.
Men heeft van BHV dan ook een redelijk zwaar geladen communautair dossier gemaakt, iets dat makkelijk kon opgelost worden heeft men laten groeien om er uiteindelijk een major problem van te maken. En ja, ik ben er zeker van dat Franstalige kranten/journaals Vlamingen niet over dezelfde kam scheren als Vlaams-nationalisten.

Citaat:
Ik moet u vertellen dat de grootste tegenstander van separatisme er van zou kotsen!
Wat werd er dan zoal gezegd? Benieuwd of ik braakneigingen ga krijgen...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 09:13   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Benieuwd of ik braakneigingen ga krijgen...
Geen bewijzen nodig.

Als ex.bubbel heb je voldoende bewezen dat jouw braakneigingen door heel andere dingen opgewekt worden.

Als Vlaanderen het Waalse blok aan zijn been kwijt is ben jij hier, bijvoorbeeld, weg om braakneigingen te voorkomen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 09:27   #47
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb ook al redelijk wat te maken gehad met Franstalige journalisten en NOOIT heeft één van hen mij scheef bekeken omdat ik een Vlaamse ben.
Maar daar gaat het ook niet over. Zoals reeds meermaals gezegd wordt er hier beweerd dat de franstalige media Vlamingen die voor meer autonomie pleiten op een hoopje smijt met de Vlaamse nationalisten. Dat is waar het in deze thread om gaat. Jij pleit niet voor meer autonomie en dus wordt jij ook niet scheef bekeken door de franstalige journalisten. Leterme die dat wel doet wordt door franstalige journalisten - en nu door de Koning - vaak als een separatist voorgesteld. Is die stelling correct of niet? Daar gaat de discussie over.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 09:37   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Maar daar gaat het ook niet over. Zoals reeds meermaals gezegd wordt er hier beweerd dat de franstalige media Vlamingen die voor meer autonomie pleiten op een hoopje smijt met de Vlaamse nationalisten. Dat is waar het in deze thread om gaat. Jij pleit niet voor meer autonomie en dus wordt jij ook niet scheef bekeken door de franstalige journalisten. Leterme die dat wel doet wordt door franstalige journalisten - en nu door de Koning - vaak als een separatist voorgesteld. Is die stelling correct of niet? Daar gaat de discussie over.
Leterme zal nog meer Belgisch gezind zijn dan de koning als hij z'n federaal postje vastheeft.

Zoals ik eerder zei: Leterme past z'n speech aan naargelang het publiek waar hij voor spreekt. Spreekt hij voor een Vlaams-nationalistisch publiek, dan is hij heel scherp en spreekt in termen van confederalisme (wat zal leiden tot separatisme), geen gehoor geven aan Franstaligen als het op Vlaamse eisen aankomt etc... Als hij voor een ander publiek komt te staan, praat leterme geheel anders (separatisme is voor hem niet aan de orde). Hoe moet je Leterme dan gaan beoordelen? Kan je van hem zeggen dat hij op hetzelfde hoopje wordt gesmeten als diegenen die pleiten voor een republiek Vlaanderen? In het eerste geval zeker wat mij betreft dus daar heeft de Franstalige media wel een punt.

En laat ons nu even heel eerlijk zijn: men vraagt meer bevoegdheden voor Vlaanderen maar we weten allemaal waar dat toe zal leiden.
Oud 21 februari 2006, 09:38   #49
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als Vlaanderen het Waalse blok aan zijn been kwijt is ben jij hier, bijvoorbeeld, weg om braakneigingen te voorkomen.
Klopt, ik blijf niet in een republiek Vlaanderen wonen. Mijn volste recht, niet?
Oud 21 februari 2006, 10:02   #50
Kaal
Minister-President

Standaard

@Kim

Je zou een experiment moeten doen Kim. Probeer eens een tijd lang te doen alsof ook jij meer bevoegdheden wenst voor Vlaanderen en let eens goed op de reactie bij jouw franstalige kennissen. Je zal gauw merken dat franstaligen enkel respect hebben voor Vlamingen die exact dezelfde kijk hebben op België dan zij zelf. Voor alle anderen is er enkel misprijzen en minachting. Jij denkt dat die minachting enkel voor nationalisten geldt maar dat is een illusie. Wij hebben hier te maken met zuiver taalracisme, niet meer of niet minder. Voor veel franstaligen is Vlaams een boerentaal en de Vlamingen een boerenvolk. De Vlaming die zijn plaats kent wordt geaccepteerd als een "brave vlaming" maar wee hem indien hij van gedacht zou veranderen en bepaalde zaken in vraag zou stellen. Probeer als Vlaming al was het maar een beetje begrip te tonen voor de eis tot splitsing van BHV en je krijgt het etiket van "Vlaamse nationalist" op je hoofd en dat betekend dat je in hun ogen ook een boerenpummel bent.

Niet alle franstaligen zijn zo. Maar velen wel. Je denkt dat je geaccepteerd wordt voor wat je bent Kim, maar dat is slechts voorwaardelijk. De voorwaarde is dat jij de heersende gedachte volledig zou overnemen. Doe dat een tijdje niet en je zal zien dat jij anders bekeken wordt. Als een Vlaamse boerin dus. En pas dan begrijp je dat de meeste franstaligen de Vlamingen altijd zo bekeken hebben. Om door hen als een gelijke te worden geaccepteerd moet je eerst tonen dat je jezelf niet of amper Vlaams voelt. Er is geen tolerantie voor mensen die zich eerst Vlaming voelen ook al zijn zij bereid om België te behouden. Voor veel franstaligen is België van hen. Vlamingen mogen er leven zolang zij hun plaats kennen. Er is geen bereidheid om de regel van de meerderheid te aanvaarden. Er is geen bereidheid om iets toe te geven aan Vlaanderen ook al zou dat goed zijn voor het land in het algemeen. En de reden daarvoor is heel eenvoudig : men gunt het de boeren niet.

Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat er geen taalracisten bestaan aan de andere kant van de taalgrens. Het verschil is dat Vlaanderen zelf de taalracisten in eigen midden met de vinger wijst en afkeurt. Dat gebeurd nooit in Wallonië / Brussel. Het bestaan van die mensen wordt ontkend. Zij bestaan gewoon niet. Maingain is zowiezo redelijker dan Bart De Wever. De eis om BHV te splitsen is egoistisch en kleingeestig maar de eis van franstaligen in de rand om in het Frans te worden aangesproken is normaal en redelijk.

Probeer het Kim. Vraag je eens af waarom je niet scheef bekeken wordt. Het is omdat je een belgicist ben naar franstalig model. Dat en enkel dat maakt dat je salonhäfig bent. Leg dat even naast je neer en je valt terug op ons niveau : het niveau van de Blokkers en de vlaggenzwaaiers.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 10:42   #51
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Om door hen als een gelijke te worden geaccepteerd moet je eerst tonen dat je jezelf niet of amper Vlaams voelt. Er is geen tolerantie voor mensen die zich eerst Vlaming voelen ook al zijn zij bereid om België te behouden. Voor veel franstaligen is België van hen. Vlamingen mogen er leven zolang zij hun plaats kennen. Er is geen bereidheid om de regel van de meerderheid te aanvaarden. Er is geen bereidheid om iets toe te geven aan Vlaanderen ook al zou dat goed zijn voor het land in het algemeen.
De nagel op de kop!

Pas als je als Vlaming een 'grondige afkeer' hebt van Vlaanderen, zoals 99% van de BUB'ers, d�*n ben je een 'goeie Belg'.

Over dat artikel...zonde hé....Belgie had nu net zo'n goed imago

Citaat:
[SIZE=4]Belgium tries to reinvent itself[/SIZE]

Belgium has been trying to prevent Pinochet's release

By Justin Webb in Brussels

Driving with a local cameraman through Brussels the other day, I took a wrong turn and came face to face with a "no entry" sign.

"Do you have your press pass?" my colleague asked, "because if you do, we could drive on."

I turned to him amazed - was he really suggesting that a press card gives you the right to go the wrong way down a Brussels street?

"Well not officially," he said, "but it would probably get us out of trouble".

Welcome to Belgium - where paperwork is everything, where rules and regulations abound but, with the right connections, can be avoided - a nation that looks like a part of northern Europe but often feels like a banana republic.

High profile

Which is why there is so much amazement at the extraordinary profile that the Belgium Government has now achieved on the international stage.

They have joined the world's most respected human rights organisations in court in London trying to prevent the release of General Pinochet.

They have launched an investigation of wrongdoing in the European Commission - asking to question suspects like the former commissioner Edith Cresson and search EU buildings, albeit a year late.

And to cap it all they have mounted a blistering campaign against the Austrian far-right leader, Joerg Haider, and his party.

Unreformed

The problem for me - and I suspect for many Belgian citizens as well - is that all of this muscular ethical stuff is directed at other people's problems.

Belgium itself - despite the presence here next week of the euro-reformers' pin-up Tony Blair - is, well, unreformed.

Belgium: Blistering campaign against Joerg Haider's party

So Mr Haider is lectured about human rights. But what is the Belgian attitude to foreigners?

According to the latest edition of Eurobarometer - an EU survey of opinions around the 15 nations of the Union - the most racist people, by their own admission, are the Belgians.

Fifty-five per cent of Belgians describe themselves as very or quite racist in attitude - for the record the figure in Austria was 42%.

Corruption and nepotism

What then about corruption? The Belgians are to question the former commissioner Mrs Cresson about her employment of her dentist as an adviser.

But as one incredulous French journalist was heard to ask: "Is it really an offence in Belgium to give a job to a friend?"

The fact is that Belgian politics has an appalling reputation for corruption and nepotism, and although the former minister Willy Claes was eventually convicted of fraud, and a former deputy prime minister succumbed to a hit-man's bullet, the strong suspicion is that plenty of other senior figures have got away scot free.

Mrs Cresson is doubtless an easier target. And that in a way is the essence of the problem.

Competing bureaucracies

Belgium is a nation that finds domestic reform nigh on impossible because of the stifling system of power sharing between French and Flemish speakers, a system that results in layer upon layer of often competing bureaucracies.

A trip to the local government office to register as a foreigner - turns out to be the start of a paper chase that will last the best part of a year.

It is Kafka with added languages - however many documents you bring there will always be one that is wrongly translated, or wrongly configured.

A recent objection after we had queued for a mere hour or so - that our piece of paper had something crossed out on it and should be resubmitted in a better state, had my wife demanding, I fear only half jokingly, to be deported.

The bureaucracy does not make for a happy atmosphere or an efficient one.

Linguistic differences

In the appalling case of Marc Dutroux - the convicted rapist accused of killing four children - the failure to find the trapped girls before they died, the failure to count Dutroux as a suspect, was due at least in part to linguistic differences that led to rival police forces failing to communicate.

The Marc Detroux case blackened Belgium's name

There now I have done it. I have mentioned the Dutroux case that so blackens the name of Belgium in the civilised world.

What the Belgian spin doctor would dearly love is that that case be put to rest - that when we talk about Belgium we talk about other things.

But how can we? Marc Dutroux was arrested in 1996. Since then he has escaped and been re-captured, a prosecutor in charge of the case has killed himself, and much time has passed.

Incredibly - inexplicably if Belgium were a normal country - no date has yet been set for a trial.

Perhaps some of the energy expended in brushing up the country's image abroad in recent weeks might have been better served addressing a rottenness closer to home.
Bron: BBC News http://news.bbc.co.uk/1/hi/programme...ent/646751.stm
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 10:44   #52
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Klopt, ik blijf niet in een republiek Vlaanderen wonen. Mijn volste recht, niet?
Absoluut.
Oud 21 februari 2006, 10:48   #53
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

En nu we toch bezig zijn, de ervaringen van David Shukman(BBC journalist) na een paar jaar in belgie te hebben gewerkt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBC Journalist David Shukman
Falling apart

My wife once found herself on a plane sitting between two Belgian men who both had the same surname - yet one was a Dutch-speaker, and the other a French-speaker and they spent the entire flight arguing across her, in English, about how dreadful the other lot were.

And the children are part of this too. Our French-speaking school considers itself open-minded and enjoys an exchange with the local Japanese school in Brussels. But when one parent suggested a similar exchange with a Dutch-speaking school, the headmaster vetoed the idea.

At a parents' evening I attended, the subject of Dutch came up - it is a legal requirement to teach it - and a few voices said it should be taught more professionally, more enthusiastically. But they were ignored.

One of our cameramen, a Dutch-speaker, told me how he'd gone on assignment with a French-speaking reporter. Both were from the same country but they soon discovered they went to different films, watched different television channels.

Like Belgium they were falling apart.

One country or two?

A friend of ours described being brought up as a French-speaker in a Dutch-speaking district, and how hated her father was for flying a Belgian flag, not a Flemish one.

In our local council office, which serves an area popular with foreigners, there's a large sign saying: "This commune is entirely Flemish".

A local optician told us how a circular he posted to all his clients - from his local Flemish post office - reached all his Flemish clients but none of his French ones.

Soon after I arrived in Belgium a senior British diplomat drew me aside and said he thought that Belgium really might not have long.

Well, it has survived, for the moment.

But a great many here seem deeply unhappy at the way they're governed - with all the muddle and bungling and corruption. The creaking between the two halves of the country is getting much louder.

We adore the place and want to return. But it might not be one country that we visit in future, but two.
Oud 21 februari 2006, 10:49   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Kim

Je zou een experiment moeten doen Kim. Probeer eens een tijd lang te doen alsof ook jij meer bevoegdheden wenst voor Vlaanderen en let eens goed op de reactie bij jouw franstalige kennissen. Je zal gauw merken dat franstaligen enkel respect hebben voor Vlamingen die exact dezelfde kijk hebben op België dan zij zelf. Voor alle anderen is er enkel misprijzen en minachting. Jij denkt dat die minachting enkel voor nationalisten geldt maar dat is een illusie. Wij hebben hier te maken met zuiver taalracisme, niet meer of niet minder. Voor veel franstaligen is Vlaams een boerentaal en de Vlamingen een boerenvolk. De Vlaming die zijn plaats kent wordt geaccepteerd als een "brave vlaming" maar wee hem indien hij van gedacht zou veranderen en bepaalde zaken in vraag zou stellen. Probeer als Vlaming al was het maar een beetje begrip te tonen voor de eis tot splitsing van BHV en je krijgt het etiket van "Vlaamse nationalist" op je hoofd en dat betekend dat je in hun ogen ook een boerenpummel bent.

Niet alle franstaligen zijn zo. Maar velen wel. Je denkt dat je geaccepteerd wordt voor wat je bent Kim, maar dat is slechts voorwaardelijk. De voorwaarde is dat jij de heersende gedachte volledig zou overnemen. Doe dat een tijdje niet en je zal zien dat jij anders bekeken wordt. Als een Vlaamse boerin dus. En pas dan begrijp je dat de meeste franstaligen de Vlamingen altijd zo bekeken hebben. Om door hen als een gelijke te worden geaccepteerd moet je eerst tonen dat je jezelf niet of amper Vlaams voelt. Er is geen tolerantie voor mensen die zich eerst Vlaming voelen ook al zijn zij bereid om België te behouden. Voor veel franstaligen is België van hen. Vlamingen mogen er leven zolang zij hun plaats kennen. Er is geen bereidheid om de regel van de meerderheid te aanvaarden. Er is geen bereidheid om iets toe te geven aan Vlaanderen ook al zou dat goed zijn voor het land in het algemeen. En de reden daarvoor is heel eenvoudig : men gunt het de boeren niet.

Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat er geen taalracisten bestaan aan de andere kant van de taalgrens. Het verschil is dat Vlaanderen zelf de taalracisten in eigen midden met de vinger wijst en afkeurt. Dat gebeurd nooit in Wallonië / Brussel. Het bestaan van die mensen wordt ontkend. Zij bestaan gewoon niet. Maingain is zowiezo redelijker dan Bart De Wever. De eis om BHV te splitsen is egoistisch en kleingeestig maar de eis van franstaligen in de rand om in het Frans te worden aangesproken is normaal en redelijk.

Probeer het Kim. Vraag je eens af waarom je niet scheef bekeken wordt. Het is omdat je een belgicist ben naar franstalig model. Dat en enkel dat maakt dat je salonhäfig bent. Leg dat even naast je neer en je valt terug op ons niveau : het niveau van de Blokkers en de vlaggenzwaaiers.
Kaal wordt wel door Vlaamsgezinden geïndoctrineerd. Misschien hebt u hen ook gezegd dat u geen Franstalig was. Anders wat het een "probleem" natuurlijk.........
Oud 21 februari 2006, 10:52   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
De nagel op de kop!

Pas als je als Vlaming een 'grondige afkeer' hebt van Vlaanderen, zoals 99% van de BUB'ers, d�*n ben je een 'goeie Belg'.

Over dat artikel...zonde hé....Belgie had nu net zo'n goed imago

Bron: BBC News http://news.bbc.co.uk/1/hi/programme...ent/646751.stm
Vlamingen die voor het behoud van België pleiten, hebben dus zowiezo voor u een "grondige afkeer van Vlaanderen"?
Oud 21 februari 2006, 10:53   #56
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CD&V laat zich dan ook dirigeren door een splinterpartijtje zoals N-Va. Maar ja, Leterme past zijn speech aan naargelang het publiek. Voor een vlaamsgezind publiek verkoopt hij separatistische praat terwijl hij op andere momenten zegt dat separatisme voor hem niet aan de orde is.
Leterme pleit nooit voor separatisme. Dat beweren zelfs wij als N-VA niet. Leterme pleit enkel voor een nieuwe overheveling van bevoegdheden van het federale naar het Vlaamse niveau. Omdat wij dat als N-VA ook willen, leggen we een stukje van onze weg naar Vlaamse autonomie samen met de CD&V af. Waar zij stoppen zullen wij echter verder gaan.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 10:58   #57
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlamingen die voor het behoud van België pleiten, hebben dus zowiezo voor u een "grondige afkeer van Vlaanderen"?
Neen, leer lezen wat er staat. Uiteraard hebben niet alle belgicisten een afkeer van Vlaanderen, helaas wel de overgrote meerderheid der bubbels. (al zullen ze dat zelf uiteraard nooit toegeven!)
Oud 21 februari 2006, 11:02   #58
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
En nu we toch bezig zijn, de ervaringen van David Shukman(BBC journalist) na een paar jaar in belgie te hebben gewerkt:
One of our cameramen, a Dutch-speaker, told me how he'd gone on assignment with a French-speaking reporter. Both were from the same country but they soon discovered they went to different films, watched different television channels.

Gezien het aantal bestaande TV-kanalen en internet is dit de meest normale zaak van de wereld. Belachelijk om hieruit conclusies te trekken.

Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 11:04   #59
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Neen, leer lezen wat er staat. Uiteraard hebben niet alle belgicisten een afkeer van Vlaanderen, helaas wel de overgrote meerderheid der bubbels. (al zullen ze dat zelf uiteraard nooit toegeven!)
Ik heb persoonlijk niets tegen West- en Oost-Vlaanderen. Ik heb dit weekeind nog Veurne bezocht. Prachtige markt en ik was fier dat dit in België ligt !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 11:04   #60
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht

Gezien het aantal bestaande TV-kanalen en internet is dit de meest normale zaak van de wereld. Belachelijk om hieruit conclusies te trekken.

Man man, ben nu echt zo dom dat jij niet ziet wat hier bedoeld wordt??
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be