Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2002, 18:42   #41
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Geen eenheidstaal, dat is helemaal niet nodig! Laat iedereen nederlands praten! Is dit genoeg?Thomas
Eenheidstaal... Niemand heeft over een eenheidstaal gesproken, wel over een brugtaal, een plantaal.

U gooit duidelijk twee dingen door elkaar. Een eenheidstaal is immers een taal die iedereen zou worden opgelegd en waardoor andere talen dreigen te verdwijnen. Zo is in Frankrijk het Frans een eenheidstaal dat van overheidswege werd opgelegd en waarbij tegelijkertijd de niet-Franssprekenden onder druk werden gezet hun taal te laten varen (Basken, Bretoenen, Elzassers, Vlamingen, Occitanen, Catalanen en Corsicanen).

Een brugtaal zorgt ervoor dat mensen van welke taal of ras ook met elkaar op voet van gelijkheid kunnen communiceren. Dat is Esperanto.

Of gaat u met een Peruviaan in het Nederlands praten misschien???
Duidelijk antwoord: ja!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 18:46   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Goed. Kom dan maar binnenkort eens bij mij af. Er komen immers een aantal Grieken op bezoek. Eens kijken hoe ver u zult geraken met uw Nederlands. Terwijl ik het fijn zal vinden met die mensen in het Esperanto te kunnen praten en blijven praten.

Tot nu toe heb ik trouwens nog altijd geen argumentatie van uw hand mogen lezen. Wel wat nonsens gedoe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 18:48   #43
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Goed. Kom dan maar binnenkort eens bij mij af. Er komen immers een aantal Grieken op bezoek. Eens kijken hoe ver u zult geraken met uw Nederlands. Terwijl ik het fijn zal vinden met die mensen in het Esperanto te kunnen praten en blijven praten.

Tot nu toe heb ik trouwens nog altijd geen argumentatie van uw hand mogen lezen. Wel wat nonsens gedoe.
neen,

k, nogmaals hetzelfde dan:

Neem nu mijn broer: ik zou graag hebben dat hij kan communiseren! Zodus zou ik graag hebben dat hij esperanto leert! Maar dit gaat echter niet! Want hij heeft het syndroom van Daün, zodus!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 19:03   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Alles wat u schrijft is naast de kwestie. Uw broer zal evenmin Engels kunnen leren. Bent u dan tegen Engels? Vindt u Engels dan belachelijk? Gooit u ook Duits maar weg omdat uw broer het niet kan leren? En nog zoveel andere talen???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 21:28   #45
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat u schrijft is naast de kwestie. Uw broer zal evenmin Engels kunnen leren. Bent u dan tegen Engels? Vindt u Engels dan belachelijk? Gooit u ook Duits maar weg omdat uw broer het niet kan leren? En nog zoveel andere talen???
Aan de ene kant heeft u gelijk aan de andere kant is het al moeilijk voor mensen met een bepaalde ziekte of handicap om hun eigen moedertaal te leren spreken.Het moet inderdaad een brugtaal blijven en niet een opgedwongen taal. Helaas staan de diverse regeringen van vroeger en heden nog steeds niet open om op school deze taal al of niet vrijwillig aan te leren. Met vrijwillig bedoel ik dat er geen druk op mag staan en dat men er niet op mag quoteren.Met de verengelsing heb ik nog een anecdote nml wij hebben aan onze kinderen nooit echt het dialect aangeleerd omdat we van mening zijn dat ze dit toch leren op school onder de vriendjes. Echt beschaafd nederlands is het ook niet maar we proberen de nederlandse taal zo hoog mogelijk te houden. Inderdaad de kinderen leerden op school het dialect en wat blijkt nu dat dit dialect zeer veel gespekt is met engelse woorden: zoals we hadden fun ,het is cool,effen chillen enz.....
Met andere woorden heeft de engelse taal wel duidelijk een invloed op onze taal en de grootste oorzaken zijn de computer ,de tv(veel engelstalige films)en de muziek(MTV).Niettemin steun ik je strijd voor om de Esperanto meer bekendheid te geven
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be