Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2006, 17:04   #41
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Smurfje, ik vind dat de overheid dat niet moet beslissen.
Als werkgevers meer efficient kunnen werken met alleen mannen, dan is het aand ewerkgevers dat te doen.
Ja, dat is jouw mening dus.

Ik vind dat de overheid dan moet kunnen ingrijpen.
[SIZE=-1][/SIZE]
Oud 22 februari 2006, 17:05   #42
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of hier wel mensen zijn die werken en op de werkvloer rondlopen, ik zie nogthans veel allochtonen rondlopen en werken, eigenlijk begrijp ik dat gezaag van sommige regeringspartijen niet, zijn ze wereldvreemd?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:16   #43
Thai
Burger

Standaard

Ik wil eerst het bewijs zijn dat poepemieke geen domme, onuitstaanbare trut is.

Misschien dat ze daarom geen werk vind ???
Thai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:16   #44
Thai
Burger

Standaard

Ik wil eerst het bewijs zien dat poepemieke geen domme, onuitstaanbare trut is.

Misschien dat ze daarom geen werk vind ???
Thai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:16   #45
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als de overheid vacatures uitschrijft dan nemen ze aan wie ze willen, daar heeft een prive werkgever niets over te zeggen, als een prive werkgever vacatures uitschrijft dan neemt hij aan wie hij wil, daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien.
Een prive werkgever heeft altijd het recht om diegene aan te nemen die hij wilt.
Maar hij moet dat dan wel doen op basis van de qualificaties van de kandidaten.
Van zodra dat hij bepaalde kandidaturen op basis van ethnische verschillen gaat weigeren, dan strookt dat met de wet en dan heeft de overheid alle recht om hier iets aan te doen.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 19:42   #46
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Een prive werkgever heeft altijd het recht om diegene aan te nemen die hij wilt.
Van zodra dat hij bepaalde kandidaturen op basis van ethnische verschillen gaat weigeren, dan strookt dat met de wet en dan heeft de overheid alle recht om hier iets aan te doen.
Dit zijn zaken die je bijna of nooit kan bewijzen, er zal veel afhangen van de interpretatie van het het gesprek dat tussen beide partijen gevoerd wordt, het ene woord tegen het andere, tegenwoordig is het altijd zo, wanneer een allochtoon geweigerd wordt dan is het automatisch racisme, voor mij is dit een verkeerd automatisme.

Wanneer men de 10% regel wil opleggen om de diversiteit op de werkvloer te verhogen, dan veronderstel ik ook dat allochtone ondernemers ook 10% autochtonen moeten aannemen, of niet?
Oud 22 februari 2006, 21:16   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af of hier wel mensen zijn die werken en op de werkvloer rondlopen, ik zie nogthans veel allochtonen rondlopen en werken, eigenlijk begrijp ik dat gezaag van sommige regeringspartijen niet, zijn ze wereldvreemd?
Als 30% werkloos is dan heeft ......... ?
Dat ze wereldvreemd zijn lijkt mij duidelijk.
Enerzijds beweren ze dat allochtonen gediscrimineerd worden door de werkgevers
Anderzijds beweren ze dat de werkgevers vragende partij zijn om meer allochtonen naar België te halen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 23:21   #48
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij beschouwd blijkbaar mensen die in boerendorpen leven als achterlijke mensen, jij hebt het wat te hoog in uwen bol denk ik, meneer komt vant stad zeker.
Zeker: van Lauwe!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 00:12   #49
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Ja, dat is jouw mening dus.

Ik vind dat de overheid dan moet kunnen ingrijpen.
Ik vind dat de overheid moet kunnen ingrijpen op diegenen die deze "opinie" delen. B.v. laat ze zich allemaal registreren en ingrijpen dan maar.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 08:23   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht

als Privé werkgever beslist gij nog altijd zelf wie gij binnenlaat in uw bedrijf en wie niet, en daar tellen meer factoren bij mee dan alleen bekwaamheid.

Nen arbeider die heel goe is, maar altijd te laat komt, nen urk van ne vent is, nie vriendelijk is tegen klanten, nie vriendelijk is tegen den baas, enz... enz... daar kan nen baas niks mee doen.

Er zijn dus een hoop subjectieve elementen die meespelen bij een aanwerving, ook.

Het moet met andere woorden klikken. Ik zie u als fundamentalistische marokaan, al werken, tussen een ploeg skinheads,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 13:24   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Vind jij dat de overheid niet mag ingrijpen als 90% van de werkgevers plotseling beslist geen vrouwen meer aan te nemen?
Een goede werkgever neemt enkel de beste kandidaat aan.
Oud 24 februari 2006, 04:45   #52
Don Quichote
Banneling

Standaard

De overheid verwijt de private werkgevers te weinig allochtonen in dienst te nemen.

Voorstel:
Laat de overheid zelf dus , in alle lagen van de overheidsdiensten, zelf eerst 15% allochtonen aanwerven.
Met alle rangen bedoel ik dus van poetser tot directeur.

Slechts dan zou de eis van de overheid enige logica bevatten.

En we gaan nog lachen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 23:26   #53
Roots
Vreemdeling

Roots's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik spreek uit ervaring. Er zijn nauwelijks allochtone afgestuurden. Zij vinden het meestal veel 'cooler' om snel te stoppen met de school.

En achteraf dan komen zagen dat ze gediscrimineerd worden, natuurlijk opgejut daar alle linkse elementen uit dit land.

't Is erg, hoe linkse elementen het land volledig naar de kloten proberen te krijgen.
Hoe kan jij nu uit ervaring spreken. Ben je dan niet blank?
Roots is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 00:43   #54
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Men moet werknemers gewoon in dienst nemen op basis van bekwaamheid en inzet, niet welk kleurtje of geslacht ze toevallig hebben.

Ik vraag me wel af of Carina hier ook zo over denkt als ze (of hij - PDR), nieuwe Moslim zijnde, de sollicitatiebrief van een Jood moet beoordelen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 15:56   #55
eyesolation
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dit zijn zaken die je bijna of nooit kan bewijzen, er zal veel afhangen van de interpretatie van het het gesprek dat tussen beide partijen gevoerd wordt, het ene woord tegen het andere, tegenwoordig is het altijd zo, wanneer een allochtoon geweigerd wordt dan is het automatisch racisme, voor mij is dit een verkeerd automatisme.

Wanneer men de 10% regel wil opleggen om de diversiteit op de werkvloer te verhogen, dan veronderstel ik ook dat allochtone ondernemers ook 10% autochtonen moeten aannemen, of niet?
Voila, en daar gaat nu net de klacht van dit artikel over.

Iedereen zal wel kunnen toegeven dat er bij sommige bedrijven effectief discriminatie bestaat op basis van afkomst.
Ik ben tegen het invoeren van quota, maar ik vind wel dat er effectief praktijkproeven mogen gevoerd worden om zo'n discriminatie tegen te gaan.
eyesolation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 16:28   #56
eyesolation
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Allochtonen die gestudeerd hebben en werkloos zijn, zijn zeer zeldzaam.

Ik heb reeds verschillende allochtone collega's, en als ze ergens over klagen dan is het eerder over de onwil om te studeren bij hun broeders dan over het gemis aan kansen dat ze krijgen.

Maar blijf maar in je linkse droomwereld hangen dat de schuld ATLIJD bij de maatschappij ligt en NOOIT bij het individu.
Het ging er gisteren nog over bij Morgen Beter op Canvas. Ook afgestudeerde allochtonen hebben ongeveer 30% �* 40% (afhankelijk van het onderzoek) minder kans op een job als een autochtoon met hetzelfde diploma.

Er is zeker bij heel wat jongere allochtonen een 'mentaliteitsprobleem', dat spreek ik niet tegen. Langs de andere kant moet je je ook weer gaan afvragen waarom er zo een mentaliteit bestaat bij die jongeren. Zo'n mentaliteit ontstaat vaak net doordat ze steeds weer te maken krijgen met discriminatie.

De oplossing moet zoals steeds van twee kanten komen. Een discussie van rechts (het is de schuld van de allochtonen zelf dat ze geen werk vinden) tegen links (het is de schuld van de onverdraagzame burger) helpt niemand vooruit. Zo'n gedachte zet de twee kampen alleen nog maar meer tegenover elkaar. En voor je het weet staan in Antwerpen en Brussel auto's te branden en haalt het VB weer x-aantal % meer stemmen.

Laatst gewijzigd door eyesolation : 25 februari 2006 om 16:41.
Oud 25 februari 2006, 16:29   #57
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eyesolation Bekijk bericht
maar ik vind wel dat er effectief praktijkproeven mogen gevoerd worden om zo'n discriminatie tegen te gaan.
Allochtonen denken al rap dat ze gedicrimeerd worden, autochtonen die voor een job solliciteren en daarbij niet worden aangenomen gaan gewoon op zoek naar een andere job, dit lijkt mij de beste keuze.

Praktijk proeven brengen niets op, nog steeds zal dit het ene woord tegen het andere zijn en gesprekken zal met altijd op verschillende manieren kunnen interpreteren. Alleen als men de gesprekken gaat opnemen en eventueel van beeldmateriaal gaat voorzien zal je het gesprek op zijn juiste waarde kunnen beoordelen, maar dan ben je met praktijken bezig die naar ik denk niet door de wet kunnen gedoogd worden en ben je onwettig bezig.
Oud 25 februari 2006, 16:37   #58
eyesolation
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Allochtonen denken al rap dat ze gedicrimeerd worden, autochtonen die voor een job solliciteren en daarbij niet worden aangenomen gaan gewoon op zoek naar een andere job, dit lijkt mij de beste keuze.

Praktijk proeven brengen niets op, nog steeds zal dit het ene woord tegen het andere zijn en gesprekken zal met altijd op verschillende manieren kunnen interpreteren. Alleen als men de gesprekken gaat opnemen en eventueel van beeldmateriaal gaat voorzien zal je het gesprek op zijn juiste waarde kunnen beoordelen, maar dan ben je met praktijken bezig die naar ik denk niet door de wet kunnen gedoogd worden en ben je onwettig bezig.
Er zullen er inderdaad heel wat zijn die de schuld van hun afwijzing onterecht op discriminatie zullen steken, langs de andere kant zijn er natuurlijk ook duidelijke cijfers dat allochtonen effectief gediscrimineerd worden.

Ik kan je wel volgen hoor en ik zou het ook liever niet zien gebeuren. Gelukkig is er ook een lichte verbetering merkbaar ... het is ook nog maar de laatste twee jaar dat er echt serieus werk van wordt gemaakt en hoewel ik geen VLD aanhanger ben, vindt ik dat Marino Keulen het niet slecht doet.

Laatst gewijzigd door eyesolation : 25 februari 2006 om 16:38.
Oud 25 februari 2006, 16:46   #59
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zullen er inderdaad heel wat zijn die de schuld van hun afwijzing onterecht op discriminatie zullen steken, langs de andere kant zijn er natuurlijk ook duidelijke cijfers dat allochtonen effectief gediscrimineerd worden.

Ik kan je wel volgen hoor en ik zou het ook liever niet zien gebeuren. Gelukkig is er ook een lichte verbetering merkbaar ... het is ook nog maar de laatste twee jaar dat er echt serieus werk van wordt gemaakt en hoewel ik geen VLD aanhanger ben, vindt ik dat Marino Keulen het niet slecht doet.
Met cijfers en statistieken kan men alle richtingen uit, ik ben daar altijd heel voorzichtig mee.

Volgens mij zal de grootste inspanning toch altijd nog moeten komen van diegene die werk wil, het is aan hem om te bewijzen dat hij geschikt is voor die job.
Oud 25 februari 2006, 20:30   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is zeker bij heel wat jongere allochtonen een 'mentaliteitsprobleem', dat spreek ik niet tegen. Langs de andere kant moet je je ook weer gaan afvragen waarom er zo een mentaliteit bestaat bij die jongeren. Zo'n mentaliteit ontstaat vaak net doordat ze steeds weer te maken krijgen met discriminatie.
Ook weer moeilijk te bewijzen.
Een werkgever die een autochtoon aanneemt loopt minder kans dat :
-de man om de haverklap verdwijnt omdat hij zijn gebedmatje gaan uitrollen is.
-een vrouw weigert zich door de mannelijke bedrijfsgeneesheer te laten onderzoeken.
-zijn werknemers gaan protesteren als er al eens varkensvlees in de gratis soep verwerkt is.
-zijn werknemers tilt slaan als er een cartoon van Jezus gepubliceerd wordt.
-een paar werknemers een extra religieuze feestdag willen inlassen.-
-zij inderdaad zijn wagenpark in de fik steken omdat ze zich gediscrimineerd voelen.
-
-

Laatst gewijzigd door Bobke : 25 februari 2006 om 20:30.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be