Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2006, 16:40   #41
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois Bekijk bericht
Ik denk het ook, want Bush is ook een Belgisch biermerk. Straf bier.
En het logo is een omgekeerde driehoek (satanssymbool).

Wedden dat exodus dit logo in zijn collectie opneemt.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 17:48   #42
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Hebt u al van veel burgeroorlogen gehoord in China? Zijn de Tibetanen nog altijd met een gewapende strijd bezig? Wanneer maken de Taiwanezen hun eerste atoombom? Ten tijde van de USSR heb ik ook nooit gehoord van een Tsjetsjeense kwestie, of dat de Baltische staten een onafhankelijkheidsstrijd aan het voeren waren. Wil dat dan zeggen dat alles koek en ei was in die landen?
Niet dat het perfect ging maar ik denk dat ze dan toch niet zo hard hadden te klagen. U mag daar gerust anders over denken natuurlijk
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 18:07   #43
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Volgens mij zou dat idioot zijn; Als de VS kan, dan trekken ze hun troepen onmiddelijk terug uit Irak, want Bush maakt zich er niet populair mee in eigen land door de troepen daar te houden. Trouwens, burgeroorlog in één van de grootste olie-producerende landen is het laatste wat de wereld-economie, de olie-prijs en dus de VS goed zou uitkomen...
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 18:21   #44
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Niet te drinken trouwens, bijna geen schuim en vrij troebel. Veel te sterk (12° dacht ik) om nog bier te zijn eigenlijk.

Bovendien is 'bush' ook slang voor 'vrouwelijk schaamhaar'.
Bij een naakte vrouw heeft dat ook de vorm van een omgekeerd driehoekje tussen haar benen.

Satanisch ? Zou wel eens kunnen.
Een van onze godsdienstleraars beweerde ook ooit dat de vrouw wel door God geschapen was, maar dat de vagina en de borsten er door de duivel later aan toegevoegd werden.
Vergeefs probeerden we er dan ook achter te komen of de duivel ook iets toegevoegd had aan de man, want waarom zou God hem dan in hemelsnaam een lul gegeven hebben ? Toch niet om te pissen...komaan zeg, zo'n ingewikkelde constructie.

Religieuze discussies kunnen best wel eens interessant zijn.
U doet uw best.
Oud 24 februari 2006, 18:26   #45
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Volgens mij zou dat idioot zijn; Als de VS kan, dan trekken ze hun troepen onmiddelijk terug uit Irak, want Bush maakt zich er niet populair mee in eigen land door de troepen daar te houden. Trouwens, burgeroorlog in één van de grootste olie-producerende landen is het laatste wat de wereld-economie, de olie-prijs en dus de VS goed zou uitkomen...
... dan zou het om een inside job & conspiracy kunnen gaan om de Amerikaanse troepen de gedroomde uitvlucht te geven voor een snelle terugtrekking.

[SIZE=1](Het leuke aan die NWO-theoriën is dat je er al kanten mee op kan - dit kan nog een plezante draad worden)[/SIZE]
Oud 24 februari 2006, 18:28   #46
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Waarom denkt u dat de VS daar zijn, om de olietoevoer veilig te stellen, en dat doen ze dan ook. Het verhaaltje in eigen land verkopen is niet meer zo gemakkelijk maar of dat zo belangrijk is, de Amerikaanse concerns hebben hun zin gekregen, wapens verkopen en olie goedkoop uit eerste hand verkrijgen.
Oud 24 februari 2006, 18:54   #47
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
De gevluchte Irakezen die ik hier ken, beweren nochtans anders?
Nuja, niemand wilt amerika daar natuurlijk. Maar "het irakese volk" is een vaag concept natuurlijk, en wie daar toe behoort varieert ook nogal naargelang het moment dat je die term gebruikt.

Vergis u daar maar niet in, die burgeroorlog is nu al bezig, en pay-back is sinds de val van Saddam Hussein dagelijkse kost... Zij het dan nog niet met wapens, maar alvast in sociale status. ondanks het mooie kleurtje van een prille democratie dat de Amerikanen daar proberen voor te houden. huh.. zij dromen in hun groene zone over het democratische Irak, maar ze hebben daarbuiten nauwelijks iets onder controle.

Misschien heb je onlangs nog gehoord hoe de Amerikanen per ongeluk zijn gestuit op sunni-gevangen die al maanden lang gemarteld werden, en dat in een gebouw, officieel in gebruik door de voorlopige overheid (=voornamelijk shia)?
Oud 24 februari 2006, 18:56   #48
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

[quote=StevenNr1;1559560]Waarom denkt u dat de VS daar zijn[/quote]

Omdat ze in een slangenhol zitten. De dag dat ze vertrekken, is't daar complete chaos en stort alles in elkaar. In't ergste geval een 2de Somalië, in't Beste geval een taliban-like Afghanistan.
Oud 24 februari 2006, 19:36   #49
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
OK, nee, dat weet ik niet, u wel? Ik heb de meeste informatie van enkele vluchtelingen die nu hier verblijven (en nee dat zijn er inderdaad niet veel maar ik zou niet weten waarom ik hen niet zou gelove, zij hebben nog contact met mensen ginder en hebben er nog zelf gewoond) en van minder traditionele media (Solidair oa.)

De meesten voor de gruwel van de oorlog. Een andere voor de gevolgen van het embargo, denk ik, heb ik hem nooit gevraagd.

Nu ja, ik kan niet geloven dat de sjieten (in de meerderheid) zich jarenlang zouden hebben laten overheersen, dat laat geen volk zomaar voorbij gaan zonder op zijn minst hevig verzet aan de dag te leggen, heb ik niet veel van gemerkt in die 35 jaar dat de Baath-partij aan de macht was. En Koeweit ligt btw bijv. in het zuiden, zonder steun van de sjieten zou Saddam die landje nooit veroverd kunnen hebben.
De Vlamingen zijn al 175 jaar in de meerderheid en laten zich nog altijd overheersen door een minderheid....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 21:56   #50
Roots
Vreemdeling

Roots's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wat zijn "linksen" toch straf in het bedenken van complottheoriekes.....

Binnenkort zijn de aanslagen tegen bvb christenen in Indonesie ook nog opgezet door Bush in persoon....

sus jezelf maar in slaap beste moslimvrienden... sus jezelf maar in slaap...

wir haben es nicht gewusst he.....
De Bush-clan zijn inderdaad meesters in het gewelddadig verkondigen van de vrede en hebben er heel wat voor over om alles naar hun hand te zetten. Hebben ze vooral geleerd van de Engelsen die wereldwijd manipuleerden om hun zin te krijgen.
Roots is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 22:42   #51
Mahdi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois Bekijk bericht
Volgens de officiële versie is de sji'ietische tempel Al Askari in de Iraakse stad Samarra op 22 februari door een soennietische bomaanslag vernietigd.

Maar er gaan intussen stemmen op dat het zou gaan om een inside-job (een soort controlled demolition), op verzoek van hoge pieten uit de Bush-administratie. Een burgeroorlog in Irak zou de VS goed uitkomen om de militaire aanwezigheid in dat land weer met enkele maanen te kunnen verlengen.

1 vraag blijft onbeantwoord: zijn de sji'ieten een mantelbeweging van de NWO of zijn de soennieten dat of zijn ze allebei exponenten van dat veelarmige beest?
Volgens mij was het een blow-job.
Mahdi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 00:47   #52
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Meneer denkt enkel in "linksen" en "rechtsen".

Hoe genuanceerd !!!
hij heeft de godsdienstfanaten vergeten, zowel moslim als christelijke, de groenen (linkse en rechtse), de homos die met hun achterwerk-aangelegenheden tot in de politiek gesukkeld zijn, en zowat alle partijen komen opvrijen, de anarchisten, de neo-nazis....wievult de lijst aan?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 00:50   #53
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik zou niet van mijn stoel vallen mocht ooit bekend worden dat de Amerikanen er zelf achter zitten. Wat kan het hun nu schelen of het goed gaat in Irak. A rat's ass. Zolang de oliepompen maar blijven bollen.
zolang jij maar kunt kappen op de Amerikanen.De Turkse regering is er pertangs niet vies van?
Oud 25 februari 2006, 00:52   #54
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
De gevluchte Irakezen die ik hier ken, beweren nochtans anders?
zo slim zijn ze wel...
Oud 25 februari 2006, 00:58   #55
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hmm, sorry, maar stel dat morgen Bush zijn leger daar weghaalt dan staat overmorgen, Iran binnen om hun vriendjes te gaan helpen en de rest over de kling te jagen, ...

De Koerden ruimen ze dan wel in een moeite en met goedkeuring van Turkije mee op...
Ik denk dat die gasten uit Iran er ook profijt kunnen uithalen als er in Irak een burgeroorlog gaande is.Dat verzwakt de Amerikaanse posities, en dan is er dus minder kans dat Bush hen aanvalt.Kunnen ze ondertussen rustig verder knutselen aan hun atoombommen.
Oud 25 februari 2006, 01:20   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zo slim zijn ze wel...
Wat zouden gevluchte Irakezen die hij hier kent daarvoor beweerd hebben?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 02:05   #57
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een burgeroorlog zou een nachtmerrie zijn voor de VS en politiek zouden de republikeinen rake klappen krijgen in de komende verkiezingen. Ik zie dus echt niet in welk voordeel de Amerikanen(lees:republikeinen) kunnen halen uit het opblazen van een 'superheilige' moskee.
Blind of slecht ziend?
Oud 26 februari 2006, 00:37   #58
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Maar "het irakese volk" is een vaag concept natuurlijk, en wie daar toe behoort varieert ook nogal naargelang het moment dat je die term gebruikt.
Ik bedoel daar vnl. de Arabische bevolking van Irak mee, dus niet de Koerden of Perzische sjieten e.d. Maar ja, dat is ook maar een vaag vakje en ik weet nu niet of dat echt met de realiteit klopt. Het is zeer moeilijk om in algemene termen over volkeren en naties te spreken natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Vergis u daar maar niet in, die burgeroorlog is nu al bezig
Ik weet niet wat u onder een burgeroorlog verstaat maar elke dag enkele aanslagen, de meeste tegen de ordehandhavers, lijken mij nu niet meteen een burgeroorlog maar eerder vnl. verzet. Waarmee ik niet wil ontkennen dat er een religieus conflict in ontwikkeling kan zijn, maar ik denk niet dat dat een drijvende kracht voor een burgeroorlog kan zijn in een land dat reeds 15 jaar onder een embargo en daarmee gepaard leed gebukt gaat, is de roep naar orde, soevereniteit en vrede volgens mij veel belangrijker voor de grote meerderheid van de bevolking.
Oud 26 februari 2006, 22:38   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Blind of slecht ziend?
neen, gewoon blinde haat
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 01:24   #60
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
neen, gewoon blinde haat
Van uw kant?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be