Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2006, 00:38   #41
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
waarom geloof ik u niet ? tenzij het straatmuzikanten waren mss. Niet alle bedelaars zijn inderdaad perse hongerig. Moet dat of zo ? is dat verplicht ? Iemand waarvan je ziet dat hij in vuilbakken aan t graven is daar weet je toch ook zeker van dat ie hongerig is.
Het waren geen straatmuzikanten en ook geen mensen die in vuilbakken aan het zoeken waren. Maar mensen die langs de kant zaten/liepen van de Keyzerlei en nog een andere straat waarvan ik de naam niet meer weet. Ze vroegen om geld omdat ze honger hadden. Daarop nam ik mijn brooddoos en bood ze mijn boterhammen met kaas aan. Maar die moesten ze niet hebben.

Zouden alle bedelaars aangeboden voedsel weigeren? Natuurlijk niet. Dat heb ik ook niet gezegd. Maar er zijn wel degelijk mensen die beweren honger te hebben maar in werkelijkheid enkel bedelen om een centje extra te verdienen.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 00:55   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom geloof ik u niet op slag ? Tenzij het straatmuzikanten of zo waren mss. Die zullen u hebben zien komen want niet alle bedelaars zijn inderdaad perse hongerig. Moet dat of zo ? is dat verplicht ? Iemand waarvan je ziet dat hij in vuilbakken aan t graven is daar weet je toch bovendien ook zeker van dat ie hongerig is. Hebt gij getuigen btw ?
Straatmuzikanten zijn geen bedelaars maar leurders.
Ik heb al meermaals gezien dat de hond van een bedelaar een worst weigerde die hem aangeboden werd . Niet echt geloofwaardig als ge het mij vraagt, te meer omdat de bedelaar zich nog niet de moeite getrooste de worst weg te gooien.
Dergelijke tiepen zorgen voor de slechte naam van echte armen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 01:08   #43
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Waarom is hetgeen ik zeg dikke zever? Was u erbij toen ik die mensen mijn middageten heb aangeboden?

Toen ik nog in Antwerpen studeerde heb ik meermaals mijn boterhammen aan bedelaars aangeboden, en 1 keer een hamburger van de Quick. Ze hebben steeds geweigerd, en vroegen om geld in de plaats.
ze kunnen schrik hebben dat ge ze vergiftigd.Ook, men bedelt niet enkel voor boterhammen.Neem nu dat ge bvb. geld nodig hebt om uw huur te betalen, of uw telefoon, gas, of elektriciteitsrekening? Om uw kleren te gaan wassen, of er nieuwe te kopen, bvb. om u te gaan aanbieden voor een job ? Dit voor degenen onder de bedelaars die nog een woning hebben... Ook,weet u, op straat wonen kost veel geld: ge betaalt alles duur.Een warme maaltijd moet ge kant en klaar kopen, kost veel duurder als thuis zelf iets opwarmen.En ge kunt niet altijd brood eten.Proper blijven is ook een dure zaak, ge moet uw wasjmasjien huren, dat kost veel als je het narekent.Zelfs naar de wc gaan is duur, ge moet een café binnen, iets drinken elke keer.Of anders scheit ge gewoon tussen 2 geparkeerde auto's, dat gaan de mensen ook weer niet goed vinden, en dat is ook slecht voor het idee dat je je over jezelf maakt.En zo gaat het voor honderd en één kleine dingen, waar een "normale" , gehuisveste, werkende mens niet bij stilstaat.Dakloos zijn is een onophoudelijke strijd tegen zijn menselijke waardigheid verliezen, en dat kost wel degelijk centen, vermits onze samenleving nu éénmaal zo in één zit.Sommigen geven de strijd op na een tijdje, en laten zich totaal gaan.Dat zijn degenen die men "clochards" noemt, stinken, luizen hebben, ziektes, en die stilaan ook hun verstand verliezen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 01:09   #44
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Het waren geen straatmuzikanten en ook geen mensen die in vuilbakken aan het zoeken waren. Maar mensen die langs de kant zaten/liepen van de Keyzerlei en nog een andere straat waarvan ik de naam niet meer weet. Ze vroegen om geld omdat ze honger hadden. Daarop nam ik mijn brooddoos en bood ze mijn boterhammen met kaas aan. Maar die moesten ze niet hebben.

Zouden alle bedelaars aangeboden voedsel weigeren? Natuurlijk niet. Dat heb ik ook niet gezegd. Maar er zijn wel degelijk mensen die beweren honger te hebben maar in werkelijkheid enkel bedelen om een centje extra te verdienen.
in werkelijkheid om hun huishuur te betalen dan of hun verwarming - schande toch wie denken ze wel dat ze zijn om daarvoor te durven bedelen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2006 om 01:10.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 01:14   #45

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ze kunnen schrik hebben dat ge ze vergiftigd.Ook, men bedelt niet enkel voor boterhammen.Neem nu dat ge bvb. geld nodig hebt om uw huur te betalen, of uw telefoon, gas, of elektriciteitsrekening? Om uw kleren te gaan wassen, of er nieuwe te kopen, bvb. om u te gaan aanbieden voor een job ? Dit voor degenen onder de bedelaars die nog een woning hebben... Ook,weet u, op straat wonen kost veel geld: ge betaalt alles duur.Een warme maaltijd moet ge kant en klaar kopen, kost veel duurder als thuis zelf iets opwarmen.En ge kunt niet altijd brood eten.Proper blijven is ook een dure zaak, ge moet uw wasjmasjien huren, dat kost veel als je het narekent.Zelfs naar de wc gaan is duur, ge moet een café binnen, iets drinken elke keer.Of anders scheit ge gewoon tussen 2 geparkeerde auto's, dat gaan de mensen ook weer niet goed vinden, en dat is ook slecht voor het idee dat je je over jezelf maakt.En zo gaat het voor honderd en één kleine dingen, waar een "normale" , gehuisveste, werkende mens niet bij stilstaat.Dakloos zijn is een onophoudelijke strijd tegen zijn menselijke waardigheid verliezen, en dat kost wel degelijk centen, vermits onze samenleving nu éénmaal zo in één zit.Sommigen geven de strijd op na een tijdje, en laten zich totaal gaan.Dat zijn degenen die men "clochards" noemt, stinken, luizen hebben, ziektes, en die stilaan ook hun verstand verliezen...
bij deze zijt gij voor mij ontmaskerd als authentiek ervaringsdeskundige
anders kunt ge zoiets gewoonweg niet schrijven
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2006 om 01:20.
Oud 5 maart 2006, 01:20   #46
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb al meermaals gezien dat de hond van een bedelaar een worst weigerde die hem aangeboden werd . Niet echt geloofwaardig als ge het mij vraagt, te meer omdat de bedelaar zich nog niet de moeite getrooste de worst weg te gooien.
veel van "die tiepen "voederen hun hond voor ze zelf gaan eten, wat dan ook verklaart dat dat beest geen honger meer heeft.Inderdaad, een verzadigde hond heeft neiging om in slaap te doezelen, en ziet dan minder af van uren lang op dezelfde plaats te blijven zonder aktiviteit.Nog iets, iemand die zegt: "ik heb honger" als ge hem om tien uur s'morgens tegenkomt, kan best ontbeten hebben die morgen.Hij bedelt voor zijn maaltijd van s'middags, VOOR hij van honger afziet dus.Ge moet dat niet slecht oppakken.Dat is gewoon het afzien vermijden, vooruitlopen op de komende honger.Net zoals iemand in februari gewerkt heeft, om in maart geen geldnood te hebben...
Oud 5 maart 2006, 01:28   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
veel van "die tiepen "voederen hun hond voor ze zelf gaan eten, wat dan ook verklaart dat dat beest geen honger meer heeft.Inderdaad, een verzadigde hond heeft neiging om in slaap te doezelen, en ziet dan minder af van uren lang op dezelfde plaats te blijven zonder aktiviteit.Nog iets, iemand die zegt: "ik heb honger" als ge hem om tien uur s'morgens tegenkomt, kan best ontbeten hebben die morgen.Hij bedelt voor zijn maaltijd van s'middags, VOOR hij van honger afziet dus.Ge moet dat niet slecht oppakken.Dat is gewoon het afzien vermijden, vooruitlopen op de komende honger.Net zoals iemand in februari gewerkt heeft, om in maart geen geldnood te hebben...
Het geeft altijd reacties van de voorbijgangers als ze een hongerige hond zien liggen die geen worsten meer opeet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 01:33   #48

Standaard

of maw carlgustaaf Bobke
Oud 5 maart 2006, 01:37   #49

Standaard

slaap zacht
Oud 5 maart 2006, 01:42   #50
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
slaap zacht
ja zenne, slaapt ze...
Oud 5 maart 2006, 01:44   #51
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Het geeft altijd reacties van de voorbijgangers als ze een hongerige hond zien liggen die geen worsten meer opeet.
wie heeft gezegd dat die hond honger had? Hijzelf? Spreekt gij Honds?
Oud 5 maart 2006, 01:48   #52
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge zijt een pinnigaard, ge had hem minstens een chateau Briand kunnen aanbieden....
Oud 5 maart 2006, 01:52   #53
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
...zei Boma, zowat de cynicus van de tv, een produkt verkopen waar geen vraag achter is..... Aalmoezen helpt armoede echt de wereld niet uit....
Oud 5 maart 2006, 08:19   #54
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
ja idd daklozen en bedelaars allemaal bedriegers die s avonds na hun bedeltocht in een yacuzi gaan zitten uitrusten en kom nu weer niet af dat ik een leugenaar ben he als ik je armenfoob noem
Oeps foutje, op die leugenaar reageer ik niet meer.

Laatst gewijzigd door Jampie : 5 maart 2006 om 08:20.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 08:32   #55
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Oeps foutje, op die leugenaar reageer ik niet meer.
Tja......als men geen argumenten meer heeft, kan men snel iemand tot leugenaar bombarderen... Zou leuk zijn op de Zevende Dag...Wel beeld maar gene klank...
Oud 5 maart 2006, 12:01   #56
noenkel swa
Vreemdeling

noenkel swa's schermafbeelding

Standaard

hetzelfde als dat wie te gierig is om een aalmoes te geven alle bedelaars dan maar rap als profiteurs afschildert

Laatst gewijzigd door noenkel swa : 5 maart 2006 om 12:02.
noenkel swa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 12:43   #57
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noenkel swa Bekijk bericht
hetzelfde als dat wie te gierig is om een aalmoes te geven alle bedelaars dan maar rap als profiteurs afschildert
Uw moeder is te gierig om bedelaars een aalmoes te geven!
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 13:58   #58
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Uw moeder is te gierig om bedelaars een aalmoes te geven!
Uw moeder was toch familie?
Oud 5 maart 2006, 14:04   #59
Don Quichote
Banneling

Standaard

Bedelaars moeten uit het straatbeeld verdwijnen.

Te lui om te werken, dat is't.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 14:07   #60
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Bedelaars moeten uit het straatbeeld verdwijnen.

Te lui om te werken, dat is't.
Ze moeten uit het straatbeeld verdwijnen. Dat kan enkel gebeuren door een onvoorwaardelijk basisinkomen te geven, gefinancierd door de pacht op het ontginnen van natuurlijke hulpbronnen. Verder is het trouwens een zeer arbeidsintensieve bezigheid om voor een paar eurokes in de kou te moeten gaan bedelen. [SIZE=1]Je kan natuurlijk ook topmanager worden, dan kan je op je luie krent miljoenen verdienen[/SIZE]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be