![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kunt ze nog beter aan een fatsoenlijke baan helpen als ze de gevangenis weer uitkomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jongen toch, die mannen die da gedaan hebben denken helemaal anders dan een Belg of normale mens, die doen da voor hun plezier. Die denken toch alleen maar van "ooh, vuilen Belg". Wacht tot als gij is nekeer zoiets meemaakt. Die rechter heeft de familie van Mombaerts gewoon belachelijk gemaakt IN HUN EIGEN LAND!!! En juridisch gezien.... DA BESTAAT HIER NIE, JUSTITIE! Anders was Dutroux allang publiek opgehangen op de grote markt van Brussel! Zoals ik reeds eerder zei, straf de mensen volgens de wetten van hun nationaliteit of afkomst, en men MOET uitzonderingen maken op het jeugdrecht. Vanaf de leeftijd van 14 kunt ge zelf al beslissen wat goed en wat slecht is, en zeker in dit geval. Iemand die dit goedkeurt snap ik nie zenne!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Maar om terug te keren bij de discussie: al zou iemand zijn afgegleden en op een lager niveau zijn opleiding hebben afgerond, dan nog is dat een goede basis om een baan te krijgen, en is het niet noodzakelijk om diegene wéér een hele opleiding te laten doorlopen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze komen toch uit diezelfde spiraal van maatschappelijke achterstelling dacht ik!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het dan geen simpele oplossing zijn om aan de mama's en de papa's eens duidelijk te maken dat zo ook hun etterzoontjes eens wat strenger moeten aanpakken en ze minder vrij laten?
In plaats van constant te zitten zoeken naar ocharme waarom die bloeikes van sukkeltjes toch in zo'n neerwaartse spiraal terechtgekomen zijn en waarom ze ocharme hier geen kansen krijgen en waarom ze ocharme scheef bekeken worden als ze je portefeuille gerat hebben! Dat DIE ventjes eens ne foulard op hunne kop zetten en BINNENBLIJVEN voor de rest!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik vind dat de regering daarvoor een blabla campagne moet opzetten!
vb. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat dit uiteindelijk een duidelijke weerslag heeft op de resultaten, mag wel duidelijk zijn. Let wel, dat is niet de enige reden, maar het speelt zeker mee. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus het is de SCHULD van de leraren!
Buitengooien die racistische leraren! nietwaar Georg? Laten we die leraren naar de strafkampen in Siberie sturen! Dan geraakt alles opgelost!
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wat had je dan graag gehoord? Dat de ouders hun zonen te los laten? Dat die zonen een zootje ongeregeld zijn die niet weten wat studeren is? Dat het allemaal criminelen zijn? Ja, sommige Marokkaanse jongens geven geen zak om school (en dat is niet zo moeilijk te begrijpen, als je de schoolmoeheid bij Vlamingen bekijkt). Ja, Marokkaanse ouders laten dikwijls hun jongens te vrij Ja, mannen zijn lui En ja, allochtone jongens hebben het op school zowiezo moeilijker dan allochtone meisjes of autochtonen.
![]() |
![]() |
#56 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En als je een beetje eerlijk bent, heb je ook gelezen dat ik stel dat dit zeker NIET de enige reden is, maar dat het wel meespeelt. Weet je, lees gewoon de reacties op dit forum eens : allochtone meisjes zijn onderdrukte, zielige wezens. allochtone jongens zijn criminelen : tendens van 80% van de postjes rond dit onderwerp. Kom mij niet vertellen dat dit beeld niet bestaat, en kom mij zeker niet vertellen dat leerkrachten immuun zijn voor zo'n beeldvorming. Ik veroordeel leerkrachten niet, en ik kan goed begrijpen dat een klas met 30 leerlingen gewoon niet toelaat om met elke leerling apart bezig te zijn. maar dat allochtone meisjes op school veel sneller op begrip kunnen rekenen dan allochtone jongens, is gewoon een feit. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#57 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik ken van de basisschool en uit mijn omgeving heel wat mensen uit 'kansarme' gezinnen, en die moesten ook gewoon zèlf hun best doen. De een doet dat wel, de ander niet. De een doet z'n best maar kan niet beter dan een lage opleiding (om even aan te geven dat de meeste mensen met een lagere opleiding gewoon niet beter kúnnen!), de ander doet niet z'n best maar doet toch een hogere opleiding. Het heeft voor een groot deel met aanleg te maken. En daar waar de omgeving een negatieve invloed heeft, en dat komt natuurlijk bij kansarme gezinnen vaker voor, daar moet de school ingrijpen. Ik zou niet weten waarom scholen niet tot maatschappelijk achtergestelde kinderen en hun ouders kunnen doordringen. Ik ken toch wel een aantal voorbeelden waarbij begeleiding veel heeft geholpen. Het probleem is alleen, dat er in Nederland heel veel leerfabrieken zijn, van die enorme scholengemeenschappen, waar de aanpak een stuk minder persoonlijk en de kans op onopgemerkte problemen daarom groter is. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Het is zo dat mijn middelbare school, nogal een elite-school was. Er gold in die tijd een strikte toelatingsproef ed. Maar allochtonen moesten niet aan die proef deelnemen. Er waren aparte klassen voor de allochtonen. Zij konden meestal niet eens Nederlands dus krijgen zij extra taallessen. Zij werden ook gewoon doorgelaten op het eind van het jaar. Ik schat dat zij zo een 15 percent van het totaal uitmaakten, maar zij leefden wel bijna volledig gescheiden van de "autochtone" kinderen.
![]() |