![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer zelfs, ik doe dat bewust. Voor elke these sleur ik er de antithese bij, en dan probeer ik de synthese te maken. Ik verander graag van perspectief. Ik vind dat erg gezond, je eigen ideeën moet je continu blijven door elkaar schudden, in één standpunt verstarren is hersendood. Ik ben even graag empirisch-wetenschappelijk als satirisch. De rol van intellectuele elite speel ik met evenveel plezier als de rol van de hofnar. Slaan dan zalven. Bad cop, good cop. Niet iedereen snapt dat hier. Maar er zit wel een lijn in ! Ik probeer fundamentele vragen te stellen en originele perspectieven te bieden. En ik verdedig de creativiteit van de enkeling, tegenover de grootste algemene deler van de democratische meerderheid. PS. Echt inconsistent ben ik hier niet. Of ik snap toch je punt niet echt. Het stemmen van 'ondemocratische' regels via een 'democratische' meerderheid, is een paradox. Die paradox vermelden maakt mij toch niet inconsistent ? Laatst gewijzigd door Knipp : 9 maart 2006 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een argument (terecht) als vals bestempelen en er een half uur later zelf mee komen aandraven, dat is m.i. een erg inconsistente manier van discussiëren. Je stelde (terecht) dat het aantal aanhangers van een ideologie geen invloed heeft op het waarheidsgehalte of de kwaliteit ervan. Als je even verder in een andere discussie zelf de macht van het getal als argument gebruikt om gewicht aan een bewering of beslissing toe te kennen, dan mag ik toch even aanstippen dat je een loopje neemt met je eigen stellingen...... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het stemmen van 'ondemocratische' regels via een 'democratische' meerderheid, is een paradox. Die paradox vermelden maakt mij toch niet inconsistent ? Ik vroeg naar voorbeelden van de afbraak van de democratie en anticipeerde. Ik verwachtte dat dan de repliek zou komen : 'jamaar, da's geen echte democratie enz.' �* la dewachter Het is veelzeggend voor jouw stijl van argumenteren, jij probeert een inconsistentie te vinden om me er dan op vast te pinnen. Paradoxale uitspraken zijn voor mij een vertrekpunt om dieper na te denken. Ik verdedig niet zozeer stellingen, ik onderzoek ze liever. By the way, ik werk aan de synthese van één en ander en zal die zeker binnenkort posten. Dus blijf maar trainen eh ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 9 maart 2006 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerste Knipp-stelling:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=330 Citaat:
Hiermee ga ik akkoord. Maar, wat lees ik even later van jouw hand? Citaat:
Welnu, als mijn interpretatie juist is, dan spoort dat niet met je eerste stelling, dat ook een minderheid of een enkeling het bij 't rechte eind kan hebben, tegen de meerderheid in. Klaar? ![]() Citaat:
Zolang die ondemocratische regel kan afgeschaft worden, is er qua democratische legitimiteit geen vuiltje aan de lucht. Citaat:
Dat lijkt minder democratisch, doch wanneer de burgermeerderheid het wenst, dan is het perfect democratisch legitiem, op voorwaarde dat deze prebenden opnieuw kunnen ingetrokken worden, 't zij door een andere 't zij door eenzelfde meerderheid. Citaat:
Vind je het erg dat ik niet echt wil meegaan in iemands discours waarin hij het identieke argument tegelijk verwerpt én aanhaalt, naargelang het in zijn kraampje past? Wat is er fout aan het blootleggen van inconsistenties in iemands redeneringen? Dat heeft niks met discussiestijl te maken. dat is het aanvechten van meningen met inhoudelijke argumenten. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ook voor een synthese sta ik open. Misschien aanvaard ik ze niet en vind ik er weerhaakjes in. Hopelijk neem je het me niet kwalijk dat ik de vrijheid neem er op te wijzen. 8)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 maart 2006 om 19:14. |
||||||||
![]() |
![]() |