Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2006, 01:23   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
ik kijk niet met verstomming naar de verkiezingen. Ik weet welke partij zal winnen.
Tegen een partij als het VB kan je nooit winnen.
En daarom mogen wij ons gedacht niet meer zeggen ofzo?

In het VB maak ik me eerlijk gezegt geen zorgen. Zeker niet als ik kijk naar zusterpartijen van het VB in buurlanden. (pimmetje en consoorten)
1. Je mag je gedacht zeggen. Dit is een open forum, dus doe dat gerust. Dat je reacties krijgt wil niet zeggen dat je je gedacht niet mocht zeggen. Dat zijn gewoon anderen die HUN gedacht zeggen. De flamingante belgicisten moeten af van het idee dat het zeggen van je gedacht ook inhoudt dat er geen reactie op mag komen.

2. Met Pimmetje maak je een goede keuze in je betoog. Zodanig gediaboliseerd dat er uiteindelijk een zotte freak moet opstaan die hem een kogel door de kop jaagt. Zeer goed, man. Nu zijn we echt democratisch bezig. "ziedewel ? de kiezer wou Pim niet he ! want ze hebben hem afgeschoten". Ik kon eigenlijk nooit vermoeden dat je het meest donkere stuk in de geschiedenis van de democratie zou gaan gebruiken om te zeggen dat de kiezer hem niet wou. Jij bent walgelijk bezig.

Jazeker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 maart 2006 om 01:25.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 17:17   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leeuwenhart schreef:

Citaat:
De reacties van het VB op N-VA beginnen stilaan hilarisch te worden.
Wat dan te denken van het gebrek aan reacties van de N-VA-ers op het wippen van een van hun eigen mandatarissen?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 19:02   #43
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
1. Je mag je gedacht zeggen. Dit is een open forum, dus doe dat gerust. Dat je reacties krijgt wil niet zeggen dat je je gedacht niet mocht zeggen. Dat zijn gewoon anderen die HUN gedacht zeggen. De flamingante belgicisten moeten af van het idee dat het zeggen van je gedacht ook inhoudt dat er geen reactie op mag komen.

2. Met Pimmetje maak je een goede keuze in je betoog. Zodanig gediaboliseerd dat er uiteindelijk een zotte freak moet opstaan die hem een kogel door de kop jaagt. Zeer goed, man. Nu zijn we echt democratisch bezig. "ziedewel ? de kiezer wou Pim niet he ! want ze hebben hem afgeschoten". Ik kon eigenlijk nooit vermoeden dat je het meest donkere stuk in de geschiedenis van de democratie zou gaan gebruiken om te zeggen dat de kiezer hem niet wou. Jij bent walgelijk bezig.

Jazeker.

Idd. Jazeker

Ik heb de Leeuwenhart leren kennen in deze topic

Zijn reactie over 'Pimmetje' : veel walgelijker kan niet
Zijn reactie over 1 miljoen 'brainlozen' zegt ook meer over hemzelf dan over de kiezers van het VB

Geloof zelfs dat de Vlaamse zaak hem geen zier kan schelen.
Indien wel, kom je mijn inziens anders uit de hoek
Oud 9 maart 2006, 21:28   #44
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Idd. Jazeker

Ik heb de Leeuwenhart leren kennen in deze topic

Zijn reactie over 'Pimmetje' : veel walgelijker kan niet
Zijn reactie over 1 miljoen 'brainlozen' zegt ook meer over hemzelf dan over de kiezers van het VB

Geloof zelfs dat de Vlaamse zaak hem geen zier kan schelen.
Indien wel, kom je mijn inziens anders uit de hoek
Heb jij enige kronkels zitten daarboven, om te snappen dat dit niet over 'pimmetje' himself gaat maar over wat zijn partijgenoten ervan gebakken hebben!

Zoveel eer geef ik de persoon Pim niet.

Mijn reactie over brainlozen wordt hier door veel Blokkers bevestigd. Anders zou ik het woord brainlozen niet gebruiken.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 21:32   #45
leeuwenhart
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Jazeker.
idem zoals hier beneden, hoop ik dat je snapt dat ik het heb over de
lijst-pimfortuynnatuurlijk.
Oud 9 maart 2006, 22:11   #46
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij enige kronkels zitten daarboven, om te snappen dat dit niet over 'pimmetje' himself gaat maar over wat zijn partijgenoten ervan gebakken hebben!

Zoveel eer geef ik de persoon Pim niet.

Mijn reactie over brainlozen wordt hier door veel Blokkers bevestigd. Anders zou ik het woord brainlozen niet gebruiken.

Ach daar gaan we weer : het 'brain' vraagt of de andere forumbezoeker 'enige kronkels heeft daarboven'

Je letterlijke woorden 'ik maak me om het VB geen zorgen, zeker niet als kijk naar de zusterpartijtjes in het buitenland (pimmetje en consoorten)
Nu moet je eens aan 'slimme mensen' gaan vragen, hoe ze zulks moeten interpreteren?

Weet je, Leeuwenhartje, ik ga me verder niet meer inlaten met mensen van jou kaliber : die IQ boost van jou,daar kan ik niet tegen op.
Ben tenslotte maar een Vlaams Belang stemmer!

Hou je goed.

en ja.... dat het kartel veel succes mag hebben bij de volgende federale onderhandelingen.............wie weet levert dat wat op voor de slimsten onder U
Oud 12 maart 2006, 10:45   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie dat de N-VA er, na Clemens, een groot licht heeft bijgekregen.

Een mens zou zweren dat 'de laaggeschoolden van het VB' de partij verlaten voor eentje waar ze dat stempel hopen kwijt te geraken.8)
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:24   #48
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zie dat de N-VA er, na Clemens, een groot licht heeft bijgekregen.

Een mens zou zweren dat 'de laaggeschoolden van het VB' de partij verlaten voor eentje waar ze dat stempel hopen kwijt te geraken.8)
Knuppel u bent echt ziekelijk.

En dit voor iemand als u die een charter promoot
waarin gezegd wordt dat de ruzies tussen VB en N-VA moeten stoppen.

Laatst gewijzigd door Clemens : 12 maart 2006 om 11:25.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:24   #49
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

mja, de mensen die dan zeggen dat men niet mag "bashen" binnen de Vlaamse beweging doen het zelf nu wel. Cfr openingspost van Leeuwenhart.

Ik snap eigelijk niet wat er omgaat in de mensen (zowel nva als vb) die méer hun nationalistische verwanten aanvallen dan de Belgische Orde, die NU aan de macht is, gezien de staatkundige situatie die nog lang niet hetgeen is wat beide partijen willen bereiken. Is het kleinzielig partijbelang? zeteltjes en postjes? GELD?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:40   #50
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
mja, de mensen die dan zeggen dat men niet mag "bashen" binnen de Vlaamse beweging doen het zelf nu wel. Cfr openingspost van Leeuwenhart.

Ik snap eigelijk niet wat er omgaat in de mensen (zowel nva als vb) die méer hun nationalistische verwanten aanvallen dan de Belgische Orde, die NU aan de macht is, gezien de staatkundige situatie die nog lang niet hetgeen is wat beide partijen willen bereiken. Is het kleinzielig partijbelang? zeteltjes en postjes? GELD?
Ambiorix

Zelf ben ik hier maanden, na het verschijnen van het charter,
met opzet weggebleven en heb ik van op afstand kunnen vaststellen hoe de VB-ers, de grote promotors van het charter hebben gereageerd.

Maar tot mijn groot spijt hebben de VB-ers blijven inhakken
op de N-VA, tegen hun eigen charter in.

Als N-VA-er kan ik dan ook niet nalaten de leugens en de halve waarheden
van de VB-ers van antwoord te dienen.
Oud 12 maart 2006, 11:42   #51
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens Bekijk bericht

Als N-VA-er kan ik dan ook niet nalaten de leugens en de halve waarheden
van de VB-ers van antwoord te dienen.
ik weet dat VB'ers dat doen. Sommige, niet allen. Maar is dat een reden om gewoon terug te slaan en in het wilde weg (met blinde haat) al je pijlen te richten op "het VB" (remember die veralgemening) en daar meer mee bezig te zijn als de eigelijke partij-missie?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:49   #52
leeuwenhart
Banneling

Standaard

Citaat:
ik weet dat VB'ers dat doen. Sommige, niet allen. Maar is dat een reden om gewoon terug te slaan en in het wilde weg (met blinde haat) al je pijlen te richten op "het VB" (remember die veralgemening) en daar meer mee bezig te zijn als de eigelijke partij-missie?
als ik zie, wat de destructieve gevolgen zijn van extreem rechts voor het verwerven van meer autonomie (zie wat er met de Vlaamse beweging is gebeurt 40-45) zijn sommige reacties van veel Vlaams nationalisten aan het adres van het VB te verstaan.

Ik merk dat steeds meer aanhangers van de Vlaamse beweging dit beginnen te beseffen.
Ze beginnen vooral te beseffen dat de Vlaamse beweging nooit erin zal slagen autonomie binnen te halen zonder dat ze alle regionen van de bevolking mee hebben. Zie maar naar de uitlatingen van de VVB-top
Oud 12 maart 2006, 12:21   #53
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik zie, wat de destructieve gevolgen zijn van extreem rechts voor het verwerven van meer autonomie (zie wat er met de Vlaamse beweging is gebeurt 40-45) zijn sommige reacties van veel Vlaams nationalisten aan het adres van het VB te verstaan.

Ik merk dat steeds meer aanhangers van de Vlaamse beweging dit beginnen te beseffen.
Ze beginnen vooral te beseffen dat de Vlaamse beweging nooit erin zal slagen autonomie binnen te halen zonder dat ze alle regionen van de bevolking mee hebben. Zie maar naar de uitlatingen van de VVB-top
Jij moet mij eens uitleggen wat 'alle regionen van de bevolking' wil zeggen.

Of ga jij nu ook al beweren, zoals al de PC in Vlaanderen, dat die 1 miljoen kiezers van het Vlaams Belang alleen maar....................(vul maar in)zijn, en niet uit 'alle regionen van de bevolking' komen??

Waar de 'destructieve gevolgen voor het verwerven van meer Vlaamse autonomie' van komen,dat zal ik je straks, na de federale besprekingen eens haarfijn uitleggen se ! (In se gewoon het vervolg van het debacle BHV : 'ik heb dat gezegd om mijn achterban te paaien)

Nu nog de schuld geven aan het Vlaamse Belang dat er communautair niets beweegt is wel al ter gortig. Begin met je NVA het cordon maar eens met DADEN af te wijzen. De Vlaamse zaak zal er wel bij varen!
Oud 12 maart 2006, 12:30   #54
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Lafheid

12.03.2006 11.44u - Herinnert u zich nog de schandelijke vertoning van de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde van vorig jaar? Onlangs kwamen de burgemeesters uit Halle-Vilvoorde samen om zich te beraden over hoe het nu verder. Afgelopen woensdag werd duidelijk dat ze van de meerderheid in het Vlaams Parlement alvast geen steun meer hoeven te verwachten. Het Vlaams Belang legde een resolutie voor die heel eenvoudig stelde dat het Vlaams Parlement het onaanvaardbaar zou vinden indien het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde niet zou gesplitst zijn vóór de federale parlementsverkiezingen van 2007. De resolutie werd door de meerderheid, ook N-VA, zelfs niet eens in behandeling genomen. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat Mark Demesmaeker wel voor de behandeling was, waarvoor hij dan ook applaus kreeg vanop de banken van het Vlaams Belang. Bart De Wever had zich evenwel strategischgewijs naar de koffiekamer begeven. Of zoals Gerolf Annemans ooi zei: “meer tsjeef dan de tsjeven zelf”.

Op de vraag hoe het nu verder moet met de splitsing, heeft Verhofstadt tot twee keer toe het antwoord gegeven. Zowel in het programma Polspoel en Desmet van 30 december jl. als in de Kamer van Volksvertegenwoordigers verklaarde de paarse despoot dat de splitsing van BHV er niet komt vóór de federale verkiezingen van 2007. Na die verkiezingen komt er hoe dan ook een grote communautaire ronde, en in dat kader zal BHV ‘geregeld’ worden, aldus Verhofstadt. Dit betekent dat we in Halle-Vilvoorde ook in 2007 naar verkiezingen gaan zonder gesplitst BHV. Dit gaat regelrecht in tegen het Vlaams regeerakkoord, waarin gesteld wordt dat BHV ‘onverwijld’ en zelfs ‘onmiddellijk’ moet gesplitst worden, los van een algemene communautaire onderhandeling.

Op de vooravond van de staten-generaal van de burgemeesters van Halle-Vilvoorde is dit het ultieme signaal dat de Vlaamse meerderheidspartijen zich al lang hebben neergelegd bij de oekaze van Verhofstadt en de PS, die van geen splitsing willen weten. Dankzij hun lafheid zullen de Franstalige partijen bij de verkiezingen in 2007 stemmen kunnen blijven ronselen in heel Halle-Vilvoorde. Met dank, niet alleen aan SP.A/Spirit en VLD, maar nu ook aan de CD&V/N-VA-fractie in het Vlaams Parlement.

Van de site van het Vlaams Belang geplukt!

Als je wil weten Mr Leeuwenhart waar aanhangers van de Vlaamse beweging van wakker liggen. Hiervan, Mr Leeuwenhart

Lopen roepen dat het Vlaamse Belang de schuld is wel al te simpel!
Wie verraadt hier de Vlaamse zaak.

Respect voor Mark Demesmaeker. Hopelijk heeft het voor hem geen gevolgen

BDW op koffiepauze : the timing is perfect!!

OPEN JULLIE VLAAMSE OGEN !!
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 12:32   #55
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf ben ik hier maanden, na het verschijnen van het charter,
met opzet weggebleven en heb ik van op afstand kunnen vaststellen hoe de VB-ers, de grote promotors van het charter hebben gereageerd.
Eigenaardig dat je teruggekomen bent, net na de schorsing van de Wetteraars. Zeer eigenaardig.
Citaat:
Pardon, tegen wiens eigen charter in?
Oud 12 maart 2006, 15:26   #56
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ambiorix

Neem nu eens de reacties van de VB-ers op het CD&V /N-VA forum
omtrent het nieuwe VB voorstel omtrent BHV , deze week in de commissie
van het Vlaams-parlement

Eens te meer wordt N-VA uitgescholden voor verraders en lafaards.

Daarentegen weet de ganse Vlaamse beweging
en ook de Vlaamse burgemeesters in de Rand,
dat zolang Verhofstadt aan de macht is ,
EN er geen Nieuw-Vlaams front is onder alle partijen
(dus inbegrepen VLD en Sp.a)
de splitsing van de kieskring best NIET meer ter sprake komt in het
federaal parlement.

De toegevingen in het federaal overleg de laatste week van de discussies
omtrent BHV waren zo nefast, dat we beter wachten tot na de verkiezingen van 2007 als hopelijk Verhofstadt van het toneel is verdwenen.

Indien dit niet het geval zou zijn in 2007, staat Vlaanderen er zeer
slecht voor.
Oud 12 maart 2006, 15:34   #57
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ambiorix

van het Vlaams-parlement

federaal parlement.

omtrent BHV waren zo nefast, dat we beter wachten tot na de verkiezingen van 2007 als hopelijk Verhofstadt van het toneel is verdwenen.

slecht voor.
Clemens, dat zijn nu eens dossiers waar de N-VA zou scoren bij de vlaamse publieke opinie. De mensen verlangen dat de vlaamse partijen voor een keer hun tanden(gebit) laten zien, dan reken ik echt niet op de VLD, SPa en groen hoor. Op gebied van frontvorming kunnen we een voorbeeld nemen aan onze franstalige tegenhangers.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 17:22   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ambiorix

van het Vlaams-parlement

federaal parlement.

slecht voor.
Zolang het cordon sanitaire niet gebroken wordt staat Vlaanderen er idd zeer slecht voor.

Of weet je dan nog altijd niet dat er van de 'Vlaamse' partijen niets te verwachten is?
Oud 12 maart 2006, 17:36   #59
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Clemens, dat zijn nu eens dossiers waar de N-VA zou scoren bij de vlaamse publieke opinie. De mensen verlangen dat de vlaamse partijen voor een keer hun tanden(gebit) laten zien, dan reken ik echt niet op de VLD, SPa en groen hoor. Op gebied van frontvorming kunnen we een voorbeeld nemen aan onze franstalige tegenhangers.
Rik47

Zonder VLD en Sp.a is een splitsing van BHV onmogelijk.
Oud 12 maart 2006, 18:13   #60
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rik47

Zonder VLD en Sp.a is een splitsing van BHV onmogelijk.

Awel, dan komt ze er NOOIT

De splitsing komt er trouwens nooit zonder het Vlaams Belang

De nva wordt door de PS 's morgens bij het ontbijt al doorgespoeld.

Eén Vlaams fromt MET het Vlaams Belang en....... belgiekske zal barsten

Maar............;wil de NVA dat wel, of willen ze federaal enkele zeteltjes binnenrijven ter ere en glorie van BGW en GB

Clemens, stop met die nonsens van : straks na de verkiezingen, dan gaat ge het allemaal eens zien.

Probeer Marc Demesmaeker alvast maar te overtuigen van uw grote gelijk......

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be