Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2006, 18:40   #41
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Hoeveel mensen zijn er ooit veroordeeld omdat ze ''vieze Turk'' riepen?
Ik hoor het bijna dagelijks...

En het CKGR is er voor mensen die gediscrimineerd worden niet alleen voor vreemdelingen.
Onlangs werd er nog iemand voor zo'n zever veroordeeld. Er worden blanke autochtonen genoeg gediscrimineerd, zij kunnen bij het CGKR geen verhaal gaan halen. Dit is een apparaat dat zuiver en alleen ten dienste staat van vreemdelingen, wat op zichzelf al een vorm van discriminatie is.
Oud 22 maart 2006, 18:47   #42
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weisse Wolf Bekijk bericht
Onlangs werd er nog iemand voor zo'n zever veroordeeld. Er worden blanke autochtonen genoeg gediscrimineerd, zij kunnen bij het CGKR geen verhaal gaan halen. Dit is een apparaat dat zuiver en alleen ten dienste staat van vreemdelingen, wat op zichzelf al een vorm van discriminatie is.
Je beweert hier 2 dingen:
Het CGKR is er alleen voor allochtonen: klopt gewoon niet
Iemand is veroordeeld voor het roepen van "vuilte Turk": kan je dat onderbouwen?
Oud 22 maart 2006, 18:50   #43
Antigone
Banneling

Antigone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een politiek discussieforum is het de bedoeling dat iedereen zijn mening over een bepaald onderwerp duidelijk maakt, als dat voor u zeuren is dan moet je toch dringend een ander forum gaan opzoeken.

Dit lijkt me meer iets voor jou.
Antigone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 18:57   #44
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Je beweert hier 2 dingen:
Het CGKR is er alleen voor allochtonen: klopt gewoon niet
Iemand is veroordeeld voor het roepen van "vuilte Turk": kan je dat onderbouwen?
Moet hier nog ergens op het forum staan, als ik tijd en zin heb zal er eens naar zoeken.
Oud 22 maart 2006, 18:59   #45
Smurfje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Moet hier nog ergens op het forum staan, als ik tijd en zin heb zal er eens naar zoeken.
..zal best.

Ik geloof het pas als ik het zie.
Oud 22 maart 2006, 19:08   #46
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
..zal best.

Ik geloof het pas als ik het zie.
Even googelen met 'vuile Turk' en voila: "Vuile Turk'' kost Gentenaar 2.375 euro
Oud 22 maart 2006, 19:13   #47
Smurfje
Gouverneur

Standaard

Tja, hij heeft ook:

,Als ik ooit iemand doodrijd, zal het iemand van uw ras zijn'

gezegd

En als ze iedereen zouden beboeten die vuile Turk zegt, dan zou dat wel behoorlijk veel geld opleveren.

Ik denk toch dat meerdere omstandigheden in dit geval tot die boete hebben geleid.

Laatst gewijzigd door Smurfje : 22 maart 2006 om 19:14.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 19:14   #48
Antigone
Banneling

Standaard

haha wat een marginaal voorval.
Oud 22 maart 2006, 19:36   #49
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Tja, hij heeft ook:

,Als ik ooit iemand doodrijd, zal het iemand van uw ras zijn'

gezegd

En als ze iedereen zouden beboeten die vuile Turk zegt, dan zou dat wel behoorlijk veel geld opleveren.

Ik denk toch dat meerdere omstandigheden in dit geval tot die boete hebben geleid.
Zeurkous!
Blijft een feit dat het CGKR alleen vreemdelingen onder haar vleugels neemt en autochtone blanken die gediscrimineerd worden in de kou laat staan. Je moet als blanke maar eens proberen om een klacht in te dienen nadat een bruine 'vuile hond' naar je heeft geroepen. Vliegt gegarandeerd in de prullenbak. Maar als een bruine 'vuile Turk' naar haar hoofd krijgt... dan is het kot te klein. 8)
Oud 22 maart 2006, 19:37   #50
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antigone Bekijk bericht
haha wat een marginaal voorval.
2.375 euro is inderdaad veel geld voor zo'n marginaal voorval.
Oud 22 maart 2006, 19:42   #51
Antigone
Banneling

Standaard

Citaat:
2.375 euro is inderdaad veel geld voor zo'n marginaal voorval.
Het is ook vrij oneerlijk dat het zo veel gebeurt en er maar heel af en toe is eentje een boete moet betalen. Nuja dat meisje wou hem blijkbaar voor de rechter slepen, zou ik waarschijnlijk niet gedaan hebben.
Oud 22 maart 2006, 19:47   #52
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeurkous!
Blijft een feit dat het CGKR alleen vreemdelingen onder haar vleugels neemt en autochtone blanken die gediscrimineerd worden in de kou laat staan. Je moet als blanke maar eens proberen om een klacht in te dienen nadat een bruine 'vuile hond' naar je heeft geroepen. Vliegt gegarandeerd in de prullenbak. Maar als een bruine 'vuile Turk' naar haar hoofd krijgt... dan is het kot te klein. 8)
Zo is dat Wolfke, je wordt hard gediscrimineerd.

Erg, hé.
Oud 22 maart 2006, 19:54   #53
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antigone Bekijk bericht
Het is ook vrij oneerlijk dat het zo veel gebeurt en er maar heel af en toe is eentje een boete moet betalen. Nuja dat meisje wou hem blijkbaar voor de rechter slepen, zou ik waarschijnlijk niet gedaan hebben.
Actie en reactie. Er is zoveel oneerlijk aan de multikulturele samenleving, dat we gedwongen worden met deze creaturen samen te leven is er één van. Mensen kroppen hun woede op, tot er een uitbarsting komt en dan krijg je zaken als dit. Het kan nog veel erger, dit is nog maar een voorbode van wat gaat komen. Het multikultureel gedocht grijpt ons naar de keel, verstikt ons en probeert ons dood te maken. Verbaal en fysiek geweld zijn het enige verweer dat ons nog rest.
Oud 22 maart 2006, 19:58   #54
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zo is dat Wolfke, je wordt hard gediscrimineerd.

Erg, hé.
Ik niet alleen, een gans volk wordt gediscrimineerd en verdrukt door gewetenloze schurken en lafaards zoals die bij het CGKR aan het werk zijn. Dat joden zulke antivolkse-apparaten steunen is al langer geweten.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 22 maart 2006 om 19:59.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 20:21   #55
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet alleen, een gans volk wordt gediscrimineerd en verdrukt door gewetenloze schurken en lafaards zoals die bij het CGKR aan het werk zijn. Dat joden zulke antivolkse-apparaten steunen is al langer geweten.
Antivolkse-apparaten !
Oud 22 maart 2006, 22:18   #56
Antigone
Banneling

Standaard

Citaat:
Actie en reactie. Er is zoveel oneerlijk aan de multikulturele samenleving,
Het leven is niet eerlijk hé. De een wordt mooi geboren, de ander lelijk. De ene slim, de ander dom.
I.v.m. doe boete: niet iedereen die te snel rijdt wordt geflitst hé.

Citaat:
dat we gedwongen worden met deze creaturen samen te leven is er één van.
Tja, sommige mensen kunnen hun agressie niet beheersen, valt niet veel aan te doen. (of had je het over dat meisje?)

Citaat:
Mensen kroppen hun woede op, tot er een uitbarsting komt en dan krijg je zaken als dit.
klopt.

Citaat:
Het kan nog veel erger, dit is nog maar een voorbode van wat gaat komen. Het multikultureel gedocht grijpt ons naar de keel, verstikt ons en probeert ons dood te maken.
Hier begin je dus te dramatiseren.

Citaat:
Verbaal en fysiek geweld zijn het enige verweer dat ons nog rest.
*geen commentaar*
Oud 22 maart 2006, 22:49   #57
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Darwin's Racisme

Eén van de belangrijkste maar minst bekende aspecten van Darwin is zijn racisme: Darwin zag de blanke Europeanen als meer ontwikkeld dan alle andere menselijke rassen. Terwijl Darwin aannam dat de mens zich uit aapachtige wezens had ontwikkeld, beweerde hij dat bepaalde rassen zich beter hadden ontwikkeld dan anderen en dat de laatste nog steeds aapachtige trekken hadden. In zijn boek: The descent of man, wat hij na The origin of species uitgaf, sprak hij openlijk over de grotere verschillen tussen de mensen van bepaalde rassen. (Benjamin Farrington, What Darwin really said. London: Sphere Books, 1971, pp. 54-6.)

In zijn boek beschouwde Darwin zwarte mensen en Australische Aboriginals gelijk aan gorilla's en zei dat zij op den duur door beschaafde rassen vervangen zouden worden. Hij zei: "In de nabije toekomst, niet erg ver wanneer het in eeuwen gemeten wordt, zullen de beschaafde rassen van de mens vrijwel zeker de primitieve rassen over de hele wereld uitroeien en vervangen. Tegelijkertijd zullen antropomorfische apen ongetwijfeld uitgeroeid zijn. De kloof tussen de mens en zijn naaste verwanten zal dan groter zijn, want het zal dan gaan tussen aan de ene kant de mens in een beschaafdere staat, mogen we hopen, zelfs dan de Kaukasische mens, en wat apen zo laag als de baviaan aan de andere kant. In plaats van zoals nu tussen de neger of de Aboriginal en de gorilla."( Charles Darwin. The descent of man, 2nd ed., New York : A.L. Burt Co., 1874, p. 178)

De onzinnige ideeën van Darwin waren niet alleen theorie, maar kregen een positie waarin zij de belangrijkste "wetenschappelijke basis"vormden voor het racisme. Aangenomen dat het levende wezen zich in de strijd om het bestaan ontwikkelde, werd het Darwinisme zelfs in de sociale wetenschappen aangenomen en veranderde in een concept dat bekend werd onder de naam: sociaal darwinisme. Het sociaal darwinisme beweert dat de bestaande menselijke rassen ieder een bepaalde plaats op de evolutieladder hebben en dat de Europese rassen het best ontwikkeld van alle waren en dat vele andere rassen nog aapachtige trekken hadden.
Voor een belangrijk deel is dit helaas bewaarheid. De mensapen zijn erg bedreigd, De Tasmaniers verdwenen, de Indianen leven in reservaten...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 10:03   #58
Ongelovige Thomas
Vreemdeling

Ongelovige Thomas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Niemand is superieur ten aanzien van iemand anders tenzij in vroomheid en goede daden"(laatste preek van Muhammad)
Implicatie van het bovenstaande is dat in Islam racisme een concept is dat onvoorstelbaar en ondenkbaar is.
Akkoord, in Islam, net als in het Christendom, is racisme geen goede zaak omdat zieltjes moeten gewonnen worden.

Echter, het probleem is dat er juist in jouw boodschap een 'tenzij' is. En in die 'tenzij' staan twee dingen:
  1. Goede daden: daar kun je op het eerste zicht niets op tegen hebben. Alleen, de goede daden slaan voornamelijk op daden van geloof (de 5 pilaren).
  2. Vroomheid: geloof in God dus, en wel Allah, vooral geen andere versie van God wel te verstaan.
Kortom, ben je niet vroom en volg je de regels van de Islam niet, ben je inferieur!

De Islam, net als de Katholieken, hebben de neiging om de mensen in te delen in twee groepen: verheven gelovigen en verwerpelijke ongelovigen. Is dat dan zoveel beter dan racisme?

En hier hebben zowel het Christendom en de Islam al herhaaldelijk bewezen dat ze echt niet tolerant zijn voor mensen met het andere idee, zelfs al is dat idee perfect vreedzaam en humaan. Vraag het maar aan diegene die de godsdienst wil verlaten.

Uit de Koran (Surah 18):
103. Zeg: "Zullen wij u verhalen omtrent degenen die het grootste verlies in hun werken zullen lijden?" 104. Diegenen, wier streven gericht is op het leven dezer wereld en denken dat zij een bijzonder goed werk verrichten,
105. Dezen zijn het die de tekenen van hun Heer en de ontmoeting met Hem verwerpen. Derhalve zijn hun werken verloren gegaan en op de Dag der Verrijzenis zullen Wij geen weegschaal voor hen oprichten.
106. De hel is hun beloning wegens hun ongeloof en de spot die zij met Mijn Tekenen en Mijn boodschappers bedreven.

Het is dus niet belangrijk om in de eerste plaats goede daden te verrichten, maar vooral om vroom te zijn. Je vliegt in de hel vnl. als je anders denkt. Merk op dat gewoon ongelovig zijn gelijk staat met spot drijven.
[SIZE=1]"I see only with deep regret that God punishes so many of His children for their numerous stupidities, for which only He Himself can be held responsible; in my opinion, only His nonexistence could excuse Him."
A. Einstein (Letter to Edgar Meyer, Jan. 2, 1915)[/SIZE]
Ongelovige Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 13:52   #59
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste ,
Islam en racisme gaat nooit samen, Islam veroordeelt altijd het racimse, terrorisme, geweld en haat.
Wat zegt Islam over Racisme ???
Volgens de Islam zijn alle mensen (Moslims en niet-Moslims) afstammelingen van één man (Adam) en één vrouw (Eva). We hebben uiteindelijk allemaal dezelfde voorouders en we zijn dus allemaal gelijk. God heeft gezorgd voor verschillende groepen van mensen, niet om elkaar te bevechten, maar om elkaar te leren kennen. Volgend vers legt de basis voor een universele broederschap van de gehele mensheid:

Allah ( God in alle zijn majisteit) zegt in de heilige Koran:
"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste van jullie bij God is de vroomste. Waarlijk, God is Al-Wetend en welingelicht." (Koran, 49:13)
Profeet Mohammed vrede zijn met hem zei:
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een arabier is niet beter dan een niet-arabier, en een niet-arabier is niet beter dan een arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".(gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)

dit wordt beschouwd in de islam als een universele verklaring tegen racisme en haat.

De Profeet beklemtoonde dit punt herhaaldelijk, zo ook tijdens zijn laatste preek, die hij een 80-tal dagen voor zijn dood hield (op de bergn arafat van Mekka) en die kan aanzien worden als zijn spiritueel testament:
"Niemand is superieur ten aanzien van iemand anders tenzij in vroomheid en goede daden"(laatste preek van Muhammad)
Implicatie van het bovenstaande is dat in Islam racisme een concept is dat onvoorstelbaar en ondenkbaar is.

met vredevolle groetjes

Te sorteren onder de rubriek: "Luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden."...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 19:11   #60
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt! We zijn allemaal veroordeeld tot het opkroppen van onze haat en dan schrikken sommigen er nog van dat er bommen (gaan) ontploffen. Zelf ben ik ook al slachtoffer geweest van racisme en discriminatie, maar vermits ik over een Belgische nationaliteit beschikt en het vooral allochtonen zijn die mij uitschelden, omdat ik toevallig geen zin heb om uit MIJN buurt te verhuizen, omdat ZIJ het willen, kan de Belgische wet er niets aan doen. Het is dan ook opvallend dat het ook altijd dezelfde groepen zijn, die alles voor zich opeisen.
Laten we ook een Centrum oprichten : Het CGR of centrum voor gediscrimineerde racisten, want dat zijn we allemaal, als ze hun gelijk niet krijgen. En met deze bedoel ik de allochtone kolonisten en hun linkse vriendjes, die alleen hun poeslieve kant willen zien.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 april 2006 om 19:22.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be