Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2006, 18:45   #41
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ok!
Ik sluit me aan bij prins Philips mening: 't is foei!
OK!
Da's tenminste duidelijk...
Thx.
Ik buig mij dan weer naarstig over mijn werk tot meerdere eer en glorie van onze cliëntelistische PS-zuiderburen en laat mij ook door deze verleiding niet van de wijs brengen...
Oud 17 maart 2006, 18:50   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
OK!
Da's tenminste duidelijk...
Thx.
Geen dank.
Ook kwalijke flaminganten mogen de vruchten van mijn arbeid plukken.

Citaat:
Ik buig mij dan weer naarstig over mijn werk tot meerdere eer en glorie van onze cliëntelistische PS-zuiderburen en laat mij ook door deze verleiding niet van de wijs brengen...
Zo mag ik het horen.
Als er nog verleidingen in je hoofd rondspoken: breng me op de hoogte. Ik test ze uit en breng verslag uit. Dan kan je uit mijn oordeel feilloos afleiden of ze het waard zijn er je drukke bezigheden voor te onderbreken.
Oud 17 maart 2006, 18:56   #43
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
kwalijke flaminganten
50% waarheid het is niet het adjectief.

Citaat:
Zo mag ik het horen.
Als er nog verleidingen in je hoofd rondspoken: breng me op de hoogte. Ik test ze uit en breng verslag uit. Dan kan je uit mijn oordeel feilloos afleiden of ze het waard zijn er je drukke bezigheden voor te onderbreken.
Hier neem ik de vrijheid om je op jouw woord te pakken.

Ik ben namelijk in verleiding om mij met mijn BDM (Browning Double Mode 9mm lupara) voor het hoofd te schieten...

Laat je mij iets weten?
Oud 17 maart 2006, 19:13   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hier neem ik de vrijheid om je op jouw woord te pakken.

Ik ben namelijk in verleiding om mij met mijn BDM (Browning Double Mode 9mm lupara) voor het hoofd te schieten...

Laat je mij iets weten?
Ik heb die opdracht gedelegeerd.
De eerste poging is falikant afgelopen. Na het licht raken van een paar hersengebieden die de beweging coördineren, baande de kogel zich een weg door andere onschuldige gebieden in het hoofd om binnenin tegen het schedeldak van mijn assistent tot stisltand te komen. Hij is buiten levensgevaar, maar snokt héél nerveus. De dokter zegt dat dit voor de rest van zijn dagen niet echt meer zal beteren. Maar hij heeft nog een mooie tijd voor de boeg.

Ik raadpleegde vervolgens een wapenexpert en die suggereert om eerst een vloeistof in de mond te nemen, zodat je hoofd uiteenklakt, ongeacht waar de kogel terechtkomt. Dit procédé leek ideaal te werken bij mijn tweede assistent.
De whiskey die hij gebruikte accordeerde niet echt bij de hersenrestjes die tegen de bekleding van mijn hangar spetsten.
Mag ik u dus wél een feestelijke slok klassewijn of een oude port aanbevelen? Ik kan leveren in quantiteiten van 6, maar vanaf 36 bezorg ik gratis aan huis, en voor 60 eenheden, geniet u een korting van 11+1

Uw Die®ba®e Supe®®edde® in nood: Staaf
Oud 17 maart 2006, 19:55   #45
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Waren de missies van Flip niet een injectie voor onze export en een verrijking voor onze economie???
Heeft hij niet voldoende opslag gekregen? (dotaties)
Dus die reden waarom we geen president zouden mogen hebben omdat een koning(shuis) beter onze economische belangen kan verdedigen is dikke onzin..
afschaffen dat sprookje

Bron : Het nieuwsblad

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GFJPLKB9
Tja, en dat wordt onze koning hé mannen
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 19:58   #46
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vraag me af of hij dat niet doorheeft dat hij zelf niet met die helicopter of jet vliegt, maar een of andere veiligheidsagent, die stiekem met een afstandsbediening doet wat hij moet doen...

(kan er eens iemand de pielen uit die afstandsbediening halen ... ? )
Wanneer hij straks tussen de bollen van het atomium hangt hebben we weer een attractie bij...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 20:06   #47
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Patje48 [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Het Engels zou hij toch moeten kennen : hij heeft toch in de USA aan de Unief gezeten ?!...

Tussen ons gezegd en gezwegen : in elke taal is hij stuntelig en vaak onverstaanbaar, ook in het Frans. Bij Flup gaat het niet om talenkennis maar om hoe zijn hersenen werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
moet je eerst wel een minimum aan hersenen hebben.
Jezus ik dacht dat wij het in Nederland al moeilijk hadden met onze Willem Alexander -aap. Die valt de laatste jaren gelukkig wel mee. En hij heeft ook al kroost!

Als ik jullie bezig over over 'Flup', jeetje zeg...
Oud 17 maart 2006, 20:22   #48
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christophe11 Bekijk bericht
Op een paar zwarte excuustruzen na is de Zuid-Afrikaanse zakenwereld nog steeds zo blank als onder de Apartheidsjaren. De zwarte Zuid-Afrikanen spreken helemaal geen Afrikaans (het "soort Nederlands"), maar etnische talen als Zulu, Xhosa, Ndebele, Venda, Tswana, enz. Het Afrikaans wordt gesproken door de Afrikaners: de blanke afstammelingen van de Nederlandse kolonisten die onder leiding van Jan van Riebeeck in 1652 op de Kaap zijn aangekomen. Die Afrikaanse taal is dus die witman se taal. In het nieuwe Zuid-Afrika heeft het Afrikaans zo wat de pispaal-status die het Duits in Europa had vlak na WO II omdat het nu net de Nasionale Party, de Afrikaner-nationalistische partij, was die in 1948 de Apartheid (die toen reeds de facto bestond in Zuid-Afrika) wettelijk verankerd heeft. Vandaag de dag is het Afrikaans, naast het blank-zijn, van zijn troon gestoten als incontournable om het in de Zuid-Afrikaanse samenleving te maken en dringt het Engels er zich op absolute wijze op. En ook een beetje het zwart-zijn. Maar dat mag je niet zeggen, want dat is in post-Apartheid Zuid-Afrika politiek niet correct.

Eigenlijk is Zuid-Afrika een verdomd interessant land. Er zou misschien eens een topic over geopend moeten worden in de rubriek "buitenland".
Mooie post. En vol waarheden, ook nog. Ik heb het laatst toevallig allemaal opgezocht op wiki. Daarnaast sprak ik 2 of 3 jaar geleden een 'Afrikaner', een blanke uiteraard, uitwisselingsstudent. Hij sprak al bijna alleen maar Engels, en was aan't vissen hoe racistisch Nederlanders nog waren. Hij was't in ieder geval wel Wel vet aardige gast trouwens

Maar waar wil je het over hebben in het topic? Over hoe Nederland de Boeren heeft laten vallen in de Boerenoorlogen? Dat komt omdat Nederland niet sterk meer genoeg was na 1830! Denk daar maar eens over na... heel wat dingen waren dan heel anders gelopen! Maar die stomme Vlamingen moesten het weer verpesten. Niet bij Nederland willen, tsk. Eigen schuld, al die problemen die jullie nou hebben
Oud 17 maart 2006, 20:51   #49
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

zeg wat je wilt, maar een prins op zo'n handelsmissie dat trekt de aandacht, ook die van de bedrijven / potentiële klanten
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:06   #50
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gast moet inderdaad nog veel leren, maar we zijn ook jong en onervaren geweest, nietwaar?
Ja, maar Filip is in '60 geboren. Hij is dus ongeveer 45 of 46 jaar. Dan moet je het toch al kennen.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:32   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ze kunnen Filip beter thuislaten in het vervolg. Toen hij Desmond Tutu ontmoette zei hij dat hij de man herkende van op de dozen rijst van Uncle Ben.
Schitterend gewoon!!!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:38   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op een paar zwarte excuustruzen na is de Zuid-Afrikaanse zakenwereld nog steeds zo blank als onder de Apartheidsjaren. De zwarte Zuid-Afrikanen spreken helemaal geen Afrikaans (het "soort Nederlands"), maar etnische talen als Zulu, Xhosa, Ndebele, Venda, Tswana, enz. Het Afrikaans wordt gesproken door de Afrikaners: de blanke afstammelingen van de Nederlandse kolonisten die onder leiding van Jan van Riebeeck in 1652 op de Kaap zijn aangekomen. Die Afrikaanse taal is dus die witman se taal. In het nieuwe Zuid-Afrika heeft het Afrikaans zo wat de pispaal-status die het Duits in Europa had vlak na WO II omdat het nu net de Nasionale Party, de Afrikaner-nationalistische partij, was die in 1948 de Apartheid (die toen reeds de facto bestond in Zuid-Afrika) wettelijk verankerd heeft. Vandaag de dag is het Afrikaans, naast het blank-zijn, van zijn troon gestoten als incontournable om het in de Zuid-Afrikaanse samenleving te maken en dringt het Engels er zich op absolute wijze op. En ook een beetje het zwart-zijn. Maar dat mag je niet zeggen, want dat is in post-Apartheid Zuid-Afrika politiek niet correct.

Eigenlijk is Zuid-Afrika een verdomd interessant land. Er zou misschien eens een topic over geopend moeten worden in de rubriek "buitenland".
U slaat de bal volledig mis. Afrikaans wordt in de Kaapprovincie door de zwarten gesproken. Onder de zwarte bevolking is dat de moedertaal en de lingua franca. Niet het Engels en ook geen andere Bantoetaal.

Demografisch gesproken is Afrikaans de derde taal van het land, na het Zoeloe en Xhosa.

Oud 18 maart 2006, 00:07   #53
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Ja, maar Filip is in '60 geboren. Hij is dus ongeveer 45 of 46 jaar. Dan moet je het toch al kennen.
45 jaar waarvan hij al zeker 20 jaar in opleiding is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 00:53   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
45 jaar waarvan hij al zeker 20 jaar in opleiding is.
Dat hij na 20 jaar opleiding het nog niet kent spreekt boekdelen.
Soms heb ik de indruk dat hij er nog op achteruit gaat met ouder te worden.
Vervroegt stadium van dementie?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 03:03   #55
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat hij na 20 jaar opleiding het nog niet kent spreekt boekdelen.
Soms heb ik de indruk dat hij er nog op achteruit gaat met ouder te worden.
Vervroegt stadium van dementie?
Wat denkt bij wel... het is nen harde hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 06:17   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat denkt bij wel... het is nen harde hoor.
Nen 'taaie' bedoel je?

Hardleers in het leren is de taaie alleszins.

Vooral in het leren omgaan met Vlaams-nationalisten.
Oud 18 maart 2006, 08:32   #57
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ethnic groups:
black African 79%, white 9.6%, colored 8.9%, Indian/Asian 2.5% (2001 census)
Languages:
IsiZulu 23.8%, IsiXhosa 17.6%, Afrikaans 13.3%, Sepedi 9.4%, English 8.2%, Setswana 8.2%, Sesotho 7.9%, Xitsonga 4.4%, other 7.2% (2001 census)
Klopt niet met je beweringen
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 09:48   #58
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Schitterend artikel in het Nieuwsblad. Gewoon vernietigend. Ik moedig dan ook de koning-pedofiel aan zo snel mogelijk de geest te geven zodat zijn minkukel van een zoon het natuurlijke ontbindingsproces met jaren kan versnellen, liefst in combinatie met een eerste ministerschap van de strikjeannet.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 10:07   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Ethnic groups:
black African 79%, white 9.6%, colored 8.9%, Indian/Asian 2.5% (2001 census)
Languages:
IsiZulu 23.8%, IsiXhosa 17.6%, Afrikaans 13.3%, Sepedi 9.4%, English 8.2%, Setswana 8.2%, Sesotho 7.9%, Xitsonga 4.4%, other 7.2% (2001 census)
Klopt niet met je beweringen
Alleen al een vergelijking van het cijfer "blanken" met "Afrikaans" maakt onmiddellijk duidelijk dat de bewering niet klopt.

Gisteren vergeten trouwens zeggen dat Afrikaans ook de lingua franca is onder de kleurlingen van Indische afkomst. Dat maakt dat de Afrikaanstaligen eigenlijk een doorsnee vormen de bevolking van de RSA: blanken, zwarten en kleurlingen. Afrikaans is dus NIET de exclusieve taal van "die wit mense".
Oud 18 maart 2006, 10:10   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7 Bekijk bericht
Schitterend artikel in het Nieuwsblad. Gewoon vernietigend. Ik moedig dan ook de koning-pedofiel aan zo snel mogelijk de geest te geven zodat zijn minkukel van een zoon het natuurlijke ontbindingsproces met jaren kan versnellen, liefst in combinatie met een eerste ministerschap van de strikjeannet.
Herinner je je nog hoe de belgicisten (met vooraan de bubbelsmurfen) hier nog beweerden dat de prins een heel belangrijke vedienste had tijdens dergelijke handelsmissies? Dat het succes van dergelijke missies te danken was aan de prinselijke aanwezigheid (één iemand beweerde zelfs dat de prins zelf de handelsonderhandelingen leidde)?

Dit artikel breekt heel de belgicistische mythologie tot op de grond af. Niet de prins is de wegbereider, wel de zakenlui zelf. De prins daarentegen is eerder een last dan een hulp.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be