Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2006, 08:12   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

MOETEN we kiezen? :o
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 08:23   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Ondertussen heeft het "christelijke" westen ingegrepen.

Een mooi voorbeeld voor diegenen die hardnekkig blijven ontkennen dat
het westen nog steeds het christendom blijft vertegenwoordigen.
Als je stelt dat de christelijke wereld een serieuze geschiedenis achter
de rug hebben, en dit met zowat de gehele wereld, dan ben je een ketter.
Als een christen vervolgd wordt, van afhaanse afkomst nog wel,
dan staat het westen in rep en roer (terecht)
Als een moslim ter dood wordt veroordeeld, dan zullen we het zelfs nooit
horen in onze media ...
Blijkt het leven van een moslim in de christelijke wereld niet zoveel te betekenen ?
christenen maken deel uit van het Westen.Wat niet betekent dat het Christendom het Westen vertegenwoordigt.Voor mij toch niet.Voor de rest, als het westen zich moemaakt met Afganistan van de Taliban's te bevrijden, en het land terug op te bouwen, kunnen ze zich daar in de plaats een beetje beschaafd voor gedragen, en het religie van hun weldoeners respekteren.Iemand een kopje kleiner maken omdat hij de westerse religie, het christendom, meer bij zijn persoonlijkheid vind te passen, is een regelrechte belediging
En als Moslims ter dood veroordeeld worden, verdedigt het westen ze ook: kijk naar Salman Rushdie, die leeft al jaren onder bescherming, en die pakistaanse vrouw in Nederland,Ayaan Hirsi Ali , die heeft ook lijfwachten sinds jaren, anders werd ze ook vermoord!
Maar je zal dat allemaal wel ontkennen zeker?Zoals gewoonlijk...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 20:57   #43
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Natuurlijk mag je het me oneens zijn, per slot van rekening ben ik niet echt links.
alvast dank dat ik het oneens met je mag zijn
heb je ook enige argumenten om zulke uitspraak :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940
(s)linxen trekken gewoonlijk partij voor de islamisten, zonder zelf de koran te hebben gelezen. Dat vind ik "bevooroordeeld", juist het woord waarmee zij altijd schermen tegen (beter geïnformeerde) anderdenkenden
te staven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
En ik vind de gewraakte vergelijking helemaal niet zo "van de pot gerukt" hoor.
ik zie het alnog niet ... misschien omdat we er niet dezelfde mening op nahouden ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 23:13   #44
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
alvast dank dat ik het oneens met je mag zijn
heb je ook enige argumenten om zulke uitspraak :
te staven

ik zie het alnog niet ... misschien omdat we er niet dezelfde mening op nahouden ?
Je kunt dit gewoon lezen in alle discussies waarin iets over de islam te berde wordt gebracht.
Aan herhalende opsomming verspil ik geen tijd.

Godsdiensten & doctrines (graag géén voor mij) bestudeer ik "voor alle zekerheid" voornamelijk op vijand-verklaringen.

Ik raad iedereen aan de koran te lezen, begin eens voor "makkelijke instap" met 5:51 (discriminatie-gebod) en hoofdstuk 9, de uitroeiïngs-opdracht (let op "tot hun bepaalde termijn" aan het einde van alinea 9:4; karakteristiek voor deze doctrine: nergens wordt ooit een contract voor onbepaalde duur genoemd en na iedere termijn-afloop moet er worden gemoord).

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
Oud 29 maart 2006, 23:29   #45
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Sorry hoor, maar wat als de Taliban is ontsproten uit de "onafhankelijkheidsbeweging" die in Afghanistan streed tegen toenmalig Rusland? Want de USA was maar wát happig om die beweging te steunen. Die Taliban waren nog geen 10 jaar aan de macht toen de USA binnenviel: in de jaren '60 was Afghanistan veel vrijer dan nu. Toen zónder inmenging van de rest van de wereld, nu mèt.

En waarom? Er loopt een pijplijn voor olie door Afghanistan. Lijkt me een reële reden. Waarom Rusland Afghanistan nodig had, weet ik zo even niet, maar dat zal best te achterhalen zijn. Ik bedoel maar; kijk even verder dan je neus lang is, en je weet waarom Duitsland begint te twijfelen aan de inzet van 2450 soldaten in Afghanistan. Dit regime is ontstaan uit protest tegen buitenlandse overheersing; eerst Rusland, nu de USA.
In die tijd was het nochtans voor iedereen duidelijk waarom de Sovjets -NIET Rusland- Afghanistan nodig hadden. Zowel het westen als het communisme was voortdurend op zoek naar nieuwe basis om de strategische macht te versterken.

Afghanistan grensde aan de zuidelijke sovjetstaten en lag op enkele honderden kilometer van de altijd ijsvrije Indische Oceaan. Enkel de streek Baloutsjistan lag er nog tussen. Later eventueel uit te breiden met een stuk Pakistan of Iran. En tegelijk konden de Sovjets dan het Euraziatisch continent in twee delen. Het Midden Oosten zou gescheiden zijn van het Verre Oosten door de Afghanistan-Baloutsistan-corridor. Voor de Sovjets was dit een niet te missen kans.

De Amerikaanse democraten (Carter + Brezinski) steunden echter de reactionaire Taliban in het verzet. Net zoals de democraat Clinton een vergeldingsactie tegen Al Quaida uitvoerde op een geneesmiddelen fabriek in Sudaan.

En de Republikeinen konden daarna de rotzooi van de democraten gaan opkuisen. Zonder Jimmy Carter geen Reagan en geen Bush Sr en Jr.

't Is allemaal wat té gemakkelijk om Bushke als een duivel af te schilderen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 09:33   #46
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Zo zie je maar hoe Osama Bin Laden gelijk had.

Ofwel kies je voor het Westen onder de Christelijke vlag, ofwel kies je voor het Midden-Oosten en verre Oosten (Indonesië) onder de Islamitische Vlag.
Dat is inderdaad zo als je onder extremistische leiders leeft.
Gelukkig is dat niet zo in het westen,
en ook al niet zo en nogal wat islamitische landen.

En verkondig a.u.b. geen leugens over Indonesië,
ik onderhou nog steeds een vriendschap met een inwoner van Jakarta ...

Uw stelling gaat weeral eens niet op.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 13:16   #47
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo als je onder extremistische leiders leeft.
Gelukkig is dat niet zo in het westen,
en ook al niet zo en nogal wat islamitische landen.

En verkondig a.u.b. geen leugens over Indonesië,
ik onderhou nog steeds een vriendschap met een inwoner van Jakarta ...

Uw stelling gaat weeral eens niet op.
een inwoner...één dus? Dat is inderdaad héél representatief...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 19:43   #48
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Inderdaad. Vandaag op Radio-1:

In Indonesia is (nu, toch, ondanks voorgaande ontkenningen/wegprating) een meerderheid van de bevolking vóór de shar�*a.
Oud 31 maart 2006, 08:35   #49
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Zeker in vergelijking met iemand die vanuit vlaanderen
zichzelf alwetend waant over de andere kant van de wereld ...
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 12:39   #50
willem1940NLD

Standaard

Op het Net, over "shar�*a":

http://www.geocities.com/mediacontrole/sharia.html

Ook aanmoedigende plaatjes:

[img]info.org/league/iran/womanstoning.gif[/img]

willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 16:13   #51
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

"In Molenbeek is een aparte moslimstaat gegroeid waar België ver weg lijkt en waar tot voor kort een Belg een Belg was, nu een ongelovige.
..
De gematigde moslims lijken het goed te vinden en het kan de Belgen eigenlijk niets schelen.
...
Niemand doet iets. Ik vergelijk het met de jaren 30, toen mochten de nazi's ook ongestoord groeien.

Toch iets om over na te denken.

Paulus. "

wedde dat ge nog nooit die buurt hebt gefrequenteerd

Ik heb die buurt gekend pak 8 jaar geleden en recent voor mijn stage ben ik daar terug terecht gekomen.

Ik zou niet zomaar alles van haar artikel als waar aannemen,Om eerlijk te zijn is dit beeld van Mollenbeek als geheel nog steeds evoluerend naar een grotere heterogeniteit.

Nu door de etiqeren van deze mensen moet je zowiezo begrip hebben ,dat ze een nieuwe identiteit aannemen en de gevolgen zijn in zekere mate radicalisering ,waar wij als westerese samenleving ze tot gedwongen hebben in zekere mate... (want uiteidenlijk maakte als persoon zelf de keuze nietswaar) hier kan (maar moet nog niet of wilt niet) de maatschapij meer aandacht aan geven.

En bij mijn weten is deze gemeente nog steeds een deel van brussel die niet altijd gehoordt word door de politiek die de verdeel en heers strategie toepast in Brussel.

Nu waar het schoentje knelt is de participatie van deze gemeenten niet correct verloopt en geen nodige aandacht krijgt hoe het zou moeten vanuit de overheid en nee dit zijn niet allen profiteurs en luirikken want dan zou u (beste lezer) weer stigmatiseren en zo gaat deze vicieuze cirkel verder...

Nu de echte boosdoeners voor mij dat is 1) stigmatiseren en 2) die haat predikers dat de mensen onderverdelen in ongelovige honden en de doe zelfmoord voor allah en ge krijgt kweet nie welk aantal meer maagdjes...

Vertrouwen en respect zijn van belang en zolang in deze wederzijdse kijk het niet vaN beide kanten niet om de vijf voet ondermijnd wordtdan zal er nooit iets van komen en in een stilaan etterde buil openbarsten of in een status quo relatie blijven.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 16:53   #52
willem1940NLD

Standaard

Pinbag, het gaat overal ter wereld zo; Frankrijk, Canada, Engeland en zelfs in Australië is het gelazer aan de gang, het Net staat er bol van.

Gemoedelijkheid is niet van toepassing want wordt als zwakte opgevat en als zodanig misbruikt.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 22:53   #53
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Pinbag, het gaat overal ter wereld zo; Frankrijk, Canada, Engeland en zelfs in Australië is het gelazer aan de gang, het Net staat er bol van.

Gemoedelijkheid is niet van toepassing want wordt als zwakte opgevat en als zodanig misbruikt.
het net is een geheel van paranoia en halve waarheden.

En ik heb nooit ontkent dat ze ze niet in wisselwerking moeten gaan ( zie participatie ) een participatie gaat in dialoog waar ook toegevingen worden aangegaan en gerespecteerd. verder ben ik veel te moe om deze discussie aan te gaan.

nu als iemand een overeekomst niet respecteerd en vooral met een dwangend karakter als de overheid dan weet je toch dat er consequenties aan hangen niemand hoeft hier hypocriet over te zijn dat er theoretisch gevolgen aan verbonden zijn

Nu de woordkeuze theoretisch is daarom niet praktijk waar

vanaf hier sluit ik me weer aan bij mijn eerste tekst * heft zijn hoed en zegt au revoir ik ga slapen amigo 8)*

Laatst gewijzigd door pinbag : 31 maart 2006 om 22:54.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be