Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2006, 15:10   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
-Waarom lees ik zo'n dingen dan niet eens in een 'verslag van de betoging', solidarnosc. Daar is de toon wel ietsje anders hé?

-Waarom steunt ALS de VVS niet? Wat is er wel mis met hun eisenplatform? Waarom zijn het bureacraten? Dat comac VVS steunt heeft toch niks met conformisme te maken, gewoon omdat comac vindt dat hun standpunten correct zijn en dat een beweging alleen kan slagen als zij mee (samen met de andere studentenraden) zijn. We hebben er alle belang bij dat VVS en de studentenraden ervaringen opdoen in deze strijdbeweging. ALS wil blijkbaar niet liever dan ze uitsluiten. Wat denk je dat die mensen nu denken van ALS? Hoe kunnen jullie nog met zo'n mensen een overtuigende discussie voeren? Maar ja, ze zijn nu eenmaal geboren als bureacraten hé, dus waarom zou ALS moeite doen...

amai, dat doen jullie het onbewust zeker?
voorbeeldje:

Wij zijn de enigen die er nog voor zorgen dat er meer dan 3 man en een paardenkop komt en al de rest saboteert de mobilisatie, dat is jullie discours. Klop als een bus hé!
Saboteren is niet het correcte woord alleen kan je toch niet onderuit aan de vaststelling dat bijvoorbeeld de Antwerpse onderwijsvakbonden er niet echt voor zijn gegaan en dat daar terecht vragen over kunnen worden gesteld? Het gaat wel om tientallen mogelijke ontslagen van bijdragebetalende leden hé. Ik heb er ook geen probleem mee dat VVS en studentenraden ervaring opdoen in de strijdbewegingen, integendeel. Ik denk alleen niet dat we de beweging vooruit zouden helpen door bijvoorbeeld de strategie van de Comac te volgen. Nu, dat is de afweging die jullie moeten maken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 15:12   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko Bekijk bericht
niet de intentie om daar te schelden? en toch is het gebeurt, uitgebreid zelfs.
Toen ik zei tegen ulder mannen dat ze moeten stoppen met die zever, kreeg ik van een tamelijk opgefokte jongeman te horen dat ik blijkbaar zoals Stalin een pact met Hitler had afgesloten e.d. En andere jongeman zei mij dat ze vlaggestokken gingen gebruiken om zich te verdedigen e.d.
De situatie was plotseling zeer gespannen en ik ben zeer blij dat er geen stoeme dingen gebeurd zijn. De aldaar aanwezige opgefokte als-ertjes waren in elk geval wel agressief bezig.

Opgefokte agressievelingen die blijkbaar een goe potje willen vechten zijn inderdaad randdebielen in mijn ogen. En gasten die mij verwijten dat ik akkoorden wil afsluiten met het nsv en die blijkbaar van mening zijn dat we erop moesten geklopt hebben, dat soort gasten noem ik inderdaad tuig.

Als schelden niet de bedoeling was, dan stel ik voor dat de aanwezige 'verantwoordelijken' van als de gastjes een beetje in toom houden, in plaats van te staan meedoen.
Ik was één van die etterjes en ik zeg u dat er helemaal niets is gebeurd. De sfeer was ook zeer relax.
Oud 30 maart 2006, 15:21   #43
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Afspraken met NSV?

=>>>>

Ofwel gaat de LSP volledig over de schreef qua beschuldigen, ofwel ziet Harko spoken.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 maart 2006 om 15:22.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 15:42   #44
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
1. outputfinaciering met afname van middelen voor alle instellingen behalve KUL. Er komt een concurrentiemechanisme tussen de verschillende instellingen. De VUB moet daardoor bijvoorbeeld 250 man op straat zetten, net als de UA, de KUB moet gewoon sluiten.
2. bevriezing van middelen tot 2012 ondanks stijgend aantal studenten (daalde reeds van 7 naar 4,9% van bnp)
3. financiering afhankelijk gemaakt van economisch nut van de richting
4. Ba-na-ba worden slechts voor 50% gefinancierd met inschrijvingsgelden van 5000€
5. Ma-na-ma worden helemaal niuet meer gefinancierd met inschrijvingsgelden tot 25.000€ tot gevolg.
6. De KUL wordt een elite-unief, a la harvard, en zou bereid zijn daartoe twee derde van de studenten buiten te zetten, met verhoogde inschrijvingsgelden
etc.

Als dat al niet genoeg is?
Post no. 1 van deze draad bevat deze voorstellen helemaal niet -
in deze tekst is er sprake van "Nieuwe democratizeringsgolf". Het Manana
zou toch ook gefinancierd moeten worden in de optie van de financiering aan de hand van afstuderenden a rato van het aantal... waarbij de minister open blijft staan voor alternatieven...

De KUL mag vanzelfsprekend ambieëren een elite universiteit te worden,
hoe gaan ze dat doen ? Subsidies weigeren en het inschrijvingsgeld verhogen ? Krijgen de andere universiteiten dan meer geld ?

De punten die U aanhaalt zijn alleszins schril in tegenspraak met de plannen
die ten doel zouden hebben de slaagkansen van de studenten te verhogen en voor meer afgestudeerden te zorgen. Wat U als plannen opgeeft is een plan om voor minder studenten en voor minder afgestudeerden te zorgen.

Welk zijn Uw informatiebronnen ? Ik ga er zelf ook een paar zoeken..
Oud 30 maart 2006, 16:15   #45
Pie
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Saboteren is niet het correcte woord alleen kan je toch niet onderuit aan de vaststelling dat bijvoorbeeld de Antwerpse onderwijsvakbonden er niet echt voor zijn gegaan en dat daar terecht vragen over kunnen worden gesteld? Het gaat wel om tientallen mogelijke ontslagen van bijdragebetalende leden hé. Ik heb er ook geen probleem mee dat VVS en studentenraden ervaring opdoen in de strijdbewegingen, integendeel. Ik denk alleen niet dat we de beweging vooruit zouden helpen door bijvoorbeeld de strategie van de Comac te volgen. Nu, dat is de afweging die jullie moeten maken.
ja, natuurlijk moet je je daar vragen bij stellen, maar jullie doen niet aan vragen stellen, jullie zijn bezig over vakbondsbureacraten, leugenaars, etc. De vakbondsmensen, ook de goedbedoelende die deze keer misschien een steek zouden laten vallen hebben, zullen dat lezen en denken 'ze kunnen de pot op'. Jullie idee van bureacraten vind ik zeer eenzijdig, jullie stoten ze af alsof het een monolithisch blok is, doen al bij al weinig moeite (jullie vertrekken van dat plein) alsof er geen interne tegenstellingen zouden zijn (zelf individueel) die je kunt benutten. Idem met VVS, idem met LOKO, idem met iedere frontorganisatie die er is. Jullie geven aan rechtsdenkende mensen troeven om de beweging te saboteren.

En wat de strategie van Comac, dat is helemaal niet de beweging achterna hollen, de VVS het licht noemen. Maar wel aan de ene kant op een correcte manier in een front werken (ALS doet dat dus NIET) en aan de andere kant comac uitbouwen.

www.pvda.be/lonen
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 16:26   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, natuurlijk moet je je daar vragen bij stellen, maar jullie doen niet aan vragen stellen, jullie zijn bezig over vakbondsbureacraten, leugenaars, etc. De vakbondsmensen, ook de goedbedoelende die deze keer misschien een steek zouden laten vallen hebben, zullen dat lezen en denken 'ze kunnen de pot op'. Jullie idee van bureacraten vind ik zeer eenzijdig, jullie stoten ze af alsof het een monolithisch blok is, doen al bij al weinig moeite (jullie vertrekken van dat plein) alsof er geen interne tegenstellingen zouden zijn (zelf individueel) die je kunt benutten. Idem met VVS, idem met LOKO, idem met iedere frontorganisatie die er is. Jullie geven aan rechtsdenkende mensen troeven om de beweging te saboteren.

En wat de strategie van Comac, dat is helemaal niet de beweging achterna hollen, de VVS het licht noemen. Maar wel aan de ene kant op een correcte manier in een front werken (ALS doet dat dus NIET) en aan de andere kant comac uitbouwen.
Wij scheren niet iedereen over dezelfde kam. Verschillende kameraden van ons werken in een vakbond en uiteraard zijn er veel verschillen tussen centrales en mensen. Gisteren was er nog een voorzitter van de studenraad van een campus van een hogeschool op onze vergadering.

Door als Comac massaal rond en in de VVS te werken denk ik dat jullie meer munitie geven aan de (rechtse) tegenstanders van de VVS en de beweging dan er door ALS wat afstand van te bewaren.
Oud 30 maart 2006, 16:30   #47
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Och gottekes, Solidarnosc, dé zelfverklaarde expert van zowel vvs als comac heeft andermaal een analyse gemaakt.
Dit keer komt hij tot de conclusie dat de 'strategie van de Comac' de beweging niet vooruit helpt.
Insinuerende dus dat 'de strategie van als' de beweging wel vooruit helpt.

En hoi hoi Solidarnosc heeft er geen problemen mee dat 'studentenraden ervaring opdoen in de strijdbewegingen'.

Mannen, gulder zijt toch echt ongelofelijk! Het is voor mij, als simpele studenten-bureaucraat, werkelijk onvoorstelbaar hoe jullie zo ongelofelijk zelfverheerlijkend kunnen doen. Als is er blijkbaar heilig van overtuigt dat de nulmeridiaan van de wereldrevolutie door jullie eigenste gat loopt.

In plaats van deftige ideeen binnen te brengen, in plaats van de discussie aan te gaan, zitten jullie maar rond te bazuinen dat jullie de enigste en vooral de voortrekkers zijn.
En dat op basis van analyses van mijn voeten. Zo bv die brochure op jullie site, het is om te huilen, en staat barstens vol fouten. Totaal verkeerde stukken over het onderwijs in de klassieke oudheid. Er wordt zelfs gesproken over Albert II die in 1914 ... allé ja, te zot voor woorden.

Ook de eisen die jullie hier gepost hebben, kuleuven als elite-universitet als fundamenteel onderdeel van het plan vdb.

1 ding moet gezegd zijn, jullie zijn altijd goed om mij op te vrolijken na een zware werkdag.
Harko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 16:33   #48
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Door als Comac massaal rond en in de VVS te werken denk ik dat jullie meer munitie geven aan de (rechtse) tegenstanders van de VVS en de beweging dan er door ALS wat afstand van te bewaren.
Allé, weer iets dat ik niet wist.
Comac'ers hier aanwezig gelieve mij te zeggen als er massaal in en rond vvs wordt gewerkt. Ik weet weer van niets.
Nogal een change dat we solidarnosc nog hebben die mij op dergelijke dingen wijst want comac had mij daar nog niets van vertelt.

Wel leuk dat hij rechtse tussen haakjes zet, blijkbaar beschouwen ze zichzelf als de 'linkse' tegenstanders.

Laatst gewijzigd door Harko : 30 maart 2006 om 16:34.
Harko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 16:54   #49
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Op de zeer mooie site van onze vlaamse overheid dan toch wat statistische gegevens kunnen bekijken. Blijkt dat inderdaad de kosten van de Universiteiten vooral in de periode 2001/2002 nogal flink stegen, terwijl de hogescholen nauwelijks wat meer kregen. De mededelingen over wat er in de Vlaamse Regering nu feitelijk "bijgestuurd" wordt aan het hoger onderwijs blijft nogal vaag.. Op het eerste zicht zou je zeggen dat de budgetten voor het hoger niet-universitair best een "inhaalbeweging" zouden mogen maken...
een fusie ?
Er is ook elders sprake van een Europees Researchcentrum (dat men momenteel gedecentralizeerd wil oprichten in diverse grote Europese Universiteiten). Door een verbrokkeling van het hogeschoolgebeuren in ons land in kleinere universiteiten en kleine hogescholen slaan we dus wel een figuur...
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 17:01   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko Bekijk bericht
Allé, weer iets dat ik niet wist.
Comac'ers hier aanwezig gelieve mij te zeggen als er massaal in en rond vvs wordt gewerkt. Ik weet weer van niets.
Nogal een change dat we solidarnosc nog hebben die mij op dergelijke dingen wijst want comac had mij daar nog niets van vertelt.

Wel leuk dat hij rechtse tussen haakjes zet, blijkbaar beschouwen ze zichzelf als de 'linkse' tegenstanders.
We hebben meningsverschillen rond bepaalde elementen in de werking van de VVS. Ja en dan? Jullie niet soms? Kritiek op de VVS lijkt wel kritiek op de Comac en omgekeerd. Enfin jullie doen maar wat jullie het beste lijkt.
Oud 30 maart 2006, 17:02   #51
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar Bekijk bericht
"lokale vakbondsbureaucraat" is nog een vriendelijke omschrijving van de persoon in kwestie (ik zal zijn naam hier niet vernoemen). Momenteel is er ook binnen de vakbond redelijk wat kritiek op de manier waarop hij de mobilisatie heeft aangepakt (hij was ervoor verantwoordelijk), of beter, hoe hij ze niet heeft aangepakt.
Ok, dat zijn dingen die ik dus niet wist, mijn excuses. Ik vind het wel nogal laf om eerst van hun infrastructuur gebruik te maken en deze man dan daarna zo te gaan betitelen, maar kom, het zij zo.

Nu over de mobilisatie, zonder de 'bureauraten' had waarschijnlijk de HA geen vrij gekregen, hadden de studenten en docenten van HA en UA geen mail over deze betoging ontvangen, was er misschien geen parcours en waren de studentenclubs niet officiëel ingelicht geweest (en waarschijnlijk vergeet ik nog wel een hoop.) Dat jullie heel goed werk hebben geleverd valt niet te ontkennen maar dat jullie (aanvankelijk) alleen jullie eigen materiaal gebruikten, heeft bij sommige studenten ook een averechts effect gehad, sommigen staan namelijk blijkbaar nogal afkerig tegen meestappen in een betoging van ALS.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 17:12   #52
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ok, dat zijn dingen die ik dus niet wist, mijn excuses. Ik vind het wel nogal laf om eerst van hun infrastructuur gebruik te maken en deze man dan daarna zo te gaan betitelen, maar kom, het zij zo.

Nu over de mobilisatie, zonder de 'bureauraten' had waarschijnlijk de HA geen vrij gekregen, hadden de studenten en docenten van HA en UA geen mail over deze betoging ontvangen, was er misschien geen parcours en waren de studentenclubs niet officiëel ingelicht geweest (en waarschijnlijk vergeet ik nog wel een hoop.) Dat jullie heel goed werk hebben geleverd valt niet te ontkennen maar dat jullie (aanvankelijk) alleen jullie eigen materiaal gebruikten, heeft bij sommige studenten ook een averechts effect gehad, sommigen staan namelijk blijkbaar nogal afkerig tegen meestappen in een betoging van ALS.
Ik denk niet dat we ergens gezegd hebben dat het een betoging van de ALS was maar gewoon dat er een betoging was. Het was eerst helemaal niet de bedoeling om een betoging te organiseren maar meer weet ik daar ook niet van. Wij hebben ook helemaal niet gezegd dat anderen niets gedaan hebben alleen was het allemaal wat te laat volgens ons en zijn er niet voldoende inspanningen gedaan door de officiële kanalen in Antwerpen. Brussel was op dat vlak een enorm verschil. Een e-mail sturen helpt uiteraard maar er is meer nodig dan dat om mensen te overtuigen om mee te stappen. Idem om de unief te sluiten. Dit helpt uiteraard en is een goed initiatief alleen is het niet zeker dat de mensen meestappen in de betoging. Was dit wel gebeurd dan was de betoging wellicht nog een pak groter geweest en ons verslag een pak bescheidener.
Oud 30 maart 2006, 17:26   #53
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

amaai ALS moet wel écht goe bezig zijn als de amadezen zo panikeren
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 17:29   #54
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat we ergens gezegd hebben dat het een betoging van de ALS was maar gewoon dat er een betoging was.
Nee, inderdaad. Maar zo kwam het wel over hoor.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 17:35   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de kranten en in het nieuws komt het anders ook over alsof we niet bestaan en daar klagen wij ook niet over. Ten andere. Moesten anderen, die veel meer middelen en mogelijkheden hebben als wij, evenveel inspanningen hebben gedaan zou er nooit enige onduidelijkheid geweest zijn.
Oud 30 maart 2006, 18:40   #56
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vvs-ers op dit forum zijn een tijdje overgekomen als verdedigers van het plan vdb
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 00:08   #57
KingHagar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
-Waarom lees ik zo'n dingen dan niet eens in een 'verslag van de betoging', solidarnosc. Daar is de toon wel ietsje anders hé?

-Waarom steunt ALS de VVS niet? Wat is er wel mis met hun eisenplatform? Waarom zijn het bureacraten? Dat comac VVS steunt heeft toch niks met conformisme te maken, gewoon omdat comac vindt dat hun standpunten correct zijn en dat een beweging alleen kan slagen als zij mee (samen met de andere studentenraden) zijn. We hebben er alle belang bij dat VVS en de studentenraden ervaringen opdoen in deze strijdbeweging. ALS wil blijkbaar niet liever dan ze uitsluiten. Wat denk je dat die mensen nu denken van ALS? Hoe kunnen jullie nog met zo'n mensen een overtuigende discussie voeren? Maar ja, ze zijn nu eenmaal geboren als bureacraten hé, dus waarom zou ALS moeite doen...
Comac doet wat het wilt, mij niet gelaten. Maar als deze beweging ontwikkelt dan zal ze soieso het VVS voorbijlopen, meer zelfs, de VVS zal tot een detail herleid worden. VVS is een organisatie zonder basis, gefinancierd met overheidsubsidies en heeft amper invloed op de studentenvertegenwoordigers. De studentenvertegenwoordigers op hun beurt zijn vaak verkozen zonder enig programma, zonder dat er een ideeënstrijd aan vooraf gaat en daardoor kan je niet echt op hen rekenen wanneer het nodig is. Het aantal studentenvertegenwoordigers dat effectief gemobiliseerd heeft naar de betoging in Antwerpen is op 1 hand te tellen.
De manier hoe wij naar de ontwikkeling van een beweging kijken is gelijkaardig aan de beweging in Frankrijk. Daar wordt de UNEF (eveneens een koepelorganisatie, met dat verschil dat ze nog een beperkte basis hebben, in tegenstelling tot VVS) volledig voorbijgelopen door massale strijdcomités opgericht door de studenten zelf. Tienduizenden studenten in Frankrijk nemen op dit moment deel aan dergelijke comités, en ze verkiezen volgens het principe van permanente afzetbaarheid hun eigen leiding. Deze leiding vormt in de praktijk een alternatieve leiding tov het UNEF. Onze zusterorganisatie werkt mee aan de uitbouw van die comités, op een zeer loyale manier omdat dergelijke comités wel degelijk het potentieel hebben om een beweging te leiden en een programma naar voor te schuiven. In tegenstelling tot de UNEF, die de volledige controle over de beweging kwijt is. Bij de laatste betoging wilden ze de kop nemen maar werden ze voorbij gestoken door de strijdcomités van de universiteiten, omdat zij in de praktijk de beweging organiseren. Als de beweging in België zich verder ontwikkeld, dan voorspel ik eenzelfde scenario voor het VVS, alleen zal het nog veel sneller bergaf gaan. Daarom denk ik dat comac zijn tijd verliest met de VVS, maar ik zou zeggen, DOE ZO VOORT!

www.socialisme.be

Laatst gewijzigd door KingHagar : 31 maart 2006 om 00:08.
KingHagar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 00:22   #58
KingHagar
Gouverneur

Standaard

Citaat:

amai, dat doen jullie het onbewust zeker?
voorbeeldje:

Wij zijn de enigen die er nog voor zorgen dat er meer dan 3 man en een paardenkop komt en al de rest saboteert de mobilisatie, dat is jullie discours. Klop als een bus hé!
Feit is dat er zonder ons echt geen betoging zou zijn geweest. Op de eerste vergadering van studentenvertegenwoordigers, VVS en vakbonden stond ALS alleen met een oproep voor een betoging. De meesten wilden het gewoon uitstellen zonder iets af te spreken (lees: afstellen), anderen wilden het houden bij een ludieke actie. COMAC HIELD HAAR BAKKES!!!! Onze kameraden zakten door hun stoel van verbazing dat zelfs Comac het idee van een betoging niet wilde ondersteunen.
En dan duurde het ongeveer tot maandag wanneer de mobilisatie bij VVS op gang kwam. Kun je je inbeelden hoeveel volk er zou geweest zijn wanneer onze militanten niet 2 weken op voorhand massaal zijn beginnen campagne voeren? Denk je dat het voldoende is om de rector te vragen om de studenten toe te laten naar de betoging te gaan wil je volk hebben? Van de 1000 studenten die er waren zijn er zeker 700 afgezakt op basis van een pamflet dat ze gekregen hadden van ons. Denk je nu echt dat jouw quote uit ons artikel overdreven is???

www.socialisme.be
KingHagar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 00:32   #59
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar Bekijk bericht
Wij, arrogant? Als ik mij niet vergis waren jullie het die ons weigerden om een spreker te geven aan het einde van de betoging, ondanks het feit dat al onze militanten 2 weken lang zich ongemeen hard hadden ingezet om volk te mobiliseren naar jullie betoging.
jullie militanten zijn niet de enigen die zich ongemeen hard hebben ingezet. als we echter elke organisatie die mee gemobiliseerd heeft moeten laten spreken, zouden we een hele dag op de groenplaats hebben gestaan. er zouden 4 mensen spreken, 2 studenten en 2 van de vakbonden. die 2 studenten moesten spreken over de 5 eisen van de betoging. dat zie ik ALS niet doen. ik heb er helemaal geen probleem mee om de ALS te laten spreken. echter, het verhaal dat jullie brengen is helemaal anders dan de 5 eisen, en het is niet het verhaal van de ganse betoging. jullie een forum geven als 1 van de eerste sprekers was voor ons om die reden geen optie.

dat de uitspraak van nele verkeerd geformuleerd was, dat is zo. we zijn echter op die vergadering tot een compromis gekomen: eerst de 4 toespraken, dan een free podium, waarbij jullie als eerste zouden spreken. de 3 mensen die daar van ALS aanwezig waren, waren daar mee akkoord. maar blijkbaar was nikei ineens vergeten wat hij had afgesproken. ik weet natuurlijk meteen wat zijn woord waard is.
Citaat:
Face it, zonder ons was er geen betoging, of zou er 3 man en een paardenkop geweest zijn.
zonder ons ook. zonder de vakbonden ook. zonder de andere organisaties ook.

Citaat:
Toen we toekwamen op de groenplaats hebben we de keuze gemaakt om 5 minuten (!) onze delegatie toe te spreken,
het was langer dan 5 minuten.
Citaat:
want het begon te regenen en we vreesden dat er na een half uur saaie speeches amper nog studenten op de groenplaats zouden zijn.
jullie wisten op voorhand hoe de speeches zouden zijn?
Citaat:
We riepen de studenten op om daarna naar onze meeting in den bengel te komen, en velen zijn daar op ingegaan. Ik begrijp dat ge daar wat pissed over zijt,
dat is zachtjes uitgedrukt beste jan.
Citaat:
maar volgens mij hebben de studenten meer vertrouwen in ons om de strijd te organiseren, als in de 7 vlaggen van VVS die meeliepen.
Citaat:
Er waren trouwens vakbondsmensen aanwezig op onze meeting, en die waren allen zeer positief over de betoging en het werk van ALS.
ik heb de vakbondsmensen gehoord die jullie niet gevolgd zijn en daar klonk het net iets anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 01:02   #60
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat we ergens gezegd hebben dat het een betoging van de ALS was maar gewoon dat er een betoging was.
op jullie pamfletten stond wel geen enkel andere organisatie vermeld.
Citaat:
Het was eerst helemaal niet de bedoeling om een betoging te organiseren maar meer weet ik daar ook niet van.
het was de bedoeling om actie te voeren. we wilden gerust betogen maar hadden echt geen zicht op hoeveel volk we op de been konden krijgen. niemand had daar een zicht op trouwens. antwerpen is sowieso niet de beste stad om een betoging te organiseren. maar aangezien er genoeg enthousiasme was op de eerste vergadering, hebben we na een korte discussie dan ook ingestemd met een betoging. [quote]
Citaat:
Wij hebben ook helemaal niet gezegd dat anderen niets gedaan hebben alleen was het allemaal wat te laat volgens ons
we zijn laat begonnen, dat is waar. we hebben ons namelijk eerst op de actie in Brussel geconcentreerd, die ook heel wat werk was. bovendien zaten we nog met massa's ander werk en kwam er initieel weinig reactie op onze eerste poging om mensen samen te brengen.
Citaat:
en zijn er niet voldoende inspanningen gedaan door de officiële kanalen in Antwerpen.
welke mogen dat dan wezen?
Citaat:
Brussel was op dat vlak een enorm verschil. Een e-mail sturen helpt uiteraard maar er is meer nodig dan dat om mensen te overtuigen om mee te stappen. Idem om de unief te sluiten. Dit helpt uiteraard en is een goed initiatief alleen is het niet zeker dat de mensen meestappen in de betoging. Was dit wel gebeurd dan was de betoging wellicht nog een pak groter geweest en ons verslag een pak bescheidener.
in plaats van altijd te wijzen op hoe slecht anderen de zaken wel niet doen, en hoe goed ALS wel is, zouden jullie mss eens kunnen toegeven dat anderen ook goed werk leveren. er hebben heel wat mensen zich een week lang erg ingezet. ik zie echt niet waarom het enige wat de ALS dan kan doen is die mensen afzeiken en aan iedereen die naar hen wil luisteren (gelukkig zijn dat er wel niet veel) verkondigen hoe slecht die anderen wel niet zijn. ALS heeft ondertussen zowat elke mede-organisator door het slijk gehaald. en dat noemen jullie dan front vormen?

ik zie alleszins niet in waarom we in gent nog zouden samenwerken. ik kan namelijk niet samenwerken met mensen die ik niet kan vertrouwen omdat ze zich niet aan hun woord houden en die geen enkel respect voor andere organisaties kunnen opbrengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be