![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een gezinssfeer bestaat nog nauwelijks in onze prestatiegerichte maatschappij. Volgens sommigen is dit zelfs overbodig. Waar is de tijd dat we om vier uur van school kwamen ,en dat de boterhammetjes gesmeert klaarlagen. Waar is de tijd dat we savonds op mamma's knie naar verhaaltjes konden luisteren, naast de snorrende kachel. Mam had tijd haar werk was gedaan. Waar is de tijd dat we szomers tot savonds laat in de bossen konden spelen zonder dat we lastig werden gevallen ,door één of andere smeerlap,of bende zieke jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mam zit liever op internet of moet tijdig op de tennisles zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Vroegen was moeder trots op haar kinderen,............ nu op haar billen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() nee was gewoon ff ingaan op je uitdaging
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen zelfmoord plegen als het je niet lukt. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 maart 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() volgens mij is zelfmoord bij jongeren niet alleen te wijten aan de typische dingens zoals :
gepest worden zwanger zijn vriendje weg ouders ruzie .. maar ook door het feit dat de meeste jongeren geen toekomst zien voor zichzelf en als je daar dan te hard over nadenkt is de stap snel gezet, tenminste als je laf genoeg bent om zelfmoord te plegen want het toont veel moed om de stap niet te zetten..
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Wat is er laf aan zelfmoord?
Ni da ik da zomaar aanmoedig ofzo hè. (Laat dat duidelijk zijn... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() wel klinkt misschien stom mak weet gewoon uit eigen ervaring dat het laf is je ziet geen uitweg , geen toekeomst maar zelfmoord wil zeggen dat je niet eens wilt proberen zoeken naar een oplossing daarom is het laf het is makkelijker te zeggen op te geven dan ergens mee door te gaan maar juist de mensen die doorzetten tonen moed en durf .
![]() |
#53 |
|
![]() Maar waarom MOETEN mensen dat dan ondergaan als het evengoed niet kan? Wat is het punt daarvan? Eer? Trots? Stoerheid?
Laatst gewijzigd door Bhairav : 28 maart 2006 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Omdat het makkelijk is niet te zoeken naar een oplossing heh, ik zeg niet dat het in alle gevallen zo is maar er zijn mensen die gewoon niet proberen een uitweg te zoeken terwijl er soms makkeljike oplossingen zijn .
![]() |
#55 |
|
![]() Ge antwoord niet op mijn vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() het heeft niets te maken met stoer zijn he mensen lopen niet rond van : heh kijk mij ik pleeg geen zelfmoord ben ik niet stoer? ma mensen die de stap hebben willen zetten en het niet doen toont veel moed je kan het vergelijken met een jongen die zijn liefde verklaart aan een meisje waarvan hij weet toch geen kans bij te maken maar zo kan hij haar vergeten en verdergaan met leven
en das juist mijn punt er zijn goede dingen in het leven als je wil proberen daar naar op zoek te gaan dat is het waard om ff te lijden want daarnaa gaat alles terug beter, natuurlijk niet voor altijd maar er zijn goed en slechte dagen , soms meer slechte dan goede maar je moet alles kunnen relativeren.
![]() |
#57 |
|
![]() Ja oké, maar verlangen naar goede dingen van het leven doede ni als ge dood zijt, dus ja...
Ik denk trouwens het idee dat het leven een doel heeft een belangrijke oorzaak van zelfmoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want "individualisme" wordt in onze populaire cultuur gepromoot als het doel van alle streven (en volgens sommige politici als hét enigzaligmakende uitgangspunt). Wie geen "sterke persoonlijkheid" heeft, wie niet zonder enige terughoudendheid de middenvinger durft op te steken naar de gemeenschap waarin hij leeft, loopt een aanzienlijk risico. Jongeren die op zoek zijn naar hun identiteit, naar de weg die ze voor zichzelf willen banen in deze samenleving, zijn kwetsbaar. Altijd al geweest, maar vandaag nog net dat beetje méér. En hoe ga je om met die vertwijfeling als je thuis of in je "vrienden"kring geconfronteerd wordt met mensen wiens eerste prioriteit het "ik" is? Met wie kan je eens diepgaand praten over je problemen, over de vragen waarmee je zit? Wie geeft je desnoods die broodnodige trap onder je wijfelende puberale kont? Waar vind je dan iemand die het wél iets kan schelen of je zit weg te kwijnen op je verduisterde kamertje? Ik val in herhaling, maar ik merk dat zeer veel kan gedaan worden in het gezin. Tenminste als de ouders daar zijn en de soms zeer subtiele signalen weten op te vangen. Tenminste als de ouders niet teveel met zichzelf bezig zijn (of met de vraag of ze die nieuwe 4x4 nu in het blauw of in het groen moeten kopen). Veel ouders denken dat ze goed bezig zijn zolang ze zoon- of dochterlief een dak boven het hoofd geven, kleren aan hun lijf, 3 min of meer gezonde maaltijden per dag, op tijd hun nest uitjassen om naar school te gaan en voor de rest héél veel vrijheid om "zichzelf" te zijn. Maar dat wil nog wel eens lelijk anders uitpakken. Zo blijkt jammergenoeg maar al te vaak. Ondertussen hoor ik de hopman van die "progressieve" partij die zich recent omdoopte tot de "links liberale gezinspartij" de grootste nonsens verkopen en "gezinsbeleid" vereenzelvigen met "méér en vooral gratis opvang". Buiten het "nieuw samengestelde" gezinnetje natuurlijk. Triest...
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 28 maart 2006 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van pure verveling bellen ze nu al de zelfmoordlijn....echte zelfmoordenaars bellen niemand. Nu ja...af en toe ééntje misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Echte zelfdoders hebben het dikwijls al hier en daar laten vallen dat ze dat van plan zijn, zij het al grappend. Eigenlijk zit een potentiele zelfdoder meestal al heel lang met het gedacht in zijn hoofd voordat het enige gestalte neemt.
|
![]() |
![]() |