Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2006, 20:40   #41
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Niet iedereen kan uit dezelfde kans dezelfde waarde halen. En LEES eens mijn posts, dan zou u merken dat ik het wel degelijk eerder zou hebben voor een maatregel op basis van sociaal-economische status en niet op basis van ethniciteit.
Dat begrijp ik,en mss is iedereen wel gelijk voor de wet,maar niet gelijkwaardig wat betreft inkomen,werk en studiemogelijkheden.
Daarom heeft men de leerplicht verhoogt tot 18 jaar.
vroeger deed men 5jaar over een A3 diploma en 2 jaar langer over een A2 diploma en nog eens 3 jaar langer voor een A1 diploma.
Nu kan men dus op 6jaar hoger middelbaar afmaken,dus tot 18 ongeveer.
Ik zie de wereld niet in kleurtjes,( ik bedoel dat alle rechtschapen mensen overal mogen leven)maar als ik zie hoeveel Belgen van buitenlandse origine afhaken voor ze hun diploma behaald hebben spelen ze toch zelf een beetje met hun toekomst nietwaar.
Als ik dan zie dat hun zusters meestal wel hun diploma halen stel ik me daar toch vragen om.
Zeggen dat dit tot veralgemening leidt omdat we de vraag stellen is niet juist,de vraagstelling gebeurt juist omdat het nogal algemeen gebeurt dat allochtonen hun diploma niet halen,en dan ergens verwonderd zijn dat ze op de arbeidsmarkt geen hoge ogen gooien.
Natuurlijk hebben afkomst(hoger gediplomeerde ouders en middelen (geld) hun invloed,maar die is evenzeer afwezig bij een groot aantal Vlamingen.
Daarom dat ik persoonlijk het geen goed idee vind dat de overheid hier zou ingrijpen ten voordele van 1 groep mensen,dat daar commentaar op komt,van vlamingen die bij het minste zelf moeten horen dat ze discrimineren of tegenwoordig nogal rap als racist afgeschildert worden mag u toch zeker niet verbazen.
Oud 27 maart 2006, 23:34   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... u veralgemeent uw beperkte ervaring met ouders die hun kinderen niet in het Nederlands opvoeden wel heel snel naar de hele allochtonen populatie he?

Ik vind het idd dat die kinderen die van huis een gebrekkige opvoeding krijgen meer kansen moeten krijgen in het onderwijs, dat zo als tegengewicht kan fungeren. Zeg mij trouwens waar ik zeg dat het alleen om allochtonen hoeft te gaan. Of beter nog, lees mijn posts eens deftig...
legt gij in het dagelijkse leven evenveel ijver aan de dag om de allochtonen te helpen, of enkel hier, op een forum? Zo ja, word ge er voor betaald, of hebt ge er op één of andere manier belang bij , of is dat gewoon gratis, uit pure domheid?
wat moet men volgens u denken over families allochtonen die reeds 3 generaties in België of Nederland verblijven en nog steeds geen behoorlijk Nederlands kunnen praten?Zijn het moedwilligaards, of halve (of héle) debielen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 00:00   #43
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
De reden dat ik er nog nooit van gehoord heb is omdat ik nog niet zo lang op het galspuwende, verbitterde politics.be zit
u leeft blijkbaar in een nachtmerrie- wereld waar slechte racistische steenrijke Vlamingen met ongehoord sadisme beklagenswaardige arme buitenlanders het bloed onder de nagels wegpesten, uitbuiten en diskrimineren.Zo is het niet hoor.Word eens wakker, lees wat kranten, kijk TV, surf wat op het internet rond, maar vooral!...Ga geregeld s'nachts wandelen, in gezelschap van je vriendin (of vriend), gekleed in mini-rok, in buurten waar vooral, of uitsluitend , allochtonen , bij voorkeur van arabische afkomst, leven en wonen.Ga daar ook, met Sinterklaas, Pasen en Kerstmis, chocola- sinten, eieren, of kerstmannetjes uitdelen aan de kindjes, vermits je ze toch zo graag ziet...Ik wens je véél multikul-plezier!
Oud 28 maart 2006, 10:49   #44
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
legt gij in het dagelijkse leven evenveel ijver aan de dag om de allochtonen te helpen, of enkel hier, op een forum? Zo ja, word ge er voor betaald, of hebt ge er op één of andere manier belang bij , of is dat gewoon gratis, uit pure domheid?
wat moet men volgens u denken over families allochtonen die reeds 3 generaties in België of Nederland verblijven en nog steeds geen behoorlijk Nederlands kunnen praten?Zijn het moedwilligaards, of halve (of héle) debielen?
De reden dat ik niet mee ga in jullie racistisch wereldbeeld is omdat ik veel mensen ken van allochtone origine die in de verste verte niet lijken op de werkluie, misogynistische profiteurs die jullie ervan maken. Jullie zijn degenen die uitzonderingen (die inderdaad aangepakt mogen worden) willen verheffen tot de regel, wat helemaal niet overeenkomt met de realiteit. Ochja, zolang wat misgaat in de maatschappij op minderheden kan worden gestoken is het makkelijk he?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 10:52   #45
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
u leeft blijkbaar in een nachtmerrie- wereld waar slechte racistische steenrijke Vlamingen met ongehoord sadisme beklagenswaardige arme buitenlanders het bloed onder de nagels wegpesten, uitbuiten en diskrimineren.Zo is het niet hoor.Word eens wakker, lees wat kranten, kijk TV, surf wat op het internet rond, maar vooral!...Ga geregeld s'nachts wandelen, in gezelschap van je vriendin (of vriend), gekleed in mini-rok, in buurten waar vooral, of uitsluitend , allochtonen , bij voorkeur van arabische afkomst, leven en wonen.Ga daar ook, met Sinterklaas, Pasen en Kerstmis, chocola- sinten, eieren, of kerstmannetjes uitdelen aan de kindjes, vermits je ze toch zo graag ziet...Ik wens je véél multikul-plezier!
Wanneer ik op stap ging ben met vriendinnen ben ik al meer lastiggevallen door autochtone Belgjes dan door allochtonen... en er is wel degelijk discriminatie en uitbuiting in België, daarom niet alleen van allochtonen, hoewel jullie dat waarschijnlijk wel 'gegrond' vinden. Uw anekdotische bewijsvoering die een aantal geisoleerde gevallen aanvoert (waar er inderdaad een probleem is) is niet voldoende om mij er van te overtuigen dat onze Westerse maatschappij op instorten staat door schuld van de buitenlandse horden... hoe graag jullie ook in dat spookbeeld willen geloven.
Oud 28 maart 2006, 13:35   #46
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ik op stap ging ben met vriendinnen ben ik al meer lastiggevallen door autochtone Belgjes dan door allochtonen... en er is wel degelijk discriminatie en uitbuiting in België, daarom niet alleen van allochtonen, hoewel jullie dat waarschijnlijk wel 'gegrond' vinden. Uw anekdotische bewijsvoering die een aantal geisoleerde gevallen aanvoert (waar er inderdaad een probleem is) is niet voldoende om mij er van te overtuigen dat onze Westerse maatschappij op instorten staat door schuld van de buitenlandse horden... hoe graag jullie ook in dat spookbeeld willen geloven.
Sorry Casca,maar "jullie" is ook een veralgemening!
Zie je,harde woorden zijn snel gesproken en soms zijn ze op hun plaats,soms ook niet.
Oud 28 maart 2006, 13:51   #47
Casca
Minister

Standaard

Haha... nu vind je je waarschijnlijk heel slim he? Ik veralgemeen in de verste verte niet, aangezien 'jullie' in dit geval bestaat uit diegenen die de kenmerken vertonen die ik hierboven specifieer, niet door een groep die ik zelf in gedachten heb.

Laatst gewijzigd door Casca : 28 maart 2006 om 13:52.
Oud 28 maart 2006, 20:28   #48
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Sorry Casca,maar "jullie" is ook een veralgemening!
Zie je,harde woorden zijn snel gesproken en soms zijn ze op hun plaats,soms ook niet.
inderdaad, je antwoordde op MIJN posting, en ik spreek in niemands naam, niemand zegt mij ook niet wat ik denken, of schrijven moet.Je veralgemeent dus, uitgaande van een vooroordeel.
Oud 28 maart 2006, 20:30   #49
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
jaja, ga maar eens in Molenbeek leuren met uw chocoladen Sinterklaasjes, liefst met uw minirokje aan.En kom daarna eens vertellen hoe het verlopen is
Oud 29 maart 2006, 07:14   #50
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben leraar Nederlands (voor 5 klassen) en klastitularis (voor de klas 4.4) in een Athénée Royal (dus bij de Franse Gemeenschap).

De twee ouderavonden die ik dit schooljaar reeds moest uitzitten vonden niet plaats in de 'gezellig verwarmde turnzaal', en er was noch koffie, noch thee.

Op de eerste ouderavond waren er twee 'autochtone' ouderparen, op de tweede was er NIET EEN.

Enkele van mijn 'slechtste' leerlingen zijn dan wel 'autochtoon', maar de ouders van deze leerlingen heb ik spijtig genoeg nog niet gezien (zelfs niet als ze uitdrukkelijk opgeroepen worden !!).

De ouders (en in enkele gevallen de oudere broer/zus) die met mij kwamen praten waren erg geïnteresseerd in de schoolprestaties van hun 'oogappels', en lieten ook duidelijk merken dat ik zonder aarzelen hoge eisen mag stellen.

Bovendien kregen die kinderen in niet mis te verstane termen te horen dat ik als leraar wel degelijk �*lle respect verdien !

Het spijt me dus dat uw voorstelling van de 'gang van zaken' best wel een beetje nuancering kan gebruiken, en ik zou het erg waarderen mocht u in de toekomst niet zomaar iedereen over de zelfde kam scheren.

Tot genoegen.
Beste Djimi,

Ga er vooral niet te snel van uit dat ik geen affiniteit zou hebben met het onderwijs; ik "beweeg" me -noodgedwongen vaak- wel eens in die kringen. En verhalen zoals het jouwe zijn hier en daar wel te horen, dat geef ik grif toe, maar blijken in de praktijk meer de grote uitzondering dan regel te zijn. De geringe -en vaak onbestaande- betrokkenheid van ouders uit bepaalde allochtone bevolkingsgroepen is één van de grootste problemen in het hele integratiebeleid. Het begint inderdaad allemaal op school... En in die zin heb ik ook heel veel respect voor de verantwoordelijkheid en inzet die van leerkrachten wordt verwacht. Je zal me dan ook niet snel horen meedoen in een partijtje "leraar-bashen".

Ik blijf ervan overtuigd dat het vooral via de school is dat je de allochtone medeburger effectief kan "aanspreken", omdat je d�*�*r het dichtst staat bij de kern van de hele multiculturele problematiek. (ja, ik zie dat "model" niet als een nastrevenswaardig doel, maar als een "probleem") Het begint met een voortdurende sensibilisering om vooral thuis de lijn die op school is uitgezet te ondersteunen, om vooral niet te geloven dat "opvoeding" iets is wat de school wel zal voorzien (veel autochtone ouders zouden daar trouwens ook goed aan doen), en om kort op de bal te spelen wanneer zaken dreigen fout te lopen. In overleg en met wederzijds respect uiteraard.

De stok achter de deur zal er wellicht moeten zijn willen we mensen over de eerste horden heen kunnen helpen. Kinderen die systematisch spijbelen of de boel op stelten zetten, kunnen dat vaak maar volhouden omdat ze thuis niet opgevolgd worden. Bij autochtone ouders vaak omdat ze zo "druk" bezig zijn, bij allochtone ouders vaak omdat ze er niks van begrijpen (ik beticht hen zelfs niet eens van onverschilligheid). In beide gevallen zal je die ouders moeten aanporren om tijd te maken / zich te informeren of te laten assisteren. Zet daar dan evt. een financiële hefboom op. (kindergeld? strafrechtelijke aansprakelijkheid? ...)

Je mag dit repressief en "hard" vinden, maar het is alleszins als "positieve" actie een stuk beter dan langs de kant te blijven zitten en de reële problemen weg te relativeren onder het uiten van de "multiculturele" mantra's. D�*t doen we al meer dan twintig jaar en we zien hoe ver we er al mee gesprongen zijn. (Frankrijk is ook een prima voorbeeldje op dat vlak) Want het oogt vooral heel onschuldig, dat multiculturele discours. Het heeft anderzijds al meer dan één "verloren generatie" opgeleverd.

Gegroet,
Desiderius

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 13:48   #51
bk232214
Gouverneur

Standaard Onze

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
[SIZE=3]Geef allochtone kinderen voorrang''[/SIZE]
Freya Piryns (Groen!) wil dat allochtone kinderen voorrang krijgen om zich in te schrijven in een school.

Piryns wil dat er een forse inspanning komt om de problemen met allochtone jongeren in het onderwijs van de grote steden aan te pakken.
,,In Antwerpen heb je scholen met 46 nationaliteiten. 58 procent van de leerlingen is allochtoon in de binnenstad, terwijl er maar 20 procent allochtone kinderen wonen'', zegt Piryns.

Daarnaast wil ze een drastische radicalisering van het inschrijvingsbeleid. ,,We moeten naar één inschrijvingsdatum voor de hele stad. Broertjes en zusjes krijgen voorrang, maar ook allochtone jongeren. Pas nadat zij hun kans hebben gekregen, mag iedereen zich inschrijven'', zegt de groene lijsttrekker in Antwerpen.
enz
uit de Standaard 250302
Hoe gek gaan die "groenen!" het nog maken??? De allochtone kinderen moeten niet achtergesteld worden... maar de autochtone kinderen worden dat straks, in hun eigen stad en land wel? Wachten tot alle plaatselijke allochtone kinderen werden ingeschreven, en als er nog plaats over schiet mogen onze kinderen er nog bij. Anders zoeken ze maar een andere school... Hoeveel multiculgekken lopen er hier nog zo rond?
Nog zo een paar voorstellen en het VB zal stemmen moeten weigeren...
Onze eigen kinderen worden tweederangs kinderen , je ziet het bij het toekennen van een sociale woning en werk bij de stad antwerpen dat kan ik nog verstaan
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 13:53   #52
bk232214
Gouverneur

Standaard bent u

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Beste Djimi,

Ga er vooral niet te snel van uit dat ik geen affiniteit zou hebben met het onderwijs; ik "beweeg" me -noodgedwongen vaak- wel eens in die kringen. En verhalen zoals het jouwe zijn hier en daar wel te horen, dat geef ik grif toe, maar blijken in de praktijk meer de grote uitzondering dan regel te zijn. De geringe -en vaak onbestaande- betrokkenheid van ouders uit bepaalde allochtone bevolkingsgroepen is één van de grootste problemen in het hele integratiebeleid. Het begint inderdaad allemaal op school... En in die zin heb ik ook heel veel respect voor de verantwoordelijkheid en inzet die van leerkrachten wordt verwacht. Je zal me dan ook niet snel horen meedoen in een partijtje "leraar-bashen".

Ik blijf ervan overtuigd dat het vooral via de school is dat je de allochtone medeburger effectief kan "aanspreken", omdat je d�*�*r het dichtst staat bij de kern van de hele multiculturele problematiek. (ja, ik zie dat "model" niet als een nastrevenswaardig doel, maar als een "probleem") Het begint met een voortdurende sensibilisering om vooral thuis de lijn die op school is uitgezet te ondersteunen, om vooral niet te geloven dat "opvoeding" iets is wat de school wel zal voorzien (veel autochtone ouders zouden daar trouwens ook goed aan doen), en om kort op de bal te spelen wanneer zaken dreigen fout te lopen. In overleg en met wederzijds respect uiteraard.

De stok achter de deur zal er wellicht moeten zijn willen we mensen over de eerste horden heen kunnen helpen. Kinderen die systematisch spijbelen of de boel op stelten zetten, kunnen dat vaak maar volhouden omdat ze thuis niet opgevolgd worden. Bij autochtone ouders vaak omdat ze zo "druk" bezig zijn, bij allochtone ouders vaak omdat ze er niks van begrijpen (ik beticht hen zelfs niet eens van onverschilligheid). In beide gevallen zal je die ouders moeten aanporren om tijd te maken / zich te informeren of te laten assisteren. Zet daar dan evt. een financiële hefboom op. (kindergeld? strafrechtelijke aansprakelijkheid? ...)

Je mag dit repressief en "hard" vinden, maar het is alleszins als "positieve" actie een stuk beter dan langs de kant te blijven zitten en de reële problemen weg te relativeren onder het uiten van de "multiculturele" mantra's. D�*t doen we al meer dan twintig jaar en we zien hoe ver we er al mee gesprongen zijn. (Frankrijk is ook een prima voorbeeldje op dat vlak) Want het oogt vooral heel onschuldig, dat multiculturele discours. Het heeft anderzijds al meer dan één "verloren generatie" opgeleverd.

Gegroet,
Desiderius
Bent u mischien een huisjesmelker
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 14:02   #53
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Haha... nu vind je je waarschijnlijk heel slim he? Ik veralgemeen in de verste verte niet, aangezien 'jullie' in dit geval bestaat uit diegenen die de kenmerken vertonen die ik hierboven specifieer, niet door een groep die ik zelf in gedachten heb.
Citaat:
inderdaad, je antwoordde op MIJN posting, en ik spreek in niemands naam, niemand zegt mij ook niet wat ik denken, of schrijven moet.Je veralgemeent dus, uitgaande van een vooroordeel.
Weer een leesprobleem Gustaafje?
Oud 30 maart 2006, 14:06   #54
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Bent u mischien een huisjesmelker
En nu ga je mij ongetwijfeld eens haarfijn uitleggen hoe u tot die geniale conclusie bent gekomen.
[SIZE=1]
...ja, ik dacht het al.[/SIZE]

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 19:05   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... ik snap je voorbeeld niet echt. Chocolade-eitjes rapen mag niet van de koran? Misschien een link geven naar een artikel waar het wat duidelijker is uitgelegd...
Je snapt het probleem maar al te goed, maar je bent een komediant die hoe dan ook gelijk wil hebben, ook als hij ongelijk heeft...
Veel allochtoonse kinderen beseffen niet wat voor kansen er hen met ons onderwijs geboden worden! Ze zitten er met een reflex als zouden ze zich tegen iets of iemand moeten "verdedigen"... Indien leerkrachten ervaren dat een kind met leerproblemen, allochtoon of autochtoon, van goede wil is, zich inspant, bereid is zelfs iets meer te doen dan zijn klasgenoten enz, dan zullen praktisch alle leerkrachten bereid zijn zich daarvoor in te spannen In veel scholen bestaat bvb een mogelijkheid om na "het laatste lesuur" met enkele leerlingen een "inhaalles" voor één of ander vak te volgen, dit in heel kleine groep. Een leerling zal daartoe meestal niet verplicht worden, omdat dit buiten de "verplichte lesuren valt". Het is een extra dienst. Nu komt het heel dikwijls voor dat allochtoonse kinderen dit enkel zien als een soort straf, een uur "langer blijven", ipv op straat te ravotten. Zomaar een uur langer op school blijven, niet verplicht : ben je gek! Voeg daar een heel dikwijls negatieve houding in de klas aan toe, waar ze niet luisteren, niet opletten, niet meewerken... maar zich wel willen laten gelden door storend gedrag, om te laten voelen dat ze er wel zitten! Met dergelijke specimen opgescheept in zijn klas is het dan ook maar meer dan normaal dat deze gasten gewoon gerust gelaten worden. Als ze de boel niet ganse uren storen en verpesten is men al blij...
Het uiteindelijk resultaat is een vlugge verwijzing naar het beroepsonderwijs, waar sommigen, vooral wegens gedragsproblemen zelfs daar niet op hun plaats zitten...
En nog later zijn er zo weinig die doorstoten naar de universiteit... als gevolg van hun achterstelling, gebrek aan kansen, ja zelfs "racisme"..
Heb ik gelijk, of heb ik gelijk?

Laatst gewijzigd door andev : 8 april 2006 om 19:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 16:19   #56
Casca
Minister

Standaard

Absoluut niet... U doet alsof het het allochtoon zijn is dat leidt tot slechte instelling op school, terwijl het eigenlijk gaat om gewoon lagere sociaal-economische afkomst. Dit zorgt ervoor dat er per capita meer spijbelaars etc. zijn bij de allochtone bevolkinsgroepen, maar dit betekent niet dat het allochtoon zijn de oorzaak is. Om deze tegenstelling tegen te werken is het beter om die achtergestelde sociaal-economische groepen in het algemeen (OOK de Vlaamse dus) voor te trekken.
Oud 9 april 2006, 16:29   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut niet... U doet alsof het het allochtoon zijn is dat leidt tot slechte instelling op school, terwijl het eigenlijk gaat om gewoon lagere sociaal-economische afkomst. Dit zorgt ervoor dat er per capita meer spijbelaars etc. zijn bij de allochtone bevolkinsgroepen, maar dit betekent niet dat het allochtoon zijn de oorzaak is. Om deze tegenstelling tegen te werken is het beter om die achtergestelde sociaal-economische groepen in het algemeen (OOK de Vlaamse dus) voor te trekken.
Toch wel raar dat de RIJKE zusjes het dan wel goed doen, terwijl de ARME broertjes de ezel uithangen? Ocharme ochhere

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 16:54   #58
Casca
Minister

Standaard

... wat een argumentatie. Als je kijkt naar de cijfers liggen de schoolresultaten van allochtone meisjes en jongens niet zo ver uit elkaar. Het is trouwens zowiezo dat meisjes meer en meer beter beginnen te presteren dan jongens, bij elke bevolkingsgroep.
Oud 9 april 2006, 16:59   #59
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men zal in de klassen ook autochtone leerlingen vinden met een lagere sociaal-economische afkomst ! Werkloze ouders, die zelf weinig opleiding hebben genoten, ouders die door tegenslag in het leven aan de rand van de maatschappij zitten, ouders die zelf amper kunnen lezen en schrijven enz. Ook bij die kinderen is er soms een neiging om het allemaal niet te ernstig op te nemen, om minder inspanning te doen omdat ze thuis ook niet veel zien gebeuren dat op inspanning lijkt enz. Ook voor deze groep is er soms reden om te denken dat ze zich beter wat meer zouden inspannen om via een bruikbaar diploma die vicieuze cirkel te doorbreken!
Maar ... ook die kinderen zijn soms de toekomstige kandidaten voor werkloosheid, ocmw-steun enz.
In tegenstelling tot allochtoonse kinderen die ongeveer op hetzelfde niveau zitten en dezelfde (of gebrek aan) mogelijkheden hebben, is er tenminste voor deze groep geen voortdurend gezeik over "achterstelling, racisme enz" omdat ze er niets van gebakken hebben! Daar zal men gemakkelijker de dingen (mogen) zeggen zoals ze zijn...
Oud 9 april 2006, 17:08   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... wat een argumentatie. Als je kijkt naar de cijfers liggen de schoolresultaten van allochtone meisjes en jongens niet zo ver uit elkaar. Het is trouwens zowiezo dat meisjes meer en meer beter beginnen te presteren dan jongens, bij elke bevolkingsgroep.
Die cijfers, de manier waarop ze tot stand gekomen zijn, en wat er met wat wordt vergeleken, zou ik wel eens willen zien? "Bron" ?... zoals hier zo dikwijls wordt gevraagd? Ik vrees dat veel leerkrachten die voor bepaalde klassen moeten proberen les te geven daar wel een ander verhaal zullen over ophangen...

Dat meisjes beginnen beter te presteren dan jongens: daar heb je gelijk in. En het verschil valt des te meer op bij de allochtone jeugd, waar meisjes zich gewoon en meestal fatsoenlijk gedragen, en zich nog inspannen ook! Waarschijnlijk het resultaat van de manier waarop ze thuis worden kortgehouden en op hun vingers gekeken, terwijl hun broertjes het zich al mogen permiteren, thuis, op straat en op school!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be