Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2006, 20:23   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De kritiek die we nu horen van Vlaams-nationalisten gesteund door de particratie en de daarvan afhangende pers is niets meer dan een zoveelste poging om de echte problemen te verbergen: de particratie en het federalisme.

Deze twee systemen zorgen ervoor dat een gezonde politiek in ons mooie en kleine België niet mogelijk is.

De dag dat de B.U.B. eindelijk media-toegang krijgt, zal er aan de kiezers een alternatief kunnen aangeboden worden: een goedkoop en efficiënt unitair systeem met provinciale decentralisatie en met politieke partijen die zelf voor hun behoeften zullen moeten instaan.
6 december is pas over meer dan een half jaar.
Oud 27 maart 2006, 20:24   #42
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan men stemmen voor Prins Filip? Heeft hij een partij?
Misschien stemt hij voor jullie...kwestie van gelijk niveau hé
Oud 27 maart 2006, 20:38   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
De kritiek is afkomstig uit een bepaalde flaminganten hoek en bedoeling is klaarduidelijk om de monarchie te beschadigen.
Door de monarchie te beschadigen hoopt men de eenheid van het land onderuit te halen.
Hierbij nog een citaat uit een lezersbrief van de Standaard die m.i. een goed besluit kan zijn van deze '' affaire''

Je kan over die handelsmissies uren emmeren, maar the proof of the pudding is in the eating . Laat al die verongelijkte bedrijfsleiders de volgende keer kiezen: met de kroonprins mee, of met de Vlaamse missie waar Yves Leterme op zijn eigen persconferentie in de zaal een pintje komt drinken. Ik vermoed dat op de Belgische missie met kroonprins toch nog de meeste contracten worden gesloten, niet?
Unquote
Dan is mijn vraag (al vele malen eerder gesteld maar nooit beantwoord): wat heeft de prins dan concreet verwezenlijkt? Hoeveel contracten zijn er dan dankzij zijn tussenkomst (en waaruit bestaat die dan wel?) afgesloten? Laten bedrijfsleiders zich dan leiden door een kroonprins eerder dan door de kwaliteit van het/de aangeboden product/dienst?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 20:54   #44
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Ik las zelfs dat prinses Astrid als voorzitster van het Rode Kruis aan een AIDS-patiënt vroeg of men AIDS kon genezen dmv. homeopathie.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 21:05   #45
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En waaruit moet dat dan "klaarduidelijk" (sic) blijken?
Kritiek is afkomstig van Morel, (vader van..)
Waarschijnlijk nog rancuneus omdat dochterlief niet mee mocht naar China vorige keer.
De rest van de delegatie was ronduit positief over de missie.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 21:09   #46
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is mijn vraag (al vele malen eerder gesteld maar nooit beantwoord): wat heeft de prins dan concreet verwezenlijkt? Hoeveel contracten zijn er dan dankzij zijn tussenkomst (en waaruit bestaat die dan wel?) afgesloten? Laten bedrijfsleiders zich dan leiden door een kroonprins eerder dan door de kwaliteit van het/de aangeboden product/dienst?
Ze lopen zich nochthans de benen vanonder het lijf om in de prinselijke delegatie te mogen vertoeven.
Niemand verplicht hen daartoe.
Er zijn ook Vlaamse handelsdelegaties geleid door Economie minister Moerman of Leterme himself. Maar de resultaten hiervan zijn nogal teleurstellend.
Als een bedrijfsleider moet kiezen tussen Kuifje in China en het prinselijk gezelschap, dan kiest hij steevast voor het laatste.
En dat steekt natuurlijk de ogen uit van de flaminganten, en hun reactie is dan maar om te proberen de prins en zijn gezelschap belachelijk proberen te maken.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 21:13   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze lopen zich nochthans de benen vanonder het lijf om in de prinselijke delegatie te mogen vertoeven.
Niemand verplicht hen daartoe.
Er zijn ook Vlaamse handelsdelegaties geleid door Economie minister Moerman of Leterme himself. Maar de resultaten hiervan zijn nogal teleurstellend.
Als een bedrijfsleider moet kiezen tussen Kuifje in China en het prinselijk gezelschap, dan kiest hij steevast voor het laatste.
En dat steekt natuurlijk de ogen uit van de flaminganten, en hun reactie is dan maar om te proberen de prins en zijn gezelschap belachelijk proberen te maken.
Is dat eerste zo? En waaruit moge dat dan blijken? Concrete verwijs- of bewijsplaatsen voor uw bewering?

Waar kan ik iets lezen over de resultaten van de respectievelijke handelsmissies? Of concreet gesproken: waar kan nagegaan worden hoeveel contracten er werden afgesloten en voor welk bedrag?

Ik heb immers de indruk dat u maar een beetje uit uw nek kletst.

Bij mijn weten kwam de reactie niet van de "flaminganten" (wie dat ook moge wezen), maar wel van een aantal bedrijfsleiders en van de journalisten die op de missie aanwezig waren.
Oud 27 maart 2006, 21:14   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk nog rancuneus omdat dochterlief niet mee mocht naar China vorige keer.
Wat heeft Morels vader dan wel verklaard? En wie staat voor "de rest van de delegatie"?
Oud 27 maart 2006, 21:52   #49
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over:

"De kritiek is afkomstig uit een bepaalde flaminganten hoek en bedoeling is klaarduidelijk om de monarchie te beschadigen.
Door de monarchie te beschadigen hoopt men de eenheid van het land onderuit te halen."

Waaruit moet dat "klaarduidelijk" blijken?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 21:58   #50
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat eerste zo? En waaruit moge dat dan blijken? Concrete verwijs- of bewijsplaatsen voor uw bewering?

Waar kan ik iets lezen over de resultaten van de respectievelijke handelsmissies? Of concreet gesproken: waar kan nagegaan worden hoeveel contracten er werden afgesloten en voor welk bedrag?

Ik heb immers de indruk dat u maar een beetje uit uw nek kletst.

Bij mijn weten kwam de reactie niet van de "flaminganten" (wie dat ook moge wezen), maar wel van een aantal bedrijfsleiders en van de journalisten die op de missie aanwezig waren.
Iedereen die het niet eens is met JVDB kletst maar wat uit zijn nek. Wat een pretentie toch van die jongen.

Eigenlijk is er helemaal niets mis met het werk van de prins. Ok, hij is wat verlegen, maar sommige politici zijn dat ook en het is niet omdat men verlegen is, dat men niet goed is. Eigenlijk is verlegen zijn typisch Belgisch, dus is hij misschien wel de geknipte prins.

Maar natuurlijk, wanneer het koningsschap het enige is wat nog goed draait in ons land, dan hoor je de flaminganten weer moord en brand roepen. Ik denk dat de Belgen niet zo'n domme mensen zijn en het complot nu wel door hebben.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 23:17   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Toch klopt ze voor het grootste deel.
Ik bewonder je voor je vrijwillige inzet voor de mentaal gehandicapten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 07:21   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt niet echt. Er worden inderdaad om de zes maanden twee regenten gekozen, maar die regeren niet alleen. Daarnaast is er het kabinet waarvan een "secretaris" de functie eigenlijk waarneemt van eerste minister. Ook heeft de Grote Raad (het parlement) het laatste woord.

Daarenboven ziet men er steeds op twee dat de regenten uit andere politieke partijen komen, zodat ze geen akkoordjes met elkaar sluiten.

Het is dus nog eerlijker dan voorgesteld
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 07:22   #53
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Ik las zelfs dat prinses Astrid als voorzitster van het Rode Kruis aan een AIDS-patiënt vroeg of men AIDS kon genezen dmv. homeopathie.

Zo stoem kunde toch nie zijn, ... toch ? nee ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 07:27   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die het niet eens is met JVDB kletst maar wat uit zijn nek. Wat een pretentie toch van die jongen.
Een beetje zoals iedere persoon die het niet eens is met de BUB een uitstervende Flamingant is?

Citaat:
Eigenlijk is er helemaal niets mis met het werk van de prins. Ok, hij is wat verlegen, maar sommige politici zijn dat ook en het is niet omdat men verlegen is, dat men niet goed is. Eigenlijk is verlegen zijn typisch Belgisch, dus is hij misschien wel de geknipte prins.

Maar natuurlijk, wanneer het koningsschap het enige is wat nog goed draait in ons land, dan hoor je de flaminganten weer moord en brand roepen. Ik denk dat de Belgen niet zo'n domme mensen zijn en het complot nu wel door hebben.
Als jij vindt dat het koningsschap goed draait, en dat qua werking ver boven de rest uitsteekt, dan moet het wel heeeeeeeeeeeeeeeeel slecht gesteld zijn met la Belgique...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 28 maart 2006, 07:28   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Zo stoem kunde toch nie zijn, ... toch ? nee ?
We hebben het over de koninklijke familie.
Oud 28 maart 2006, 07:43   #56
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De domheid van de Vlaams-nationale commentaren hier is anders ook geen klein bier. Ik heb nog nooit zo'n zegezekere idioten gezien.
Oud 28 maart 2006, 07:53   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De domheid van de Vlaams-nationale commentaren hier is anders ook geen klein bier.
Maak je maar niet ongerust. We zijn aan het uitsterven.

Citaat:
Ik heb nog nooit zo'n zegezekere idioten gezien.
Is de BUB dan toch een éénmanspartij?
Oud 28 maart 2006, 08:04   #58
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hanske,
1. Welk werk van de prins ? Je bedoelt waarschijnlijk de zéér zware tegenprestatie die hij moet leveren voor de in zijn schoot geworpen dotatie ?
2. Ik ben niet verlegen. Ik ben dus geen Belg. Ik ben Vlaming.
3. Het koningschap draait goed als Pola en den Berre een walske dansen. En zelfs dt heb ik ze nog niet zien doen.
4. Niet alleen de flaminganten verheffen zich, wel de (ondertussen al talrijk in aantal), gewone Vlamingen. (zie recente peiling omtrent het
koningshuis)
5. Het Groote Booze Complot is een Bubbels Hersenspinsel.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 09:05   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Hanske,
1. Welk werk van de prins ? Je bedoelt waarschijnlijk de zéér zware tegenprestatie die hij moet leveren voor de in zijn schoot geworpen dotatie ?
2. Ik ben niet verlegen. Ik ben dus geen Belg. Ik ben Vlaming.
3. Het koningschap draait goed als Pola en den Berre een walske dansen. En zelfs dt heb ik ze nog niet zien doen.
4. Niet alleen de flaminganten verheffen zich, wel de (ondertussen al talrijk in aantal), gewone Vlamingen. (zie recente peiling omtrent het
koningshuis)
5. Het Groote Booze Complot is een Bubbels Hersenspinsel.
Ik beperk me even tot nr. 1.

Ik vraag me inderdaad nog steeds af welke verdiensten prins Filip nu juist op zijn konto kan schrijven. Daarom ook mijn vraag (door Hans I le Grand noch door Sneta beantwoord trouwens) welke contracten er nu juist door de prinselijke tussenkomst zijn afgesloten. Welke hand hij in dit alles heeft gehad? Of hij dan de metaalproducten van Bekaert promoot tijdens die staatsbanketten bijvoorbeeld?
Oud 28 maart 2006, 10:10   #60
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Annemie Neyts vandaag nog en Van Quickenborne (uitgerekend een flamingant en republikein) zeiden zelf dat de prins het heel goed doet. En dat zijn mensen die met hem zijn meegegaan ! De meeste flaminganten met hun grote bek hebben hun vertelsels maar "van horen zeggen". De meeste bedrijfsleiders gaan graag mee met de prins en staan zelfs te drummen in de rij!

Wie heeft er dan gelijk? Kenners van het terrein of één of andere thuisgebleven en gefrustreerde Vlaams-nationalist?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 28 maart 2006 om 10:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be