![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien stemt hij voor jullie...kwestie van gelijk niveau hé
![]()
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Ik las zelfs dat prinses Astrid als voorzitster van het Rode Kruis aan een AIDS-patiënt vroeg of men AIDS kon genezen dmv. homeopathie.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niemand verplicht hen daartoe. Er zijn ook Vlaamse handelsdelegaties geleid door Economie minister Moerman of Leterme himself. Maar de resultaten hiervan zijn nogal teleurstellend. Als een bedrijfsleider moet kiezen tussen Kuifje in China en het prinselijk gezelschap, dan kiest hij steevast voor het laatste. En dat steekt natuurlijk de ogen uit van de flaminganten, en hun reactie is dan maar om te proberen de prins en zijn gezelschap belachelijk proberen te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar kan ik iets lezen over de resultaten van de respectievelijke handelsmissies? Of concreet gesproken: waar kan nagegaan worden hoeveel contracten er werden afgesloten en voor welk bedrag? Ik heb immers de indruk dat u maar een beetje uit uw nek kletst. Bij mijn weten kwam de reactie niet van de "flaminganten" (wie dat ook moge wezen), maar wel van een aantal bedrijfsleiders en van de journalisten die op de missie aanwezig waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft Morels vader dan wel verklaard? En wie staat voor "de rest van de delegatie"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De kritiek is afkomstig uit een bepaalde flaminganten hoek en bedoeling is klaarduidelijk om de monarchie te beschadigen. Door de monarchie te beschadigen hoopt men de eenheid van het land onderuit te halen." Waaruit moet dat "klaarduidelijk" blijken?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is er helemaal niets mis met het werk van de prins. Ok, hij is wat verlegen, maar sommige politici zijn dat ook en het is niet omdat men verlegen is, dat men niet goed is. Eigenlijk is verlegen zijn typisch Belgisch, dus is hij misschien wel de geknipte prins. Maar natuurlijk, wanneer het koningsschap het enige is wat nog goed draait in ons land, dan hoor je de flaminganten weer moord en brand roepen. Ik denk dat de Belgen niet zo'n domme mensen zijn en het complot nu wel door hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bewonder je voor je vrijwillige inzet voor de mentaal gehandicapten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus nog eerlijker dan voorgesteld ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben het over de koninklijke familie.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() De domheid van de Vlaams-nationale commentaren hier is anders ook geen klein bier. Ik heb nog nooit zo'n zegezekere idioten gezien.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Welk werk van de prins ? Je bedoelt waarschijnlijk de zéér zware tegenprestatie die hij moet leveren voor de in zijn schoot geworpen dotatie ? 2. Ik ben niet verlegen. Ik ben dus geen Belg. Ik ben Vlaming. 3. Het koningschap draait goed als Pola en den Berre een walske dansen. En zelfs dt heb ik ze nog niet zien doen. 4. Niet alleen de flaminganten verheffen zich, wel de (ondertussen al talrijk in aantal), gewone Vlamingen. (zie recente peiling omtrent het koningshuis) 5. Het Groote Booze Complot is een Bubbels Hersenspinsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me inderdaad nog steeds af welke verdiensten prins Filip nu juist op zijn konto kan schrijven. Daarom ook mijn vraag (door Hans I le Grand noch door Sneta beantwoord trouwens) welke contracten er nu juist door de prinselijke tussenkomst zijn afgesloten. Welke hand hij in dit alles heeft gehad? Of hij dan de metaalproducten van Bekaert promoot tijdens die staatsbanketten bijvoorbeeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Annemie Neyts vandaag nog en Van Quickenborne (uitgerekend een flamingant en republikein) zeiden zelf dat de prins het heel goed doet. En dat zijn mensen die met hem zijn meegegaan ! De meeste flaminganten met hun grote bek hebben hun vertelsels maar "van horen zeggen". De meeste bedrijfsleiders gaan graag mee met de prins en staan zelfs te drummen in de rij!
Wie heeft er dan gelijk? Kenners van het terrein of één of andere thuisgebleven en gefrustreerde Vlaams-nationalist? Laatst gewijzigd door Hans1 : 28 maart 2006 om 10:10. |
![]() |
![]() |