![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() En waardoor onderscheidt zich jouw Vlaemsche cultuur? Door het egoïsme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verafschuw het nationalisme, beschouw het als de ideologie van de dood. (met uitzonderingen voor onderdrukte naties, etc) Ook extreem Belgisch nationalisme zou ik sterk veroordelen (Cfr FN, en andere Belgicistische nazis), maar ik kan je verzekeren dat dit helemaal niet beangstigend was. De massa was vrolijk en goedaardig, de artiesten waren ook allemaal even goedgemutst, en de sfeer was er niet een van 'HEIL BELGIË, Wij zijn de besten', maar van 'Vrolijk België, laat ons alleen, Vlaming, Duitstalige of Franstalige, feesten als broeders, als Belgen.' Op geen enkel moment zag ik Nurnberg voor mij, en in de Koning zag ik op geen enkel moment een potentiele Hitler. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, zeveraar. Ik zing afwisselend NL en FR het volkslied, en de Franse versie vind ik idd mooier (dat is een andere tekst, manneke.) Mijn uitroepen: Leve de Koning! (vive le Roi roep ik zelden of nooit) Vive la Patrie! Weg met N-va! Leve BUB! (met 15 man, gewapend met 15 vlaggen, als een keten, gescandeerd, terwijl we door de straten van Brussel liepen ![]() Leve België! Vive la Belgique! Leve het Vaderland! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Daar gaat véél volk naar zijn komen kijken, een complete minipartij die wat staat te vendelzwaaien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Had de N-VA nu ook een stand op 21/07? We kunnen een gedegen parlementair als Bourgeois nog gebruiken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(ik bespaar Hans maar even het inspannende denkwerk) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Neenee, geen vlaams-nazionalist te zien! ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat beide partijen ook mogen beweren over de 21e. Ik was aanwezig als Belgicist en als Bubbel, ik heb met mensen gesproken, vlaamstaligen en franstaligen, belgicisten en niet-belgicisten, en ik heb hun uit pure interesse en in alle integriteit gevraagd of ze voor of tegen een splitsing waren, en waarom. Ik heb hun ook gevraagd wat ze van de BUB vonden, van het programma, en de idealen, en of ze vonden dat ik gelijk had mijn vrije dag op te geven om mee te helpen hen in te lichten over het bestaan en programma van de BUB, en de dreiging van het separitisme.
98% van de reacties waren positief en bemoedigend. Het was geenszins een verloren dag. Ik heb ook een paar separitisten te woord gestaan, maar het enige over wat zij mij spraken was ofwel de overheersing van het frans, ofwel de overheersing van de vlamingen. Maar dat was een grote minderheid, en zij konden mij niet overtuigen. Zoals ik eerder zei, ik ben sinds maandag nog meer overtuigd van de Belgische beweging, dan heb ik het zowel over de BUB, Pro-Belgica, als B-plus. Het was een aangename en interessante dag. ![]()
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga het daarom inkaderen. ![]()
![]() |