![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een onnozele reactie. Ik hou van mijn job maar moet een ander soort job zoeken als de sector gaat eisen dat hun mensen om 6u 's ochtends aanwezig zijn ?
Ik denk dat als de vakbond hun conservatieve houding wat mindert, dat er wel werknemers zullen zijn die graag "de vroegen" of "de laten" doen omdat dat beter past in hun privéleven of omdat ze daardoor geen files doen. Momenteel kunnen die mensen daar niet over spreken omdat dat in hun vakbond 'not done' is. Ik doe zelf een job waarin ik glijdende werkuren heb... ik kan beginnen om 6.15 of om 10.30 in de voormiddag. Er zijn daar mensen die braafjes om 8u beginnen, anderen kiezen ervoor om om 6 uur de parking op te rijden en ik tezamen met nog andere mensen kies ervoor om het laatste stro uit het dak te trekken en dus om 10.30 te beginnen zodat ik mijn rare biologische klok kan verzoenen met mijn haat tegen files. Ik denk dat het in andere sectoren net zo is dat die mix van mensen bestaat. Ik vrees echter dat in er in vakbondskringen een conservatief taboe rust op het onderwerp, waardoor er dwang gaat ontstaan in bedrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() voor andere winkels liggen de openingsuren niet zo ruim. echter, zelfs een kleine uitbreiding blijft vaak bij een duurexperiment. zo zijn er winkels op de meir die al eens een uur langer open blijven, maar veel klanten komen er niet. idem met vroeger openen. de consument is geen vragende partij, zoals tevens blijkt uit studies. ook testaankoop is geen vragende partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er mensen EISEN om de openingsuren uit te breiden is natuurlijk niet voldoende op zich, nogal wiedes. Wanneer ze er echter voor willen BETALEN dan is er een goede reden. Als iemand mij iets wil verkopen op zondag, en ik wil kopen...wie ben jij of Vandela dan om daar een stok tussen te steken? Over onnozele reactie gesproken: glijdende uren op vrijwillige basis is natuurlijk maar mogelijk voor bepaalde jobs. 't Zou nogal mooi worden als mijn facteur beslist dat het hem beter uitkomt om pas om 11h te beginnen. Of de helpdesk bij Belgacom waar niemand opneemt in de voormiddag, of de cassiere in de Delhaize die komt aangetuft om 10h. yeah right Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 april 2006 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In grote steden is dat misschien zo. Ik moet hier niet proberen om na 19u nog aan een pak boter te raken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() honger lijden hé manneke. of naar de nachtwinkel gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw facteur en de mijne mag om 11 uur beginnen. De kranten worden toch reeds geleverd door de uitgevers en niet langer door de post wegens niet betrouwbaar. Of wil je absoluut je rekeningen kunnen zien voor je de kids naar school brengt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prima, eindelijk heb ik een goede reden om je hier uit te nodigen. Kom langs en vind de supermarkt die hier open is na 19u. Geloof me... dat beleid van de uren werkt echt wel lokaal hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil trouwens ook de bank eens binnenraken om iets te bespreken of een formule op te zeggen of erop in te schrijven. De banken sluiten doorgaans om 16 of 17u. Een geldautomaat kan mijn zichtrekening niet veranderen van formule of me een nieuwe bancontact kaart geven he... als ik die moet afhalen dan moet ik daar een dagske verlof voor nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() idd, blijkbaar zijn de kleintjes maar tot 19u open. ze zijn echter ook om zaterdag zo lang open. 6 dagen op 7, 10 uur per dag. wrs is de vraag niet groot genoeg om een uurke langer open te blijven. wettelijk gezien kunnen ze perfect zo lang open blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() dat doen de vakbonden helemaal niet. anders zou de mijne niet tot 20u open zijn hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() trouwens, in de kleine franchisewinkels is de vakbond zo goed als onbestaande.
|
![]() |
![]() |