Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2006, 14:39   #41
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Knor : nu keer je terug naar WO II

Ik keer niet terug naar WO II. Ik stel gewoon vast dat moslims zich bewust segregeren op basis van religieuze voorschriften. en nazipraktijken, het discrimineren op basis van uiterlijkheden. Heb je het over moslimmeisjes die verstoten zijn omdat ze er te "Westers" bijlopen of omdat ze de hoofddoek weigeren? FDW vindt dat joden dat mogen (tegenwoordig) maar Moslima's niet. Wat FDW vindt kan me geen reet schelen. Ik denk wel voor mezelf en heb geen politieke goeroe nodig om bepaalde vaststellingen te kunnen maken. & een "zwarte medemens" kan wat aan cosmetische chirurgie gaan doen om zijn/haar te ontkrullen en wat lichter uit te zien ongetwijfeld.
Zwarte medemensen �* la Denzel Washington zie ik best wel zitten.

Als je denkt dat de enige werkende "vreemdelingen" een winkeltje uitbaten
onderschat je het aantal werkende "allochtonen" toch schromelijk.
Nee, ik onderschat niet. Ik lees gewoon de pers.

Ik woon in Deurne - het is dus voor mij niet moeilijk om in gesprek te komen met VB kiezers. Bovendien kennen die allemaal "ne marokkaan" namelijk dien neffe mij woent. Wel dien marokkaan dien neffe mij woent is altijd iemand die ergens werkt en feitelak nen hiele toffen gast.. Mor et zijn die van Borgorokko,
da zen ambetanterikken...

En ik woon in de Brusselse rand en kom vaak in geislamiseerd gebied. Ik vind de islamisering en de daarmee gepaard gaande verloedering van onze hoofdstad gruwelijk.
Ik hoor jullie multicullies altijd leuteren over identiteitsbehoud, behoud van eigen cultuur, maar blijkbaar geldt dat niet voor iedere cultuur. Nog een beetje en in ganser gedeelten van Brussel is de Brusselse cultuur volledig verdrongen en vernietigd. Waar is het leuke Brusselse dialect? Verdreven, te samen met de vroegere inwoners omdat hun wijken onleefbaar werden, of gewoonweg te gevaarlijk.

Vb-ers (dat is mijn subjectieve ervaring) zijn mensen die het niet voor "vremden"
hebben en een "vremde" dat is gewoon iemand die ze niet kennen.

Objectief twijfel ik er niet aan dat procentueel de "vreemdelingen" een last zijn voor de SZ, zoals ik er zeker niet aan twijfel dat een dicht bevolkt en klein landje als dat van ons niet de komplete marokkaanse begroting in evenwicht kan en moet houden enz.. maar een politiek gaan voeren op basis van vreemdelingenhaat is voor mij een brug te ver.
Ik wens geen politiek op basis van vreemdelingen haat. Ik wens gewoon een degelijk vreemdelingenbeleid dat niet gebaseerd is op pampering. Dat op rechten wijst, maar evenzeer op plichten. Verder heb ik het niet voor het multiculturele heilsmodel. De mix bestaat in wezen niet, het gaan in de realiteit over een naasteenleving van culturen.
Ik denk er anders over. Laat Marokko aan de Marokkanen, Italië aan de Italianen, China aan de Chinezen, etc. De multiculturele eenheidsworst waar we naartoe groeien betekent een verarming van de culturen. Waarom nog naar Marrakech reizen als je hetzelfde in Molenbeek kan zien. Waarom nog naar Rome om daar binnenkort dezelfde multicul-eenheidsworst als in Antwerpen aan te treffen?
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 15:47   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het blanke katholieke Vlaanderen van rond de kerktoren is Voltooid Verleden Tijd.
En gelukkig maar...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
En gelukkig maar...
Alleen, als we kijken naar wat we meer en meer in de plaats krijgen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 15:55   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Alle Belgen zijn gelijk voor de wet (art. 10 Belg. Grondwet)
Maar sommigen zijn geen Belgen, mijn beste! Daar draait het allemaal rond, die voortdurende zever! Het is geen schande om Pool, Italiaan, Marokkaan enz te zijn, maar een papiertje maakt daar geen verschil in! Indien hun nageslacht er nog zou in slagen via de nodige inzet en aanpassing inderdaad als Belg tussen de Belgen te lopen, te werken, te sporten, belastingen te betalen, met een Belgische te huwen (zonder met de kinderen naar Marokko te lopen), dan zouden we ons hier wellicht niet druk zitten maken.
Maar neen, je ziet van 10 meter ver dat ze Marokkaan zijn, met hun leren frak, de zijkanten van hun kop bijna kaalgeschoren, en vooral hun gedrag en de minachtende houding waarmee ze in groepjes op straat lopen. Huwen doen ze met een meisje uit een bergdorp dat nog in de 19de eeuw leeft, door de familie in hun handen gestopt enz Om maar één voorbeeld te noemen, we gaan hier nu geen boek schrijven...
Bepaalde mensen, meestal Oosteuropeanen, slagen er wel in zich te integreren, hun kinderen zoals Belgen op te voeden, door iedereen in hun buurt aanvaard te worden enz. En die worden dan soms, "de wet is de wet" het land uitgezet tegen iedereens zin in. En dat hebben ze te danken aan het hele zootje moedwillig onaangepaste profiteurs uit Noord-Afrika en zo, die bijna enkel en alleen opvallen door de kosten en de last en de achterlijkheid dat ze hier zitten te verkopen...
Daar zal op termijn heel wat moeten aan veranderen, of onze landen gaan naar de bliksem, zoals een lichaam dat ernstig door kanker is aangetast.
Sommigen denken dat ze alles gezegd hebben met de zin: "we zijn hier, en we blijven hier", laat ons er maar aan toevoegen: en de boel gaat naar de verdoemenis.

Laatst gewijzigd door andev : 2 april 2006 om 16:16.
Oud 2 april 2006, 16:05   #44
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, omdat die journalist, zoals de meerderheid in Vlaanderen, een racist is.
En hoe is dat nu eigenlijk gekomen ?
juist....daar geeft deze topic , zoals zovele, een antwoord op.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 16:11   #45
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
en wij hebben ze niet nodig

gezeik allemaal na 30 jaar nog steeds geen 1 woord Nederlands spreken, man, zelfs al zou het de komende jaren lukken dan zouden we weer nieuwe krijgen dus het gaat dan voor altijd door

grenzen dicht meuk eruit
Bon, kijk eerst eens naar je eigen beheersing van de Nederlandse taal (komma's vergeten, foute zinsconstructies, geen hoofdletters,....). Zullen we jou dan ook maar het land uitgooien? Waarschijnlijk heb jij in je stamboom ook nog wel ergens Franse of Nederlandse of Duitse of Spaanse roots. Hop, naar je thuisland, nu!
Oud 2 april 2006, 16:28   #46
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Knor

Gelukkig is het zo dat :

De overgrote meerderheid van de vreemdlingen, hardwerkende eerlijke mensen zijn.
De overgrote meerderheid van de werklozen geen sociale fraudeurs zijn
De overgrote meerderheid van de ondernemers geen verstokte belastingfraudeurs zijn
...

Een belgische IK is het enige dat telt : de spinnewebben in je hoofd hoef je nergens te verantwoorden.. Ik zou het belgische IK graag vervangen door een EU -IK (zeker niet door een vlaamse of antwerpse..).
Dat mag dan zo zijn, dat de meerderheid enz Maar de groep die niet deugd in hun gelederen is véél te groot! In de jaren veertig waren de meeste Duitsers brave hardwerkende mensen. Er zijn ineens een te grote groep nazi- en andere van dat soort gaan rondlopen... en de boel was compleet naar de bliksem!
Want die vele brave, hardwerkenden, die maken het verschil niet meer. Die kunnen alleen in een grote hoop meelopen. Dat maken we nu ook mee als er aanslagen zijn ergens, onthoofdingen, enz enz Waar zit die "overgrote meerderheid" dan ? Sommigen vallen dan op, ja, ze staan te dansen en te juichen van blijdschap! De rest: weggestopt in een putje?
Dat probleem heeft toen ook een oplossing gekregen, en Hitler met zijn 1000-jarig rijk was er aan voor de moeite. Zoals sommige vreemdelingen ook denken dat hun broodje hier of elders voor eeuwig gebakken is...
Straks weer een grote omwenteling om de beerput gereinigd te krijgen?

Laatst gewijzigd door andev : 2 april 2006 om 16:41.
Oud 2 april 2006, 16:47   #47
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Bon, kijk eerst eens naar je eigen beheersing van de Nederlandse taal (komma's vergeten, foute zinsconstructies, geen hoofdletters,....). Zullen we jou dan ook maar het land uitgooien? Waarschijnlijk heb jij in je stamboom ook nog wel ergens Franse of Nederlandse of Duitse of Spaanse roots. Hop, naar je thuisland, nu!
Gaat het om komma's en zinsconstructies? Vragen we hier dat iedereen "perfect en foutloos kan schrijven? Dat is weer zo'n zinloze opmerking, volledig naast de kwestie, en dat weet je zelf toch ook? Na j�*�*�*ren hier rondhangen nog geen gesprekje kunnen voeren, of een eenvoudig briefje schrijven, met taalfouten en al... daar gaat het om. Zich aanpassen is nutteloos, straks is het land en zijn inhoud toch van hen... is het niet eerder dat wat in sommigen hun hoofden hangt?
Oud 2 april 2006, 16:53   #48
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Alle Belgen zijn gelijk voor de wet (art. 10 Belg. Grondwet)
Gelijk heb je, alle Belgen zijn gelijk voor de wet, je kan je dan afvragen waarom moeten allochtonen dan positief gediscrimineerd worden op de werkvloer of met de inschrijvingen in een school.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 17:21   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard de flair?

Hmmm....

Om eens mijn kwaadaardig karakter te tonen......

Laat "de vrouwen" dat nu maar eens zelf,"onder elkaar",oplossen...

Als man mag ik me daar,tenslotte,niet mee bemoeien op straffe van paternalistisch gedrag....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 22:21   #50
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Zolang er geen bloed in zit van inferieuren mogen ze blijven. 8)
Oud 2 april 2006, 22:41   #51
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
En hoe is dat nu eigenlijk gekomen ?
juist....daar geeft deze topic , zoals zovele, een antwoord op.
Hoe komt het dan dat men in Wallonië en in Brussel, waar veel minder "allochtonen" wonen, veel minder racistisch is? Is dit Vlaams racisme dan niet op onwetendheid & vooroordelen gebaseerd?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 22:43   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Gaat het om komma's en zinsconstructies? Vragen we hier dat iedereen "perfect en foutloos kan schrijven? Dat is weer zo'n zinloze opmerking, volledig naast de kwestie, en dat weet je zelf toch ook? Na j�*�*�*ren hier rondhangen nog geen gesprekje kunnen voeren, of een eenvoudig briefje schrijven, met taalfouten en al... daar gaat het om. Zich aanpassen is nutteloos, straks is het land en zijn inhoud toch van hen... is het niet eerder dat wat in sommigen hun hoofden hangt?
Leer Nederlands! "Sommigen hun hoofden" is geen correct Nederlands! Deze fout heb ik al veel te veel gezien op dit forum, en "toevallig" steeds door lieden met een racistisch discours.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 april 2006 om 22:44.
Oud 2 april 2006, 23:09   #53
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dat men in Wallonië en in Brussel, waar veel minder "allochtonen" wonen, veel minder racistisch is? Is dit Vlaams racisme dan niet op onwetendheid & vooroordelen gebaseerd?
Het "Vlaams racisme" is vooral gebaseerd op het feit dat het Vlaanderen is die het prijskaartje voor de multiculturele party mag ophoesten. Brussel en Wallonië zijn netto-ontvangers in dit spel en dat schept al wat meer solidariteit. Afhankelijk zijn van uitkeringen stemt een mens wellicht iets nederiger in z'n maatschappijvisie. Diegenen die elke maand meer dan de helft van hun zuurverdiende centjes sito presto zien vertrekken in de zakken van een allochtone bevolkingsgroep die voor een zeer groot deel bij de pakken blijft zitten, zijn dan al wat minder enthousiast over die multiculturele "verrijking". Voeg daarbij nog de vaststelling dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken (om welke reden dan ook hoor...) én dat men meestal net met die zgn. "kutmarokaantjes" krijgt af te rekenen op de metro, in de trein, langs de straat (terwijl ze op school zouden moeten zitten), ... en het geduld wil wel eens opraken.

Racisme in z'n zuiverste betekenis zou ik dat niet noemen. Een pervers neveneffect van ons ontspoorde sociaal-economische stelsel des te meer. Want die Vlaming kan het eigenlijk geen kl*ten schelen wat die allochtonen uitvreten, waar en hoe... zolang ze maar niet in zijn portemonnee komen grabbelen en hem met rust laten.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 23:36   #54
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Brussel wonen bijna geen Blanken meer, en de Walen zijn bondgenoten van de Bruinen als het erop aan komt om Vlaams geld op te souperen!
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 06:29   #55
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Gelijk heb je, alle Belgen zijn gelijk voor de wet, je kan je dan afvragen waarom moeten allochtonen dan positief gediscrimineerd worden op de werkvloer of met de inschrijvingen in een school.
Omdat ze anders negatief gediscrimineerd worden.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 12:08   #56
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Omdat ze anders negatief gediscrimineerd worden.
Ha ja, dat was ik vergeten.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 13:33   #57
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ha ja, dat was ik vergeten.
Zonder dank. 8)

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 15:57   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Het "Vlaams racisme" is vooral gebaseerd op het feit dat het Vlaanderen is die het prijskaartje voor de multiculturele party mag ophoesten. Brussel en Wallonië zijn netto-ontvangers in dit spel en dat schept al wat meer solidariteit.
Daar gaan we weer. De hardwerkende Vlaming en de profiterende Waal. Als men al racistisch is t.o.v. landgenoten die toevallig een andere taal spreken, hoe zou men dan tolerant kunnen zijn voor anderen? In mijn geboortedorp in Oost-Vlaanderen worden mensen uit andere Vlaamse streken als "vreemdelingen" beschouwd. Racisme & bekrompenheid? Nog nooit van gehoord.

PS: Veel van die "hardwerkende Vlamingen" werken in Brussel, hoor... Ik woon nu in Brussel en als ik de horden pendelende Vlamingen zie, dan vind ik dit arrogante wij-betalen-discours nog ongepaster.
Oud 3 april 2006, 17:40   #59
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer. De hardwerkende Vlaming en de profiterende Waal. Als men al racistisch is t.o.v. landgenoten .
Stop nu eens met alles wat u niet bevalt als "racistisch" te brandmerken!
Oud 3 april 2006, 17:42   #60
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De hardwerkende Vlaming en de profiterende Waal.
Zo is het maar net. Gelukkig geven hoe langer hoe meer Waalse wetenschappers én politici dat ook toe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be