Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2006, 13:58   #41
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
qua stigmatisering kan dat wel tellen. Niet elke flamingant staat achter die affiche
Ja, die "ratten" mochten ze weggelaten hebben. Men hoeft niet noodzakelijk de bal willen spelen, op het niveau van de Franstaligen.

jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 14:45   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik wel:

En dan durven flaminganten nog ontkennen dat ze oproepen tot deportatie op basis van een irrelevant criterium als taalgebruik!
Uiteraard. Die slogans worden immers niet door alle flaminganten gesteund. Of had je misschien graag dat men u het extremisme van de BUB aanwreef?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 15:57   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat is gwn de oude leuze 'Franse ratten, rol uw matten'.
Klopt perfect.
Wanneer ik deze historische oproep onder de neus van flaminganten wrijf, dan klinkt het steevast vergoelijkend:"Jamaar dat waren de VU'ers van vroeger!"
Blijkt dat het soortje nog lang niet uitgestorven is..............
Oud 10 april 2006, 16:01   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Uiteraard. Die slogans worden immers niet door alle flaminganten gesteund.
Gelijk heb je.
De huidige N-Va-gezinden zullen zich met onverwijld distanciëren van dergelijke troep. Officiëel toch.

Citaat:
Of had je misschien graag dat men u het extremisme van de BUB aanwreef?
Probeer maar.
Wel graag met een quote o.i.d.
Ik ben niet eens BUB-lid, hou daar rekening mee.
De stickers en foto's die ik aanhaal zijn weldegelijk bestaande realiteiten............

Zoek de zeven verschillen...........
Oud 10 april 2006, 17:44   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelijk heb je.
De huidige N-Va-gezinden zullen zich met onverwijld distanciëren van dergelijke troep. Officiëel toch.

Probeer maar.
De stickers en foto's die ik aanhaal zijn weldegelijk bestaande realiteiten............

Maar nergens bewijs je dat je de flaminganten dit collectief kan aanwrijven. Integendeel, je maakt je er vanaf met een grapje over de N-VA en foto's die met een pak flaminganten niks te maken hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 10 april 2006, 18:01   #46
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelijk heb je.

Probeer maar.

Vreemd dat je hier geen foto's plaatst van Nederlandstalige kleine kinderen die gestenigd worden omdat ze durven naar het Nederlandstalige schooltje in Komen gaan...

Of dat je hier geen foto's plaatst van Jong N-VA'ers die het schooltje in Komen gaan restaureren omdat het Waals gewest haar verdomde wettelijke plicht verzuimt (het vertikt) en er geen geld wil insteken...

Tja, eenzijdige wat tendentieus doen is natuurlijk erg makkelijk he, of is het weer die periode van 't jaar dat alle belgiscisten aan collectieve amnesie lijden?

Laatst gewijzigd door teaumaz : 10 april 2006 om 18:01.
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 18:02   #47
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz Bekijk bericht
Vreemd dat je hier geen foto's plaatst van Nederlandstalige kleine kinderen die gestenigd worden omdat ze durven naar het Nederlandstalige schooltje in Komen gaan...

Of dat je hier geen foto's plaatst van Jong N-VA'ers die het schooltje in Komen gaan restaureren omdat het Waals gewest haar verdomde wettelijke plicht verzuimt (het vertikt) en er geen geld wil insteken...

Tja, eenzijdige wat tendentieus doen is natuurlijk erg makkelijk he, of is het weer die periode van 't jaar dat alle belgiscisten aan collectieve amnesie lijden?
Wat houdt u tegen om die foto's hier te plaatsen? Ga uw gang zou ik zeggen!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 18:16   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz Bekijk bericht

Ik kom hier niet om de Vlaamse zaak te verdedigen.
Ik kom hier posten om de Vlaamse zaak tegen te werken.
Ik hou het immers graag gemakkelijk.

Voor de rest hebben uw voorbeelden geen zak te maken met wat ik vooropstel nl. dat vele* flaminganten boordevol onredelijke haatgevoelens zitten tegenover anderstaligen, en ze wensen deze gevoelens om te zetten in daden zoals deportatie van franstaligen uit het Vlaamse grondgebied.

@ Distel
*Bemerk dat ik een klein beetje opening laat voor de flaminganten die zich niet schuldig maken aan de bovenvermelde feiten.
Zo is je zwakke excuus als zou ik een foute veralgemening maken ook weer naar de prullenbak.
8)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 april 2006 om 18:17.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 19:18   #49
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Distel
*Bemerk dat ik een klein beetje opening laat voor de flaminganten die zich niet schuldig maken aan de bovenvermelde feiten.
Zo is je zwakke excuus als zou ik een foute veralgemening maken ook weer naar de prullenbak.
8)
Ik zocht helemaal niet naar een excuus voor die slogans. Ik bestreed gewoon een veralgemening die minstens even verwerpelijk is als die slogans zelf. Vele flaminganten vinden zich jammer genoeg inderdaad in die slogans. Gelukkig gaat het naar mijn gevoel wel maar om een kleine minderheid.
Oud 10 april 2006, 19:21   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zocht helemaal niet naar een excuus voor die slogans.
Terecht.
Zou ook geen verf pakken.

Citaat:
Ik bestreed gewoon een veralgemening die minstens even verwerpelijk is als die slogans zelf.
Vele flaminganten vinden zich jammer genoeg inderdaad in die slogans. Gelukkig gaat het naar mijn gevoel wel maar om een kleine minderheid.
Hier zeil je heen en weer.
Als het er vele zijn, is mijn veralgemening niet echt fout.
Als het er vele zijn, dan is je gevoel dat het om een minderheid gaat ook niet echt veel waard.
Oud 10 april 2006, 19:35   #51
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier zeil je heen en weer.
Als het er vele zijn, is mijn veralgemening niet echt fout.
Als het er vele zijn, dan is je gevoel dat het om een minderheid gaat ook niet echt veel waard.
Wanneer ik 10 pateekes eet, dan eet ik veel pateekes. Op het totale aanbod van pateekes - zelfs binnen de grenzen van mijn thuisstad - gaat het slechts om en kleine minderheid aan pateekes. Bovendien zou het op basis van die 10 pateekes gewoon nonsens zijn om alle pateekes collectief als goed of slecht te beoordelen.

Gesnopen, pateeke?
Oud 10 april 2006, 19:50   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer ik 10 pateekes eet, dan eet ik veel pateekes. Op het totale aanbod van pateekes - zelfs binnen de grenzen van mijn thuisstad - gaat het slechts om en kleine minderheid aan pateekes. Bovendien zou het op basis van die 10 pateekes gewoon nonsens zijn om alle pateekes collectief als goed of slecht te beoordelen.

Gesnopen, pateeke?
Niet gesnopen.
En dat pleit voor mij in dit geval.

Ik vermoed dat je een gigantische begripsverwarring aan mij opdist.
Toch even proberen je mentale chaos te duiden.
Zijn 'goed en kwaad' kategorieën die dienstig zijn bij het evalueren van pateekes?
Zijn 10 slechte méringues op rij geen sterke indicatie dat dergelijk soort pâtisserie niet deugt (desnoods enkel ten aanzien van jouw smaak)
Ga je je na het binnenschoffelen van tien triestige taarten nog aan een elfde wagen van dezelfde bakker?

't Licht schijnt stilaan in de duisternis. Je bedoelt dat 10 pateekes nog geen statistisch relevant bewijs zijn voor de ondeugdelijkheid van de rest van het lot?
Besef dat je daarmee de oeroude Vlaamse spreuk ondergraaft die luidt: "Een rotte appel bederft de hele mand"

Dit alles toegepast op het "Walen buiten-gedoe" kan je niet ontkennen dat de oorsprong van dergelijke goorheden in hoofdzaak zal gevonden worden bij flaminganten, secessionisten, separatisten, en Vlaamsnationalisten. Ik zie de gemiddelde Belgicist niet direct met dergelijke zooi uitpakken.
Akkoord?

Ik wil trouwens de test hier spelen en de sticker laten beoordelen door N-Va'ers en VB'ers, m.a.w. de separatisten. Hoeveel gaan er na het aanvinken van hun poll-optie schande spreken over het voorwerp hen ter evaluatie aangeboden?
Oud 10 april 2006, 19:56   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Is dit dan ook anti-Italiaans racisme en het pleiten voor deportatie?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 april 2006 om 19:57.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 20:01   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Is dit dan ook anti-Italiaans racisme en het pleiten voor deportatie?
Anti-Romeins.
Oud 10 april 2006, 20:12   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt perfect.
Wanneer ik deze historische oproep onder de neus van flaminganten wrijf, dan klinkt het steevast vergoelijkend:"Jamaar dat waren de VU'ers van vroeger!"
Blijkt dat het soortje nog lang niet uitgestorven is..............
De slogan heeft niets met de VU te maken, om de eenvoudige reden dat die teruggaat tot in de tijd van de Blauwvoeterie, een tijd die gekenmerkt werd door een grenzeloze neerbuigendheid en minachting van de Franstaligen voor alles wat van dicht of ver met Vlaanderen of Nederlands te maken had. Vandaar dan ook dergelijke reacties.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 20:15   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de rest hebben uw voorbeelden geen zak te maken met wat ik vooropstel nl. dat vele* flaminganten boordevol onredelijke haatgevoelens zitten tegenover anderstaligen, en ze wensen deze gevoelens om te zetten in daden zoals deportatie van franstaligen uit het Vlaamse grondgebied.
Wat een larie. Groter onzin vind je nauwelijks. Vooreerst moet de slogans op de foto in hun context plaatsen, nl. "Leuven Vlaams" en dan ook beseffen wat de actie is geweest (van Franstalige kant) waardoor er een dergelijke scherpe reactie is gekomen van de Vlamingen. Over dat eerste horen we u nooit. De belgicisten zwijgen erover in alle talen.
Oud 10 april 2006, 20:16   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amydal Bekijk bericht
er is een verschil tussen iets ongepast vinden, en dat dan onmiddelijk prominent op je site plaatsen. Ik plaats op mijn site ook niet "dat die vuile jeanetten het land uit moeten", hoewel ik dat mogelijks wel vind?
Dus vermelden dat Mohammed met een negenjarige trouwde, acht u ongepast. Mag ik dan eens vernemen waarom men dergelijke informatie niet on-line zou mogen zetten volgens u???

De vergelijking met wat u aanhaalt klopt trouwens niet:

(a) over Mohammed wordt een FEIT aangehaald;
(b) u plaatst slechts een MENING.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 10 april 2006 om 20:17.
Oud 10 april 2006, 20:28   #58
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Distel
Uiteraard. Die slogans worden immers niet door alle flaminganten gesteund.
Gelijk heb je.
Compleet niet hoor.

Citaat:
Dus vermelden dat Mohammed met een negenjarige trouwde, acht u ongepast. Mag ik dan eens vernemen waarom men dergelijke informatie niet on-line zou mogen zetten volgens u???
Foutje denk ik,

Hij trouwde met een 7 jarige, hij had er pas sex mee op 9 jaar want "ervoor vond hij wat jong" , nog steeds vrij pedofiel lijkt me.

( of vergis ik me nu ? )
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 20:59   #59
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet gesnopen.
En dat pleit voor mij in dit geval.

Ik vermoed dat je een gigantische begripsverwarring aan mij opdist.
Toch even proberen je mentale chaos te duiden.
Zijn 'goed en kwaad' kategorieën die dienstig zijn bij het evalueren van pateekes?
Zijn 10 slechte méringues op rij geen sterke indicatie dat dergelijk soort pâtisserie niet deugt (desnoods enkel ten aanzien van jouw smaak)
Ga je je na het binnenschoffelen van tien triestige taarten nog aan een elfde wagen van dezelfde bakker?

't Licht schijnt stilaan in de duisternis. Je bedoelt dat 10 pateekes nog geen statistisch relevant bewijs zijn voor de ondeugdelijkheid van de rest van het lot?
Besef dat je daarmee de oeroude Vlaamse spreuk ondergraaft die luidt: "Een rotte appel bederft de hele mand"
Die 10 slechte pateekes zeggen misschien wel iets over de bakker, maar niet over de pateekes. Flaminganten die een verering van een of andere nazi-gozer bijwonen zijn mogelijk niet zo koosjer, maar het zegt allerminst iets over "de" flaminganten.

Citaat:
Dit alles toegepast op het "Walen buiten-gedoe" kan je niet ontkennen dat de oorsprong van dergelijke goorheden in hoofdzaak zal gevonden worden bij flaminganten, secessionisten, separatisten, en Vlaamsnationalisten. Ik zie de gemiddelde Belgicist niet direct met dergelijke zooi uitpakken.
Akkoord?
Klopt. Van Belgicisten als die van de BUB horen we soms veel erger...
Oud 10 april 2006, 21:04   #60
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Klopt. Van Belgicisten als die van de BUB horen we soms veel erger...
Maar de BUB vertegenwoordigt niet de gehele Belgische Beweging.

Men mag nooit iedereen over dezelfde kam scheren. Er zitten extremisten aan beide zijden (zowel Belgicistische als Vlaams-nationalistische) maar dat wil niet zeggen dat elke Belgicist/Vlaams-nationalist dezelfde opvattingen deelt.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be