Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2003, 01:49   #41
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik verwijt die asielzoekers niets, ze maken enkel gebruik van de geijkte procedures. Als er echter iets misloopt tijdens die hongerstaking dan treft enkel de hongerstaker schuld en niemand anders: Ieder zijn of haar verantwoordelijkheid is niets teveel gevraagd.
Niet meer of minder dan correct. Ieder is vrij te doen en te laten wat ie wilt: als dan iemand beslist om in hongerstaking te gaan, is dat zijn/haar goed recht. Niemand hoeft zich daarmee te moeien. Indien de betrokken persoon dan sterft, dient er enkel nog maar geruimd te worden.... Je mag inderdaad niet toegeven aan die emotionele chantage, want dat zet de deur wagenwijd open voor ridicule verderzetting van zulke acties in de toekomst...wat gaat de volgende stap zijn?!?

In dit softe landje geeft men veel te snel toe en dat weten deze asielzoekers maar al te goed...ze moeten enkel maar genoeg opvallen zodat de vreemdelingen-knuffelende politici weer eens de naïeve wereldverbeteraar kunnen uithangen.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 01:50   #42
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Krijger
Wij zijn niet het OCMW van de wereld , miljaarde
Geen medelijden, buiten sjotten verdomme

Ik zal dat tegen u komen zeggen den dag dat u een kind krijgt dat wil genieten van de sociale zekerheid in Belgie.

Hypocriet: Ik, ik mag dat allemaal krijgen, en gij, gij niet. Waarom? Dat is toch simpel, ik ben uit die kut gevallen en gij uit die andere.

En dan wenst ge nog respect van de vreemdelingen ook zeker?
Oud 27 juli 2003, 08:01   #43
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Ferro, hoeveel last heb jij er de voorbije weken al van gehad dat die mensen daar zitten?
Mijn persoontje heeft hier niks mee te zien.
Mij gaat het erom dat Europa Europees moet blijven.
Die afghanen hebben een eigen land ze hebben hier dus niks te zoeken.
Ik besef dat er waarschijnlijk plezantere plekken zijn om te wonen.
Moesten die afghanen niet zo'n ongelooflijke lamzakken zijn zou hun land niet zo'n puinhoop zijn.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden.
Pfff...
Tis ginder oorlog... en sla er uw geschiedenisboeken even op na, niet omdat ze daar allemaal ongelooflijke lamzakken zijn.
Oorlog in dat land, hoe komt ge daar bij, dan is het nog oorlog in Irak, Jugoslavië? Er zijn daar toch vredestroepen?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 08:05   #44
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Afghanen? Dat lijkt me toch straf.
"KABUL -- Het Amerikaanse leger heeft gisteren een raketaanval van rebellen in het noordoosten van Afghanistan beantwoord met hevige bombardementen." (De Standaard, 24/7/2003)

"Acht soldaten gedood bij aanslag Afghanistan." (De Standaard, 19/7/2003)

Echt veilig noem ik dat nog niet.
Eh, ik vind het eerder straf dat ze geen asiel krijgen.
Kunnen we ze bij U in de VS niet brengen, bij julie is er ruimte zat, Of U kan ze onderbrengen in reservaten, hebt U er ook geen omkijken naar.
Wat mij het meest van al stoordt in gans deze geschiedenis is, dat ze terug in KATHOLIEKE kerken den paljas uithangen. Dat ze dat eens doen in hun Moskeën!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 09:37   #45
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zal dat tegen u komen zeggen den dag dat u een kind krijgt dat wil genieten van de sociale zekerheid in Belgie.

Hypocriet: Ik, ik mag dat allemaal krijgen, en gij, gij niet. Waarom? Dat is toch simpel, ik ben uit die kut gevallen en gij uit die andere.

Qua simplisme kan die opmerking wel tellen. Dus het land en de sociale zekerheid die door onze ouders opgebouwd zijn, mogen we gewoon te grabbel gooien aan heel de wereld? Dus als er hongersnood in China is, moeten wij 1 miljard Chinezen opvangen?
Oud 27 juli 2003, 09:42   #46
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Ferro, hoeveel last heb jij er de voorbije weken al van gehad dat die mensen daar zitten?
Mijn persoontje heeft hier niks mee te zien.
Mij gaat het erom dat Europa Europees moet blijven.
Die afghanen hebben een eigen land ze hebben hier dus niks te zoeken.
Ik besef dat er waarschijnlijk plezantere plekken zijn om te wonen.
Moesten die afghanen niet zo'n ongelooflijke lamzakken zijn zou hun land niet zo'n puinhoop zijn.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden.
Pfff...
Tis ginder oorlog... en sla er uw geschiedenisboeken even op na, niet omdat ze daar allemaal ongelooflijke lamzakken zijn.
Oorlog in dat land, hoe komt ge daar bij, dan is het nog oorlog in Irak, Jugoslavië? Er zijn daar toch vredestroepen?
1. In Afghanistan zijn geen vredestroepen. Tis te zeggen geen peacekeeping troepen in ieder geval.
2. Niet het hele land is al onder controle van de Amerikanen. Ze komen nog verzet en moeilijkheden tegen. Het wordt allemaal zo goed voorgesteld. Tis daar spijtig genoeg helemaal nog niet 'in de sjakos'. Stabiel dus helemaal niet hé!!!
Oud 27 juli 2003, 09:44   #47
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Een krachtdadig bestuur zou de kerkpoorten sluiten en die Afghanen uithongeren.
Middeleeuwse of oorlogse toestanden, joepie!!!!
Wij beschikken heden over efficiëntere methodes.
Mensen uithongeren is een hedendaagse efficiënte en mensvriendelijke methode?!?! Laat me toe dit te zeggen: HAHA!
Oud 27 juli 2003, 11:14   #48
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Ben ik de enige die het ongelooflijk grappig vind dat een ver-weg-van-Afghanistan-en-juiste-informatie- Belg de grote piet uithangt en doet alsof hij de situatie kent ginder? Tja, asielzoekers zijn allemaal leugenaars natuurlijk, hun leven ginder is niet overtuigend genoeg als bewijsmateriaal. ze komen hier gewoon om ons geld te pikken! Dieven!

Oud 27 juli 2003, 13:10   #49
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Ben ik de enige die het ongelooflijk grappig vind dat een ver-weg-van-Afghanistan-en-juiste-informatie- Belg de grote piet uithangt en doet alsof hij de situatie kent ginder?
Heb je het nu over mij?
Citaat:
Tja, asielzoekers zijn allemaal leugenaars natuurlijk, hun leven ginder is niet overtuigend genoeg als bewijsmateriaal. ze komen hier gewoon om ons geld te pikken! Dieven!

Dus u vindt het ongeloofwaardig dat een asielzoeker een wit leugentje zou vertellen om hier toch maar binnen te kunnen? Dit meent u toch niet?
Oud 27 juli 2003, 13:11   #50
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Tja, asielzoekers zijn allemaal leugenaars natuurlijk, hun leven ginder is niet overtuigend genoeg als bewijsmateriaal. ze komen hier gewoon om ons geld te pikken! Dieven!

Dus u vindt het ongeloofwaardig dat een asielzoeker een wit leugentje zou vertellen om hier toch maar binnen te kunnen? Dit meent u toch niet?
Ze zei: 'allemaal'...
Oud 27 juli 2003, 13:17   #51
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Qua simplisme kan die opmerking wel tellen. Dus het land en de sociale zekerheid die door onze ouders opgebouwd zijn, mogen we gewoon te grabbel gooien aan heel de wereld? Dus als er hongersnood in China is, moeten wij 1 miljard Chinezen opvangen?
Ondertussen is het wel grotendeels onze schuld dat ze honger lijden
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 13:20   #52
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik had het ook over alle asielzoekers. Ik kan zonder twijfel zeggen dat de enigste reden dat al die asielzoekers naar Belgie komen geld is. Stel dat u vervolgd wordt in Belgie. Waar vlucht je dan naartoe? Naar Nederland, Duitsland, Frankrijk... Waarom kan een Congolees bv niet vluchten naar Burundi? Of Zuid Afrika? Een Afghaan naar Pakistan? De reden is duidelijk.
Oud 27 juli 2003, 13:29   #53
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik daag u uit om eens met 1 van al die asielzoekers die je zo goed schijnt te kennen te gaan praten. Je zal overdonderd worden met de notie dat het mensen zijn als jij en ik. Okee, eens je dat goed doorhebt staan we al veel verder.
Ik kan het je verzekeren dat veel van hen (diegenen die ik ken althans) hélemaal niet voor het geld hier zijn. Ze zijn hier omdat er hen werd wijsgemaakt dat iedereen hier kan genieten van de basismensenrechten. Eten, drinken, een basisinkomen, onderwijs, geen oorlog, geen onderdrukking. Spijtig genoeg tellen die mensenrechten enkel voor de rijken.
Oud 27 juli 2003, 13:30   #54
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ben ik de enige die het ongelooflijk grappig vind dat een ver-weg-van-Afghanistan-en-juiste-informatie- Belg de grote piet uithangt en doet alsof hij de situatie kent ginder?
Heb je het nu over mij?
Kan je me ongelijk geven?
Oud 27 juli 2003, 13:37   #55
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik had het ook over alle asielzoekers. Ik kan zonder twijfel zeggen dat de enigste reden dat al die asielzoekers naar Belgie komen geld is. Stel dat u vervolgd wordt in Belgie. Waar vlucht je dan naartoe? Naar Nederland, Duitsland, Frankrijk... Waarom kan een Congolees bv niet vluchten naar Burundi? Of Zuid Afrika? Een Afghaan naar Pakistan? De reden is duidelijk.
Dus volgens u zijn er helemaal geen van de kandidaat-vluchtelingen hier omdat het oorlog in hun land is?? Ze komen niet alleen hier wegens vervolging hoor. OORLOG. En ja, er zullen er natuurlijk ook wel bijzitten die om het geld en een beter leven komen... maar niet allemaal.
Uw voorbeeld over Congo gaat niet op. Want in het oosten van Congo, Burundi, Rwanda, heel dat grensgebied: oorlog en rebellie... en tzit er vol vluchtelingen in kampen, kampen waar je ook grote kans hebt om afgemaakt te worden... Jazeker, het gaat daar niet over gewone slachtoffers van de oorlog, militairen en rebellen. Ze dringen de vluchtelingenkampen binnen en er wordt gemoord. Ze houden daar geen rekening mee of het een man, vrouw, kind, vluchteling, of wat dan ook, is...
Oud 27 juli 2003, 13:38   #56
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik daag u uit om eens met 1 van al die asielzoekers die je zo goed schijnt te kennen te gaan praten. Je zal overdonderd worden met de notie dat het mensen zijn als jij en ik. Okee, eens je dat goed doorhebt staan we al veel verder.
Oh maar, zover sta ik al hoor. Ik besef maar al te goed van wat die mensen wegvluchten. Maar waarom moeten ze naar hier vluchten? We kunnen ze toch niet allemaal opvangen? Als er opeens één miljard Chinezen zeggen dat het communisme hen niet aanstaat en besluiten naar hier te komen, wat ga je dan doen? Dus die enkelingen die hier opgevangen worden, zijn slecht druppels op een hete plaat. Zij gelden als een soort excuus voor bepaalde mensen om te zeggen: "Wat zijn we toch goed en menslievend!" Het zou beter zijn om ginder ter plaatse een aantal zaken te veranderen.
Citaat:
Ik kan het je verzekeren dat veel van hen (diegenen die ik ken althans) hélemaal niet voor het geld hier zijn. Ze zijn hier omdat er hen werd wijsgemaakt dat iedereen hier kan genieten van de basismensenrechten. Eten, drinken, een basisinkomen, onderwijs, geen oorlog, geen onderdrukking. Spijtig genoeg tellen die mensenrechten enkel voor de rijken.
Uw medelijden is misplaatst. Soms moet je hard zijn in het leven. Dit kunnen westerlingen niet zo goed, blijkbaar. Jullie hebben gewoon geen ruggegraat. Gewoon een bende softies. Wat jullie niet beseffen is wat de prijs zal zijn van deze "liefdadigheid".
Oud 27 juli 2003, 13:40   #57
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh, ik vind het eerder straf dat ze geen asiel krijgen.
Oh, sorry, ik had je even verkeerd begrepen.
Vreemd he, sinds ik dit forum ken denk ik altijd dat iedereen slechte bedoelingen heeft.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 13:44   #58
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens u zijn er helemaal geen van de kandidaat-vluchtelingen hier omdat het oorlog in hun land is?? Ze komen niet alleen hier wegens vervolging hoor. OORLOG.
Ik zeg niet dat ze geen geldige reden hebben om te vluchten, maar wel dat ze geen geldige reden hebben om naar HIER te vluchten.
Citaat:
En ja, er zullen er natuurlijk ook wel bijzitten die om het geld en een beter leven komen... maar niet allemaal.
Uw voorbeeld over Congo gaat niet op. Want in het oosten van Congo, Burundi, Rwanda, heel dat grensgebied: oorlog en rebellie... en tzit er vol vluchtelingen in kampen, kampen waar je ook grote kans hebt om afgemaakt te worden... Jazeker, het gaat daar niet over gewone slachtoffers van de oorlog, militairen en rebellen. Ze dringen de vluchtelingenkampen binnen en er wordt gemoord. Ze houden daar geen rekening mee of het een man, vrouw, kind, vluchteling, of wat dan ook, is...
Je kan daar vluchtelingenkampen maken die onder toezicht staan van de UN bv. Zo zou je miljoenen mensen kunnen opvangen ipv de enkele tienduizenden. Plus goedkoper.
Oud 27 juli 2003, 13:47   #59
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

NIMBY?
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 13:50   #60
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Uw medelijden is misplaatst. Soms moet je hard zijn in het leven. Dit kunnen westerlingen niet zo goed, blijkbaar. Jullie hebben gewoon geen ruggegraat. Gewoon een bende softies. Wat jullie niet beseffen is wat de prijs zal zijn van deze "liefdadigheid".
Dit zegt het allemaal. Ik ben misschien te soft omdat ik niet graag mensen zie sterven en hen wil helpen met alles wat in mijn mogelijkheden ligt, maar jouw 'ruggegraat' wekt misselijkheid op. Dan ben ik liever een softie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be