![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vlaanderen voert minder militair materieel uit dan Wallonië. Ik ben gekant tegen de levering van wapens aan Nepal, omdat het Nepalese leger vorig jaar meer dan 2000 mensen uit hun huizen heeft gehaald, en heeft doodgeschoten. Ik vind het immoreel dat aan diezelfde soldaten FN-mitrailleurs geleverd worden, zodat hun bloedige taak vergemakkelijkt wordt. Noem dat gerust een reactie van een kwezel en een hypocriet, maar ik blijf deze leveringen immoreel vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Doen we... de vlaamse leveringen zijn gerechtvaardigd... ik moet daarvoor nog niet weten naar waar de wapens gaan.. het is vlaams dus tis heilig..
![]() |
![]() |
#43 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hoedanook, de pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet. Ik was ook volledig tegen die amerikaanse wapenstransporten. Dit is geen communautaire kwestie .
![]() |
![]() |
#44 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
meer dat durf ik niet zeggen.. Was het niet dat de uitvoer in vlaanderen % gezien mee steeg ? Het kan dus wel meer zijn maar is het daarom niet.. kan wel meer worden.. of ben ik fout nu?
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is verschil tussen wapens en hoogtechnologisch materiaal, bijvoorbeeld infraroodkijkers.
Als blijkt dat die dingen naar landen gaan in burgeroorlog, dan moet Vlaanderen daar ook voor op de vingers getikt worden. Maar IS dat zo?
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() moest ik nu een topic openenen: de BuB: de flamiganten. leuk hé
![]()
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Wij willen idd het Ndl. uitdragen, itt jullie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Flauw.. heilig vlaanderen zou ik zeggen.. zo kunt ge alles goedpraten.. Dus een wapen aan ik zeg maar de britten die er dan (per ongeluk) een irakees mee doodschieten mag wel?
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Fn is bekent om zijn goeie wapens. Ik vind het stillaan jammer dat het in het franstalig gebied ligt.. dat onozel gezijk.. Oh heilig vlaanderen.. oh arm vlaanderen..
![]() |
![]() |
#53 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heeft tantist al eens gedaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik til zwaar aan de FN-leveringen aan Nepal, omdat dat een flagrante overtreding is van de wapenwet van 5 augustus 1991: Citaat:
Citaat:
Een nieuwe exportlicentie voor Nepal moet één dezer dagen afgeleverd worden, opnieuw zal de wapenwet overtreden worden. De oplossing? De toekenning van wapenlicenties wordt gefederaliseerd. De federale wapenwet blijft echter bestaan. De federalisering dient dus om Wallonié toe te laten om een federale wet te overtreden. Daar kan toch geen zinnig mens voor zijn? Men kan dan minstens de regelgeving ook federaliseren: de gewesten kunnen dan hun eigen wapenwetten opstellen. Als er in Wallonié een politieke meerderheid bestaat, die wapens wil leveren aan landen in burgeroorlog, dan moeten ze daar maar in het Waalse parlement over debatteren, en een duidelijke wet over stemmen. Europa zal wel reageren, want er bestaat nog zoiets als de Europese gedragscode rond wapenexport van 8 juni 1998. Ook nogal streng. Maar wie een belgische wet overtreedt, heeft doorgaans ook weinig moeite met Europese regels. Groeten. Je stukje over de PID-regelinbg vond ik best goed. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Hier verspil ik mijn tijd echt niet aan... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()