![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik bedoel, in het algemeen hebben ze niet zo'n goede politici, en lokaal hangt het er van af waar je woont; maar hoe je het ook draait of keert: het gedachtegoed vind ik wel noodzakelijk in een democratie. Bon, dat kan nu vreemd klinken vanuit iemand die een andere partij wenst te promoten, maar volgens mij biedt dat een goede uitweg. VB (protest) VLOTT (strikt liberalisme) Groen! (groentjes ![]() Lokale partijen --> zeker niet te verzaken!
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Hun eerste prioriteit is blijkbaar de strijd tegen het VB. Zelfs tweetaligheid in Brusselse hospitalen, zodat Vlamingen er in eigen taal kunnen geholpen worden, laat hen koud. Zorg voor groen is in eerst plaats zorg voor de mens, ook als het een Vlaming is. Ik ben ook groen, maar zal nooit voor Groen! stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de gemeenteraadsverkiezingen kijk je best wat er juist allemaal in je eigen gemeente of stad verwezenlijkt wordt (of niet verwezenlijkt) en of die verwezenlijkingen positief of negatief zijn.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 10 april 2006 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boh, de PS is wel redelijk extreem (maffiapraktijken, fraude, criminaliteit in het algemeen, ...)
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Ik kijk voor de gemeenteraadsverkiezingen zeker niet nationaal. Ik kijk wat er lokaal gepresteerd is. Welk het beleid was en wat de oppositie deed. Daarvoor moet je je wel de moeite getroosten om geregeld eens een (openbare) gemeenteraadszitting mee te maken zodat je ziet hoe goed de gemeenteraadsleden / schepenen voorbereid zijn en er dus werk van maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij velen/sommigen groeit het besef dat dierenrechten/natuurbehoud/emancipatie één en hetzelfde onderwerp zijn. Maar er is geen degelijke partij voor met geschikte mandatarissen. Wat de staatsstructuur betreft, "Zagen over de Walen" is erg trendy vandaag. Vlaamsgezinden zijn per definitie comformisten, dus geef mij op dat punt maar wat anti-conformisme. Ik ben voor een herenigd België en een minimalistisch Vlaanderen. Maar ook daar is er geen partij voor. Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 april 2006 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb om eerlijk te zijn bijna geen zicht op wat mijn stad zoal uitricht,buiten het speelpleintje dat ze nu net voor de kiezingen op het Sint Jans plein hebben aangelegt Dus hoe kan ik nu bepalen of de stad goed werk heeft vericht? Ik weet wel dat mijn vuilzakken nog altijd even duur zijn,dat het onveiligheidsgevoel enkel is toegenomen,dat er verschrikkelijk armoede in mijn stad heerst,dat de stad er vies en vuil bij ligt,enz..... Voor mij is dat voldoende reden om een foert stem(VB) te geven
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 april 2006 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Maar in de praktijk zijn gemeenteraadsverkiezingen meestal ook een test voor de nationale regering. Het zal ook deze keer bij ons niet anders zijn. Laatst gewijzigd door luc broes : 10 april 2006 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De basisthema's van de campagnes worden "nationaal" afgesproken, en het blijven tenslotte dezelfde partijen. De VLD van Mechelen is de VLD in Brussel of in Gent. Het gemeentelijk aspect is minimaal. Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 april 2006 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik hoop dat je dit bedoelt als een retorische vraag.
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
De Vlamingen willen een gezond bestuur. Geen enkele partij denkt dat dit in een unitair België mogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Dat klopt, dat er soldariteit tussen de Vlamingen en Walen moet zijn vind ik niet meer dan normaal, maar het geld dat naar Wallonië gaat moet wel degelijk goed besteed worden en dat gebeurt mijn inziens niet en daar zaagt de Vlaming over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() de transfers zijn enorm, dat is geen solidariteit maar diefstal.
|
![]() |
![]() |