Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2006, 07:45   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Als ik het blaadje vd lokale VB-afdeling bekijk, weet ik direct op wie ik NIET ga stemmen. Het lachwekkende is dat men zo overduidelijk dezelfde tactiek gebruikt als op nationaal niveau: lullen over onveiligheid (zo vergeleek men Bredene in dat krantje met de fuckin' Bronx qua criminaliteit, hilarisch gewoon) en inspelen op 'eigen volk eerst' onderbuikgevoelens door de Duitsers en Fransen die hier een optrekje kopen verantwoordelijk te stellen voor de stijgende vastgoedprijzen (Bredene voor de Bredenaars, volksvreemde rijkeluizen buiten!), men is zelfs niet beschaamd om zichzelf de Verdediger van de Vrije Meningsuiting te noemen om 2 zinnen verder te zeggen dat extremistische moslims met anti-westerse meningen buitengezet moeten worden. Het enige wat nog enigszins leek overeen te stemmen met de realiteit was hun kritiek op de verspilling van belastingsgeld door de sossen (die hier de absolute meerderheid hebben), alhoewel het naïef zou zijn om ervan uit te gaan dat de untermenschen die hun lijst vullen daar de oplossing voor zouden zijn (dat probleem stelt zich overignes niet enkel in Bredene ).
De Übermenschen staan op de andere lijsten!?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 07:46   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Ik weet het ook nog niet op wie ik ga stemmen.
Extreem-rechts is sowieso uitgesloten.
Bij centrum-rechts voel ik me niet echt thuis.
De traditionele linkse partijen houden zich momenteel teveel bezig met showbizz/flair-politiek.
En extreem-links is me dan weer wat te extreem.
Wel, je kan altijd Groen! stemmen.

Ik bedoel, in het algemeen hebben ze niet zo'n goede politici, en lokaal hangt het er van af waar je woont; maar hoe je het ook draait of keert: het gedachtegoed vind ik wel noodzakelijk in een democratie.

Bon, dat kan nu vreemd klinken vanuit iemand die een andere partij wenst te promoten, maar volgens mij biedt dat een goede uitweg.

VB (protest)
VLOTT (strikt liberalisme)
Groen! (groentjes )
Lokale partijen --> zeker niet te verzaken!
Oud 10 april 2006, 07:47   #43
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik ga hier nu niet eens reclame maken voor een specifieke partij. *gejuich* In u geval zou ik zeggen; zoek alle partijen die afschaffen van de opkomstplicht willen. Kies uit die groep de partij die je ideologisch het best past. Hou dus geen rekening met alle verkiezingspropaganda. Stem voor die partij.
Alsof dat zoooooo belangrijk is.
Oud 10 april 2006, 07:51   #44
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik zie niet goed in hoe die vragen RASPOUTINE moeten helpen bij het maken van zijn/haar keuze, aangezien het dit jaar gemeenteraadsverkiezingen zijn. Daar hebben de problemen van West-Europa, de problemen van de Vlaamse gemeenschap en Verhofstadt (tenzij hij in jouw stad/gemeente opkomt) niets mee te maken.
Als echte hedendaagse wereldburgers mogen we niet verder kijken dan onze neus lang is en enkel in overweging nemen wat in onze straat gebeurt. En dan nog.
Oud 10 april 2006, 07:54   #45
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Ik bedoel, in het algemeen hebben ze niet zo'n goede politici, en lokaal hangt het er van af waar je woont; maar hoe je het ook draait of keert: het gedachtegoed vind ik wel noodzakelijk in een democratie.

Bon, dat kan nu vreemd klinken vanuit iemand die een andere partij wenst te promoten, maar volgens mij biedt dat een goede uitweg.

VB (protest)
VLOTT (strikt liberalisme)
Groen! (groentjes )
Lokale partijen --> zeker niet te verzaken!
LOMBAS IK MOET U EENS GELIJK GEVEN,zo denk ik er ook oven,enkel VLOTT en dat strikt liberalisme daar heb ik het wat moeilijk mee!
Oud 10 april 2006, 07:58   #46
luc broes

Standaard

Citaat:
Jammer dat voor Groen! het gedachtegoed niet in eerste plaats groen is.
Hun eerste prioriteit is blijkbaar de strijd tegen het VB. Zelfs tweetaligheid in Brusselse hospitalen, zodat Vlamingen er in eigen taal kunnen geholpen worden, laat hen koud.
Zorg voor groen is in eerst plaats zorg voor de mens, ook als het een Vlaming is.
Ik ben ook groen, maar zal nooit voor Groen! stemmen.
Oud 10 april 2006, 08:00   #47
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Ik weet het ook nog niet op wie ik ga stemmen.
Extreem-rechts is sowieso uitgesloten.
Bij centrum-rechts voel ik me niet echt thuis.
De traditionele linkse partijen houden zich momenteel teveel bezig met showbizz/flair-politiek.
En extreem-links is me dan weer wat te extreem.
Hoe 'extreem' is de grootste partij van het land?
Oud 10 april 2006, 08:02   #48
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als echte hedendaagse wereldburgers mogen we niet verder kijken dan onze neus lang is en enkel in overweging nemen wat in onze straat gebeurt. En dan nog.
Natuurlijk mag u kijken naar de problemen in de wereld, Europa en Vlaanderen. Het lijkt me zelfs aan te raden om daar af en toe eens bij stil te staan. Maar het heeft geen zin om al die problemen te laten meespelen bij je stemkeuze voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het gemeentebestuur is immers niet bevoegd om ze aan te pakken.

Voor de gemeenteraadsverkiezingen kijk je best wat er juist allemaal in je eigen gemeente of stad verwezenlijkt wordt (of niet verwezenlijkt) en of die verwezenlijkingen positief of negatief zijn.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 10 april 2006 om 08:05.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 08:10   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer dat voor Groen! het gedachtegoed niet in eerste plaats groen is.
Hun eerste prioriteit is blijkbaar de strijd tegen het VB. Zelfs tweetaligheid in Brusselse hospitalen, zodat Vlamingen er in eigen taal kunnen geholpen worden, laat hen koud.
Zorg voor groen is in eerst plaats zorg voor de mens, ook als het een Vlaming is.
Ik ben ook groen, maar zal nooit voor Groen! stemmen.
Ik weet het, maar hun partijtop is ook lichtjes aan het bijdraaien hoor. Dat maakt echter niet ongedaan dat het er nog altijd vol zit met enkele extremisten die eigenlijk helemaal niet de natuur en het leefmilieu en de gezondheid in stand willen houden, maar vooral non-conformistisch doen omtrent thema's als, zoals je zegt, de staatsstructuur &c
Oud 10 april 2006, 08:11   #50
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boh, de PS is wel redelijk extreem (maffiapraktijken, fraude, criminaliteit in het algemeen, ...)
Oud 10 april 2006, 08:13   #51
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk voor de gemeenteraadsverkiezingen zeker niet nationaal. Ik kijk wat er lokaal gepresteerd is. Welk het beleid was en wat de oppositie deed. Daarvoor moet je je wel de moeite getroosten om geregeld eens een (openbare) gemeenteraadszitting mee te maken zodat je ziet hoe goed de gemeenteraadsleden / schepenen voorbereid zijn en er dus werk van maken.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 08:25   #52
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het, maar hun partijtop is ook lichtjes aan het bijdraaien hoor. Dat maakt echter niet ongedaan dat het er nog altijd vol zit met enkele extremisten die eigenlijk helemaal niet de natuur en het leefmilieu en de gezondheid in stand willen houden, maar vooral non-conformistisch doen omtrent thema's als, zoals je zegt, de staatsstructuur &c
Groen! is voor mij, eigenlijk jammer genoeg, ook geen optie. Ik vind ze een futiliteitenpartij.

Bij velen/sommigen groeit het besef dat dierenrechten/natuurbehoud/emancipatie één en hetzelfde onderwerp zijn. Maar er is geen degelijke partij voor met geschikte mandatarissen.

Wat de staatsstructuur betreft, "Zagen over de Walen" is erg trendy vandaag. Vlaamsgezinden zijn per definitie comformisten, dus geef mij op dat punt maar wat anti-conformisme. Ik ben voor een herenigd België en een minimalistisch Vlaanderen. Maar ook daar is er geen partij voor.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 april 2006 om 08:26.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 08:27   #53
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Ik kijk voor de gemeenteraadsverkiezingen zeker niet nationaal. Ik kijk wat er lokaal gepresteerd is. Welk het beleid was en wat de oppositie deed. Daarvoor moet je je wel de moeite getroosten om geregeld eens een (openbare) gemeenteraadszitting mee te maken zodat je ziet hoe goed de gemeenteraadsleden / schepenen voorbereid zijn en er dus werk van maken.
Heb jij dan zo een inzicht op wat Uw gemeenten zoal doet hé

Ik heb om eerlijk te zijn bijna geen zicht op wat mijn stad zoal uitricht,buiten het speelpleintje dat ze nu net voor de kiezingen op het Sint Jans plein hebben aangelegt

Dus hoe kan ik nu bepalen of de stad goed werk heeft vericht?

Ik weet wel dat mijn vuilzakken nog altijd even duur zijn,dat het onveiligheidsgevoel enkel is toegenomen,dat er verschrikkelijk armoede in mijn stad heerst,dat de stad er vies en vuil bij ligt,enz.....

Voor mij is dat voldoende reden om een foert stem(VB) te geven

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 april 2006 om 08:31.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 08:35   #54
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Natuurlijk mag u kijken naar de problemen in de wereld, Europa en Vlaanderen. Het lijkt me zelfs aan te raden om daar af en toe eens bij stil te staan. Maar het heeft geen zin om al die problemen te laten meespelen bij je stemkeuze voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het gemeentebestuur is immers niet bevoegd om ze aan te pakken.
Voor de gemeenteraadsverkiezingen kijk je best wat er juist allemaal in je eigen gemeente of stad verwezenlijkt wordt (of niet verwezenlijkt) en of die verwezenlijkingen positief of negatief zijn.
Theoretisch heb je gelijk;
Maar in de praktijk zijn gemeenteraadsverkiezingen meestal ook een test voor de nationale regering.
Het zal ook deze keer bij ons niet anders zijn.

Laatst gewijzigd door luc broes : 10 april 2006 om 08:48.
Oud 10 april 2006, 08:40   #55
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Theoretisch heb je gelijk;
Maar in de praktijk zijn gemeenteraadsverkiezingen meestal een test voor de nationale regering.
Het zal ook deze keer bij ons niet anders zijn.
Je kan die niveau's toch onmogelijk scheiden. Bart Somers is burgemeester van Mechelen, maar hij is toch in de eerste plaats VLD-voorzitter.

De basisthema's van de campagnes worden "nationaal" afgesproken, en het blijven tenslotte dezelfde partijen. De VLD van Mechelen is de VLD in Brussel of in Gent. Het gemeentelijk aspect is minimaal.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 april 2006 om 08:40.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 08:40   #56
luc broes

Standaard

Citaat:
Boh, de PS is wel redelijk extreem (maffiapraktijken, fraude, criminaliteit in het algemeen, ...)
Het Vlaams Belang is de grootste partij van het land, NIET de PS.

De PS is de SCHANDALIGste partij van het land.
Oud 10 april 2006, 08:42   #57
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je dit bedoelt als een retorische vraag.
Oud 10 april 2006, 08:47   #58
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
"Zagen over de Walen" is erg trendy vandaag. Vlaamsgezinden zijn per definitie comformisten, dus geef mij op dat punt maar wat anti-conformisme. Ik ben voor een herenigd België en een minimalistisch Vlaanderen. Maar ook daar is er geen partij voor.
We moeten niet zagen over de Walen. Maar ze moeten wel op eigen benen leren staan. De transfers verstikken ons en lossen in Wallonië niets op.
De Vlamingen willen een gezond bestuur. Geen enkele partij denkt dat dit in een unitair België mogelijk is.
Oud 10 april 2006, 08:50   #59
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We moeten niet zagen over de Walen. Maar ze moeten wel op eigen benen leren staan. De transfers verstikken ons en lossen in Wallonië niets op.
De Vlamingen willen een gezond bestuur. Geen enkele partij denkt dat dit in een unitair België mogelijk is.
Dat klopt, dat er soldariteit tussen de Vlamingen en Walen moet zijn vind ik niet meer dan normaal, maar het geld dat naar Wallonië gaat moet wel degelijk goed besteed worden en dat gebeurt mijn inziens niet en daar zaagt de Vlaming over.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 08:54   #60
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat klopt, dat er soldariteit tussen de Vlamingen en Walen moet zijn vind ik niet meer dan normaal, maar het geld dat naar Wallonië gaat moet wel degelijk goed besteed worden en dat gebeurt mijn inziens niet en daar zaagt de Vlaming over.
de transfers zijn enorm, dat is geen solidariteit maar diefstal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be