Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2006, 13:45   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ja.
In de gevangenis zit hij trouwens veilig. Wenst u hem soms veiligheid toe?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 13:48   #42
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is een belachelijke veronderstelling. Dat Erdal zelf meegewerkt heeft
En daarom moet zij ook vermoord worden? Ik geloof niet in het oog-om-oog-principe van Hammoerabi. Als Erdal een misdaad gepleegd heeft in België (bv valse papieren en wapendracht), dan moet ze daarvoor veroordeeld worden. Maar daar is ze niet voor veroordeeld! Ze is veroordeeld voor iets subjectiefs als "lidmaatschap van een terroristische organisatie". Met dat soort redeneringen kan je de helft van de wereld achter de tralies gooien!

Citaat:
op de moord in koelen bloede op drie mensen is een vaststaand feit.
Waarom is ze daar dan niet voor veroordeeld in Turkije?
Het is pas nadat de Sabanci-familie hun huurmoordenaars achter Erdal heeft gestuurd, dat het Turkse regime haar terug wou arresteren. Het is dan ook wel duidelijk dat het Turkse gerecht mooi braaf luistert naar maffiaclans zoals de Sabanci's.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 13:50   #43
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En daarom moet zij ook vermoord worden? Ik geloof niet in het oog-om-oog-principe van Hammoerabi. Als Erdal een misdaad gepleegd heeft in België (bv valse papieren en wapendracht), dan moet ze daarvoor veroordeeld worden. Maar daar is ze niet voor veroordeeld! Ze is veroordeeld voor iets subjectiefs als "lidmaatschap van een terroristische organisatie". Met dat soort redeneringen kan je de helft van de wereld achter de tralies gooien!

Waarom is ze daar dan niet voor veroordeeld in Turkije?
Het is pas nadat de Sabanci-familie hun huurmoordenaars achter Erdal heeft gestuurd, dat het Turkse regime haar terug wou arresteren. Het is dan ook wel duidelijk dat het Turkse gerecht mooi braaf luistert naar maffiaclans zoals de Sabanci's.
U steunt blijkbaar anti-democratische terroristische bewegingen. Ik vind dat die actief moeten bestreden worden. Erdal is een terroriste en een medeplichtige aan moord. Ze hoort achter de tralies, liefst in Turkije.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 13:53   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkije braaf? Turkije gelooft dat hun EU-lidmaatschap binnen is (en daar zouden ze wel eens gelijk kunnen in hebben), en zijn daarom opnieuw begonnen met grootscheepse acties tegen de Koerden.

Het kan de EU geen bal schelen dat Turkije foltert, dat Turkije de Koerden onderdrukt, enz... EN Turkije weet goed genoeg dat het de EU geen bal kan schelen. Dus moordt het Turkse regime lustig voort.
Erdal uitleveren aan Trukije staat gelijk met een kind voor de aligators gooien: moord.
Blijkbaar hebben ze nog gelijk ook... Istanbul wordt de Europese cultuurstad, een duidelijk teken.
Oud 12 april 2006, 13:57   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U steunt blijkbaar anti-democratische terroristische bewegingen.
Oei! Dan moet ik waarschijnlijk ook overgeleverd worden aan de willekeur van de Turkse beulen?

Het Turkse regime zélf is anti-democratisch en terroristisch. Democratisch verkozen premiers die aan de kant worden geschoven door het leger, en mensen uit de top van het leger die bomaanslagen plegen tegen Koerdische doelwitten. Dat kun je toch wel vrij anti-democratisch en terroristisch noemen.

Persoonlijk heb ik natuurlijk meer sympathie voor de DHKP-C dan voor de Turkse overheid. Maar dat verwacht ik u ook niet van de Belgische overheid. Ik verwacht van de Belgische overheid neutraliteit. België moet noch de DHKP-C steunen, noch de Turkse overheid.
Door de DHKP-C te gaan veroordelen, en door Erdal te willen uitleveren aan Turkije heeft België partij gekozen voor het staatsterrorisme van Tukije.

Citaat:
Ik vind dat die actief moeten bestreden worden. Erdal is een terroriste en een medeplichtige aan moord. Ze hoort achter de tralies, liefst in Turkije.
Ik vind dat de normaal geldende wetgeving ook voor communisten moet gelden. Als iemand volgens de Belgische wetgeveing niet kan uitgeleverd worden aan landen die folteren, dan geldt dat ook voor communisten als Erdal.
Oud 12 april 2006, 14:03   #46
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oei! Dan moet ik waarschijnlijk ook overgeleverd worden aan de willekeur van de Turkse beulen?
Neen, maar indien u deze organisatie van hieruit actieve en daadwerkelijke steun verleend dient u gearresteerd, vervolgd en opgesloten te worden onder de anti-terrorismewetgeving.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 14:06   #47
Bhairav

Standaard

Wetgevingen zijn zo truttig. Geen wonder dat gij u daar zo aan vastklamt.
Oud 12 april 2006, 14:23   #48
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
Dus hebben ze maar iets anders uitgevonden (en er speciaal een wet voor geschreven), zodat ze wel veroordeeld kon worden. Dat is wetgeving op maat, en kan nooit getollereerd worden.
Haha, waar heb ik dat nog gehoord...hmmm... eens goed denken.....

Laatst gewijzigd door TC : 12 april 2006 om 14:23.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 14:27   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk heb ik natuurlijk meer sympathie voor de DHKP-C dan voor de Turkse overheid. Maar dat verwacht ik u ook niet van de Belgische overheid. Ik verwacht van de Belgische overheid neutraliteit. België moet noch de DHKP-C steunen, noch de Turkse overheid.
Door de DHKP-C te gaan veroordelen, en door Erdal te willen uitleveren aan Turkije heeft België partij gekozen voor het staatsterrorisme van Tukije

Ik vind dat de normaal geldende wetgeving ook voor communisten moet gelden. Als iemand volgens de Belgische wetgeveing niet kan uitgeleverd worden aan landen die folteren, dan geldt dat ook voor communisten als Erdal.
Wel plezant om te lezen als je ziet dat alle vorige aanvragen tot uitlevering naar Turkije geweigerd zijn...

En het Belgisch gerecht lijkt mij neutraal te hebben gewerkt: Erdal (en haar kompanen) is veroordeeld voor feiten die in België zijn gepleegd. En de leider heeft "maar" 6 jaar gekregen (Erdal 4 dacht ik), terwijl het maximum 10 jaar bedraagt.
Oud 12 april 2006, 17:32   #50
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
Haha, waar heb ik dat nog gehoord...hmmm... eens goed denken.....
Inderdaad.
Als je er geen wetgeving op maat van het VB gemaakt mag worden, dan mag dat ook niet op maat van de DHKP-C. Ik besef ook wel dat dat proces tegen het VB een politiek proces was, dat thuishoort in het hof van assisen.
Maar het is niet omdat het VB een schijnproces krijgt, dat de DHKP-C dat ook moet krijgen.
Oud 12 april 2006, 17:42   #51
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die van u mij ook niet.
Vuile zwartzak.

Wel een vuile zwartzak die je dagelijks het smoel moet vullen via belastingen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:00   #52
Bhairav

Standaard

En dan? Moet ik dankbaar zijn?
Oud 12 april 2006, 19:02   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen poer meer aan verschieten aan die meid.

De Turkse veiligheidsdiensten zullen haar wel pakken ....
Ik denk dat haar dossiertje ergens onderin de kast "Stageprojekten kandidaat agent Geheime Dienst" ligt bij het "Turkse Ministerie van Opsporingen,Verdwijningen en andere Onregelmatigheden"

Ondertussen is de vraag:

Heeft Belgie een Veiligheidsdienst en zo ja,wat gaan we daaraan doen?

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 19:35   #54
Bhairav

Standaard

Kweeni, eens vergaderen?
Oud 12 april 2006, 20:21   #55
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Als je er geen wetgeving op maat van het VB gemaakt mag worden, dan mag dat ook niet op maat van de DHKP-C. Ik besef ook wel dat dat proces tegen het VB een politiek proces was, dat thuishoort in het hof van assisen.
Maar het is niet omdat het VB een schijnproces krijgt, dat de DHKP-C dat ook moet krijgen.
Mijn beste Jaani,

Op dit forum laten vb-afficionado's al te vaak doorschijnen alsof het vb het voorwerp zou zijn geweest van een schijnproces.

Daarom en uit den treure: op 21 april 2004 veroordeelde het Hof van Beroep in Gent het Vlaams Blok als een racistische partij en 9 november van datzelfde jaar bevestigde het Hof van Cassatie voorvermelde arrest.

Het voortdurende gedram van het vb (en co) over het gewrochte, het politieke of zelfs het wettelijke karakter van deze veroordeling en de bevestiging ervan, leidt ertoe dat vb-ers stilaan hun waanideeën voor echt aannemen.

Dit is ronduit de gêne voorbij.

't is maar dat je het weet (en herweet),
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 23:54   #56
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn beste Jaani,

Op dit forum laten vb-afficionado's al te vaak doorschijnen alsof het vb het voorwerp zou zijn geweest van een schijnproces.

Daarom en uit den treure: op 21 april 2004 veroordeelde het Hof van Beroep in Gent het Vlaams Blok als een racistische partij en 9 november van datzelfde jaar bevestigde het Hof van Cassatie voorvermelde arrest.

Het voortdurende gedram van het vb (en co) over het gewrochte, het politieke of zelfs het wettelijke karakter van deze veroordeling en de bevestiging ervan, leidt ertoe dat vb-ers stilaan hun waanideeën voor echt aannemen.

Dit is ronduit de gêne voorbij.

't is maar dat je het weet (en herweet),
virmiljoen
mjah.. veel geblaat, maar weinig wol hé...
hak maar rustig verder vriend, hak maar rustig verder....
Oud 12 april 2006, 23:55   #57
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Ah neen, stel u voor zeg... het VB wel , maar de rest.... daar kan geen sprake van zijn he... HYPOCRIET !!!
Oud 13 april 2006, 00:20   #58
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
Ah neen, stel u voor zeg... het VB wel , maar de rest.... daar kan geen sprake van zijn he... HYPOCRIET !!!
Dus omdat gij vindt dat uw partij onrechtmatig veroordeeld is, moeten de anderen ook onrechtmatig veroordeeld worden??
Oud 13 april 2006, 12:08   #59
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat gij vindt dat uw partij onrechtmatig veroordeeld is, moeten de anderen ook onrechtmatig veroordeeld worden??
Neen, helemaal niet. Als het inderdaad zo is dat er speciaal wetten zijn gemaakt om Erdal te kunnen veroordelen,dan was dat waarschijnlijk omdat deze wetten er nog niet waren (duh) en omdat de wetgeving aangaande terrorisme nog in zijn kinderschoenen staat.Deze wetten zullen dan ook in de toekomst gebruikt worden tegen andere individuen die zich schuldig maken aan de handelingen waar Erdal van beschuldigd werd.

En wie zegt trouwens dat Erdal onrechtmatig veroordeeld is ?

Er werden speciaal wetten gemaakt om het VB als politieke partij te kunnen veroordelen omdat men er schrik van heeft.. natuurlijk, wie aan de macht is, is bang om die te verliezen en een partij als het VB, die onomwonden de waarheid aan het licht brengt en de deksels van de beerputten haalt, kan niet getollereerd worden.

De uitspraken betreffende het nog steeds falende integratiebeleid waren niet altijd even subtiel, maar wel steeds de waarheid, en daar wordt het VB als partij op afgerekend.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik heb geen zin om tegen dovemansoren te praten....
Oud 13 april 2006, 12:10   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wie lid is van een terroristische groepering, is per definitie een terrorist.
Ah ja. De verzetsstrijders waren volgens de gevestigde orde destijds ook terroristen. Wordt het niet tijd dat we al die subversieve rebellen alsnog veroordelen voor hun terreurdaden tegen de toenmalige maatschappelijke orde?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be