Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie is de grootste bedreiging voor de wereldvrede
VS 24 52,17%
Iran 22 47,83%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2006, 21:21   #41
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Er zijn ook veel Joden (vooral orthodoxe Joden) tegen het beleid van de VS en Israël. En er zijn ook veel VS-burgers gekant tegen het beleid van de VS en Israël. Daarmee zijn ze nog niet noodzakelijke tegen de VS of Israël op zich.
Je hoeft overigens niet extreemrechts of -links te zijn om dat beleid kritisch te beschouwen. Een dosis gezond verstand kan volstaan.
Gééf gewoonweg toe dat jullie géén kans onbenut laten om zowel de V.S.A als Israël in een slecht daglicht te stellen. Over de prachtige "arbeidersparadijzen" waar het dagelijkse menu van de gewone "arbeiders" bestaat uit besmet water, oudbakken brood of boomschors(Noord-Korea) zwijgen jullie liefst in alle talen want het past niet in jullie kraam.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 22 april 2006 om 21:21.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 22:03   #42
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Gééf gewoonweg toe dat jullie géén kans onbenut laten om zowel de V.S.A als Israël in een slecht daglicht te stellen.
Ik wéét ten éérste niet waarom u altijd van die accénten op uw "é's" zét en ten twééde begrijp ik niet wie u bedoelt met "jullie". Ik zit hier alleen achter mijn iMac want mijn oudste zoon is niet thuis en mijn jongste zoon ligt al in bed.

Over de Israëlische politiek heb ik niet veel goeds te vertellen en over die van de VS evenmin, dat is waar. Over de VS en de bevolking kan ik wel veel goeds vertellen want het is een prachtig land en ik heb er veel vrienden gemaakt. Maar dat is waarschijnlijk niet wat u wilde lezen.

Citaat:
Over de prachtige "arbeidersparadijzen" waar het dagelijkse menu van de gewone "arbeiders" bestaat uit besmet water, oudbakken brood of boomschors(Noord-Korea) zwijgen jullie liefst in alle talen want het past niet in jullie kraam.
Over Noord-Korea kan ik niet veel vertellen omdat ik er nooit geweest ben en omdat ik niet alles geloof wat ze daarover schrijven. Ik heb niet de indruk dat het een arbeidersparadijs is, dat het de bevolking goed gaat en ik heb zo mijn bedenkingen bij het feit dat de macht er van vader op zoon overgaat zonder dat de bevolking daarover iets te zeggen heeft en dat men dat dan een volksrepubliek noemt. Volgens mij is dat in tegenspraak met 'volks' en 'republiek'.
Maar meestal onthou ik mij van het ventileren van meningen over zaken waarover ik geen kennis heb. Je kan mij dat kwalijk nemen, maar erg verstandig is dat niet.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 00:08   #43
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn ook veel Joden (vooral orthodoxe Joden) tegen het beleid van de VS en Israël. En er zijn ook veel VS-burgers gekant tegen het beleid van de VS en Israël. Daarmee zijn ze nog niet noodzakelijke tegen de VS of Israël op zich.
Je hoeft overigens niet extreemrechts of -links te zijn om dat beleid kritisch te beschouwen. Een dosis gezond verstand kan volstaan.
zolang er in het middenoosten oorlog is onder de verschillende bevolkingen, al dan niet met inmenging van Amerikaanse strijkrachten, zullen we het in Europa tamelijk rustig hebben.Zogauw al die arabische landen ( maar dat gebeurt zo snel niet, mischien zelfs nooit) vrienden van elkaar zijn, dan gaat het er écht zwaar tegenzitten.Dan zijn alle ingrediënten er voor een oorlog tussen de arabieren en de westerse landen...vooral als er een haantje-de-voorste tussen zit die atoombommen in zijn bezit heeft.Daarom moet Iran zijn opkomende, groeiende macht kordaat verpletterd worden, en dat ze er allen een les aan hebben...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 01:40   #44
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
2. Iran is geen bedreiging voor de wereldvrede. Alle scenarios wijzen erop dat het land zowiezo een kernbom krijgt als het dat wil -- wat Israel en de VS ook mogen ondernemen -- waardoor de situatie in de regio gewoon nieuwe machtsverhoudingen vertoont waaraan iedereen zich zal moeten aanpassen. Iran heeft alles te verliezen bij een oorlog, dus zal het er zelf nooit een beginnen: niet vóór de bom, en nog minder ná de bom.
Ik ben het met bijna alles wat u zegt eens behalve dit. Wij (seculieren) denken dat een nucleaire oorlog een total loss zou zijn, voor godsdienstfanatici die geloven in een beloning na het aardse leven ligt dat heel anders.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 april 2006 om 01:42.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 01:45   #45
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

In een zekere zin winnen zij dan wel...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 10:11   #46
kaatd
Banneling

Standaard

Dit is wat Scott Ritter over Iran te vertellen heeft:

Citaat:
The reality is Iran does not possess an active, ongoing, viable nuclear weapons program. In all reality, Iran does not yet even possess the capability to enrich uranium on an industrial scale.

The fact that the IAEA safeguard inspections are at play in Iran may in itself come as a surprise to most observers of the ongoing Iranian nuclear saga. Iran is still very much a member, in good standing, of the non-proliferation treaty, and all of its nuclear activities continue to be under the stringent monitoring of the IAEA safeguard inspectors.
Oud 23 april 2006, 16:51   #47
Groentje-18

Standaard

Dat is waar.

Hun hele grote voordeel ten opzichte van ons ons is dat zij (dankzij hun geloof) geen angst hebben voor de dood. Wij (of toch de meesten onder ons) hebben dat wel. Dat maakt hun zo gevaarlijk, en ons zo kwetsbaar. Want indien wij geen angst hebben voor de dood en er in se dus niet zo'n probleem mee hebben, welke reden is er dan nog om ons te bombarderen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2006 om 16:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 19:27   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij schrijft:

En het omgekeerde is dus:

'de wereldvrede is een bedreiging voor Amerika.'

Het zijn dus jouw woorden.
Je weet goed genoeg wat ik daarmee bedoelde, jij maakt er iets anders van. Wat jij schrijft zijn dus niet mijn woorden. Als je niet weet wat ik bedoelde...tja dan geef je toe dat je dom bent.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2006, 15:01   #49
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Je weet goed genoeg wat ik daarmee bedoelde, jij maakt er iets anders van. Wat jij schrijft zijn dus niet mijn woorden. Als je niet weet wat ik bedoelde...tja dan geef je toe dat je dom bent.
Jouw woorden waren:
Citaat:
Amerika is helemaal geen bedreiging voor de wereldvrede, net het omgekeerde.

Ik zet jouw woorden dus in omgekeerde volgorde, en ik kan er ook niets aan doen, maar dan staat er:

Citaat:
de wereldvrede is een bedreiging voor Amerika.
Nu weet ik wel dat jij er niet altijd evengoed in slaagt om in woorden uit te drukken wat je denkt, maar dat moet je mij niet kwalijk.
Je moet lezers niet verplichten om te begrijpen wat je bedoelt, als je niet schrijft wat je bedoelt.
Oud 24 april 2006, 15:24   #50
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is waar.

Hun hele grote voordeel ten opzichte van ons ons is dat zij (dankzij hun geloof) geen angst hebben voor de dood. Wij (of toch de meesten onder ons) hebben dat wel. Dat maakt hun zo gevaarlijk, en ons zo kwetsbaar. Want indien wij geen angst hebben voor de dood en er in se dus niet zo'n probleem mee hebben, welke reden is er dan nog om ons te bombarderen?
De onzichtbare machtshebbers gebruiken onze angst om ons te controleren. Het gaat verder dan enkel enkele religieuze fanatici die ons zouden willen kapotmaken. Het klimaat van terrorisme dat er nu heerst is tot stand gebracht door deze krachten die belang hebben bij die angst, en de controle die ze ermee krijgt over processen in de samenleving.
Oud 24 april 2006, 17:28   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw woorden waren:

Ik zet jouw woorden dus in omgekeerde volgorde, en ik kan er ook niets aan doen, maar dan staat er:

Nu weet ik wel dat jij er niet altijd evengoed in slaagt om in woorden uit te drukken wat je denkt, maar dat moet je mij niet kwalijk.
Je moet lezers niet verplichten om te begrijpen wat je bedoelt, als je niet schrijft wat je bedoelt.
Idd, jij zet mijn woorden in omgekeerde volgorde. Niet ik. Je weet goed genoeg dat ik dat er niet mee bedoelde, maar goed, als je de onnozele hin wil uithangen, je doet maar.

Als ik zelf zeg dat ik dat er niet mee bedoel dan moet jij niet zeggen dat dit wel het geval is. Ik weet zelf wel wat ik bedoel. Ik verplicht niemand iets.
Oud 24 april 2006, 23:49   #52
straddle
Europees Commissaris

Standaard

De illwill show... bijna op alle posten is het van dat...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2006, 23:57   #53
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
ik krijg heimweeeeeeeee,snik snik snik
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2006, 05:43   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht

De illwill show... bijna op alle posten is het van dat...
OCh, en hier is'em weer aan het proberen. Wat ben je toch een muts.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be