![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag als politieker geen controversiële standpunten meer innemen of je wordt gemold. Je mag als sociaal geëngageerd kunstenaar geen gevoelige werken meer maken of je wordt gemold en je mag als krant in je eigen land niet meer publiceren wat je wilt of de hele wereld staat in brand. En nu in het hart van ons land voor het oog van iedereen is niemand van ons nog veilig. Vanaf nu zijn wij allemaal Joe's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan ook een afrekening onder gangsters zijn natuurlijk, zonder godsdienstige achtergrond.Juist een financiële kwestie.... Of het zijn "geïntegreerden", en ze waren gewoon zat8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Besef je dan niet dat jij in dit artikel enkel op zoek gaat naar zaken die jouw hysterische angst bevestigen? Let op je eigen accentuering, het feit dat die allochtoon bij de SPa bv kritiek geeft op het racisme uit de islamgemeenschap zou een neutraal persoon als een stap vooruit zien (zelfkritiek! Was dat niet 1 vd tekortkomingen binnen de moslimgemeenschap?) Waarom zet jij het dan in kleine letters? Ik heb het vermoeden dat je toch een groter lettertype had gebruikt als die spa'er die moord had goedgepraat. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi gedaan trouwens, die algemene stelling zonder enige kritische vraag doortrekken naar één geval. ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik weet nie hoe die nigeriaan eruitzag, maar zoiets kan gerust religieus of racistisch geïnspireerd zijn, me dunkt.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je beseft toch hoe dit zover is kunnen komen en dat daar hoogdringend iets tegen gedaan moet worden?
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
moslimmeisjes die er gelovig uitzien worden dan weer uitgescholden door autochtonen. zo is het nooit goed, natuurlijk.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze HOEVEN er begot toch niet gelovig uit te zien om het te ZIJN?
Net zomin als autochtone vrouwen niet zouden moeten doen ALSOF ze gelovig zijn om NIET te worden uitgescholden? Zo is het idd nooit goed natuurlijk, maar WIJ zijn wél in ons eigen land, hé? Wie moet zich hier aan wie aanpassen volgens jou? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wekte elke moord maar zoveel afschuw...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik wil kunnen dragen wat ik wil zonder uitgescholden te worden.
zij moeten kunnen dragen wat ze willen zonder uitgescholden te worden. zolang iedereen zich kleed volgens de wettelijke voorschriften (je mag niet naakt op straat enzo) is er geen probleem. Waarom zouden wij onze wetten moeten aanpassen voor vreemdelingen? Waarom zou IK opeens niet meer mogen dragen wat ik wil omdat iemand een verbod heeft uitgevaardigd op bepaalde kledingsstijlen? Als ik morgen lang gerokt en met lelijke vest en een hoofddoek op m'n kop op straat wil komen, dan doe ik dat. Als ik 's avonds mijne koran wil lezen, dan doe ik dat. Als ik onder het ontbijt even Allah wil prijzen, dan doe ik dat. Waarom zou ik er niet gelovig mogen uitzien? Als ik katholiek ben, waarom zou ik niet met een reuzegroot kruis rond m'n nek mogen rondlopen? Of in 't klooster gaan en me kleden als non? Of als ik Wiccan ben, waarom zou ik me niet mogen kleden als een Wiccan? Leven we HIER of leven we ergens in Iran waar we niet mogen buitenkomen als we niet aan de voorschriften voldoen??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe jij gerust wat je graag doet meiske, maar ik zeg je dit, als een bakker zich iemand bij de koning aanbiedt voor een baantje als hofleverancier met een gezicht vol peercings en kledij die aan verzet tegen de maatschappij wijst, dan zal hij die job NIET krijgen.
Een zakenman moet geen succes verwachten bij zijn duurbetalende klanten als hij hen als een clochard ontvangt. Van zo'n man verwacht je dat hij een tweedelig pas met hemd en das draagt. Je wéét nu eenmaal dat de indruk die je anderen geeft, of die je krijgt, voor het overgrote deel bepaald wordt door je kleding. Daar kan je maar beter rekening mee houden. Als ik ga zwemmen of fietsen zal ik me ook anders kleden dan als ik bij de premier naar een receptie ga, hé? In het klooster doet een non wat ze wil. Net zoals ik naakt loop in mijn appartement als ik daar zin in heb. Buiten de kloostermuren komt een nog maar als wereldvreemd over met kleding die allang uit de tijd is. Niet dat IK een non zal naroepen dat ik een verkleedpartij buiten karanavalstijd maar een zielige vertoning vind. Met karnaval echter kan het niet gek genoeg zijn. Het is cru gesteld maar dat is mijn aard. Zo is het wel duidelijk wat ik bedoel. Je zei overigens zélf dat allochtone meisjes die er niet gelovig genoeg uitzien door hun eigen mannelijk volkje worden uitgescholden. Zelfs Brigitte Grouwels heeft er blijkbaar genoeg van dat dit gedrag niet alleen tegen de eigen allochtone soortgenoten vertoond wordt maar ook tegen 'westerlingen'. Niet dat ik dat al niet wist. Klaag d�*t dus als eerste aan. Kleding hoeft helemaal géén scheldpartijen uit te lokken. Ik moet trouwens de eerste 'westerling' nog tegenkomen die een vrouw voor hoer uitscheldt. Dan mag ze zich nog als hoer kleden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vergeet u bij dit alles dat u deel uitmaakt van een samenleving, waarbij de openbare ruimte deelt met anderen. Wij vormen deeltjes van dat sociaal weefsel, en bij iedere maatschappij gelden er afspraken. Sommige zijn neergeschreven en tot wetten geworden, anderen zijn ongeschreven waarbij bepaalde tijdelijk zijn maar andere van generatie op generatie worden doorgegeven in de verpakking van norm- en waardenbesef. Daarbij is er een zekere elasticiteit waarbij men uitzonderingen kan toleren, maar op een bepaald moment is die er niet meer. Dit kan velerlei oorzaken hebben, maar is wel meestal te wijten aan die mensen die de uitzonderingen vorm(d)en. Hun gedrag wordt dan niet langer getolereerd, omdat ze ingingen tegen het sociaal weefsel. Dit is zeker het geval bij het dragen van hoofddoek en nikaab, dat zo stilaan meer een stellingname inhoudt dan louter een slaaf volgen van een gebod uit hun religie. Het is een duidelijk teken: "Wij zijn anders dan jullie". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() De boodschap is: "Wij willen ons NIET aanpassen aan jullie waarden en normen in jullie land."
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het blijkt immers dat de mohammedanen de laatste jaren de autochtonen én nu blijkbaar ook de niet-moslim allochtonen zijn beginnen aanduiden met het woord "ongelovigen" ipv met "Belg" e.d. zoals tot voor een paar jaar. Dat is dus een religieuze keuze. Het racisme richt zich nu niet meer enkel tot de "afstammelingen van de kolonisatoren en kruisvaarders van eertijds", maar zoals nu blijkt ook tot die van de "eertijds door de imperialisten onderdrukte zwarte inboorlingen". Het is dus een religeus gebaseerd "racisme". Let ook op hoe deze uiterst progressief verlichte spirit-allochtonen over christenen spreken: als ongelovigen. Er wordt ons steeds verweten over de islam te spreken zonder er iets van af te weten, wel nu weten we meteen wat alle moslims onder "ongelovigen" verstaan. Dat zijn dus alle niet-moslims. Zeg dat een uiterst gematigde progressieve linkse zelfkritische moslimspiritist het gezegd heeft. Ik ga hier binnenkort ook eens een lijst plaatsen met alles wat Allah in petto heeft voor de "ongelovigen", zoals zelfs de progressieve zelfkritische moslims ons aanduiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Totally, 100%. |
|
![]() |
![]() |