Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 17 april 2006, 09:26   #41
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Me valt trouwens ook op dat men vanuit politieke wereld alsook door de hoogste kerkelijke gezagdrager onmiddellijk meent te kunnen weten hoe de omstandigheden waren op het moment van de moord. Zij gaan er alle twee van uit dat mensen de misdaad hebben gezien, maar verkozen door te lopen? Welnu, ik lees nergens dat dit zo was.

Wie een beetje weet hoe die "hangjongeren" werken, beseft dat dit niet noodzakelijk het geval is. Vaak vormen ze een kringetje zonder het slachtoffer, zodat men niet onmiddellijk kan zien wat er gebeurt. Dat kan evengoed ook nu zo gebeurd zijn.

't Blijf echter een verderfelijk discours de mensen schuld aan te praten voor iets dat buiten hun verantwoordelijkheid viel. Men kan even goed de zaak omdraaien en Verhofstadt: "Waar waren dan die patrouilles die u ons beloofd heeft? Waar waren die agenten op het moment van de moord?"
Ik denk dat de mensen na de zomer wel iets minder "onverschillig" gaan zijn. En wie weet wat hebben we ondertussen dan al niet meer meegemaakt.
Darwin is offline  
Oud 17 april 2006, 09:32   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Misschien dachten die omstaanders wel "Het is maar een subjectief gevoel van onveiligheid, als ik aan iets positiefs denk, zoals bijvoorbeeld dat we het materieel nog nooit zo goed gehad hebben als nu, dan waait dat wel vanzelf weer over".
Ofwel zijn de mensen zo verdraagzaam geworden dat ze uiteindeijk onverschillig geworden zijn.

In ieder geval heeft Daneels noch Verhofstadt gezegd dat we best nog wat verdraagzamer moeten zijn. 't Is nie het goede moment!

Laatst gewijzigd door luc broes : 17 april 2006 om 09:33.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 09:32   #43
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"
't Blijf echter een verderfelijk discours de mensen schuld aan te praten voor iets dat buiten hun verantwoordelijkheid viel. Men kan even goed de zaak omdraaien en Verhofstadt: "Waar waren dan die patrouilles die u ons beloofd heeft? Waar waren die agenten op het moment van de moord?"
Juist.

"Waar waren de bewakers ?" (Danneels)

De vakbond begint nu ook al te klagen over de onderbemanning. Straks krijgen zij nog de zwarte piet.
Oud 17 april 2006, 09:39   #44
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat mij opvalt in Belgie, in vergelijking met andere landen is de politieaanwezigheid. In treinstations en op luchthavens in Frankrijk, Engeland,... zie je veel politie die dan nog dikwijls heel zichtbaar zwaar bewapend zijn. Niks daarvan in Belgie.
Zo stond ik ooit eens in Zaventem in te checken toen in een andere rij een passagier heel agressief werd en de juffrouw achter de balie fysiek benaderde. Deze vrouw heeft toen de politie gebeld en pas na een volle 5 �* 10 minuten verschenen er twee broekventjes met een petje "politie"...

Op zulke plaatsen moeten continu politiemensen rondlopen (zoals op Heathrow, Charles de Gaulle,...)

Het lijkt misschien wat overdreven , maar het schrikt wel af! En zeker zo'n 17-jarige criminele jongeren.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 17 april 2006 om 09:45.
Zeno! is offline  
Oud 17 april 2006, 09:39   #45
Darwin
Banneling

Standaard

Verhofstadt en co zouden moeten verplicht worden om in Sint Jans Molenbeek te gaan wonen en zonder bescherming dagelijks te voet of met de metro van en naar hun werk te gaan in het centrum.
Darwin is offline  
Oud 17 april 2006, 09:43   #46
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste Esperanza, iedereen weet dat jij de moord afkeurt
Ik keur deze moord uiteraard af, net zoals ik iedere moord afkeur. Ik heb dan ook in één van de eerste draads die over dit onderwerp verscheen, gemeld dat ik geen traan zou laten mochten de twee daders tot een levenslange gevangenisstraf worden veroordeeld. Ik heb evenwel tamelijk vlug afgehaakt gezien de draads vrijwel onmiddelijk ontspoorden in populistisch gewauwel. Ik heb noch de tijd noch de zin om een discussie aan te gaan die mij aanspreekt als een multiculhoer. Vreemd genoeg was er vrijwel niemand die daar aanstoot aan nam. Integendeel de ene probeerde de andere nog te overtroeven in scheldwoorden tegenover alles en iedereen die ook maar de minste sympathie uitte tegenover "links". Zinloos dus.
Citaat:
Maar iedereen stelt vast: links staat altijd vooraan om racisme aan te klagen, maar nu NIET. Waarom?op.
Eerst en vooral wens ik te benadrukken dat ik, zoals de "oudere" forummers al lang weten, een overtuigde anti-rasciste ben. Dit houdt ook in dat ik geen onderscheid maak inzake de persoon die zich rascistisch opstelt. Ik bedoel hiermede dat het mij totaal niet uitmaakt wat de nationaliteit, achtergrond, religieuse overtuiging, huidskleur of wat dan ook van de betrokkene is. Rascisme is rascisme, ik ben daar heel consequent in.

Wat betreft het onderwerp van deze topics. Indien vaststaat dat deze roofmoord een rascistisch karaker heeft dan ik zal ik de eerste zijn om dit te veroordelen, wees maar gerust. Dit ondanks alle banaliteiten alsdat "links" steeds in het voordeel spreekt van de migranten. Neen, dat is niet zo, ik heb destijds mijn afkeer uitgesproken in de zaak met gemengde zwembaden, ik heb destijds mijn afkeer uitgesproken inzake de hoofddoek, de voorbeelden zijn talrijk. Ik weiger evenwel om een volledige bevolkingsgroep af te schilderen als zijnde vreemd islamitisch gespuis, want dit is gewoonweg niet waar. Dat noem ik populistisch gewauwel, gebaseerd op vooroordelen.

Tot nader order - en ik begrijp heel goed dat dat ik nu terug de goegemeente op mijn dak zal krijgen - is er nog steeds sprake van roofmoord. Indien komt vast te staan dat het tevens rascistisch is geinspireerd geven ze voor mijn part de daders dubbel levenslang. Ik zal er geen traan om laten.

Er wordt tevens gesproken over "links" als zou dat een homogeen geheel zijn. Dat is het niet. Ik kan dan ook niet spreken "in naam van links", gezien zoiets onbestaande is. Ik ken in ieder geval niemand uit mijn vriendenkring die een al dan niet rascistisch geinspireerde roofmoord als een "verrijking van de multicultuur" beschouwt , dit in tegenstelling tot de meeste posts die het tegendeel beweren.
Citaat:
Waarom leggen Daneels en Verhofstadt nu de nadruk op de onverschilligheid van de mensen en niet op de moordenaars?
Ik kan niet spreken in naam van Verhofstadt en/of Danneels. Ik ben tevens geen fan van beiden. Ik dien bijgevolg het antwoord schuldig te blijven. Persoonlijk had ik liever gezien dat iedere daad van rascisme krachtig veroordeeld wordt, ongeacht de dader.
Citaat:
Geef daar nu eens een objectief en sereen antwoord op.
Ik hoop dat mijn standpunt - en tevens het standpunt van mijn vele "linkse" vrienden en vriendinnen - iets duidelijker is geworden.
Oud 17 april 2006, 09:44   #47
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Verhofstadt en co zouden moeten verplicht worden om in Sint Jans Molenbeek te gaan wonen en zonder bescherming dagelijks te voet of met de metro van en naar hun werk te gaan in het centrum.
Verplicht niet ... eigenlijk zouden ze dat spontaan moeten doen mits ze de mond zo vol hebben over diversiteit en multiculturele verrijking. De vraag is waarom gaan ze niet spontaan die islamitische enclave diversifiëren en multicultureel verrijken met hun aanwezigheid?
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 09:45   #48
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Blijkbaar schijnt de ene reaktie minder voorbereiding nodig te hebben als een andere of ...........
Een simpele on-liner posten kost 2 seconden, een fatsoenlijk antwoord geven op een vraag iets langer. Iets wat jou nog nooit is opgevallen?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 april 2006 om 09:46.
Esperanza is offline  
Oud 17 april 2006, 09:53   #49
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb noch de tijd noch de zin om een discussie aan te gaan die mij aanspreekt als een multiculhoer. Vreemd genoeg was er vrijwel niemand die daar aanstoot aan nam
.

Ik heb het hier gehad over de multiculhoeren. Ik heb jou daar niet persoonlijk meer aangesproken. Het feit dat jij je in die term herkend, is m.i. voldoende om te bewijzen dat die term een bestaansreden heeft. Dat niemand daar aanstoot aan neemt, lijkt me evident. De term vat precies samen waar hij voor staat.
Nogmaals, als je het zelf niet te nauw neemt met bepaalde terminologie en mensen zelf in een verdomhoekje duwt door een bepaalde terminologie - hetgeen dan evengoed als linkse populistische gewauwel kan afgedaan worden - dan moet je niet klagen als je eens een koekje van eigen deeg krijgt.
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 10:00   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In ieder geval heeft Daneels noch Verhofstadt gezegd dat we best nog wat verdraagzamer moeten zijn. 't Is nie het goede moment!
Dat is duidelijk.

Vandaag zijn we de lafaards die té verdraagzaam waren.
En raad eens wie ons dat hier komt verwijten?
Knuppel is offline  
Oud 17 april 2006, 10:02   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Verplicht niet ... eigenlijk zouden ze dat spontaan moeten doen mits ze de mond zo vol hebben over diversiteit en multiculturele verrijking. De vraag is waarom gaan ze niet spontaan die islamitische enclave diversifiëren en multicultureel verrijken met hun aanwezigheid?
Omdat ze weten dat ze daar meer kwijt kunnen geraken dan mp3-ke?
Oud 17 april 2006, 10:04   #52
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik keur deze moord uiteraard af, net zoals ik iedere moord afkeur. Ik heb dan ook in één van de eerste draads die over dit onderwerp verscheen, gemeld dat ik geen traan zou laten mochten de twee daders tot een levenslange gevangenisstraf worden veroordeeld. Ik heb evenwel tamelijk vlug afgehaakt gezien de draads vrijwel onmiddelijk ontspoorden in populistisch gewauwel. Ik heb noch de tijd noch de zin om een discussie aan te gaan die mij aanspreekt als een multiculhoer. Vreemd genoeg was er vrijwel niemand die daar aanstoot aan nam. Integendeel de ene probeerde de andere nog te overtroeven in scheldwoorden tegenover alles en iedereen die ook maar de minste sympathie uitte tegenover "links". Zinloos dus.Eerst en vooral wens ik te benadrukken dat ik, zoals de "oudere" forummers al lang weten, een overtuigde anti-rasciste ben. Dit houdt ook in dat ik geen onderscheid maak inzake de persoon die zich rascistisch opstelt. Ik bedoel hiermede dat het mij totaal niet uitmaakt wat de nationaliteit, achtergrond, religieuse overtuiging, huidskleur of wat dan ook van de betrokkene is. Rascisme is rascisme, ik ben daar heel consequent in.

Wat betreft het onderwerp van deze topics. Indien vaststaat dat deze roofmoord een rascistisch karaker heeft dan ik zal ik de eerste zijn om dit te veroordelen, wees maar gerust. Dit ondanks alle banaliteiten alsdat "links" steeds in het voordeel spreekt van de migranten. Neen, dat is niet zo, ik heb destijds mijn afkeer uitgesproken in de zaak met gemengde zwembaden, ik heb destijds mijn afkeer uitgesproken inzake de hoofddoek, de voorbeelden zijn talrijk. Ik weiger evenwel om een volledige bevolkingsgroep af te schilderen als zijnde vreemd islamitisch gespuis, want dit is gewoonweg niet waar. Dat noem ik populistisch gewauwel, gebaseerd op vooroordelen.

Tot nader order - en ik begrijp heel goed dat dat ik nu terug de goegemeente op mijn dak zal krijgen - is er nog steeds sprake van roofmoord. Indien komt vast te staan dat het tevens rascistisch is geinspireerd geven ze voor mijn part de daders dubbel levenslang. Ik zal er geen traan om laten.

Er wordt tevens gesproken over "links" als zou dat een homogeen geheel zijn. Dat is het niet. Ik kan dan ook niet spreken "in naam van links", gezien zoiets onbestaande is. Ik ken in ieder geval niemand uit mijn vriendenkring die een al dan niet rascistisch geinspireerde roofmoord als een "verrijking van de multicultuur" beschouwt , dit in tegenstelling tot de meeste posts die het tegendeel beweren.Ik kan niet spreken in naam van Verhofstadt en/of Danneels. Ik ben tevens geen fan van beiden. Ik dien bijgevolg het antwoord schuldig te blijven. Persoonlijk had ik liever gezien dat iedere daad van rascisme krachtig veroordeeld wordt, ongeacht de dader. Ik hoop dat mijn standpunt - en tevens het standpunt van mijn vele "linkse" vrienden en vriendinnen - iets duidelijker is geworden.
Klinkt allemaal mooi en wel, maar van diezelfde sereniteit, objectiviteit en 'afwachtend houding' hebben we niets gemerkt bij die linkse jongens en meisjes in de zaak Remmery. Toen waren die linkse jongens en meisjes er als de kippen bij om de resultaten van het gerechtelijke onderzoek niet af te wachten en het vingertje onmiddelijk richting VB te wijzen. En we zullen het maar niet hebben over de terminologie die de linkse jongens meisjes toen gebruikten.
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 10:05   #53
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Me valt trouwens ook op dat men vanuit politieke wereld alsook door de hoogste kerkelijke gezagdrager onmiddellijk meent te kunnen weten hoe de omstandigheden waren op het moment van de moord. Zij gaan er alle twee van uit dat mensen de misdaad hebben gezien, maar verkozen door te lopen? Welnu, ik lees nergens dat dit zo was.

Wie een beetje weet hoe die "hangjongeren" werken, beseft dat dit niet noodzakelijk het geval is. Vaak vormen ze een kringetje zonder het slachtoffer, zodat men niet onmiddellijk kan zien wat er gebeurt. Dat kan evengoed ook nu zo gebeurd zijn.

Een kringetje van twee? Het moeten dan wel twee geweldige kleerkasten geweest zijn, dat honderden getuigen niet meteen iets gezien hebben. Er werd echter nergens beweerd dat de mensen in het centraal station verantwoordelijk waren voor deze laffe roofmoord of hoe zwaar men kan tillen aan het woord onverschilligheid. U heeft het ergens anders over "een krachtig signaal geven", wel laat mij het zo stellen, die meer patrouilles, dat meer blauw op straat, zullen dergelijke uitzonderlijke gevallen niet kunnen tegenhouden. U doet nog erger of dit een Belgisch fenomeen is? Nederland heeft ook haar gevalletje gehad, waarbij onverschilligheid troef was. Een moment van bezinning in Nederland, dit in schril contrast met België waar er gebekvecht wordt om het woordgebruik.

Laatst gewijzigd door Jakko : 17 april 2006 om 10:08.
Jakko is offline  
Oud 17 april 2006, 10:12   #54
PAJOT
Banneling

Standaard

Jakko, heb jij de beelden gezien ? Daaruit zal duidelijk blijken of er sprake was van onverschilligheid.

Als er iets van aan is, want de beelden mogen duidelijk niet door ons gezien worden.

Kwestie van het debat "in goede banen" te leiden wellicht.
PAJOT is offline  
Oud 17 april 2006, 10:15   #55
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Een kringetje van twee? Het moeten dan wel twee geweldige kleerkasten geweest zijn, dan honderden getuigen niet meteen iets gezien hebben. Er werd echter nergens beweerd dat de mensen in het centraal station verantwoordelijk waren voor deze laffe roofmoord of hoe zwaar men kan tillen aan het woord onverschilligheid. U heeft het ergens anders over "een krachtig signaal geven", wel laat mij het zo stellen, die meer patrouilles, dat meer blauw op straat, zullen dergelijke uitzonderlijke gevallen niet kunnen tegenhouden. U doet nog erger of dit een Belgisch fenomeen is? Nederland heeft ook haar gevalletje gehad, waarbij onverschilligheid troef was. Een moment van bezinning in Nederland, dit in schril contrast met België waar er gebekvecht wordt om het woordgebruik.
Meer blauw zal dergelijke gevallen niet kunnen tegenhouden ; een herziening van de strafwetgeving wel, een deugdelijk jeugdsanctierecht ook, een een deugelijk sanctierecht voor ouders die hun kinderen vergeten op te voeden op. Verder moet er eindelijk eens een echte vreemdelingenstop komen . Het ocmw-spreidingsbeleid werkt ook niet ; de allochtonen blijven zich in ghetto's concentreren waar de Belgische wetten niet meer afdwingbaar zijn, en waar de Westerse normen en waarden en opvoedingsregels al langer niet meer binnensijpelen. En dat is juist één van de vele problemen ; het moslimfundamentalisme uit zich niet enkel in toenemend provocatief hoofddoekgedrag, het uit zich bij de jongeren in een religieus geïnspireerde en aangemoedigde agressie tegenover de niet- of andersgelovigen.
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 10:17   #56
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Een simpele on-liner posten kost 2 seconden, een fatsoenlijk antwoord geven op een vraag iets langer. Iets wat jou nog nooit is opgevallen?
Blijkbaar schijnt u tijd en woorden genoeg te hebben om op andere,latere posten wel "uitgebreid en onderbouwd" te antwoorden. Is (was) het niet meer een vlucht uit de hoek ????

Laatst gewijzigd door rookie : 17 april 2006 om 10:19.
rookie is offline  
Oud 17 april 2006, 10:26   #57
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat mijn standpunt - en tevens het standpunt van mijn vele "linkse" vrienden en vriendinnen - iets duidelijker is geworden.
Beste Esperanza, mijn dank voor een vrij evenwichtig antwoord. Ik ga akkoord met ongeveer alles wat je hier zegt.
Toch krijg ik ook steeds maar onterechte verwijten enkel omdat ik VB-er ben. Je bent dus niet de enige die onterechte verwijten krijgt.
Toch één opmerking.
Het is totaal onaanvaardbaar dat zowel Daneels als Verhofstadt de aandacht van de roofmoord afleiden (alhoewel ze die uiteraard afkeuren) en vooral de aandacht vestigen op de onverschillige omstaanders.
De omstaanders hadden wellicht schrik om op te treden tegen de geweldplegers, ook goed wetend dat het gerecht nauwlettend toekijkt of men geen buitensporig geweld pleegt.
Zeker is dat zowel Daneels als Verhofstadt zelf schrik hebben - zelfs vanop veilige afstand- om de vinger op de wonde te leggen.
De Standaard schreef: we mogen niet toelaten dat schorem bepaalde buurten terroriseert. Waarom zeggen D & V dat ook niet?
Onverschilligheid of schrik?
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 10:31   #58
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wat mij opvalt in Belgie, in vergelijking met andere landen is de politieaanwezigheid. In treinstations en op luchthavens in Frankrijk, Engeland,... zie je veel politie die dan nog dikwijls heel zichtbaar zwaar bewapend zijn. Niks daarvan in Belgie.
Zo stond ik ooit eens in Zaventem in te checken toen in een andere rij een passagier heel agressief werd en de juffrouw achter de balie fysiek benaderde. Deze vrouw heeft toen de politie gebeld en pas na een volle 5 �* 10 minuten verschenen er twee broekventjes met een petje "politie"...

Op zulke plaatsen moeten continu politiemensen rondlopen (zoals op Heathrow, Charles de Gaulle,...)

Het lijkt misschien wat overdreven , maar het schrikt wel af! En zeker zo'n 17-jarige criminele jongeren.
Neen, liefst niet. In plaats van meer politie moeten er minder criminelen komen.
Darwin is offline  
Oud 17 april 2006, 10:32   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Een kringetje van twee? Het moeten dan wel twee geweldige kleerkasten geweest zijn, dat honderden getuigen niet meteen iets gezien hebben. Er werd echter nergens beweerd dat de mensen in het centraal station verantwoordelijk waren voor deze laffe roofmoord of hoe zwaar men kan tillen aan het woord onverschilligheid. U heeft het ergens anders over "een krachtig signaal geven", wel laat mij het zo stellen, die meer patrouilles, dat meer blauw op straat, zullen dergelijke uitzonderlijke gevallen niet kunnen tegenhouden. U doet nog erger of dit een Belgisch fenomeen is? Nederland heeft ook haar gevalletje gehad, waarbij onverschilligheid troef was. Een moment van bezinning in Nederland, dit in schril contrast met België waar er gebekvecht wordt om het woordgebruik.
Aha. Nu weten we de linkse remedie voor de criminaliteit: GEEN patrouilles, GEEN politie, want ja, jongens, die "kunnen dat toch niet tegenhouden". Waarom lopen er dan voortdurend politiepatrouilles in de metro van Londen sedert de aanslagen? Zomaar? Voor het plezier?

In de rest van West-Europa zorgt men ervoor dat er in de openbare gebouwen politie daadwerkelijk en ook heel zichtbaar aanwezig is.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 april 2006, 10:33   #60
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Esperanza, mijn dank voor een vrij evenwichtig antwoord. Ik ga akkoord met ongeveer alles wat je hier zegt.
Toch krijg ik ook steeds maar onterechte verwijten enkel omdat ik VB-er ben. Je bent dus niet de enige die onterechte verwijten krijgt.
Toch één opmerking.
Het is totaal onaanvaardbaar dat zowel Daneels als Verhofstadt de aandacht van de roofmoord afleiden (alhoewel ze die uiteraard afkeuren) en vooral de aandacht vestigen op de onverschillige omstaanders.
De omstaanders hadden wellicht schrik om op te treden tegen de geweldplegers, ook goed wetend dat het gerecht nauwlettend toekijkt of men geen buitensporig geweld pleegt.
Zeker is dat zowel Daneels als Verhofstadt zelf schrik hebben - zelfs vanop veilige afstand- om de vinger op de wonde te leggen.
De Standaard schreef: we mogen niet toelaten dat schorem bepaalde buurten terroriseert. Waarom zeggen D & V dat ook niet?
Onverschilligheid of schrik?
Waarom is Verhofstadt nog niet naar Brussel Centraal geweest? Durfde hij niet?
Darwin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be