![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval heeft Daneels noch Verhofstadt gezegd dat we best nog wat verdraagzamer moeten zijn. 't Is nie het goede moment! Laatst gewijzigd door luc broes : 17 april 2006 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Waar waren de bewakers ?" (Danneels) De vakbond begint nu ook al te klagen over de onderbemanning. Straks krijgen zij nog de zwarte piet.
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat mij opvalt in Belgie, in vergelijking met andere landen is de politieaanwezigheid. In treinstations en op luchthavens in Frankrijk, Engeland,... zie je veel politie die dan nog dikwijls heel zichtbaar zwaar bewapend zijn. Niks daarvan in Belgie.
Zo stond ik ooit eens in Zaventem in te checken toen in een andere rij een passagier heel agressief werd en de juffrouw achter de balie fysiek benaderde. Deze vrouw heeft toen de politie gebeld en pas na een volle 5 �* 10 minuten verschenen er twee broekventjes met een petje "politie"... Op zulke plaatsen moeten continu politiemensen rondlopen (zoals op Heathrow, Charles de Gaulle,...) ![]() Het lijkt misschien wat overdreven , maar het schrikt wel af! En zeker zo'n 17-jarige criminele jongeren. Laatst gewijzigd door Zeno! : 17 april 2006 om 09:45. |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Verhofstadt en co zouden moeten verplicht worden om in Sint Jans Molenbeek te gaan wonen en zonder bescherming dagelijks te voet of met de metro van en naar hun werk te gaan in het centrum.
|
![]() |
![]() |
#46 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat betreft het onderwerp van deze topics. Indien vaststaat dat deze roofmoord een rascistisch karaker heeft dan ik zal ik de eerste zijn om dit te veroordelen, wees maar gerust. Dit ondanks alle banaliteiten alsdat "links" steeds in het voordeel spreekt van de migranten. Neen, dat is niet zo, ik heb destijds mijn afkeer uitgesproken in de zaak met gemengde zwembaden, ik heb destijds mijn afkeer uitgesproken inzake de hoofddoek, de voorbeelden zijn talrijk. Ik weiger evenwel om een volledige bevolkingsgroep af te schilderen als zijnde vreemd islamitisch gespuis, want dit is gewoonweg niet waar. Dat noem ik populistisch gewauwel, gebaseerd op vooroordelen. Tot nader order - en ik begrijp heel goed dat dat ik nu terug de goegemeente op mijn dak zal krijgen - is er nog steeds sprake van roofmoord. Indien komt vast te staan dat het tevens rascistisch is geinspireerd geven ze voor mijn part de daders dubbel levenslang. Ik zal er geen traan om laten. Er wordt tevens gesproken over "links" als zou dat een homogeen geheel zijn. Dat is het niet. Ik kan dan ook niet spreken "in naam van links", gezien zoiets onbestaande is. Ik ken in ieder geval niemand uit mijn vriendenkring die een al dan niet rascistisch geinspireerde roofmoord als een "verrijking van de multicultuur" beschouwt , dit in tegenstelling tot de meeste posts die het tegendeel beweren. Citaat:
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Verplicht niet ... eigenlijk zouden ze dat spontaan moeten doen mits ze de mond zo vol hebben over diversiteit en multiculturele verrijking. De vraag is waarom gaan ze niet spontaan die islamitische enclave diversifiëren en multicultureel verrijken met hun aanwezigheid?
|
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een simpele on-liner posten kost 2 seconden, een fatsoenlijk antwoord geven op een vraag iets langer. Iets wat jou nog nooit is opgevallen?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 april 2006 om 09:46. |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier gehad over de multiculhoeren. Ik heb jou daar niet persoonlijk meer aangesproken. Het feit dat jij je in die term herkend, is m.i. voldoende om te bewijzen dat die term een bestaansreden heeft. Dat niemand daar aanstoot aan neemt, lijkt me evident. De term vat precies samen waar hij voor staat. Nogmaals, als je het zelf niet te nauw neemt met bepaalde terminologie en mensen zelf in een verdomhoekje duwt door een bepaalde terminologie - hetgeen dan evengoed als linkse populistische gewauwel kan afgedaan worden - dan moet je niet klagen als je eens een koekje van eigen deeg krijgt. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag zijn we de lafaards die té verdraagzaam waren. En raad eens wie ons dat hier komt verwijten? |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 17 april 2006 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Jakko, heb jij de beelden gezien ? Daaruit zal duidelijk blijken of er sprake was van onverschilligheid.
Als er iets van aan is, want de beelden mogen duidelijk niet door ons gezien worden. Kwestie van het debat "in goede banen" te leiden wellicht. |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() Blijkbaar schijnt u tijd en woorden genoeg te hebben om op andere,latere posten wel "uitgebreid en onderbouwd" te antwoorden. Is (was) het niet meer een vlucht uit de hoek ????
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 17 april 2006 om 10:19. |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch krijg ik ook steeds maar onterechte verwijten enkel omdat ik VB-er ben. Je bent dus niet de enige die onterechte verwijten krijgt. Toch één opmerking. Het is totaal onaanvaardbaar dat zowel Daneels als Verhofstadt de aandacht van de roofmoord afleiden (alhoewel ze die uiteraard afkeuren) en vooral de aandacht vestigen op de onverschillige omstaanders. De omstaanders hadden wellicht schrik om op te treden tegen de geweldplegers, ook goed wetend dat het gerecht nauwlettend toekijkt of men geen buitensporig geweld pleegt. Zeker is dat zowel Daneels als Verhofstadt zelf schrik hebben - zelfs vanop veilige afstand- om de vinger op de wonde te leggen. De Standaard schreef: we mogen niet toelaten dat schorem bepaalde buurten terroriseert. Waarom zeggen D & V dat ook niet? Onverschilligheid of schrik? |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de rest van West-Europa zorgt men ervoor dat er in de openbare gebouwen politie daadwerkelijk en ook heel zichtbaar aanwezig is. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |