Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 17 april 2006, 20:55   #41
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als u dat nu eens zou weten, hé?
?
PollyCorrect is offline  
Oud 17 april 2006, 20:55   #42
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als u dat nu eens zou weten, hé?
voor linkse rode meelopers...

"kom binnen !" langs de rode loper...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 17 april 2006, 20:57   #43
Metropolis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
welke hulp dan wel ? dat moeten we dan maar zien op de beelden...
Het is blijkbaar iets makkelijker zonder beelden aan te nemen dat de dader een allochtoon was dan om gewoon toe te geven dat het mogelijk is dat een allochtoon hulp zou hebben geboden.

Natuurlijk twijfel ik niet aan de waarheid van de berichten, en ben ervan overtuigd dat de daders wel degelijk Noord-Afrikanen waren. Dit alles is gewoon een voorbeeld van het blinde dogmatisme van rechts, waarvan de meerderheid niet kan toegeven dat de mogelijkheid bestaat dat een allochtoon de eerste hulp zou hebben toegediend.
Metropolis is offline  
Oud 17 april 2006, 21:00   #44
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Zou toch weleens willen weten wat dat is "eerste hulp bieden aan een vermoorde"...
Darwin is offline  
Oud 17 april 2006, 21:03   #45
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Er zijn mensen die mensen vermoorden en er zijn er die mensen proberen te helpen. Bendes voetbalhooligans maken zich intussen klaar om de wereldkampioenbschappen voetbal te ontheiligen, ze trainen al in de bossen aan de duits-poolse grens elkaar verwondend met messen en stokken tot ze bloedend langs de greppels gevonden worden... en ook dat zijn mensen...
Het zijn de onschuldige slachtoffers waaraan we moeten denken en ook die
kan je indelen in allochtonen en autochtonen, gekleurden, niet-gekleurden.

Ik denk dat die vorm van indeling een deel van het probleem zijn en niet een deel van de oplossing.

Moskeeën zijn gevaarlijke plaatsen geworden :ze gooien er bommen naartoe in Baghdad en India... Mensen = misselijk
1handclapping is offline  
Oud 17 april 2006, 21:05   #46
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Zou toch weleens willen weten wat dat is "eerste hulp bieden aan een vermoorde"...
De jongen is gestorven in het ziekenhuis en zou dus best eerste hulp kunnen gekregen hebben.
Nick_ is offline  
Oud 17 april 2006, 21:07   #47
Metropolis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
De jongen is gestorven in het ziekenhuis en zou dus best eerste hulp kunnen gekregen hebben.
Zeer juist. Naar ik weet is hij pas rond 21:00u dood verklaard.
Metropolis is offline  
Oud 17 april 2006, 21:08   #48
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
Klinkt te mooi om waar te zijn! Vraag me af of het klopt.
Is dit geen maneuver om de gemoederen te bedaren?
Dit doet niets af aan het feit dat bendes vreemdelingen grote delen van Brussel onleefbaar maken.
Wanneer zal de overheid de moed vinden om recht en orde te laten heersen in alle wijken van onze hoofdstad?
En dat weet jij vanuit Vlaanderen, terwijl ik, die dagelijks in Brussel ben en er leef, ze niet tegenkom?
filosoof is offline  
Oud 17 april 2006, 21:12   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
In ieder geval is het niet de eerste de beste trein opspringen richting fermette en doen alsof er niets is gebeurd. Nogal een geluk dat Filips II in 1302 het machtigste ridderleger dat Europa ooit had gekend naar Vlaenderen had gestuurd in plaats van 2 allochtonen uit de Parijse voorsteden.
solidarnosc is offline  
Oud 17 april 2006, 21:12   #50
Metropolis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik denk dat die vorm van indeling een deel van het probleem zijn en niet een deel van de oplossing.
Akkoord. Het maakt mij in principe ook niet zoveel uit of Joe nu geholpen werd door een autochtoon of door een allochtoon. Ik wil hier enkel de nadruk op leggen omdat, zoals ik al zei, velen steeds de nadruk leggen op de nationaliteit van de dader, en het blijkbaar niet kunnen aannemen dat ook het positieve gedrag in onze samenleving minder 'etnisch bepaald' is dan zij wel denken. De overvloed aan nieuwsberichten over misdaden met allochtone daders bewijst dit; dat terwijl Russische skinheads meisjes van 9 (!) doden en nieuwsberichte daarover iets moeilijker te vinden zijn hier (vandaag trouwens nog een racistisch geïnspireerde aanval in Duitsland, het slachtoffer is in levensgevaar). Sorry voor deze associatie, maar dat is het gevolg als je een uurtje op Politics zit blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Metropolis : 17 april 2006 om 21:15.
Metropolis is offline  
Oud 17 april 2006, 21:15   #51
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
En wat voor allochtoon was het dan?
Darwin is offline  
Oud 17 april 2006, 21:16   #52
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metropolis Bekijk bericht
Het is blijkbaar iets makkelijker zonder beelden aan te nemen dat de dader een allochtoon was dan om gewoon toe te geven dat het mogelijk is dat een allochtoon hulp zou hebben geboden.

Natuurlijk twijfel ik niet aan de waarheid van de berichten, en ben ervan overtuigd dat de daders wel degelijk Noord-Afrikanen waren. Dit alles is gewoon een voorbeeld van het blinde dogmatisme van rechts, waarvan de meerderheid niet kan toegeven dat de mogelijkheid bestaat dat een allochtoon de eerste hulp zou hebben toegediend.
Er zijn zelfs allochtonen die VB stemmen. Het gaat niet om de huidige definitie van allochtoon, want die is zo links gekleurd als maar zijn kan.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 17 april 2006, 21:17   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord. . De overvloed aan nieuwsberichten over misdaden met allochtone daders bewijst dit;

Misschien omdat die misdaden de meerderheid uitmaken?

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 april 2006 om 21:17.
daiwa is offline  
Oud 17 april 2006, 21:25   #54
Metropolis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Misschien omdat die misdaden de meerderheid uitmaken?
Dat is het punt niet. Alles mag gezegd worden, ook dat er inderdaad veel misdaden plaatsvinden met allochtone daders. De redenen laat ik buiten beschouwing; ik heb geen zin in opnieuw diezelfde discussie over etnische t.o.v. sociale achtergrond (ik geloof dus voor alle duidelijkheid dat het tweede cruciaal is). Ik wil enkel zeggen dat elke allochtone misdaad weer als een argument wordt aangegrepen tegen deze bevolkingsgroep, en dat een positieve zaak als deze wordt weggeredeneerd en weggerelativeerd. Nogmaals: dat maakt de moord niet goed; het kan enkel wat tegengewicht bieden voor de rechtse wanklanken die me de laatste dagen weer ergeren.
Metropolis is offline  
Oud 17 april 2006, 21:30   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: dat maakt de moord niet goed; het kan enkel wat tegengewicht bieden voor de rechtse wanklanken die me de laatste dagen weer ergeren.

Dat tegengewicht was niet nodig geweest als die laffe roofmoordenaar daar niet was langs geweest, de rest zijn vijgen na pasen.
Het ''eindresultaat'' blijft hetzelfde.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 april 2006 om 21:31.
daiwa is offline  
Oud 17 april 2006, 21:32   #56
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Een moord HEEFT geen tegengewicht. Als je dat gelooft, kan je beter onmiddelijk de doodstraf herinvoeren.
van Maerlant is offline  
Oud 17 april 2006, 21:32   #57
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In ieder geval is het niet de eerste de beste trein opspringen richting fermette en doen alsof er niets is gebeurd. Nogal een geluk dat Filips II in 1302 het machtigste ridderleger dat Europa ooit had gekend naar Vlaenderen had gestuurd in plaats van 2 allochtonen uit de Parijse voorsteden.
Neen, het is eerder een zinloze, opgeklopte poging om een laffe, laag bij de grondse daad door een 'noordafrikaan' trachten te minimaliseren. Nogal een geluk dat het kneuterige Vlaenderen, voorlopig nog, nestbevuilers onderhoudt met zuurverdiende centjes zodat ze wat op andermans kosten een grote bek kunnen opzetten op internet omdat ze in het echte leven niet veel om het lijf hebben.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline  
Oud 17 april 2006, 21:37   #58
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Een moord HEEFT geen tegengewicht. Als je dat gelooft, kan je beter onmiddelijk de doodstraf herinvoeren.
BRAVO.
PollyCorrect is offline  
Oud 17 april 2006, 21:42   #59
Metropolis
Vreemdeling

Standaard

Nogmaals: ik wil helemaal niets minimaliseren. Ik walg van deze moord, het is een absoluut schandalige gebeurtenis. Natuurlijk valt dit niet goed te praten. Maar lees wat ik schrijf: het gaat hier om de manier waarop de moord weer maar eens wordt misbruikt om een volledige bevolkingsgroep te stigmatiseren op basis van hun afkomst. Natuurlijk moeten deze daders hard gestraft worden, dat staat vollédig buiten kijf.

Dat van die doodstraf is trouwens een drogredenering, ik ben principieel tegen, indien het u interesseert.
Metropolis is offline  
Oud 17 april 2006, 21:43   #60
Metropolis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Nogal een geluk dat het kneuterige Vlaenderen, voorlopig nog, nestbevuilers onderhoudt met zuurverdiende centjes zodat ze wat op andermans kosten een grote bek kunnen opzetten op internet omdat ze in het echte leven niet veel om het lijf hebben.
Een argument ad hominem, daar kan ik altijd hartelijk om lachen.
Metropolis is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be