![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor linkse rode meelopers...
![]() "kom binnen !" langs de rode loper...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk twijfel ik niet aan de waarheid van de berichten, en ben ervan overtuigd dat de daders wel degelijk Noord-Afrikanen waren. Dit alles is gewoon een voorbeeld van het blinde dogmatisme van rechts, waarvan de meerderheid niet kan toegeven dat de mogelijkheid bestaat dat een allochtoon de eerste hulp zou hebben toegediend. |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Zou toch weleens willen weten wat dat is "eerste hulp bieden aan een vermoorde"...
|
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn mensen die mensen vermoorden en er zijn er die mensen proberen te helpen. Bendes voetbalhooligans maken zich intussen klaar om de wereldkampioenbschappen voetbal te ontheiligen, ze trainen al in de bossen aan de duits-poolse grens elkaar verwondend met messen en stokken tot ze bloedend langs de greppels gevonden worden... en ook dat zijn mensen...
Het zijn de onschuldige slachtoffers waaraan we moeten denken en ook die kan je indelen in allochtonen en autochtonen, gekleurden, niet-gekleurden. Ik denk dat die vorm van indeling een deel van het probleem zijn en niet een deel van de oplossing. Moskeeën zijn gevaarlijke plaatsen geworden :ze gooien er bommen naartoe in Baghdad en India... Mensen = misselijk |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval is het niet de eerste de beste trein opspringen richting fermette en doen alsof er niets is gebeurd. Nogal een geluk dat Filips II in 1302 het machtigste ridderleger dat Europa ooit had gekend naar Vlaenderen had gestuurd in plaats van 2 allochtonen uit de Parijse voorsteden.
|
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Akkoord. Het maakt mij in principe ook niet zoveel uit of Joe nu geholpen werd door een autochtoon of door een allochtoon. Ik wil hier enkel de nadruk op leggen omdat, zoals ik al zei, velen steeds de nadruk leggen op de nationaliteit van de dader, en het blijkbaar niet kunnen aannemen dat ook het positieve gedrag in onze samenleving minder 'etnisch bepaald' is dan zij wel denken. De overvloed aan nieuwsberichten over misdaden met allochtone daders bewijst dit; dat terwijl Russische skinheads meisjes van 9 (!) doden en nieuwsberichte daarover iets moeilijker te vinden zijn hier (vandaag trouwens nog een racistisch geïnspireerde aanval in Duitsland, het slachtoffer is in levensgevaar). Sorry voor deze associatie, maar dat is het gevolg als je een uurtje op Politics zit blijkbaar.
Laatst gewijzigd door Metropolis : 17 april 2006 om 21:15. |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien omdat die misdaden de meerderheid uitmaken? Laatst gewijzigd door daiwa : 17 april 2006 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is het punt niet. Alles mag gezegd worden, ook dat er inderdaad veel misdaden plaatsvinden met allochtone daders. De redenen laat ik buiten beschouwing; ik heb geen zin in opnieuw diezelfde discussie over etnische t.o.v. sociale achtergrond (ik geloof dus voor alle duidelijkheid dat het tweede cruciaal is). Ik wil enkel zeggen dat elke allochtone misdaad weer als een argument wordt aangegrepen tegen deze bevolkingsgroep, en dat een positieve zaak als deze wordt weggeredeneerd en weggerelativeerd. Nogmaals: dat maakt de moord niet goed; het kan enkel wat tegengewicht bieden voor de rechtse wanklanken die me de laatste dagen weer ergeren.
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat tegengewicht was niet nodig geweest als die laffe roofmoordenaar daar niet was langs geweest, de rest zijn vijgen na pasen. Het ''eindresultaat'' blijft hetzelfde. Laatst gewijzigd door daiwa : 17 april 2006 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Een moord HEEFT geen tegengewicht. Als je dat gelooft, kan je beter onmiddelijk de doodstraf herinvoeren.
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() Nogmaals: ik wil helemaal niets minimaliseren. Ik walg van deze moord, het is een absoluut schandalige gebeurtenis. Natuurlijk valt dit niet goed te praten. Maar lees wat ik schrijf: het gaat hier om de manier waarop de moord weer maar eens wordt misbruikt om een volledige bevolkingsgroep te stigmatiseren op basis van hun afkomst. Natuurlijk moeten deze daders hard gestraft worden, dat staat vollédig buiten kijf.
Dat van die doodstraf is trouwens een drogredenering, ik ben principieel tegen, indien het u interesseert. |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() Een argument ad hominem, daar kan ik altijd hartelijk om lachen.
|
![]() |