![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het.
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kardinaal zou beter zeggen waar het echte probleem ligt. De multiculturele samenleving heeft in het verleden nooit gewerkt,werkt nu niet en zal nooit werken. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het enige wat hij kan doen is de mensen en beleidsmakers aanzetten om eens goed na te denken over de hedendaagse samenleving.. Waar waren wij? |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was de bedoeling van de kardinaal om de echte schuldigen uit de wind te zetten en daar doe ik niet aan mee.
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En voor de definitie van een homilie verwijs ik nog's naar jo creten |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#50 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zo'n dingen gebeuren toch altijd. Als er ergens een ramp is gebeurd dan staat er ook dikwijls een journalist enkele uren na datum ter plaatse om te melden dat er "op dit moment geen klote te zien is"... 't is zoals in die column staat, men moet gewoon die 3 kwartier vol geluld krijgen... |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat die kardinaal betreft: als de burgers culpabiliseren alles is wat hij te vertellen heeft, dan mag zijn instituut voor mij voorgoed verdwijnen in de vuilbak van de geschiedenis. Ik heb me lang verzet tegen de antikerkelijke houding van de generatie van mijn ouders, ik heb bewust mijn kinderen laten dopen en ging enkele jaren geleden zelfs nog naar de mis. Sinds Danneels het bestond om een van zijn knapenschennende personeelsleden de hand boven het hoofd te houden, ben ik daarmee gestopt. Na zijn prestatie van het voorbije weekend ben ik van oordeel dat er een cordon sanitaire rond de kerk moet gelegd worden. Hoe sneller dat rotte instituut van tafel verdwijnt, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sorry, maar daar heb ik geen tijd voor. Eerst zerotolerantie en veilige straten. Kom dan nog maar eens terug met uw groter geheel. Laatst gewijzigd door baarle : 19 april 2006 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En het is ook de bedoeling van de mars van zondag (die om die reden door het hele establishment gesteund wordt). |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Degenen die hun devore niet gedaan hebben, dus. D�*t zijn de schuldigen. Laatst gewijzigd door baarle : 19 april 2006 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier heb je nog een voorbeeld welke verrijking de muticulturele samenleving wel is. Ze bleven met hun pistool op mijn hoofd slaan'' Echtpaar zwaar toegetakeld door homejackers STEKENE - Jef Nijs en zijn vrouw Viviane Ysenbaert uit Stekene zijn gisteren in de vroege ochtend door twee gewapende dieven thuis overvallen. ,,Toen mijn vrouw de deur opentrok om naar het werk te gaan, stond ze oog in oog met de gangsters. Ze eisten geld en begonnen direct te slaan'', vertelt haar man Jef Nijs. Viviane Ysenbaert liep bij de overval verwondingen op in het gezicht en moest voor verzorging naar het ziekenhuis. Haar man Jef Nijs ging de daders te lijf en kreeg met een pistool verschillende slagen op het hoofd. Van de daders is voorlopig geen spoor. Viviane Ysenbaert en Jef Nijs konden wel een goede beschrijving geven van het duo. ,,Ze waren niet gemaskerd. Het ging duidelijk om Marokkanen met een Antwerps dialect. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waar waren wij (de beleidsmakers; maar net zo goed de bevolking die al die jaren is bezig geweest om een tweede auto te verkrijgen, die 4 keer per jaar op reis gaan, die enkel naar hun eigen achtertuin keken.. terwijl het sociale netwerk zienderogen achteruit ging) waar waren wij? waarom hebben wij het zo ver laten komen? Die vraag is gesteld om de mensen te doen bezinnen. En als je je niet aangesproken voelt door die vraag, des te beter. Maar de beleidsmakers zouden zich wel aangesproken moeten voelen, |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik krijg het schijt (sorry voor de uitdrukking) van uitspraken van mensen die zeggen: "ze hebben ons vroeger toch nogal wa wijsgemaakt". Neen, ze waren gewoon te dom om zelf na te denken over de boodschap... Het zijn deze mensen die zich meestal niet alleen keren tegen het instituut, maar ook tegen de waarden die in het christendom vervat zitten. De individualisatie in de maatschappij is ook voor een groot deel daardoor gekomen... En uiteraard treft de "clerus" daar schuld, vaak hebben ze hun geestelijke macht misbruikt... Maar het blijkt ook dat mensen gemakkelijk het kind met het badwater weg gieten... Ik ben absoluut tegen een kerk die zich moeit met de materiele wereld. Voor mij is het christendom een filosofie, geen godsdienst. Maar mensen schijnen snel te denken dat ze het allemaal weten, dat ze er op hun eentje ook wel komen. Op dat vlak was het vroeger mss niet slecht dat mensen gedwee volgden wat de kerkvader zei (mits die kerkvader handelde in eer en geweten), toen was er tenminste sprake van een gemeenschap.. |
|
![]() |
![]() |
#60 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat: