Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2006, 17:50   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Maar je zal hemel en aarde verzetten opdat ze het "zo goed mogelijk" zouden hebben. En iedere dag sta je aan de poort vh gevang voor bezoek, daar ben ik zeker van.
IK zal tevreden zijn dat dan in een zorgwekkende Vlaamse gevangenis zouden zitten ipv van in een modelgevangenis in den vreemde...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 18:24   #42
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Toestand in gevangenissen "zorgwekkend"

do 20/04/06 - De toestand in de Belgische gevangenissen kan nog altijd veel beter. Dat staat in een rapport van de Raad van Europa.

Het grootste probleem blijft de situatie van de geïnterneerden met psychiatrische problemen. Vaak worden die niet begeleid en belanden ze zelfs tussen de gewone gevangenen.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...Vorst_mm_b.jpg (foto Belga)

Het rapport heeft het ook over overbevolking en slechte leefomstandigheden in de strafinrichtingen en over agenten die gevangenen soms mishandelen.

Er is sprake van "een beperkt aantal" beschuldigingen, ook van minderjarigen. Gevangenen zouden bij hun aanhouding en tijdens verhoren al eens te maken krijgen met oorvijgen, vuistslagen en slagen met de knuppel. Er wordt onder meer gesproken over de gevangenissen van Namen en Andenne.
Het Comité ter voorkoming van foltering van de Raad van Europa roept de overheid op waakzaam te blijven om dergelijk geweld te vermijden.
Het is al het vierde rapport van de Raad van Europa over wantoestanden. Minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) heeft wel beterschap beloofd. Zo komt er in Vlaanderen een grote instelling voor 250 geïnterneerden.
(bron:VRT-Nieuws)

// [SIZE=2]Ondanks alles vinden de meeste (extreem)rechtsen hier aanwezig, dat onze Belgische gevangenissen vijfsterrenhotels zijn. Als "zij" het goed vinden, hecht ik wel meer belang en geloofwaardigheid aan de Raad Van Europa.[/SIZE]
De gevangenissen uit Marokko zouden tot norm moeten verwezen worden. Natuurlijk zijn er altijd mensen die vinden dat moordenaars en verkrachters in luxe moeten leven.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 18:32   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

@ Pietje en degenen die echt geïnteresseerd zijn.

Het volledig verslag is hier te lezen (in het Frans weliswaar).
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 19:42   #44
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gevangenissen moeten afgeschaft worden. Die houden de bevolking zwak waardoor ze zich nimeer kunnen beschermen tegen bvb hangjongeren...
Hmm, hier valt iets voor te zeggen. We geven alternatieve straffen. Een moordenaar krijgt de doodstraf, een dief wordt de handen afgehakt, een verkrachter worden de geslachtsdelen afgehakt en aan de honden als voeder gegeven.

Alweer een idee vanuit de Arabische landen. We hebben nog veel te leren van hen.

Zo'n slecht idee is dat nog niet. 8)
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 21:58   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
@ Pietje en degenen die echt geïnteresseerd zijn.

Het volledig verslag is hier te lezen (in het Frans weliswaar).
Thnks 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 22:08   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je zit je straf uit waar je je misd(rijf)aad hebt begaan.
Zoals bij Erdal ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:11   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het niet zijn dat dat ook deel uitmaakt van het gevangenisbeleid ?

Het feit dat je zorgwekkende toestand tussen aanhalingstekens plaatst, zegt genoeg over je interesse in de materie

Ik snap dus echt niet waar dat krapuul zich zoveel zorgen over maakt...

Laat ons eerlijk zijn, het verschil met een belgisch gevang, of Breendonck of Treblinka is hemelsbreed hé Pietje. Die jongens krijgen 3 X per dag eten en drinken, mogen sporten, TV kijken, de Bib is er om een boekje te lezen, ze mogen zelf studeren en wat lichte arbeid verichten in vele gevallen.

Ik wil u een min of meer menswaardig initiatief bieden, alhoewel je gaat het ook barbaars vinden, ben ik zeker van.

Schaf al die apparte cellen af, we bouwen 1 grote kooi, een barak zoals in 't leger behalve dan met wat meer luxe en veel glas in de muren, onbreekbaar glas.

Kwestie van te kunnen zien wat er binnenin gebeurd, we zetten daar stapelbeddekes, in, en een ontspanningshoekje, iederdeen krijgt zijn koffer voor persoonlijke spullen. We bouwen er een toiletblok en douchehok aan dat permanent onder camerabewaking staat.

We zorgen ervoor dat we het geheel hermetisch kunnen sluiten, zodat we bij een mogelijke opstant heel de boel vol traangas kunnen pompen. Kwestie van aan crowd control te kunnen doen en de massa snel te leren hoe het systeem werkt.

Voor 's morgens staan er wat lessen op 't programma, praktische dingen handenarbeid, of technische vakken.

Voor overdag, staat er zwaar werk te wachten, Maddox zijn koolmijn, of een paar containerkes ongesorteerd afval dat ze mogen trieëren. Als er geen afval is, laten we ze gewoon wat putten graven en weer vullen, gewoon kwestie van bezig te zijn en goe moe te zijn.

Dat ze 's avonds direct in hun barak in slaap vallen. mispeuterd er een iets, word voor het minste vergrijp de barak vol traangas gezet. of sluiten we het water van de WC's of Douches af, of verzinnen we wel iets anders, maar dat heel de afdeling gestraft word.

De pestkopjes en die hard smeerlappen zullen rap uitgesorteerd worden ...

Bij recedive staat u gewoon de zelfde straf X 2 te wachten + de straf voor de nieuwe misdaad.

We zetten ook een webcammeke bij elk cellenblok, dat iedereen de gevolgen van wangedrag kan aanschouwen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:12   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet je ook niet verwonderd zijn, dat "ze" er meestal slechter uitkomen, dan dat ze erin zijn gegaan

Dit zou nog makkelijker en sneller kunnen gebeuren dan je wel zelf denkt. Ieder van ons is een potentiële misdadiger. Bij iedereen kunnen "de stoppen" eens doorslaan.................Ook bij jou.

If you can't do the time, don't do the crime.
Oud 21 april 2006, 07:15   #49
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:

do 20/04/06 - De toestand in de Belgische gevangenissen kan nog altijd veel beter. Dat staat in een rapport van de Raad van Europa.

Het grootste probleem blijft de situatie van de geïnterneerden met psychiatrische problemen. Vaak worden die niet begeleid en belanden ze zelfs tussen de gewone gevangenen.

(foto Belga)

Het rapport heeft het ook over overbevolking en slechte leefomstandigheden in de strafinrichtingen en over agenten die gevangenen soms mishandelen.

Er is sprake van "een beperkt aantal" beschuldigingen, ook van minderjarigen. Gevangenen zouden bij hun aanhouding en tijdens verhoren al eens te maken krijgen met oorvijgen, vuistslagen en slagen met de knuppel. Er wordt onder meer gesproken over de gevangenissen van Namen en Andenne.
Het Comité ter voorkoming van foltering van de Raad van Europa roept de overheid op waakzaam te blijven om dergelijk geweld te vermijden.
Het is al het vierde rapport van de Raad van Europa over wantoestanden. Minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) heeft wel beterschap beloofd. Zo komt er in Vlaanderen een grote instelling voor 250 geïnterneerden.

// [SIZE=2]Ondanks alles vinden de meeste (extreem)rechtsen hier aanwezig, dat onze Belgische gevangenissen vijfsterrenhotels zijn. Als "zij" het goed vinden, hecht ik wel meer belang en geloofwaardigheid aan de Raad Van Europa.[/SIZE]
waarom stuurt men hen niet terug naar hun eigen land. Daar zijn geen problemen gemeld . en wij zijn +/- 60% van de gevangenispopulatie kwijt
Oud 21 april 2006, 09:55   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die straf is vrijheidsberoving, niet meer en niet minder.
Het valt hier weeral op dat de meeste (extreem)rechtsen zeer bedreven zijn in het toekennen van straffen voor anderen. Benieuwd hoe ze zouden reageren indien zijzelf of hun zoon/dochter er zouden voorstaan.

heel consequent Pietjen, als ik morgen in t prison moet gaan zitten omdat ik iemand vermoord heb, zal ik van mijnen ouwen op niet teveel krediet moeten rekenen.

Terecht trouwens,

Mocht ik zelf kinderen hebben en die steken iet uit zal ik ze zelf gaan aangeven bij de flikken, en ze in den bak laten steken. En als het erg genoeg is, moeten ze er nie op rekenen van nog ooit ne voet thuis binnen te moeten zetten.
Oud 21 april 2006, 15:04   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik bekijk die vrijheidsberoving niet als "de straf" ,maar als bescherming voor de niet veroordeelde burgers.

En als ik morgen de doos indraai voor een misdaad zoals moord of verkrachting, dan kan ik beter ook eens heel hard gaan nadenken over het zoeken van een andere familie. Misschien dat mijn vrouwtje me kan vergeven voor de moord, maar het andere, dan zou ik wel eens de bijnaam Bobbit kunnen krijgen.

Naar mijn mening zou de straf voor een misdadiger een iniatief genoemd kunnen worden. Het iniatief om er werk van te maken in de samenleving te passen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 15:20   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het valt hier weeral op dat de meeste (extreem)rechtsen zeer bedreven zijn in het toekennen van straffen voor anderen.
Zegt de man die de nieuwe straffen op het uiten van verkeerde meningen volmondig toejuicht.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 17:07   #53
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Schaf al die apparte cellen af, we bouwen 1 grote kooi, een barak zoals in 't leger behalve dan met wat meer luxe en veel glas in de muren, onbreekbaar glas. Kwestie van te kunnen zien wat er binnenin gebeurd, ... douchehok aan dat permanent onder camerabewaking staat.

We zorgen ervoor dat we het geheel hermetisch kunnen sluiten, zodat we bij een mogelijke opstant heel de boel vol traangas kunnen pompen.

Dat ze 's avonds direct in hun barak in slaap vallen. mispeuterd er een iets, word voor het minste vergrijp de barak vol traangas gezet. of sluiten we het water van de WC's of Douches af, of verzinnen we wel iets anders, maar dat heel de afdeling gestraft word.

We zetten ook een webcammeke bij elk cellenblok, dat iedereen de gevolgen van wangedrag kan aanschouwen...
Interessant om te lezen wat voor sadistische wangedrochten er in uw hoofd rondspoken. Ik zou niet graag met u in één huis wonen...
De smeerlapperij die u hier ventileert, het voyeurisme dat u eraan koppelt, de zin om mensen op zo'n manier te martelen en daar bovendien naar te willen kijken, het zijn evenzoveel getuigenissen van de ziekelijke neigingen die u blijkbaar maar moeilijk kan onderdrukken. Ik denk dat u een gevaarlijk man bent. Het soort dat psychopatische oprispingen heeft. Let maar op dat u er zelf niet mee in de gevangenis terecht komt. En ga eens met iemand over uw fantasietjes praten, dat zal u goed doen.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 17:12   #54
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Het zou sommigen deugd doen om eerst eens een kijkje te gaan nemen in een penitentiaire instelling vooraleer de grootste nonsens te verkopen...

Mag ik dan Leuven, Lantin, Dendermonde of Gent aanbevelen? De negentiende eeuw blijkt toch nog niet zo veraf te zijn. En voor wie er niet genoeg van krijgt, is er altijd nog Vorst; gefuifd en gefeest dat d�*�*r wordt...
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 17:22   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Kaatd, ik val Herr Flicks idee bij hoor. Mag ik ook eens op je idealistische sofa komen liggen nu?

Maar je hebt gelijk, het gebouw bij het minste volpompen met traangas. ik vind dat gewoon verspilling.

Mijn ideetje daarover is goedkoper. Als iedereen zich gedraagt en effectief de straf draagt die gegeven is door de rechter, dan krijgen ze eten zowat gelijk aan wat de massarestaurants zoals lunch garden of Ikea aanbieden. Mispeuterd er eentje iets te gortigs? tja, daar komt effectief het droog brood en het vitaminenpilletje voor de eerste week. En effe het water ratsoeneren ook. Altijd een goed initatief om braaf te zijn.

Maar als je de pil wil vergulden. Als een rechter dan een strafmaat uitspreekt. in plaats van "3 maanden efectief" kan ie zeggen "U krijgt een vrije en niet te verbreken toegang to "Big Brother, The Jail".

Nu zijn er mensen die rare stoten uithalen om in zo'n omgeving hun ding te kunnen doen, en nog veel meer kijkbuisverslaafden die reikhalzend naar deze visuele hersenverweking willen kijken.

Kaatd, jouw gouden raad is toch maar klatergoud. Of Pyriet....

Noch Herr Flick, noch ik zijn onder de noemer te vangen "psychotisch".

Desiderus, Ik ga akkoord met jouw uitspraak dat ons gevangeniswezen niet werkt. Het is een 19de eeuws gedrocht, in stand gehouden door een wetgeving die gewoon grotesk is te noemen.
De gevangenissen die je aanhaalt zijn echte schandes. Maar er zijn eerlijke burgers die in minder goede omstandigheden leven.
Ook, en dat mag je niet vergeten, de luxe gevangenissen bij Hasselt en Brugge geven geen betere resultaten als het recidive aankomt....

Laatst gewijzigd door maddox : 21 april 2006 om 17:27.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 21:38   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Interessant om te lezen wat voor sadistische wangedrochten er in uw hoofd rondspoken. Ik zou niet graag met u in één huis wonen...
De smeerlapperij die u hier ventileert, het voyeurisme dat u eraan koppelt, de zin om mensen op zo'n manier te martelen en daar bovendien naar te willen kijken, het zijn evenzoveel getuigenissen van de ziekelijke neigingen die u blijkbaar maar moeilijk kan onderdrukken. Ik denk dat u een gevaarlijk man bent. Het soort dat psychopatische oprispingen heeft. Let maar op dat u er zelf niet mee in de gevangenis terecht komt. En ga eens met iemand over uw fantasietjes praten, dat zal u goed doen.
Grappig dat ge criminelen een betere behandeling wilt geven dan onschuldige miliciens.
Oud 23 april 2006, 11:27   #57
Christophe11
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Het zou sommigen deugd doen om eerst eens een kijkje te gaan nemen in een penitentiaire instelling vooraleer de grootste nonsens te verkopen...

Mag ik dan Leuven, Lantin, Dendermonde of Gent aanbevelen? De negentiende eeuw blijkt toch nog niet zo veraf te zijn. En voor wie er niet genoeg van krijgt, is er altijd nog Vorst; gefuifd en gefeest dat d�*�*r wordt...
Christophe11 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 12:04   #58
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht

U bent sterker in kaviaar eten dan in humor...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2006, 01:46   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(foto Belga)

Als het er zo goed mogen ze voor mijn part eens een jaartje logeren...

Niet dringen, jongens, netjes aanschuiven. Ordnung muss sein!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 april 2006 om 01:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2006, 10:37   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als het er zo goed mogen ze voor mijn part eens een jaartje logeren...

Niet dringen, jongens, netjes aanschuiven. Ordnung muss sein!!
Ze staan te dringen Filo.
Waarom denkt ge dat ze overvol zitten en kleine criminaliteit niet meer vervolgd wordt ?
Weiger maar eens een boete te betalen en vraagt ze om te zetten in gevangenisstraf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be