Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2006, 07:18   #41
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En dan nog grappig vinden ook.
Als iemand een draad lanceert om te lachen, dan mag er toch gelachen worden hé, Bhairavken?

Het zijn toch de sossen en de VLD, De Wael en Verhofstadt, die die kinderen opsluiten, nietwaar? Of doet het VB dat vanuit het cordon? Straffe mannen...

Laatst gewijzigd door baarle : 21 april 2006 om 07:19.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:24   #42
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is het beleid in asielcentra, en de regeling van de kinderopvang aldaar, toevertrouwd aan het VB?
Kwestie om de schuld bij de juiste instanties te leggen.
pelgrim wordt hier nog eens de grond ingeboord samen met zijn leugens.
De waarheid heeft zijn rechten

Superstaaf scoort weer eens.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:27   #43
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Als iemand een draad lanceert om te lachen, dan mag er toch gelachen worden hé, Bhairavken?

Het zijn toch de sossen en de VLD, De Wael en Verhofstadt, die die kinderen opsluiten, nietwaar? Of doet het VB dat vanuit het cordon? Straffe mannen...
Onder druk van het VB, werd er gezegd. Oelewappers.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:35   #44
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Onder druk van het VB, werd er gezegd. Oelewappers.
Fantastisch! Het beleid kunnen voeren vanuit de oppositie én vanachter het cordon, wat zouden ze nog meer kunnen wensen?
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:38   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Fantastisch! Het beleid kunnen voeren vanuit de oppositie én vanachter het cordon, wat zouden ze nog meer kunnen wensen?
dat doen we in feite al jaren, maar nog niet sterk genoeg.
Het origineel is steeds beter dan de kopie of het flauw afkooksel er van.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:47   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
pelgrim wordt hier nog eens de grond ingeboord samen met zijn leugens.
De waarheid heeft zijn rechten

Superstaaf scoort weer eens.
Vat mijn interjectie vooral niet op als een goedkeuring voor wat het VB in petto heeft met mensen die toevallig niet op Vlaams of Belgisch territorium geboren zijn.

Maar soms zie ik merkwaardige parallellen opduiken.
Neem nu de vaak gehoorde uitspraak: "Als het regent, wordt er meer voor het VB gestemd"
Een insinuatie aan het adres van de 'verzuurde' burger, die bij elk irrelevant tegenslagje meer bereid zou zijn om voor het VB te stemmen.
Waar zit het grote verschil met PelgrimForevers complete forum-oeuvre, waarin hij op eenzelfde wijze voor al wat in zijn ogen misgaat het VB als zondebok laat opdraven en die onder luide bijval (in hoofdzaak van zichzelf) de woestijn probeert in te jagen?

Ik zie bitter weinig verschil.........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:49   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Onder druk van het VB, werd er gezegd. Oelewappers.
Onde druk van de financiele werkelijkheid, ja. Men kan al veel zeggen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:52   #48
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vat mijn interjectie vooral niet op als een goedkeuring voor wat het VB in petto heeft met mensen die toevallig niet op Vlaams of Belgisch territorium geboren zijn.
En wat heeft het VB voor die mensen in petto, Staaf? Graag onderbouwd met bronnenmateriaal (want dat is toch je waarmerk).
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:53   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vat mijn interjectie vooral niet op als een goedkeuring voor wat het VB in petto heeft met mensen die toevallig niet op Vlaams of Belgisch territorium geboren zijn.


Neem nu de vaak gehoorde uitspraak: "Als het regent, wordt er meer voor het VB gestemd"
Een insinuatie aan het adres van de 'verzuurde' burger, die bij elk irrelevant tegenslagje meer bereid zou zijn om voor het VB te stemmen.
de politici willen gewoon niet zien of weten of inzien waarom de burger op het Vlaams belang stemt !
trouwens, 8 oktober wordt weer eens een zwarte zondag !
de kiezers betalen zich blauw aan belastingen, bedrijven sluiten wegens de te hoge bedrijfslasten, de mensen vrezen voor hun jobs en heel deze negatieve spiraal is niet te stoppen tenzij er iets gedaan wordt aan het "profitariaat" !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:53   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Onder druk van het VB, werd er gezegd.
Deze uitleg heeft een immens Stefaan Declerck-gehalte.
'Druk' lijkt mij toch zo wattig en zo vaag, dat het als excuus enkel van een doorgewinterde tsjeef zijn schrijftafel kan komen..

Schets ter verduidelijking liever eens exact via welke machtige VB-(tussen)personen, VB-instanties, VB-geldstromen, o.i.d.,......... de paarse ploeg onder druk gezet wordt om tegenover asielkinderen een wanbeleid te voeren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 07:57   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Onde druk van de financiele werkelijkheid, ja. Men kan al veel zeggen.
je kan van een klein inkomen geen gasten gratis in huis nemen, als je amper toekomt om je eigen gezin op een degelijk niveau te voorzien van eten drinken en kleren.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 08:11   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
En wat heeft het VB voor die mensen in petto, Staaf? Graag onderbouwd met bronnenmateriaal (want dat is toch je waarmerk).
't Is niet mijn gewoonte om uittentreure de bekende waarheid te herhalen, maar voor een nieuw forumlid wil ik wel een uitzondering maken en een paar kleine onderbouwinkjes geven voor wat het VB naar mijn mening van plan is met allochtonen.
  • Deportatie
  • Minorisatie
  • Ongelijkberechtiging
Waarom ik dat denk?
cfr. de affiche met C-130 en met slogan "Hand in hand naar eigen land" (1)
cfr. het 70-puntenplan (2)
cfr. Dewinters uitspraak: Wie een hoofddoek draagt, teken een terugkeercontract.(3)
cfr. talrijke andere uitspraken en slogans: "Aanpassen of opkrassen"(3)

Bronnen:
(1)


(2)
http://www.blokwatch.be/mambots/edit...nt/view/86/50/
(3)
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=GRUADVN6

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
Zo vertaalde en illustreerde Dewinter het befaamde 'aanpassen of opkrassen' met ,,Alle moslimvrouwen met een hoofddoekje tekenen daarmee een terugkeercontract''. Een uitspraak waarvan Frank Vanhecke noch Gerolf Annemans (daarnaar gevraagd in tv-programma's) zich wou distantiëren. Een uitspraak die meteen ook te kennen gaf wiens vrijheid van mening het Vlaams Belang wel verdedigt en wiens vrijheid van mening niet.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 08:34   #53
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

En hopla, zelfs voor het regeringsbeleid krijgt het VB de schuld. Kan het VB druk uitoefenen op de regering? Uiteraard. Maar is het VB verantwoordelijk voor wat hier gebeurt? Uiteraard niet. De regering voert het beleid en heeft het zover laten komen. Zelfs indien je de mogelijkheid van het VB om druk uit te oefenen mee ter verantwoording roept, besef dan dat die mogelijkheid slechts bestaat bij gratie van het cordon. En wie handhaaft het cordon nu ook alweer?

Wat een ongelofelijk idioot idee dan ook te denken dat je dit in de schoenen van het VB kan schuiven.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 08:38   #54
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
't Is niet mijn gewoonte om uittentreure de bekende waarheid te herhalen, maar voor een nieuw forumlid wil ik wel een uitzondering maken en een paar kleine onderbouwinkjes geven voor wat het VB naar mijn mening van plan is met allochtonen.
  • Deportatie
  • Minorisatie
  • Ongelijkberechtiging
Waarom ik dat denk?
cfr. de affiche met C-130 en met slogan "Hand in hand naar eigen land" (1)
cfr. het 70-puntenplan (2)
cfr. Dewinters uitspraak: Wie een hoofddoek draagt, teken een terugkeercontract.(3)
cfr. talrijke andere uitspraken en slogans: "Aanpassen of opkrassen"(3)

Bronnen:
(1)


(2)
http://www.blokwatch.be/mambots/edit...nt/view/86/50/
(3)
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=GRUADVN6
Nou, zo'n samenraapsel van oude koeien, malafide interpretaties en propagandaslogans had ik niet verwacht. Als je al oude affiches van de ... Vlaams Blok-jongeren moet gaan aanhalen om iets te bewijzen. Of een bijna 10 jaar geschrapte tekst van een partij die al lang niet meer bestaat.

Eerlijk gezegd had ik citaten uit een actueel partijprogramma van het Vlaams Belang verwacht. Daar zou je moeten kunnen lezen hoe men die "deportatie" wil uitvoeren. Hoe die "minorisatie" (wat is dat voor een ding?) precies zal uitgewerkt worden, en wie zal geminoriseerd worden. Waaruit die voorgenomen "ongelijkberechtiging" (nou moe...) precies zal bestaan eenmaal het Belang aan de macht zal zijn.

Goed, ik ben eraan voor mijn moeite.

Van Piano's Blokwatch-site gehaald zeker?
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 08:46   #55
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Misschien moet de topicstarter maar eens bedenken dat als de haat voor wat je wil bestrijden dergelijk pathologisch gehalte bereikt, er meer kans is dat hij/zij er zelf aan tenonder gaat dan het voorwerp van zijn haat.

In sommige gevallen kan het voorwerp van zijn haat er zelfs wel bij varen. Dergelijke flagrante nonsens argumenteren kan neutrale deelnemers aan een discussie eerder van het tegendeel overtuigen.

Laatst gewijzigd door Morduk : 21 april 2006 om 08:46.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:02   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
't Is niet mijn gewoonte om uittentreure de bekende waarheid te herhalen, maar voor een nieuw forumlid wil ik wel een uitzondering maken en een paar kleine onderbouwinkjes geven voor wat het VB naar mijn mening van plan is met allochtonen.
  • Deportatie
  • Minorisatie
  • Ongelijkberechtiging
Waarom ik dat denk?
cfr. de affiche met C-130 en met slogan "Hand in hand naar eigen land" (1)
cfr. het 70-puntenplan (2)
cfr. Dewinters uitspraak: Wie een hoofddoek draagt, teken een terugkeercontract.(3)
cfr. talrijke andere uitspraken en slogans: "Aanpassen of opkrassen"(3)

Bronnen:
(1)


(2)
http://www.blokwatch.be/mambots/edit...nt/view/86/50/
(3)
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=GRUADVN6
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:05   #57
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Deze uitleg heeft een immens Stefaan Declerck-gehalte.
'Druk' lijkt mij toch zo wattig en zo vaag, dat het als excuus enkel van een doorgewinterde tsjeef zijn schrijftafel kan komen..

Schets ter verduidelijking liever eens exact via welke machtige VB-(tussen)personen, VB-instanties, VB-geldstromen, o.i.d.,......... de paarse ploeg onder druk gezet wordt om tegenover asielkinderen een wanbeleid te voeren.
Ik dacht eerder zo: om minder mensen voor het VB te laten stemmen omdat de huidige overheid er "ook iets aan doet". Dat dit jullie ontgaat is vrij typisch...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:05   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Super,
moet ik hieruit afleiden dat het Vlaams Belang geen recente plannen heeft ivm mensen die niet op Belgisch grondgebied geboren zijn ?! ...
dat zou nog eens een onthulling zijn ...

of hebben ze wel een standpunt maar is het iets te genuanceerd, en past het daarom niet in je politiek correcte kraam ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:07   #59
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik dacht eerder zo: om minder mensen voor het VB te laten stemmen omdat de huidige overheid er "ook iets aan doet". Dat dit jullie ontgaat is vrij typisch...
zeg rebel, ik had wel op een betere repliek gehoopt. Is dit het beste wat je kan brengen?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:37   #60
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik dacht eerder zo: om minder mensen voor het VB te laten stemmen omdat de huidige overheid er "ook iets aan doet". Dat dit jullie ontgaat is vrij typisch...
De beste manier om minder mensen op het VB te laten stemmen is nochthans het cordon opheffen. Maar de heren politici zijn meer bekkommerd om hun eigen machtspositie en nemen die druk van het VB er dan maar bij. De schuld ligt dus bij de beleidsmakers, niet bij de oppositie die slechts doet wat ze moet doen: oppositie voeren.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be