![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het FN is (net als het FDF en BUB) Belgisch-nationalistisch. De Waals-nationalisten zijn RWF en FRANCE (en in mindere mate de PS). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen een Vlaams-Brusselse federatie en het huidige België is natuurlijk dat het aloude Belgische establishment, dat ooit de culturele genocide op de Vlamingen heeft willen doorvoeren, van de macht zal verdreven zijn. Brussel zal niet meer de rol van bedorven kind kunnen spelen ("wij willen ook een gewest en een regering", for God's sake) maar zoals elke stad geregeerd worden door een gemeenteraad. En het zal zelf wat meer voor zijn inkomen moeten werken. Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat zullen die Franstalige Brusselaars doen eenmaal er geen Belgisch regime meer is? Muren bouwen rond hun gewest zoals de Israëli's om de verderfelijke flaminboches buiten te houden? Of zijn er plannen om Lebensraum te verover in Brabant? ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Vlaanderen zal inderdaad nooit onafhankelijk worden en dat vanwege het lot van Brussel. De Vlamingen willen er een 100% Vlaamse staat van maken, de Franstaligen willen er een 100% Franstalige staat van maken. We zijn nog niet uit de zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Everytime als oprichter van de Féderation Auderghem/Ixelles/Uccle/Watermael-Boitsfort/Woluwe-Saint-Lambert/Woluwe-Saint-Pierre? Want ik denk niet dat je de andere gemeentes zal kunnen meeslepen in je FDF-avontuurtje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
België is al dood sinds de jaren '70. De jaren '80 gaven de laatste genadeslag. In de jaren '90 lag het lijk te rotten in de woonkamer. En in de 21ste eeuw zal het stof, net als dat van de DDR of Tsjecho-Slowakije, weggeblazen worden bij de eerste de beste wind. Daar kan niemand nog iets aan veranderen, niet de Belgicisten, en zeker niet de treurige idealisten die men flaminganten noemt. Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 21:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit gehoord van het feit dat Wallonië niet moet weten van die arrogante Brusselaars?
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 april 2006 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U meent het? ....
Allons, un minimum de sérieux, mon cher! Zelfs als de Walen bereid zouden gevonden worden van onder de knoet van de Brusselse bourgeois te kruipen, hoelang denkt u dan dat Brussel nog de hoofdstad van Europa blijft? Ga eens kijken in de doorsnee Waalse stad: dat is op vele plekken het Oost-Europa van de jaren '70. Ik kan u persoonlijk het mooie historische stadje Lessen, op de taalgrens, aanraden: nergens zag ik een treuriger vervallen stad, anno 2006. En die gaan de immer stijgende Brusselse geldnood moeten bevredigen? Wallonie-Bruxelles is een grap van Maingain om de Vlamingen schrik aan te jagen. Niemand trapt daar nog in, u niet en ik niet. Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het programma Frontlijn van gisterenavond sprak Frans Crols (directeur van Trends) toch anders hoor. ''Vlaanderen mag het lot van 6 miljoen Vlamingen niet laten afhangen van een kleine 200000 Brusselaars''. Met Brussel als het kan maar zonder als het moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen is het nu, onder het Belgisch regime, dat Vlaanderen zijn hoofdstad kwijt is geraakt, vergeet dat niet. Elke dag dat België bestaat is een dag dat Brussel verder van Vlaanderen wegdrijft. Ik ben ervan overtuigd dat toenadering tussen Brussel en Vlaanderen alleen maar kan (en zal) ontstaan als de stiefmoeder overleden is. Misschien is er dus wel een Vlaamse afscheuring zonder Brussel nodig om de Brusselaars even met de voeten in de realiteit te zetten. Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |