Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2006, 19:55   #41
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Vind ik ook. Vanaf de kleuterschool, verplichte lessen zelfverdedigingstechnieken, voor jongens èn voor meisjes.
Elke dag een uurtje.
En zo kreeg de titel "crouching tiger, hidden dragon" een heel andere betekenis ...
New Era is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 20:13   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
New Era beweert dat geweld verheerlijkt wordt in andere culturen, en waarschijnlijk denkt hij dat de vlaamse cultuur heel vreedzaam is. En wat ik met mijn post wilde duidelijk maken, is dat je niet iedereen over 1 kam moet scheren.

Geweld bestaat in onze cultuur, maar het wordt niet getolereerd. In sommige culturen zijn geweldenaars, helden. Er is een verschil.
Zoals die azielzoeker die afgetuigd werd in een tankstation, met wat racistische taal erbij natuurlijk...:Niemand van de getuigen die ook maar een woord zei...

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 mei 2006 om 20:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 20:26   #43
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zoals die azielzoeker die afgetuigd werd in een tankstation, met wat racistische taal erbij natuurlijk...:Niemand van de getuigen die ook maar een woord zei...
Zal u maar nog één positief woord erover vinden in de krant, op televisie of andere vorm van media? Terwijl in sommige culturen kamikazi's en vooral hun nabestaanden gefeliciteerd worden. Ook is zo'n uitspatting van geweld niet zo frequent in onze cultuur. En om het het ietwat cru te zeggen, die azielzoeker heeft eigenlijk hier niets te zoeken, had hij zich gehouden aan de wetten, dan ging hij niet zo'n lot ondergaan hebben. Dit is zeker geen waardige uitleg, maar ik werp ook eens de minder populaire standpunten op.
Oud 3 mei 2006, 00:19   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tiens, bestaan er nu ook al bewakingscamera's met geluid ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 02:19   #45
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New Era Bekijk bericht
Zal u maar nog één positief woord erover vinden in de krant, op televisie of andere vorm van media? Terwijl in sommige culturen kamikazi's en vooral hun nabestaanden gefeliciteerd worden. Ook is zo'n uitspatting van geweld niet zo frequent in onze cultuur. En om het het ietwat cru te zeggen, die azielzoeker heeft eigenlijk hier niets te zoeken, had hij zich gehouden aan de wetten, dan ging hij niet zo'n lot ondergaan hebben. Dit is zeker geen waardige uitleg, maar ik werp ook eens de minder populaire standpunten op.
<< die azielzoeker heeft eigenlijk hier niets te zoeken, had hij zich gehouden aan de wetten, dan ging hij niet zo'n lot ondergaan hebben.>>
En "natuurlijk" beslis jij dat nu al, zonder er iets meer over te weten? Ooit over de Conventie van Geneve en politieke vluchtelingen gehoord?
Ooit over basisprincipes van een rechtstaat gehoord?

Op basis waarvan stel jij nu direct vast

dat hij zich niet aan de wetten houdt? En mocht dat zo zijn
dat hij daarom zomaar afgetuigd mag worden door mensen die hij toevallig kruist in een tankstation?
Lynchrechtspraak??

Dit is zeker geen waardige uitleg, die je daar bovenhaalt
PS is zijn fora als politics.be geen media?
Acht jij je beter dan wie?

Hé, ken jij de weg naar de beschaafde wereld mischien??
Waar en wanneer deed jij rechtstudies?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 mei 2006 om 02:43.
Oud 3 mei 2006, 02:54   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Jéhan
Ik denk dat u nog al kort door de bocht gaat. Puberale liefde gaat nu eenmaal gepaard met puberaal gedrag. En voor zover ik weet, is de puberteit nu eenmaal niet verbonden aan culturen.
Ik vind het erg jammer dat u dergelijke futuliteiten aangrijpt om een beeld te vormen over de multi-culturele samenleving.

Wat respect voor vrouwen betreft, iedere persoon is daar anders in, dat je dat aan een cultuur wilt linken vind ik ook nogal zielig en erg goedkoop. Er zijn immers evenveel autochtonen die weinig respect hebben voor hun vrouw ( sommigen slaan ze zelfs in elkaar).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Geloof jij zelf wat je hier schrijft? Het gaat al lang niet meer om iemand die "één futiliteit" aanbrengt om een grote groep te veroordelen. We worden dagelijks overspoeld door berichten die aantonen dat bepaalde groepen hier (nog) helemaal niet thuishoren, laat staan nog mogen komen dreigen en hun zin en gewoontes opdringen...
Het puberaal gedrag van een normale plaatselijke puber, resultaat van
generaties hier levende voorouders, en het "puberaal gedrag" van een allochtone kandidaat-messentrekker die meteen zijn vriendjes erbij gaat halen in pure maffia-stijl... daar moet jij geen poging doen om dat "ongeveer gelijk te stellen"... Dat gedrag kan heel zeker aan invloeden van bepaalde culturen gelinkt worden. Daar is geen ontkennen aan, de voorbeelden en bewijzen krijgen we dagelijks in ons gezicht.
Er zijn autochtonen die krimineel zijn, die hun vrouw mishandelen enz, zoals in elke maatschappij, spijtig genoeg. Sommige groepen, onder invloed van hun "cultuur" of wat ervoor moet doorgaan vallen echter bijzonder op omdat ze percentsgewijze zoveel meer "misdadig" gedrag vertonen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan
Er zijn immers evenveel autochtonen die weinig respect hebben voor hun vrouw ( sommigen slaan ze zelfs in elkaar).
eens even terugdenken:
-Reddy Demey
-Monbalju
-Robklop Verreycken (die kreeg daar zelfs nog een pak voorkeurstemmen voor...)

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 mei 2006 om 02:54.
Oud 3 mei 2006, 16:10   #47
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New Era Bekijk bericht
En om het het ietwat cru te zeggen, die azielzoeker heeft eigenlijk hier niets te zoeken, had hij zich gehouden aan de wetten, dan ging hij niet zo'n lot ondergaan hebben. Dit is zeker geen waardige uitleg, maar ik werp ook eens de minder populaire standpunten op.
En jij starte deze topic door te zeggen ''ik wil niet rascistisch doen'', hahahahaa ik lach me dood hier.
Jij vindt zeker ook dat alle buitenlanders maar moeten oprotten na hun eigen land, huh?

Jouw vriendinnetje had zich ook maar aan de wet moeten houden, dan was ze ook nooit bedreigt door haar ex.
(ik snap nie eens wat dit allemaal met de wet te maken heeft )

Laatst gewijzigd door Braveheart : 3 mei 2006 om 16:11.
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 18:32   #48
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
<< die azielzoeker heeft eigenlijk hier niets te zoeken, had hij zich gehouden aan de wetten, dan ging hij niet zo'n lot ondergaan hebben.>>
En "natuurlijk" beslis jij dat nu al, zonder er iets meer over te weten? Ooit over de Conventie van Geneve en politieke vluchtelingen gehoord?
Ooit over basisprincipes van een rechtstaat gehoord?

Op basis waarvan stel jij nu direct vast

dat hij zich niet aan de wetten houdt? En mocht dat zo zijn
dat hij daarom zomaar afgetuigd mag worden door mensen die hij toevallig kruist in een tankstation?
Lynchrechtspraak??

Dit is zeker geen waardige uitleg, die je daar bovenhaalt
PS is zijn fora als politics.be geen media?
Acht jij je beter dan wie?

Hé, ken jij de weg naar de beschaafde wereld mischien??
Waar en wanneer deed jij rechtstudies
Ik beslis daar niet over, u ook niet. Hij was hier illegaal aanwezig en dit betekend dat zijn verblijf hier in strijd was met de wet. Uw krachtige verdediging is menselijk, maar wetten zijn er met reden. Tenzij u wetteloosheid promoot? Natuurlijk mocht hij niet zomaar afgetuigd worden, maar had hij zijn "misdrijf" niet gepleegt, dan ging hij ook niet daar afgetuigt geweest zijn. Zelfs u kan dit feit niet ontkennen. Ik zou een forum niet als één van de primaire vormen van media aanschouwen, technisch gezien wel, maar als we al verder moet in dat straatje... Ook vind ik uw persoonlijke "aanvallen" maar niets om eerlijk te zijn.

Citaat:
En jij starte deze topic door te zeggen ''ik wil niet rascistisch doen'', hahahahaa ik lach me dood hier.
Jij vindt zeker ook dat alle buitenlanders maar moeten oprotten na hun eigen land, huh?

Jouw vriendinnetje had zich ook maar aan de wet moeten houden, dan was ze ook nooit bedreigt door haar ex.
(ik snap nie eens wat dit allemaal met de wet te maken heeft )
U bent een kei in naast de kwestie te praten of misschien mist u gewoon de kern van de zaak. Dit is geen persoonlijke "aanval", gewoon een opmerking, mijn excuses mocht u zich gekwetst voelen. Ik ben blij dat ik heb kunnen bijdragen tot uw blijdschap maar daarvoor moet u nog geen woorden in mijn mond leggen.
Oud 3 mei 2006, 19:52   #49
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Hij was hier illegaal aanwezig en dit betekend dat zijn verblijf hier in strijd was met de wet. Uw krachtige verdediging is menselijk, maar wetten zijn er met reden.
even ter verduidelijking, een asielzoeker is geen illegale en indien dit toch het geval was rechtvaardigt het dan het plegen van zinloos geweld. En als ik zoals u te werk zou gaan (op basis van een meegemaakte gebeurtenis het op de cultuur te steken) zou ik kunnen zeggen dat het belgisch cultuur ook ni deugd want ze weten namelijk niet waarover ze het hebben, maar natuurlijk weet ik beter
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 20:56   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals die azielzoeker die afgetuigd werd in een tankstation, met wat racistische taal erbij natuurlijk.

Dus jij geeft eindelijk toe dat er onder allochtonen rascisten zitten?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 21:33   #51
lenco
Burger

lenco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus jij geeft eindelijk toe dat er onder allochtonen rascisten zitten?
Laat me denken aan een aflevering van koppen over "joe".
Ze hadden een half-Vlaams, half-Turkse jongen gevolgd die het hele "joe" gebeuren volgde en tegen "rascisme" was en verwees vooral naar ons (onrechtstreeks) als het over rascisme ging.

Toen deed hij een verhaal dat ze ooit eens probeerde z'n fiets te stelen... maar toen hij in z'n taal iets terugzij, excuzeerden de "dieven" zich en lieten hem met rust.

Bewijst dat het enkel gemund was om "een fiets" te stelen van iemand van Vlaamsche afkomst en niet van hun eigen afkomst/ras.

= zeker en vast een vorm van rascisme, alleen word er op zulke dingen niet ingegaan... en gaan we er toch op in dan zijn wij inneens weer de "vuile rascisten"
lenco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 21:57   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenco Bekijk bericht
Laat me denken aan een aflevering van koppen over "joe".
Ze hadden een half-Vlaams, half-Turkse jongen gevolgd die het hele "joe" gebeuren volgde en tegen "rascisme" was en verwees vooral naar ons (onrechtstreeks) als het over rascisme ging.

Toen deed hij een verhaal dat ze ooit eens probeerde z'n fiets te stelen... maar toen hij in z'n taal iets terugzij, excuzeerden de "dieven" zich en lieten hem met rust.

Bewijst dat het enkel gemund was om "een fiets" te stelen van iemand van Vlaamsche afkomst en niet van hun eigen afkomst/ras.

= zeker en vast een vorm van rascisme, alleen word er op zulke dingen niet ingegaan...

Dat zullen Filosoof,Feremans en andere blinde mollen natuurlijk nooit doen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 mei 2006 om 22:13.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 15:48   #53
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat zullen Filosoof,Feremans en andere blinde mollen natuurlijk nooit doen.
Rascisme kom je in alle rassen, in alle culturen en klassen tegen. Niemand die dat ontkent, maar moet je dan juist harder daar tegen vechten, of moet je gaan roepen ''Maar jah, zij doen het ook''.
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 20:47   #54
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Niemand die dat ontkent, maar moet je dan juist harder daar tegen vechten, of moet je gaan roepen ''Maar jah, zij doen het ook''.
a) geweld lost niets op
b) de ander zijn misdadig gedrag als excuus gebruiken is ook maar zwak

het is en blijft een probleem maar ipv het proberen uit te roeien, kan men het proberen te beperken en dat is op zich al een ware prestatie.
Oud 5 mei 2006, 23:13   #55
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
Rascisme kom je in alle rassen, in alle culturen en klassen tegen. Niemand die dat ontkent, maar moet je dan juist harder daar tegen vechten, of moet je gaan roepen ''Maar jah, zij doen het ook''.
"Racisme" wordt een goedkoop woordje in de Vrije Wereld, wegens het misbruik dat ervan gemaakt wordt, overwegend door individuen die het niet zo op die Vrije Wereld begrepen hebben.

Het gaat m.i. niet zozeer om "racisme", maar wel om "agressie", en die is nu eenmaal inherent aan de mohammedaanse ideologie. Ik dacht dat ik deze "voorvalletjes" reeds eerder had gemeld:

Op 4 mei 2006 in Het Laatste Nieuws:

1.

"Afrikaanse man was traag om mij te pesten"

Brussel -- De Brusselse Turk Gurcan Candan (42) betreurt dat hij vorige week donderdag een Congolees heeft aangevallen in het Jet-tankstation in Zellik. "Maar ik was die dag zo opgefokt door de files op de E40. Als dan zo'n trage chauffeur je pest, kan zelfs ik mijn kalmte verliezen", aldus Gurcan Candan. De man kon ná één nachtje cel naar huis.

2.

Dader dodelijke steekpartij meldt zich bij politie

Sint-Joost -- De vermoedelijke dader van de dodelijke steekpartij, maandag in het Brusselse Sint-Joost-ten-Node, heeft zich aangegeven bij de politie. De 26-jarige asielzoeker had nog bloed op zijn kleren. De man kreeg het maandagochtend aan de stok met een dienster in een Turks café in de Grensstraat. Hij haalde een mes boven, waarmee hij de serveerster verschillende keren stak. De vrouw vluchtte naar het huis van haar baas, Efe Ekrem (54). Ook die kreeg messteken. Voorbijgangers vonden de lichamen van de twee slachtoffers op straat. De dienster verkeerde in kritieke toestand, voor Ekrem kwam alle hulp te laat.

3.

(Begeleidende tekst bij een foto waarin een jongen met een mes zwaait terwijl iemand tegen een boom zit met een doek over het hoofd)

Rechter beveelt Somalische jongen moordenaar van vader neer te steken.

Mogadishu -- Een 16-jarige jongen uit Somalië steekt de moordenaar van zijn vader met een mes. Daarna plant Mohamed Moallim het wapen in de hals van Omar Hussein. Deze lugubere executie werd bevolen door een islamitische rechtbank in de Somalische hoofdstad Mogadishu, waar de Sharia-wetgeving geldt. Leraar Hussein kreeg de doodstraf omdat hij Moallims vader gedood had in een uit de hand gelopen ruzie over de opleiding van de tiener. De jongen zelf zegde achteraf "opgelucht" te zijn omdat hij "wraak" mocht nemen.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 5 mei 2006 om 23:13.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 23:19   #56
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New Era
Rascistisch ben ik niet, ik heb gewoon een hekel aan mensen die bvb hun vriendin/vrouw slecht behandelen. Terwijl in onze cultuur zo'n gedrag afgekeurt wordt
Begin je nu wéér over
Robklop Verreycken,
Reddy Demey en
Monbalju?????

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2006 om 23:20.
Oud 5 mei 2006, 23:52   #57
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin je nu wéér over
Robklop Verreycken,
Reddy Demey en
Monbalju?????
Ik ken die mensen niet, maar voortgaand op hun namen neem ik aan dat het "autochtonen" zijn. De vluchthuizen zitten vol met voor mij anonieme vrouwen, tenzij de zelfverklaarde "filosoof" hun namen vandaag of morgen hier publiceert?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 06:53   #58
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Begin je nu wéér over
Robklop Verreycken,
Reddy Demey en
Monbalju?????
Nee, hij had het over moslims : in de islamwereld zijn vrouwen minderwaardig aan de man, maar dat wist je natuurlijk wel al.
Wist je ook dat ze geen geweld schuwen om hun kinderen met die verfoeilijke iedeologie te blijven hersenspoelen?

An Imam knocked out a 6 years old female child!
http://en.france-echos.com/?p=86

Quote:2006/04/19 - Tétouan, MOROCCO.

What is the crime of Nihad … a 6 years old girl?
Daring to walk on the prayer carpet of Moustafa LAZRAK, a “f’qih” and imam … How beautiful is the Religion of Tolerance, Peace and Love …

In Morocco the “f’qih” is an entire institution: it is a sort of imam-teacher in koranical schools, that belongs to public education. In Tétouan a “f’qih”, whose role is to teach Islam, attacked an innocent child of 6 years old. The picture speaks by its own: black eyes, bruises (?? ecchymoses in French), and multiple fractures of the noise. Not to mention the psychological consequences …

The barbarity happened April 19th, at the Sidi Ahmed El Bekkal School. In the afternoon, the school phoned to Fatima, the mother of the little girl, explaining her that her daughter had “fallen”. But when she discovered the state of her daughter, Fatima questioned the persons in charge, who delivered another version of the story.

Moustafa LAZRAK was praying at the beginning of the afternoon, in the classroom, although it was time to begin the class. Entering the room, little Nihad stepped with inadvertency the prayer carpet of the “f’qih”.

The child confirms the facts, and resumes the story. The imam-teacher hits her violently, and she fell on the ground.

The mother was only alerted two hours after the facts. Fatima drove Nihad to the hospital, where the doctors confirmed the gravity of the lesions and traumatisms. The family decided to take legal actions against the apostle of Allah, who also preaches in a mosque.

After this affair, the tongues untied themselves: it wasn’t Moustafa LAZRAK’s first violence against children. He used to beat them a lot; it must have been to convince them of Islam’s benefits.

A person in charge of the Human Rights affirms that the administration of the scholar establishment pressured the children who witnessed the aggression to deny the facts.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 10:43   #59
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
An Imam knocked out a 6 years old female child!
Wat men allemaal verstaat onder opvoeding...
Oud 7 mei 2006, 12:03   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Nadat Robklop zijn ex afgetuigd had onder de ogen van hun kinderen, in volle straat,hier kreeg hij een pak voorkeurstemmen...
Wat men allemaal verstaat onder opvoeding bij Vuil Belangers

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 mei 2006 om 12:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be