Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 26 april 2006, 11:41   #41
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Deze indruk heb ik ook. Dat de daders geen Belgen zijn, daar kan me nu niet meer om heen.

Anderzijds vind ik het vreemd dat Ahidar meteen een mea culpa sloeg en opriep tot de mars van zondag. Als de daders zo goed met Marokkanen te vergelijken zijn, qua uiterlijk, klopt er toch iets niet.

In mijn buurt wonen zowel Marokkanen als Polen en ik moet eerlijk bekennen dat deze twee groepen absoluut niet op elkaar lijken. De robotfoto en videobeelden, deden (en doen trouwens ook) mij toch eerder vermoeden dat het Berbers waren.

Mijn persoonlijk mening is dat het weer een pamper van de regering is. De gemoederen dreigen hoog op te lopen, dus moeten ze met een dader voor de proppen komen. Nu rijp beraad hebben ze besloten er een Pool van te maken. Dan kunnen ze hun multicul sprookje blijven vertellen en hebben ze meteen een excuus voor de Europese commissie, die hen dreigt te sanctioneren wegens ... racisme. Reden: beperkingen opleggen aan deze nieuwe leden op de arbeidsmarkt. De VDAB gaat ook zorgen dat het vooral BELGISCHE werklozen zijn, die tewerk moeten gesteld worden in de functies, die nu door (zwartwerkende) Polen worden ingevuld.

Met dit in het achterhoofd vind ik de Poolse nationaliteit van de dader handig uitkomen voor politiek correct België. Zo goed zelfs, dat hij meteen minderjarig is en zijn privacy zodanig moet beschermd worden, dat we niets meer over hem te weten mogen komen.
Uit uw persoonlijke mening kan ik enkel opmaken dat:
1. U een vat vol vooroordelen bent
2. Dat deze vooroordelen u volledig verblinden, zelfs in die mate dat u niet kunt toegeven dat u fout zat
3. Erger nog, dat u zodanig overtuigd bent van uw eigen grote gelijk dat u zelfs kranten, nieuwsberichten en officiële verklaingen van de Poolse regering en de medewerking van de Poolse politie afdoet als afleidingsmanoeuvres.

Het moeten nu eenmaal Moslims/Marokkanen geweest zijn. Welke andere bevolkingsgroep doet zo iets?

Hieruit kan ik enkel opmaken dat u lijdt aan extreme paranoia tov de maatschappij, niet alleen allochtonen, maar ook media, "linkse" medebewoners van dit land, intellectuelen, etc etc...

Vertrouwt u uw eigen kinderen nog wel?
Oud 26 april 2006, 11:46   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hieruit kan ik enkel opmaken dat u lijdt aan extreme paranoia tov de maatschappij, niet alleen allochtonen, maar ook media, "linkse" medebewoners van dit land, intellectuelen, etc etc...
Noem het een terecht wantrouwen inplaats van extreme paranoia en het klopt voor minstens de halve populatie van dit land.
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2006, 11:53   #43
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Noem het een terecht wantrouwen inplaats van extreme paranoia en het klopt voor minstens de halve populatie van dit land.
Beste Knuppel,
1. Is het niet altijd beter om met iemand de dialoog aan te gaan dan iedereen die je tegenkomt te wantrouwen?
2. Ik vrees dat je ergens gelijk hebt. Maar of dat wantrouwen terecht is?
3. Boadicea is een uitvergrote, gekarikaturiseerde versie van hoe heel veel mensen in de huidige maatschappij denken, voelen en leven. Ik vind dit schrikwekkend, jij vindt dit normaal?
Oud 26 april 2006, 11:59   #44
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Boadicea is een uitvergrote, gekarikaturiseerde versie van hoe heel veel mensen in de huidige maatschappij denken, voelen en leven. Ik vind dit schrikwekkend, jij vindt dit normaal?
Boadicea leeft in een grote stad te midden van de multiculturele realiteit van alle dag, met alle miserie, geweld, kloterijen en afval die dat oplevert. Ja, dat is schrikwekkend. Normaal vind ik dat nog steeds niet.

Maar nog schrikwekkender vind ik jouw gebrek aan empathie voor mensen die in dat soort situaties moeten leven.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 april 2006 om 11:59.
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 12:06   #45
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Boadicea leeft in een grote stad te midden van de multiculturele realiteit van alle dag, met alle miserie, geweld, kloterijen en afval die dat oplevert. Ja, dat is schrikwekkend. Normaal vind ik dat nog steeds niet.

Maar nog schrikwekkender vind ik jouw gebrek aan empathie voor mensen die in dat soort situaties moeten leven.
Ik heb geen empathie voor mesen die de problemen die zij dagelijks meemaken uitvergroten en hierin een reden zien om ganse culturen, religies of nationaliteiten met alle zonden Israels te overladen.

Ik heb geen empathie voor mensen die alles wantrouwen en wiens racisme zo diep ingebakken zit dat zij bj hoog en bij laag blijven beweren dat een dergelijke moord enkel door Moslims kan gepleegd worden.

Ik heb geen empathie voor mensen die als dan toch blijkt dat het geen moslims zijn maar wel Poolse zigeuners plots de voorordelen die ze hadden tov moslims extrapoleren naar de zigeuner-gemeenschap.

Het maakt me echt niet uit of Boadicea en multi-miljardair is met vijfentwintig villa's over heel de werled, of een arme vierde wereld burger die elke maand haar geld moet bijeenschrapen om rond te komen en in een krot van een huis leeft. Voor mensen met Boadicea's mening kan ik geen empathie opbrengen.
Oud 26 april 2006, 12:10   #46
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb geen empathie ...

Ik heb geen empathie ...

Ik heb geen empathie ...
Dat was eerder al duidelijk ja, ge moet het er zo dik niet opleggen, bourgeoiszoontje.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 april 2006 om 12:11.
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 12:21   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Knuppel,
1. Is het niet altijd beter om met iemand de dialoog aan te gaan dan iedereen die je tegenkomt te wantrouwen?
2. Ik vrees dat je ergens gelijk hebt. Maar of dat wantrouwen terecht is?
3. Boadicea is een uitvergrote, gekarikaturiseerde versie van hoe heel veel mensen in de huidige maatschappij denken, voelen en leven. Ik vind dit schrikwekkend, jij vindt dit normaal?
1/ Jij wil dus de dialoog aangaan met het VB inplaats van die partij te wantrouwen?

2/ Toeval bestaat niet. Dus ook niet dat de partij die jij wantrouwt toevallig' de grootste van het land wordt.

3/Volgens mij karikaturiseer jij de realiteit. En dat vind IK NIET normaal maar wel angstwekkend.
Oud 26 april 2006, 12:39   #48
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat was eerder al duidelijk ja, ge moet het er zo dik niet opleggen, bourgeoiszoontje.
1. Waar haal jij uit dat ik een bourgeoiszoontje ben?
2. Geen empathie hebben voor betekent niet niet in discussie willen treden met.
Oud 26 april 2006, 12:58   #49
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1/ Jij wil dus de dialoog aangaan met het VB inplaats van die partij te wantrouwen?
Natuurlijk. Ik ga hier ook in dialoog met sympathisanten van extreem-rechts. Iets wat jij nu aan den lijve ondervindt. Dit betekent echer niet dat ik het met hun standpunten eens moet zijn, noch dat ik hen niet magbeschuldigen van het aanwakkeren van vreemdelingenhaat, angst en racisme in de maatschappij.

Citaat:
2/ Toeval bestaat niet. Dus ook niet dat de partij die jij wantrouwt toevallig' de grootste van het land wordt.
Wantrouwen en angst zit ingebakken in de mens. Als je een partij hebt die dit wantrouwen aanwakkert, zoals het VB ook vandaag weer doet op hun webstek, is het niet meer dan normaal dat mensen in de val trappen.

In hun walgelijke opiniestukje van vandaag zeggen ze letterlijk dat het de schuld is van de overheid dat Joe Van Holsbeeck gestorven is. Van opruierij en stemmingmakerij gesproken.

Citaat:
3/Volgens mij karikaturiseer jij de realiteit. En dat vind IK NIET normaal maar wel angstwekkend.
Ik karikaturiseer juist niks, beste Knuppel. Ik onderken dat er problemen zijn met jongeren in de grootsteden. Veelal zijn dit allochtonen: Marokkanen, maar ook Aziaten, Albanezen, Polen, Armeniërs. Maar de jongerencriminaliteit is niet exclusief Allochtoon. En ik ben net zoals zovelen hier van oordeel dat deze jongerencriminaliteit hard aangepakt moet worden.

Harde aanpak is echter niet de enige oplossing. Mij heeft men nog altijd geleerd dat men bij een probleem op zoek moet gaan naar de oorzaken van dit probleem, wilt men het probleem kunnen inperken. Meer allochtonen aan werk helpen, zorgen dat ze universitaire studies aanvatten, dat ze geen drop-outs worden, hun talenkennis bevorderen, etc etc.... Je kan natuurlijk zegen dat de allochtonen dit in de 1e plaats zelf moeten doen. Volgens mij is het echter wel degelijk de plicht van de overheid om hier faciliterend op te treden.

Wat ik echter niet wens te doen is deze criminaliteit in de schoenen te schuiven van één gemeenschap, of die nu cultureel of religieus is. Dat heeft jullie VB jarenlang gedaan en ze doen het nu nog, met alle gevolgen vandien. Zij beweren zelf van niet, maar de karikaturen in hun publicaties uit de jaren '80 en de eerste helft van de jaren '90 spreken boekdelen. De uitspraken van jullie uberfuhrer op het recente Veiligheidsforum of hoe jullie dat ding ook mogen noemen doen dit evenzeer. Mensen zijn heden ten dage zodanig gebrainwashed dat bij een dergelijke moord men onmiddellijk veronderstelde dat het wel Moslims of Marokkanen, en bij voorkeur een combinatie van de twee, moesten zijn. Sommige mensen gingen zelfs van die veronderstelling uit vóór de publicatie van robotfoto's of video's. Sommige mensen gaan hier nu nog altijd van uit hoewel nu geweten is dat het om Poolse zigeuners gaat, waarvan de ene Mariusz heet. Sommige extreme gevallen spreken zelfs van een complot.

Ik vind dit een zeer trieste zaak. Noord-Afrikaan, Pool, zigeuner,... het doet er niet toe. Die jongens hebben een zwaar misdrijf begaan, en moeten hiervoor gestraft worden. Dat is wat telt.
Oud 26 april 2006, 13:29   #50
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Waar haal jij uit dat ik een bourgeoiszoontje ben?
Je beantwoordt aan alle criteria.

Citaat:
2. Geen empathie hebben voor betekent niet niet in discussie willen treden met.
Maar het maakt het wel onmogelijk. Je kan dan in het beste geval alleen met je ondraaglijke paternalisme naar buiten komen.
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 14:33   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kruisig hem, kruisig hem!
Kalmpjes aan!
Zijn foto aan de mediaschandpaal is misschien wel genoeg?

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2006 om 14:34.
filosoof is offline  
Oud 26 april 2006, 14:37   #52
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zijn foto aan de mediaschandpaal is misschien wel genoeg?
Die faze is Urbain al voorbij, denk ik.

Maar als je frustratie te hoog wordt, kan je hem hier plaatsen: http://www.schandpaal.nl/

baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 15:20   #53
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Dan heb je niet geluisterd naar de Moslimexecutieve of de tekst van de AEL niet gelezen.
Moslims zijn geesteszieken en daar moet niet naar geluisterd worden, die dienen behandeld te worden.
slobodan is offline  
Oud 26 april 2006, 15:33   #54
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Moslims zijn geesteszieken en daar moet niet naar geluisterd worden, die dienen behandeld te worden.
Zoals homo's? Ook bij de pater op school geweest?
En je blijft zever geloven?

Was je de laatste van de klas?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 april 2006 om 15:34.
ericferemans is offline  
Oud 26 april 2006, 16:37   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Harde aanpak is echter niet de enige oplossing. Mij heeft men nog altijd geleerd dat men bij een probleem op zoek moet gaan naar de oorzaken van dit probleem, wilt men het probleem kunnen inperken. Meer allochtonen aan werk helpen, zorgen dat ze universitaire studies aanvatten, dat ze geen drop-outs worden, hun talenkennis bevorderen, etc etc.... Je kan natuurlijk zegen dat de allochtonen dit in de 1e plaats zelf moeten doen. Volgens mij is het echter wel degelijk de plicht van de overheid om hier faciliterend op te treden.
Als je de taal niet kent voor je naar de kleuterklas geraak je al meteen achter op school, dan haal je geen middelbaar diploma en zonder middelbaar diploma kan je geen universitaire studies aanvatten. Met alle gevolgen vandien.

Wie de taal van het land WIL leren, leert die ook zonder overheidsinmenging en zelfs in een jaar inplaats van een kwart eeuw. Maar zelfs op dat vlak bestond en geen 'harde aanpak' van onwillige immigranten.
'Toevallig' is dat voor Italianen, Spanjaarden, Tsjechen, Slowaken, Polen enz...ook nooit nodig gebleken...

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 april 2006 om 16:38.
Knuppel is offline  
Oud 28 april 2006, 12:53   #56
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Als dat met alle godsdienstigen gebeurt, ben ik er wel voor te vinden. Mij maakt het niet uit of iemand gelooft dat zijn ingebeelde superheld beter is dan de ingebeelde superheld van iemand anders. Ze zijn allemaal van lotje getikt, daar geef ik u gelijk in. Er zou eens een vaccin tegen godsdienst uitgevonden moeten worden ...
kaatd is offline  
Oud 28 april 2006, 13:33   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Deze indruk heb ik ook. Dat de daders geen Belgen zijn, daar kan me nu niet meer om heen.

Anderzijds vind ik het vreemd dat Ahidar meteen een mea culpa sloeg en opriep tot de mars van zondag. Als de daders zo goed met Marokkanen te vergelijken zijn, qua uiterlijk, klopt er toch iets niet.

In mijn buurt wonen zowel Marokkanen als Polen en ik moet eerlijk bekennen dat deze twee groepen absoluut niet op elkaar lijken. De robotfoto en videobeelden, deden (en doen trouwens ook) mij toch eerder vermoeden dat het Berbers waren.

Mijn persoonlijk mening is dat het weer een pamper van de regering is. De gemoederen dreigen hoog op te lopen, dus moeten ze met een dader voor de proppen komen. Nu rijp beraad hebben ze besloten er een Pool van te maken. Dan kunnen ze hun multicul sprookje blijven vertellen en hebben ze meteen een excuus voor de Europese commissie, die hen dreigt te sanctioneren wegens ... racisme. Reden: beperkingen opleggen aan deze nieuwe leden op de arbeidsmarkt. De VDAB gaat ook zorgen dat het vooral BELGISCHE werklozen zijn, die tewerk moeten gesteld worden in de functies, die nu door (zwartwerkende) Polen worden ingevuld.

Met dit in het achterhoofd vind ik de Poolse nationaliteit van de dader handig uitkomen voor politiek correct België. Zo goed zelfs, dat hij meteen minderjarig is en zijn privacy zodanig moet beschermd worden, dat we niets meer over hem te weten mogen komen.
In feite nogal een geluk dat ze hier illegaal waren en niet met de vorige verschoningsoperatie ineens geregulariseerd! Anders hadden de kranten kunnen koppen: "HET WAREN BELGEN".

Maar misschien waren er dan ook wel een aantal mensen opgesprongen met het verwijtende vingertje om te bewijzen dat het achtergestelde, gediscrimineerde "belgen" waren geweest die geen toekomstperspectief hadden omdat ze geen scholing kregen.....

Nietwaar?

Raar dat ons kaat d�*�*r niet naar verwezen heeft toen ze het over die "blanke katholieke polen" had.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 28 april 2006, 15:45   #58
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

"Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat"

pollycorrect
Ik heb al eerder gezegd dat deze gebeurtenissen laten mij duidelijk zien dat de media en de pers in het algemeen door de racisten wordt bestuurd.. hie rin vlaanderen.!
een vraag die moet gesteld worden, waarom is dat niet bij de een vrouw en haar vriend die eergisteren in Hemeksem neergeschoten zijn???
omdat de dader niet van noord-afrika is of wat ?
Marc Dutreoux is de gevaarlijkste crimineel hier in België, hij is niet van noord-afrika ..!! er zijn mischien een paar minderjarige marokanen die een audio/cd speler van een auto stealen, en die komen altijd voort in de eerste pagina's van de kranten, terwijl die (ik ga ze niet noemen) heel de auto stealen, maar er wordt niets over hen gezegd ..! waarom?
want soms als een oude-vrouw aangevallen wordt door een dief, en zij kunnen hem niet vinden, dan gaan ze zeggen dat het om een marokaan gaat.

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 28 april 2006 om 15:47.
_Yahya_ is offline  
Oud 29 april 2006, 09:25   #59
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door slobodan [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Als dat met alle godsdienstigen gebeurt, ben ik er wel voor te vinden. Mij maakt het niet uit of iemand gelooft dat zijn ingebeelde superheld beter is dan de ingebeelde superheld van iemand anders. Ze zijn allemaal van lotje getikt, daar geef ik u gelijk in. Er zou eens een vaccin tegen godsdienst uitgevonden moeten worden ...
Wat weinig besproken wordt indien het gaat over het nieuwe PC rechts is dat deze mensen totallitair denken. Zij verwijten dit vaak aan linkse mensen, omdat deze denkwijze hun zelf zo erg aanspreekt dat ze de splinter wél zien en de balk niet.

Nadat de franse revolutie ons verloste van dit totallitarisme van kerk en vorst is er toch steeds een groep die een nieuw soort van geestesdictatuur nastreeft. Waar slechts één zienswijze, één cultuur (of wat daar voor moet doorgaan want het is natuurlijk "gebrek aan cultuur") heerst.

Het afschaffen van zelfs de burgerlijke vrijheden: vrijheid van vergaderen, vrijheid van eredienst is hierbij iets dat opduikt.

Het PC rechts denken leidt rechtstreeks naar de Middeleeuwen. Het is een éénrichtingsticket naar Bokrijk.
ericferemans is offline  
Oud 29 april 2006, 09:27   #60
Siegfried
Partijlid

Standaard

*KNIP*

Privé-gegevens over forumdeelnemers verspreiden is niet toegelaten.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 29 april 2006 om 09:55.
Siegfried is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be