Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 25 april 2006, 15:03   #41
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is niet omdat er op de treinen al iets gebeurd dat ik me onveilig voel, het is niet omdat er in het Centraal Station een moord gepleegd is dat ik niet meer daar durf komen.
Het interesseert me geen lor - om een illustere vriend van mij op dit forum te citeren - wat u durft of niet durft. Het gaat niet om u, het gaat dat om meisje van 15 die aangevallen wordt door vijf Zweden.

Wedden dat ze een te kort rokje aan had?
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 15:05   #42
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Er is er hier maar eentje die hallucineert en dat bent u, want ik heb op geen enkel moment de islam aan een ras gelinkt.
Toch wel, heel uw betoog draait er rond.

Even eraan herinneren dat jij grif toegaf dat je hallucineert.
Benieuwd naar de stemmetjes die je vandaag nog gaat horen zonder dat ze uitgesproken worden.
Knorretje is offline  
Oud 25 april 2006, 15:06   #43
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
frank vanhecke, die heeft ook een kroeskop om U tegen te zeggen.
heeft er iemand klitteband?

Hij ziet er Pools uit, net als Annemans.

Mensenlief ... gaan we nu iedereen op het uiterlijk bekeuren?

Nee, ik ben ook niet Arisch en het stoort me niet. Grappig hoe iedereen hier soms over elkaar denkt.
Oud 25 april 2006, 15:08   #44
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Toch wel, heel uw betoog draait er rond.
Daar draait mijn betoog helemaal niet rond, maar het verbaast me eigenlijk niet dat u dat niet begrepen heeft. *knip*

Geen persoonlijke aanvallen. Dank bij voorbaat.

mvg,
Arnold.

Manuel* is offline  
Oud 25 april 2006, 15:10   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
racisme gaat dan ook niet alleen over ras, het gaat ook over geloof, overtuiging, geslacht, ....
...zelfs uitsluiting wegens politieke overtuiging is racistisch.
Oud 25 april 2006, 15:11   #46
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar draait mijn betoog helemaal niet rond, maar het verbaast me eigenlijk niet dat u dat niet begrepen heeft. Er is wel meer wat u niet begrijpt, nietwaar?
Jouw 'betoog' (voor zover we dat zo kunnen noemen) hangt helemaal aaneen van het misbruik van het woord racisme.

By the way, ik begrijp idd niet waarom je je niet laat verzorgen voor je hallucinaties.
Of komen die te vaak van pas?
Knorretje is offline  
Oud 25 april 2006, 15:14   #47
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De persoonlijke aanvallen van Manuel zijn dus een voorbeeld van uiting van politiek racisme?
Knorretje is offline  
Oud 25 april 2006, 15:14   #48
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jouw 'betoog' (voor zover we dat zo kunnen noemen) hangt helemaal aaneen van het misbruik van het woord racisme.
Wat geeft u het recht om te bepalen wat het juiste gebruik van het woord racisme is? Wat geeft u de macht om die definitie aan anderen op te leggen?

Manuel* is offline  
Oud 25 april 2006, 15:15   #49
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Behalve als het door het CGKR gebeurd.
Waar blijven die eigenlijk? Moeten die geen rechtzaak inspannen tegen de media, politie en parket, die ten onrechte Noord-Afrikanen beschuldigd hebben?
Oud 25 april 2006, 15:19   #50
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat geeft u het recht om te bepalen wat het juiste gebruik van het woord racisme is? Wat geeft u de macht om die definitie aan anderen op te leggen?
Ik leg niets op. Da's weeral een van jouw inbeeldingen.

Ik heb altijd gelezen dat de term racisme gelieerd is aan het woord ras. En dus uitsluiting betekent op basis van raciale kenmerken zoals huidskleur.
Knorretje is offline  
Oud 25 april 2006, 15:26   #51
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
frank vanhecke, die heeft ook een kroeskop om U tegen te zeggen.
heeft er iemand klitteband?

'k Heb die zondag nog gezien aan het Sportpaleis! Ik had gelukkig mijn MP3-speler niet bij! Maar ik hield wel mijn heupzakje met mijn portemonnee goed vast... voor 't geval dat 'm zou denken van in een paarse regering te stappen! Eerlijk gezegd... ik vind hem één van de prontste partijvoorzitters van het ogenblik! Zeker als je hem vergelijkt met Somers of Van de Lanotte!

Gelieve on topic te blijven en flauwe humor voor te behouden voor de huiselijke kring of K&K.

mvg,
Arnold.
Oud 25 april 2006, 15:28   #52
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad : De wereld wordt geregeeerd door de koning van Marokko,
die via zijn handlangers o.a. de politiek correcte parlementsleden en ministers in Europa zijn onde"rdanen straffeloosheid garandeert en onze morele integriteit dank zij de verspreiding van marinuhana ondermijnt.
Alleen de aanstelling van een door God zelf aangewezen grote leider zoals Frank Van Hecke als Hoogste leider van een hernieuwd Solidaristisch Europa kan hier met harde hand het getij doen keren !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
wat mij nu wel opvalt is hetvolgende:

- de 2 daders hebben kroeskoppekes gelijk de marokkanen.
dit komt niet voor bij Europese mensen

- hun klederdracht is ook typisch voor die marokkaanse jongerenbendes, terwijl polen zulke kledij niet dragen.

- waarom riep de moslimsgemeenschap op om ook mee te gaan in die mars, en waarom zeiden andere marokkanen dat de daders ook marokkanen waren?

- waarom kan de pers/politie nu geen beelden vrijgeven van de dader op dit moment? Zo kan men stellingen zoals ik nu zeg volledig teniet doen, want geef toe, wie heeft er nu nog vertrouwen in de regering en laat staan het gerecht???

Volgens mij wil men heel deze zaak gewoon in de schoot schuiven van enkele illegalen die toch geen vlaams kunnen.
Hoe zouden die 2 Polen trouwens aan JOE zijn mp3-speler gevraagd hebben?
In het Pools?

Heel veel vraagtekens, maar ja, de staat moest toch een zondebok vinden, ook al kloppen de videobeelden niet met de beschrijving van de dader.

En dit heeft nu niets met racisme te maken, maar met argwaan.
Oud 25 april 2006, 15:29   #53
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
wat mij nu wel opvalt is hetvolgende:

- de 2 daders hebben kroeskoppekes gelijk de marokkanen.
dit komt niet voor bij Europese mensen

- hun klederdracht is ook typisch voor die marokkaanse jongerenbendes, terwijl polen zulke kledij niet dragen.

- waarom riep de moslimsgemeenschap op om ook mee te gaan in die mars, en waarom zeiden andere marokkanen dat de daders ook marokkanen waren?

- waarom kan de pers/politie nu geen beelden vrijgeven van de dader op dit moment? Zo kan men stellingen zoals ik nu zeg volledig teniet doen, want geef toe, wie heeft er nu nog vertrouwen in de regering en laat staan het gerecht???

Volgens mij wil men heel deze zaak gewoon in de schoot schuiven van enkele illegalen die toch geen vlaams kunnen.
Hoe zouden die 2 Polen trouwens aan JOE zijn mp3-speler gevraagd hebben?
In het Pools?

Heel veel vraagtekens, maar ja, de staat moest toch een zondebok vinden, ook al kloppen de videobeelden niet met de beschrijving van de dader.

En dit heeft nu niets met racisme te maken, maar met argwaan.
.....waar gaan we naartoe met deze idioterie, van hecke heeft ook kroeshaar mss was hij de verdachte, wie weet wat die bangbelang allemaal uitsteken in hun hoofd.

Gelieve on topic te blijven en flauwe humor voor te behouden voor de huiselijke kring of K&K.

mvg,
Arnold.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 25 april 2006 om 15:31.
Lincoln is offline  
Oud 25 april 2006, 15:34   #54
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd gelezen dat de term racisme gelieerd is aan het woord ras.
Ik niet.
[...] Een tweede variant van racisme als ideologie is het cultureel racisme. Het is als het ware een zachtere, bij de mensen beter verteerbare vorm van racisme. In deze racismevorm worden de diverse volkeren voorgesteld als dragers van afzonderlijke culturen, die elkaar uitsluiten. Centraal in het cultureel racisme staat dus de idee dat verschillende culturen onverzoenbaar zijn.

Uit: Jos Berghman, "Samenleving: feiten en problemen"

Laatst gewijzigd door Manuel* : 25 april 2006 om 15:35.
Manuel* is offline  
Oud 25 april 2006, 15:37   #55
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
'k Heb die zondag nog gezien aan het Sportpaleis! Ik had gelukkig mijn MP3-speler niet bij! Maar ik hield wel mijn heupzakje met mijn portemonnee goed vast... voor 't geval dat 'm zou denken van in een paarse regering te stappen! Eerlijk gezegd... ik vind hem één van de prontste partijvoorzitters van het ogenblik! Zeker als je hem vergelijkt met Somers of Van de Lanotte!

mvg,
Arnold.
Met permissie gezegd...ik dacht dat ene Mitgard over Van Hecke begonnen was. Was dit "on topic" en serieuze humor????
Oud 25 april 2006, 15:40   #56
verzetstrijder666
Vreemdeling

verzetstrijder666's schermafbeelding

Standaard

Hier in Mechelen toch.
Hier loopt geen enkele Belg met zo'n pak rond om naar school te gaan of zo...enkel de marokkanen.

Kom is in Willebroek zien, hier loopt het vol met zo'n belgen...

[SIZE=5]

[/SIZE]
verzetstrijder666 is offline  
Oud 25 april 2006, 15:43   #57
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Komt die nationaliteit niet handig uit? En die daders meteen minderjarig maken, terwijl ze op de laatst getoonde beelden er ouder dan 18 uitzagen, is dat ook niet handig om hun identiteit achter te houden?
Ik geloof niet gemakkelijk in complotten. Het is echter in ieders voordeel dat men zoveel mogelijk correcte informatie ter beschikking stelt, en dit des te meer omdat er zoveel argwaan is tussen de gemeenschappen.

Laten we eerlijk zijn : hun nationaliteit is van geen belang. Wat iedereen wil weten is of zij maghrebijnen zijn of niet. Zij zien er 100% maghrebijn en 0% Pools uit en wie het tegendeel beweert is een leugenaar.

Door informatie achter te houden of onvolledige informatie te blijven geven schiet de overheid zich enkel in de voet. Eerst wou men geen beelden vrijgeven om maghrebijnen niet te stigmatiseren. Dan gaf men wel beelden vrij, omdat het te lang duurde. Nu moeten de beelden ineens weg, omdat het minderjarigen zouden zijn. Het waren eerst maghrebijnen. Nu zijn het Polen die er zo Pools uitzien als Nelson Mandela, maar er wordt niet bijgezegd of ze enkel uit Polen komen maar eigenlijk van ergens anders afkomstig zijn. Sorry, maar er werd teveel of te weinig gezegd. Men doet alsof men bepaalde dingen niet durft zeggen.
.
Het stomste dat de overheid nu kan doen is alle nieuwe informatie achterhouden omwille van de privacy van twee minderjarige moordenaars. Dat is de beste manier om de mensen achterdochtig te maken en de complottheorieën te laten floreren. Zo wordt pas echt racisme in de hand gewerkt.

Volgens mij gelooft niemand dat het Polen zijn in de zin dat de JP II een pool was. Een heel pak mensen zit te denken dat het waarschijnlijk marrokanen zijn die om een of andere reden in Polen verzeild zijn geraakt. Misschien denkt men dat die vragen niet gesteld mogen worden, maar ze worden gesteld en men moet er dus antwoord op geven. Doet men dat niet, dan gaan de mensen hun ogen eerder geloven.
Kaal is offline  
Oud 25 april 2006, 15:45   #58
verzetstrijder666
Vreemdeling

verzetstrijder666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*en ik ben gene VB'er, ik ben een OOSTBLOKKER maar gene pool

*Antwerpen, de stad der vreemdelingen bedoelt ge.

IK WIL DAAR NIEMEER komen omdak ik me er nie veilig voel met al de buitenlands onkruid
wtf, mag ik u der ff aan herrinere dat ge zelf een buitenlands "onkruid" bent...

[SIZE=5]

[/SIZE]
verzetstrijder666 is offline  
Oud 25 april 2006, 15:45   #59
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch zeer eigenaardig dat zelfs de marokkaanse gemeenschap niet erg twijfelde aan het "feit" dat het Marokkanen waren... Als zij het ook al niet meer weten, moet men ons, "bange blanke mannen" niet beschuldigen...
Straks zijn het het nog Polen van Noord-Afrikaanse origine... en zat men ergens toch juist!
andev is offline  
Oud 25 april 2006, 15:46   #60
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Mij stoort het vooral dat zelfs de Marokkanen, die beweren dat ze mensen uit hun gemeenschap duidelijk van anderen kunnen onderscheiden, er ook stevast van overtuigd waren dat het inderdaad mensen uit hun gemeenschap waren.
De gemoederen begonnen hoog op te lopen tussen de Marokkaanse en de Belgische gemeenschap en nu komt men met een Pool op de proppen.
Juist nu België gesanctioneerd wordt door de EU wegens racisme ten opzichte van het niet openstellen van de grenzen voor ... Poolse arbeiders. Op de koop toe wil de VDAB Belgische werklozen gaan verplichten om die jobs waar normaal Polen in belanden, aan te nemen.
Komt die nationaliteit niet handig uit? En die daders meteen minderjarig maken, terwijl ze op de laatst getoonde beelden er ouder dan 18 uitzagen, is dat ook niet handig om hun identiteit achter te houden? De media kan ons wijsmaken wat men wil.
en zelfs al was het nu écht een Pool...wat dan nog?Neemt dat weg dat Marrokanen sinds jaar en dag Brussel (en andere steden, landen..) onveilig maken?Natuurlijk hebben ze niet het (gehele) monopolie van de misdaad.In Brussel zullen ook wel een paar Poolse boefjes rondlopen zeker?Alhoewel, de meeste Polen die ik tegengekomen ben, zijn eerder blonde kerels, redelijk groot.Ze lijken wel wat op Duitsers van ver weg.Van dichterbij ziet ge dat ze er een beetje slavischer uitzien, de vorm der ogen enzo.Zwartharige kroeskoppen komt ge er bitter weinig tegen tussen hen.Of ze zouden van wat verder moeten komen, Bulgarije, Turkije, Roemenië...en voor één of meerdere generaties aan de Poolse nationaliteit geraakt zijn.Er bestaan wel Vlamingen, Nederlanders, Denen met zwarte kroeskoppen, en bruin vel, die een Europees paspoort hebben, en wiens ouders Marokkanen zijn...Dus...
carlgustaaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be