Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2003, 16:31   #41
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Waarom zitten die mensen niet in Pakistan ? Is dichterbij en ze hebben daar bijna dezelfde cultuur.
Yeah rite. Das al gemakkelijk zeg: wiens schouders kunnen de opvang van vluchtelingen het best dragen denkje: die van de belgen of die van de pakistanen?

Dezelfde cultuur... dat zullen ze daar in pakistan graag horen. Je wilt zelf een immigratiestop doorvoeren, maar je eist tegelijk van andere landen dat ze wél asielzoekers opvangen, omdat ze in jouw ogen dezelfde cultuur hebben - dwz ze spreken allebei een taaltje dat je niet verstaat, en ze hebben ongeveer dezelfde kleur...

Egoïsme, anders niks.

babeth, heb je eigenlijk je eigen onderschrift wel gelezen?

It is wonderful how much time good people spend fighting the devil. If they would only expend the same amount of energy loving their fellow men, the devil would die in his own tracks of ennui.
Zoals ik al opmerkte... bijna dezelfde cultuur. Net zoals wij naar Nederland of Frankrijk of Duitsland zouden kunnen vluchten... dichtbij genoeg voor een redelijk betaalbare terugkeer en niet zover dat we in een compleet vreemde cultuur terechtgeraken waarin onze (mogelijk op den duur opgroeiende) kinderen onze eigen cultuur vergeten en zich bij een terugkeer niet meer kunnen aanpassen.

Mijn onderschrift is trouwens sarcastisch bedoeld. Ik ben nogal cynisch aangelegd en koester al lang geen illusies meer wat de mensheid betreft. Het is wel grappig dat Raf en Wardje mij zo harteloos vinden als ik gewoon de vraag stel waarom die vluchtelingen enkele duizenden kilometers ver geraakt zijn in plaats van hun toevlucht te zoeken bij verwante volkeren. Overigens, wie heeft er onlangs nog Rode Kruis-stickers gekocht ? De Afghaanse vluchtelingen in Pakistan en andere buurlanden krijgen namelijk internationale hulp van organisaties zoals de Verenigde Naties en Unesco (waar een deeltje van ons belastinggeld naartoe gaat, en waarvan de medewerkers ter plaatse trachten de ergste nood te lenigen) en bijvoorbeeld ook de Rode Halve Maan en Artsen Zonder Grenzen. Gul schenken aan de betrokken organisaties kan de aldaar verblijvende vluchtelingen helpen terug te keren met wat huisraad en noodzakelijke artikelen om een nieuw huishouden op te richten. Als je iets goeds wilt doen, zoek dan de websites van die organisaties op en stort een mooi bedrag op hun bankrekening.

En ja, we blijven met een menselijk probleem zitten... want wie bepaalt wanneer een land veilig is om in te wonen en wanneer niet ? De situatie in Afghanistan is nog verre van ideaal maar me dunkt dat er niet meer zo'n direct levensgevaar is voor een brave mens die terug naar z'n huisje wilt. Of is er misschien dat kleine feitje dat er vermoedelijk geen huis om naar terug te keren is ? Goh, dat hebben mijn overgrootouders zaliger ook meegemaakt... gaan vluchten voor "den Duits" tijdens de Eerste Wereldoorlog, 4 jaar lang gekampeerd in Bretagne en bij thuiskomst merken dat ze hun huisje en alles wat erin stond voorgoed kwijt waren.

De vluchtelingen in die kerk willen mordicus hier blijven. Maar wij kunnen in ons klein landje niet lang meer vergaarbak blijven spelen zonder dat de bak overloopt. Dat is geen egoïstische houding, maar een puur praktische en realistische instelling.

Enneeeh... waarom willen die mensen persé hier blijven ? Wat jaagt hun eigenlijk zo'n angst aan ? Niemand die er iets over zegt natuurlijk. Ik zou het wel eens willen weten. Kwestie van begrip te hebben voor hun situatie.
Oud 5 augustus 2003, 16:55   #42
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Al waren ze hier geraakt met een trottinette, dat speelt geen rol; ze zijn hier en wij moeten er voor zorgen.
Heb je er ooit al bij stilgestaan dat die mensen door het plegen van een hongerstaking helemaal niet uit zijn op hulp? Als ze er zelf voor kiezen om zich uit te hongeren dat ze dat dan doen he, dan kan men ondertussen de energie steken in andere migranten of asielzoekers. Mensen die op zulke manier chantage plegen mag men voor mijn part onmiddellijk duidelijk maken dat ze ofwel stoppen met hun chantage ofwel onmiddellijk het land worden uitgezet. Moesten ze echt enkel uit zijn op asiel zouden ze al lang beroep hebben kunnen ingediend. Dat doen ze niet wat mij doet vermoeden dat het voor hen om een puur politiek spel gaat, namelijk alle Afghanen de indruk geven dat Belgie hen wel zal opvangen.
Heb jij er ooit al bij stilgestaan dat als die mensen in hongerstaking gaan, dat ze dat dan niet zomaar doen? Natuurlijk gebeurt dat met politieke motieven en natuurlijk willen ze hun lotgenoten het signaal geven dat België hen wel zal opvangen, want er zullen allicht nog heel wat mensen zijn die daar weg willen. Hebben ze daar niet alle reden toe sinds ze van de geweldige internationale politiek van mijnheer Bush hebben mogen proeven? Valt het te verwachten dat de hele bevolking van Afghanistan nu integraal zal emigreren naar België? Natuurlijk niet, blijf toch een beetje realistisch...
Zou het ook niet mogelijk zijn dat die mensen hun OCMW centen reeds naar Afganistan hebben opgestuurd en nu geen eten meer hebben?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 17:27   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De situatie in Afghanistan is nog verre van ideaal maar me dunkt dat er niet meer zo'n direct levensgevaar is voor een brave mens die terug naar z'n huisje wilt. Of is er misschien dat kleine feitje dat er vermoedelijk geen huis om naar terug te keren is ?
En je vraagt je dan af waarom die mensen niet wil terugkeren naar een land dat platgebombardeerd werd en waar er niets, maar dan ook niets meer is om naar terug te willen keren. En dat terwijl ze de mogelijkheid hebben om uit te wijken naar het rijke en welvarende Westen. Als ik in hun plaats was, mijn keuze zou ook vlug gemaakt zijn...

Citaat:
De vluchtelingen in die kerk willen mordicus hier blijven. Maar wij kunnen in ons klein landje niet lang meer vergaarbak blijven spelen zonder dat de bak overloopt. Dat is geen egoïstische houding, maar een puur praktische en realistische instelling.
Het woordje "vergaarbak" geeft al een duidelijke indicatie van hoe jij over je medemens denkt. Al kleed je het nog zo mooi in (!?!), het is en blijft zuiver egoïsme: MIJN volk, MIJN land, MIJN welvaart,...

Citaat:
Enneeeh... waarom willen die mensen persé hier blijven ? Wat jaagt hun eigenlijk zo'n angst aan ? Niemand die er iets over zegt natuurlijk. Ik zou het wel eens willen weten. Kwestie van begrip te hebben voor hun situatie.
Ach, misschien het vooruitzicht op een leven vol ellende? Heb je dan nog meer nodig om begrip te hebben voor hun situatie?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 17:29   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Al waren ze hier geraakt met een trottinette, dat speelt geen rol; ze zijn hier en wij moeten er voor zorgen.
Heb je er ooit al bij stilgestaan dat die mensen door het plegen van een hongerstaking helemaal niet uit zijn op hulp? Als ze er zelf voor kiezen om zich uit te hongeren dat ze dat dan doen he, dan kan men ondertussen de energie steken in andere migranten of asielzoekers. Mensen die op zulke manier chantage plegen mag men voor mijn part onmiddellijk duidelijk maken dat ze ofwel stoppen met hun chantage ofwel onmiddellijk het land worden uitgezet. Moesten ze echt enkel uit zijn op asiel zouden ze al lang beroep hebben kunnen ingediend. Dat doen ze niet wat mij doet vermoeden dat het voor hen om een puur politiek spel gaat, namelijk alle Afghanen de indruk geven dat Belgie hen wel zal opvangen.
Heb jij er ooit al bij stilgestaan dat als die mensen in hongerstaking gaan, dat ze dat dan niet zomaar doen? Natuurlijk gebeurt dat met politieke motieven en natuurlijk willen ze hun lotgenoten het signaal geven dat België hen wel zal opvangen, want er zullen allicht nog heel wat mensen zijn die daar weg willen. Hebben ze daar niet alle reden toe sinds ze van de geweldige internationale politiek van mijnheer Bush hebben mogen proeven? Valt het te verwachten dat de hele bevolking van Afghanistan nu integraal zal emigreren naar België? Natuurlijk niet, blijf toch een beetje realistisch...
Zou het ook niet mogelijk zijn dat die mensen hun OCMW centen reeds naar Afganistan hebben opgestuurd en nu geen eten meer hebben?
Pffff... Probeer eens met iets zinnigs uit de hoek te komen, Fernand, in plaats van altijd maar weer diezelfde plattitudes.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 augustus 2003, 17:48   #45
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand

Een niet politiek-correcte mop op dit forum foei!
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 18:10   #46
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Natuurlijk moeten wij dat! Of vind je dat we die mensen maar rustig moeten laten creperen van de honger.
Wij doen niets! Die mensen kiezen erzelf voor om te creperen van de honger en wij dienen die mensen hun keuze te respecteren dus als die zich willen uithonger, is dat hun vrije keuze. Als dit leidt tot hun dood: jammer, maar helaas.
Je mededogen siert je...
Ik weet het, dank je...
1) Ik ben het volmondig eens met wat Alpina hier eveneens schreef
2) Veel beter zou het zijn om iets aan de erbarmelijke - door de Westerse wereld gecreëerde - situatie ginder te doen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 18:22   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk moeten wij dat! Of vind je dat we die mensen maar rustig moeten laten creperen van de honger.
Wij doen niets! Die mensen kiezen erzelf voor om te creperen van de honger en wij dienen die mensen hun keuze te respecteren dus als die zich willen uithonger, is dat hun vrije keuze. Als dit leidt tot hun dood: jammer, maar helaas.
Je mededogen siert je...
Ik weet het, dank je...
2) Veel beter zou het zijn om iets aan de erbarmelijke - door de Westerse wereld gecreëerde - situatie ginder te doen!
Dat zou inderdaad zeer mooi zijn, maar ondertussen leven die mensen daar al verscheidene decennia in armoede en ellende. Is het een héle-lange-termijn-plan, dat "iets doen aan de situatie ginder"?

Citaat:
Oud 5 augustus 2003, 18:31   #48
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je mededogen siert je...
Ik weet het, dank je...
Dat zou inderdaad zeer mooi zijn, maar ondertussen leven die mensen daar al verscheidene decennia in armoede en ellende. Is het een héle-lange-termijn-plan, dat "iets doen aan de situatie ginder"?
Als die mensen daar nu eens niet iedere minuut van den dag met den islam bezig zijn, dan konden ze ook eens aan hun toekomst van hun eigen land denken en kunnen ze hun land terug opbouwen... zo blijven ze toch gewoon in de 'middeleeuwen' steken! Die denken daar dat Allah het wel in orde gaat maken, maar ze moeten het zelf doen, met de hulp van het Westen...
Oud 5 augustus 2003, 19:11   #49
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Als die mensen daar nu eens niet iedere minuut van den dag met den islam bezig zijn, dan konden ze ook eens aan hun toekomst van hun eigen land denken en kunnen ze hun land terug opbouwen... zo blijven ze toch gewoon in de 'middeleeuwen' steken! Die denken daar dat Allah het wel in orde gaat maken, maar ze moeten het zelf doen, met de hulp van het Westen...
All Hail DaVinci, afghanistankenner, mediëvist en islamoloog.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 19:12   #50
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
All Hail DaVinci, afghanistankenner, mediëvist en islamoloog.
Dank u .. geen lof
Oud 5 augustus 2003, 19:47   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Afghanistan, een land met ongekende bodemschatten. Tonnen zuiver materiaal, gaande van hoogwaardig staal, tot kant en klare plastics en andere kunststoffen in de bodem.Gewoon in de lastige verpakking van landmijnen.

Afghanistan, een land vol ongekende schoonheid,zijn machtige berglandschappen, zijn ontplofte reuzenboedha's.

Afghanistan, zijn bevolking rusteloos en toch gelaten,de vrouwen gesluierd,in aardappelzakken, de mannen gedrapeerd met de O zo goedkope Kalashnikov's.

Afghanistan, land van Centrale regeningen en krijgheren.Politiek direkt beoefend,met heet lood,koele moord,hete passie in religie.
Oud 5 augustus 2003, 20:12   #52
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Afghanistan, een land met ongekende bodemschatten. Tonnen zuiver materiaal, gaande van hoogwaardig staal, tot kant en klare plastics en andere kunststoffen in de bodem.Gewoon in de lastige verpakking van landmijnen.

Afghanistan, een land vol ongekende schoonheid,zijn machtige berglandschappen, zijn ontplofte reuzenboedha's.

Afghanistan, zijn bevolking rusteloos en toch gelaten,de vrouwen gesluierd,in aardappelzakken, de mannen gedrapeerd met de O zo goedkope Kalashnikov's.

Afghanistan, land van Centrale regeningen en krijgheren.Politiek direkt beoefend,met heet lood,koele moord,hete passie in religie.
Een gemiddeld moslim land dus
Oud 5 augustus 2003, 20:46   #53
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je vraagt je dan af waarom die mensen niet wil terugkeren naar een land dat platgebombardeerd werd en waar er niets, maar dan ook niets meer is om naar terug te willen keren. En dat terwijl ze de mogelijkheid hebben om uit te wijken naar het rijke en welvarende Westen. Als ik in hun plaats was, mijn keuze zou ook vlug gemaakt zijn...
Wel, mijn brave overgrootouders zaliger stonden in dezelfde soort puinhoop. Zij zijn wel onmiddelijk begonnen met de wederopbouw. Ik hoef er geen tekeningeskes bij te maken zeker ? De zogenaamde "herstelbetalingen" van de Duitsers aan o.a. België gingen echt niet naar het gewone volk. Dat gewone volk mocht beschikken.

Citaat:
Het woordje "vergaarbak" geeft al een duidelijke indicatie van hoe jij over je medemens denkt. Al kleed je het nog zo mooi in (!?!), het is en blijft zuiver egoïsme: MIJN volk, MIJN land, MIJN welvaart,...
En wat is daar mis mee ? Denkt ge nu werkelijk dat wij in geval van een massale kernaanval waarvoor in de jaren '80 werd gevreesd naar Afghanistan zouden kunnen gevlucht hebben en daar gastvrij ontvangen worden ?

Citaat:
Ach, misschien het vooruitzicht op een leven vol ellende? Heb je dan nog meer nodig om begrip te hebben voor hun situatie?
Neen dank u, ik heb al begrip genoeg voor de mensen in Ethiopië die nog altijd door de moslim-regering aldaar uitgehongerd worden omdat ze dan nog meer ontwikkelingssamenwerkingshulp gaan krijgen die ze dan lekker kunnen doorverkopen aan anderen. Weet ge nog ? Dat land waar hongersnood heerst ?
Oud 5 augustus 2003, 20:54   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel, mijn brave overgrootouders zaliger stonden in dezelfde soort puinhoop. Zij zijn wel onmiddelijk begonnen met de wederopbouw. Ik hoef er geen tekeningeskes bij te maken zeker ? De zogenaamde "herstelbetalingen" van de Duitsers aan o.a. België gingen echt niet naar het gewone volk. Dat gewone volk mocht beschikken.
Jouw grootouders zaten ondanks alles toch nog steeds in het welvarende Westen...

Citaat:
Citaat:
En wat is daar mis mee ? Denkt ge nu werkelijk dat wij in geval van een massale kernaanval waarvoor in de jaren '80 werd gevreesd naar Afghanistan zouden kunnen gevlucht hebben en daar gastvrij ontvangen worden ?
Hoeveel Belgen zijn er in de loop van de geschiedenis al niet uitgeweken naar andere landen en dat was heus niet om aan de de dreiging van een kernaanval te ontsnappen, zelfs niet omwille van één of ander soort van vervolging. Dat was zuiver en alleen omwille van economische motieven; de zoektocht naar een betere toekomst.

Citaat:
Citaat:
Neen dank u, ik heb al begrip genoeg voor de mensen in Ethiopië die nog altijd door de moslim-regering aldaar uitgehongerd worden omdat ze dan nog meer ontwikkelingssamenwerkingshulp gaan krijgen die ze dan lekker kunnen doorverkopen aan anderen. Weet ge nog ? Dat land waar hongersnood heerst ?
Ah, je "begrip" is dus strikt voorbehouden voor bepaalde bevolkingsgroepen, op basis van... tja, op basis van wat eigenlijk? Wie het langste strootje trekt?

Citaat:
Oud 5 augustus 2003, 23:01   #55
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Ah, je "begrip" is dus strikt voorbehouden voor bepaalde bevolkingsgroepen, op basis van... tja, op basis van wat eigenlijk? Wie het langste strootje trekt?
Dit lijkt me een simpel antwoord.
Begrip is voor mensen die het echt verdienen om "begrip" te krijgen. Mensen die een samenleving chanteren om hun zin door te drijven zijn niet echt mensen die recht hebben op "begrip".

Met te zeggen "als ik mijn zin niet krijg eet ik niet meer" is niet echt netjes. Als het bij die mannen lukt, kan ik volgend jaar zeggen "ik moet geen belastingen meer betalen, of ik eet niet meer".
Waar stopt het met die chantage.
Oud 5 augustus 2003, 23:20   #56
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Raf
Dit lijkt me een simpel antwoord.
Begrip is voor mensen die het echt verdienen om "begrip" te krijgen. Mensen die een samenleving chanteren om hun zin door te drijven zijn niet echt mensen die recht hebben op "begrip".

Met te zeggen "als ik mijn zin niet krijg eet ik niet meer" is niet echt netjes. Als het bij die mannen lukt, kan ik volgend jaar zeggen "ik moet geen belastingen meer betalen, of ik eet niet meer".

Inderdaad, die afghanen gedragen zich als rotverwende kinderen.

In plaats van dankbaar te zijn omdat ze al jaren op onze kosten leven, gaan ze ons nog een beetje chanteren ook !!!

Er zijn reeds meer dan 2.000.000 afghanen teruggegaan naar hun land, maar 'onze'( ) afghanen blijven bij hoog en laag beweren dat ze niet terug kunnen.

Natuurlijk is het hier beter om te leven dan in afghanistan dat begrijp ik ook maar moesten die afghanen wat minder op hun luie krent zitten en wat meer werken zou het in hun land al heel wat beter gaan !!!

Maar ja werken, dat is zo lastig hé...
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 23:22   #57
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Doen Intruder! Misschien lukt het wel
Oud 6 augustus 2003, 00:30   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik zou meer begrip voor die mensen hebben moesten ze om ASIEL vragen!

dat vragen ze niet(meer)!

Ze eisen! belgisch staatsburgerschap, in plaats van de wens te hebben hun eigen land terug te helpen heropbouwen zoals onze ouders het hebben gedaan na WOII!

Voor die mensen is er precies minder pensioen, opvang etcetera ter beschikking..... ook minder blabla dat errond gemaakt wordt, wel veel commentaar !

Nee, ik heb dus wel respect voor mijn ouders, grootouders en de mensen die DIT land hebben opgebouwd, maar minder respect voor degenen die de brute pech hebben dat zij diezelfde oefening moeten doen in hun eigen land. Anders woonde ik nu in..... wherever....Afghanistan misschien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 00:35   #59
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ik zou meer begrip voor die mensen hebben moesten ze om ASIEL vragen!

dat vragen ze niet(meer)!

Ze eisen! belgisch staatsburgerschap, in plaats van de wens te hebben hun eigen land terug te helpen heropbouwen zoals onze ouders het hebben gedaan na WOII!

Voor die mensen is er precies minder pensioen, opvang etcetera ter beschikking..... ook minder blabla dat errond gemaakt wordt, wel veel commentaar !

Nee, ik heb dus wel respect voor mijn ouders, grootouders en de mensen die DIT land hebben opgebouwd, maar minder respect voor degenen die de brute pech hebben dat zij diezelfde oefening moeten doen in hun eigen land. Anders woonde ik nu in..... wherever....Afghanistan misschien?
Hebt gij dan asiel aangevraagd om in Belgie te mogen wonen? Waarom moet jij dat voor niets krijgen en moet een ander daar vanalles voor doen?
Oud 6 augustus 2003, 01:15   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

sorry jongen! dat moet je aan mijn moeder vragen!
Ik krijg trouwens niets voor NIKS! op een of andere manier hebben mijn ouders me geleerd dat ik daarvoor moet WERKEN!
ik weet niet of jij dat weet natuurlijk.
als je geen werk vindt dan ga je ergens anders op zoek naar werk: ken je dat systeem?
Sommige mensen gaan ergens op zoek naar werk, waar geen werk is, maar waar ze wel gratis kost en inwoon krijgen: ook dat is een systeem.
En die KRIJGEN dan nog POETSHULP bovenover! ik moet niet enkel voor mijn eigen aardappeltjes zorgen, ik moet ze zelfs nog gaan halen naar de winkel, ze zelf kopen en nog zelf afwassen en kuisen ook!
Verder moet ik dagelijks serieus hard werken om mijn huur van mijn woning te kunnen betalen (ik vraag soms aan mijn werkgever of er geen mogelijkheid is dat ik op het bureel een bed kan installeren: dat zou me serieus wat besparen), ik moet ook werken om een wasmachine te kopen om mijn eigen kleren te wassen! stel je voor:sommige mensen die het écht slecht hebben KRIJGEN dat allemaal hoor! Ze KRIJGEN zelfs eten! Ze WILLEN daarom ook niet weg! en daarom WILLEN ze geen eten meer!

Ik ga asiel aanvragen denk ik!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be