Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2006, 20:40   #41
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat is het doel van die gekke mijnheer in Iran dan, die daar staat te dreigen?Dat hij Israël;van de kaart zal vegen, bvb?
Tiens; en hebt u op de baricaden gestaan toen Israel de laatste palestina van de kaart veegde. In 1948 was dat ganse gebied palestijns... ondertussen woont de meerderheid van de palestijnen al 50 jaar in vluchtelingenkampen (of concentratiekampen) in Jordanië en Syrië. Nog steeds tevergeefs wachtend hun huizen terug te krijgen waarvan ze niet weten dat die gehele dorpen al deccenia geleden letterlijk met de grond gelijk gemaakt zijn en dat er nu koeien over de weides grazen...
Oud 26 april 2006, 20:46   #42
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat wist ge, dat ik een plakkaat voor mijn huis had, met een waarschuwing dat er een hondje zit?Iemand die bij de verzekeringen werkt heeft me dat aangeraden:als je waarschuwt kan niemand zeggen dat hij in de val gelokt is, en niet klagen als hij gebeten word.Je hebt namelijk grapjassen die komen om in te breken, en de brutaliteit hebben om klacht in te dienen als ze een beet in hun kont krijgen.Als er een plakkaat hangt kunnen ze dat niet..
Toch grappig eigenlijk, dat mensen die vinden dat het "normaal" en "eerlijk" is dat halvegare godsdienstfanaten, die er openbaar mee dreigen om een heel land van de aarde weg te blazen, atoombommen mogen vervaardigen/bezitten, maar anderzijds beschouwen dat iemand die een paar honden en een jachtgeweer heeft, en bereid is zijn leven te verdedigen, als hij overvallen word, abnormaal is.
Nu moet ik wel zeggen, als de dieven bij mij in de gebuurte mij als een gevaarlijke gek beschouwen,vind ik dat prima!Dan blijven die daar weg.
van mij mag je zo'n plakkaatje hebben hoor... ik zal je daarom zeker niet als abnormaal beschouwen moest je dat bedoelen.. ik vind het eerder zo typisch voor je vandaar dat ik het grappig vond

wat ik minder 'normaal', zelfs wat verontrustend, vind is dat puntje 1) van het lijstje dat styllo_ben je voorschotelde en waarop noch jij noch Acid geen graten in zagen... blijkbaar viel noch jou noch Acid deze 'lichte' vorm van paranoia, dat zich overigens ook perfect uit in dat rode stukje fantasie van je, niet eens meer op

Laatst gewijzigd door praha : 26 april 2006 om 20:55.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 20:59   #43
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Tiens; en hebt u op de baricaden gestaan toen Israel de laatste palestina van de kaart veegde. In 1948 was dat ganse gebied palestijns... ondertussen woont de meerderheid van de palestijnen al 50 jaar in vluchtelingenkampen (of concentratiekampen) in Jordanië en Syrië. Nog steeds tevergeefs wachtend hun huizen terug te krijgen waarvan ze niet weten dat die gehele dorpen al deccenia geleden letterlijk met de grond gelijk gemaakt zijn en dat er nu koeien over de weides grazen...
Ik zie in Duitsland weing mensen nog in vluchtelingenkampen zitten. Nochtans hebben ze ook alles moeten achterlaten uit Koningsberg (Kalingrad) en andere veroverde gebieden. En dat was in 1945 drie jaar vroeger.

Mensen die na 50 jaar nog in vluchtelingenkampen wonen zijn gewoon mietjes. Bouw een nieuw bestaan op in uw nieuw land. Ipv bij de pakken te blijven zitten en te grienen over die stoute Israëlis.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 21:10   #44
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Ahamdinejad dan een grotere mafketel van George Bush? En hij is eveneens een extremistisch christen (zo van die gekken die de scheppingsleer weer wetenschappelijk willen laten erkennen).

Het enige verschil tussen beide is dat ze toevallig aan de andere zijde van de muur staan... Is Musharraf een minder grote mafketel dan Ahmadinejad? En hij krijgt a-wapens van de VS... Niemand die daartegen iets heeft...
ik ben géén Bush-fan, en diktator Musharaf moet evenmin atoombommen krijgen als Indië of gelijk wie.Ik ben tégen atoombommen.Alle atoombommen.Maar het is niet omdat één idioot, of een stuk of 10, reeds zulke wapens bezitten dat ge die aan alleman moet geven.Want hoe meer landen er bezitten, hoe meer kans dat op de één of andere dag er iemand gebruik van maakt.
Islamiet Ahmadinejad en christen-extremist Bush mogen voor mij hand in hand naar de hel lopen, maar wel liefst zonder een paar miljoen mensen met hun mee de dood in te slepen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 21:14   #45
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar liggen ze er in de VS ook niet wakker van dat er in irak nu al 200.000 burgerdoden zijn gevallen door de bezetting... om nog maar te zwijgen van die 2 miljoen irakese kinderen die zijn omgekomen door de VN-boycot.

Wat een vredelievende mensen...
hoeveel burgerdoden zijn er gevallen onder het regime van Sadam Hussein?Hoeveel doodgemarteld in de kerkers?En hoeveel sneuvelden op het slagveld tijdens de Irak-Iran oorlog?
Oud 26 april 2006, 21:25   #46
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben géén Bush-fan, en diktator Musharaf moet evenmin atoombommen krijgen als Indië of gelijk wie.Ik ben tégen atoombommen.Alle atoombommen.
tot zover perfect akoord
Citaat:
Maar het is niet omdat één idioot, of een stuk of 10, reeds zulke wapens bezitten dat ge die aan alleman moet geven.Want hoe meer landen er bezitten, hoe meer kans dat op de één of andere dag er iemand gebruik van maakt.
hangt alles van hoe idioot ze zijn... in praktijk lijkt zelfbehoud nog steeds voorop te staan...en dus daarmee de schrik dat de andere partij eerst zal toeslaan en/of revanche neemt
als je die gegevens voorop stelt dan kan je in een paar lijnen een terugkoppelings-regelsysteempje op poten stellen die de voorbije koude oorlog wapenwedloop verklaart alsmede de verkregen globale stabiliteit
kortom : tot mijn grote spijt kan je beter 2 of meerdere spelers hebben met eenzelfde arsenaal om dan via onderling vertrouwen gestadig de zaak af te bouwen
Oud 26 april 2006, 21:25   #47
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
hoeveel burgerdoden zijn er gevallen onder het regime van Sadam Hussein?Hoeveel doodgemarteld in de kerkers?En hoeveel sneuvelden op het slagveld tijdens de Irak-Iran oorlog?
Ik weet niet precies hoeveel... Maar ik denk toch dat grote boeman Sadda Hoessein toch wel zijn best zal moeten gedaan hebben om in zijn eigen land 2, 2 miljoen burgers om te brengen, en dat terwijl een buitenlandse macht, de VS met namen, er maar 10 jaar over gedaan heeft...

En Saddam wordt voor de rechter gesleept; wordt Bush of Kofi Anan ook bedreigd met de doodstraf... Of telt dat niet voor de overwinnaars?
Oud 26 april 2006, 21:25   #48
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
van mij mag je zo'n plakkaatje hebben hoor... ik zal je daarom zeker niet als abnormaal beschouwen moest je dat bedoelen.. ik vind het eerder zo typisch voor je vandaar dat ik het grappig vond

wat ik minder 'normaal', zelfs wat verontrustend, vind is dat puntje 1) van het lijstje dat styllo_ben je voorschotelde en waarop noch jij noch Acid geen graten in zagen... blijkbaar viel noch jou noch Acid deze 'lichte' vorm van paranoia, dat zich overigens ook perfect uit in dat rode stukje fantasie van je, niet eens meer op
iemand gaat je komen vermoorden?Stylo-ben begint daarover, ik niet.Mischien zou hij wel willen dat iemand mij komt vermoorden?Ik verdenk hem daar wel van eigenlijk!Maar ik sta klaar!Geweer geladen, de honden krijgen al 2 dagen half rantsoen hondevoer, dat ze goed nijdig zijn!Paranoia, zei je?Ik ben sereen.
Oud 26 april 2006, 21:28   #49
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
als je die gegevens voorop stelt dan kan je in een paar lijnen een terugkoppelings-regelsysteempje op poten stellen die de voorbije koude oorlog wapenwedloop verklaart alsmede de verkregen globale stabiliteit
kortom : tot mijn grote spijt kan je beter 2 of meerdere spelers hebben met eenzelfde arsenaal om dan via onderling vertrouwen gestadig de zaak af te bouwen
Ben ik mee akkoord... Ik zou zelfs vanuit een pragmatisch standpunt durven stellen dat het een wereldprobleem is dat alle atoommachten nu bijna allen aan dezelfde zijde staan en het evenwicht zo verstoord is.
Oud 26 april 2006, 21:29   #50
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet precies hoeveel... Maar ik denk toch dat grote boeman Sadda Hoessein toch wel zijn best zal moeten gedaan hebben om in zijn eigen land 2, 2 miljoen burgers om te brengen, en dat terwijl een buitenlandse macht, de VS met namen, er maar 10 jaar over gedaan heeft...

En Saddam wordt voor de rechter gesleept; wordt Bush of Kofi Anan ook bedreigd met de doodstraf... Of telt dat niet voor de overwinnaars?
voor de rechter? Hoe lang duurt die komedie nu al?
Oud 26 april 2006, 21:37   #51
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben ik mee akkoord... Ik zou zelfs vanuit een pragmatisch standpunt durven stellen dat het een wereldprobleem is dat alle atoommachten nu bijna allen aan dezelfde zijde staan en het evenwicht zo verstoord is.
noord-Korea, China, Pakistan, Indië Rusland...?Allemaal aan onze kant?Zolang we geen ruzie krijgen, ja!Eerder is het, voor allen voor hen:"eigen volk eerst"...
Ik zie niet in waarom het goed zou zijn dat tegenstanders even goed bewapend zijn als "onze zijde"?Het tegendeel zie ik wel zitten.
Het gaat hier niet over een duel, voor een ere-zaak.Wel over overlevingskanden van heelder volkeren.Dan staat ge best zo sterk mogelijk.D�*t is pragmatisme.
Oud 26 april 2006, 21:38   #52
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand gaat je komen vermoorden?Stylo-ben begint daarover, ik niet.
dat was net het punt ...
Citaat:
Mischien zou hij wel willen dat iemand mij komt vermoorden?Ik verdenk hem daar wel van eigenlijk!
wie weet ? hij heeft me gisteren nog via pb laten weten dat hij iedereen die nog maar een half slecht woord zou reppen over homo-adoptie en beschikt over half uitgehongerde honden met bijhorend plakkaatje ter waarschuwing ervan en klaar staat met een geladen geweer, eigenhandig zou ombrengen
Citaat:
Maar ik sta klaar! Geweer geladen, de honden krijgen al 2 dagen half rantsoen hondevoer, dat ze goed nijdig zijn!
alweer een opwelling ?
Citaat:
Paranoia, zei je?Ik ben sereen.
ongestoord kalm te wachten op ...
Oud 26 april 2006, 21:41   #53
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd... het was vroeger vrij ondenkbaar dat de vs zich met militaire macht zouden inlaten in het midden-oosten...dat was enkel denkbaar in regio die strategisch vrij onbenullig waren
Oud 26 april 2006, 21:50   #54
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
noord-Korea, China, Pakistan, Indië Rusland...?Allemaal aan onze kant?Zolang we geen ruzie krijgen, ja!Eerder is het, voor allen voor hen:"eigen volk eerst"...
klopt... is steeds zo geweest
Citaat:
Ik zie niet in waarom het goed zou zijn dat tegenstanders even goed bewapend zijn als "onze zijde"?Het tegendeel zie ik wel zitten.
natuurlijk vanuit jouw/ons standpunt is "onze zijde" ruimschoots voldoende...
probleem is dat de "andere zijden" daar net hetzelfde over denken
Citaat:
Het gaat hier niet over een duel, voor een ere-zaak.
daarom net
Citaat:
Wel over overlevingskanden van heelder volkeren.Dan staat ge best zo sterk mogelijk.D�*t is pragmatisme.
klopt ... met die kleine correctie dat die 'ge' dan ook moet slaan op elk deelgebied....vandaar dat ge dus globaal gezien beter af bent als meerdere zijden even goed bewapend zijn
Oud 26 april 2006, 22:15   #55
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
dat was net het punt ...

wie weet ? hij heeft me gisteren nog via pb laten weten dat hij iedereen die nog maar een half slecht woord zou reppen over homo-adoptie en beschikt over half uitgehongerde honden met bijhorend plakkaatje ter waarschuwing ervan en klaar staat met een geladen geweer, eigenhandig zou ombrengen

alweer een opwelling ?

ongestoord kalm te wachten op ...
ik hoor blaffen buiten!t'Gaat er tegenzitten!Stylo-ben en zijn kameraden uit Iran!Vergezeld door homos en hun adoptieve kinderen!
Oud 26 april 2006, 22:16   #56
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Ik zie in Duitsland weing mensen nog in vluchtelingenkampen zitten. Nochtans hebben ze ook alles moeten achterlaten uit Koningsberg (Kalingrad) en andere veroverde gebieden. En dat was in 1945 drie jaar vroeger.

Mensen die na 50 jaar nog in vluchtelingenkampen wonen zijn gewoon mietjes. Bouw een nieuw bestaan op in uw nieuw land. Ipv bij de pakken te blijven zitten en te grienen over die stoute Israëlis.
De mensen uit Königsberg konden wel naar de rest van hun land gaan, waar voldoende vruchtbare ruimte beschikbaar was. De Palestijnen hadden dit niet, en werden op een onvruchtbaar stukje zand gezet.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 22:19   #57
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
klopt... is steeds zo geweest

natuurlijk vanuit jouw/ons standpunt is "onze zijde" ruimschoots voldoende...
probleem is dat de "andere zijden" daar net hetzelfde over denken

daarom net

klopt ... met die kleine correctie dat die 'ge' dan ook moet slaan op elk deelgebied....vandaar dat ge dus globaal gezien beter af bent als meerdere zijden even goed bewapend zijn
dat ze daar hetzelfde over dénken is géén probleem.Het probleem begint pas als ze even gevaarlijke wapens hebben als ons kamp.Of betere.Je moet het de vijand nooit gemakkelijk maken.In oorlogstijd staat daar de doodstraf op(kollaboratie).Opgepast!
Oud 26 april 2006, 22:55   #58
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me trouwens even stellen dat het vrij "oneerlijk" is dat 1 derde van de wereld moslim is, maar buiten Pakistan geen enkel moslimland over atoomwapens beschikt.
Mocht Osama dank zij de sympathiserende Iraanse moslimbroeders, in 2001 over een atoombom beschikt hebben, dan had New York er vandaag iets anders uitgezien...no doubt.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 23:04   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hoor blaffen buiten!t'Gaat er tegenzitten!Stylo-ben en zijn kameraden uit Iran!Vergezeld door homos en hun adoptieve kinderen!
Oud 26 april 2006, 23:25   #60
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat ze daar hetzelfde over dénken is géén probleem.Het probleem begint pas als ze even gevaarlijke wapens hebben als ons kamp.Of betere.Je moet het de vijand nooit gemakkelijk maken.In oorlogstijd staat daar de doodstraf op(kollaboratie).Opgepast!
je begrijpt het niet...

jij had het over overlevingskansen van heel der volkeren... dus was ik zo vrij dat ook globaal te beschouwen voor elk volk

je kan er prat opgaan als "onze zijde" de enige is met een arsenaal aan kernwapens ( geldt ook voor andere wapens ) dat "onze zijde" wel safe zal zijn maar dat het bonen vreten wordt voor de "andere zijde", getuige ook de recente geschiedenis, hoezeer we ons ook ontwikkeld mogen noemen...
komt daarbij nog dat met dat bonen vreten van "gene zijde" wij ook verliezen zullen tellen al was het maar aan troepenmacht of burgers tijdens aanslagen

het verschil van atoomwapens ( wmd wel te verstaan ) met klassieke ligt 'm net in het afschrikkingseffect...bij gelijke of liever voldoende aanwezigheid ervan om elkander volledig van de kaart te vegen stijgt de stabiliteit net tussen die partijen ... zelfs conventionele interventies zijn minder aan de orde tenzij het een totaal strategisch ( voor alle partijen dan ) niemendalletje zou betreffen

er bestaan daar vrij realistische simulatiemodellen over...theoretisch zou je een quasi perfecte stabiliteit tussen naties bereiken als elk dezer naties zou beschikken over een atoomarsenaal dat toereikend genoeg is om elke andere natie volledig van de kaart te vegen

Laatst gewijzigd door praha : 26 april 2006 om 23:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be