Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2006, 21:44   #41
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Wel, al degene die hier vinden dat ik overdrijf: het multicul drama is al begonnen. Een door multicul gefrustreerde gek schiet op klaarlichte dag in mijn stad twee vrouwen en een kind dood. Het AEL dreigt al meteen met acties. Oost en West staan met getrokken wapens tegenover elkaar ... en de correcte politiek steekt zijn kop in het zand en gaat verder met diaboliseren van rechts.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 21:58   #42
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wel, al degene die hier vinden dat ik overdrijf: het multicul drama is al begonnen. Een door multicul gefrustreerde gek schiet op klaarlichte dag in mijn stad twee vrouwen en een kind dood. Het AEL dreigt al meteen met acties. Oost en West staan met getrokken wapens tegenover elkaar ... en de correcte politiek steekt zijn kop in het zand en gaat verder met diaboliseren van rechts.
Cowboy toestanden noemen ze dat.
Oud 11 mei 2006, 22:04   #43
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Cowboy toestanden noemen ze dat.
Juist ... ik vrees dat ik hier in het wilde westen zit, terwijl ik het eigenlijk gewoon op het westen van Europa wou houden. Dit waren dus de toestanden waar ik voor vreesde.
Oud 7 juni 2006, 19:35   #44
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gebruikt populisme als scheldwoord, en verkeert blijkbaar in de waan dat uw opponent daar dan door geraakt zou zijn. Kan u eens uitleggen wat u dat doet denken?
Gaat u beweren dat populist iets goed betekent.
Laten we er anders mijn vriend Vandale er eens bijhalen.
Populisme= populair, oppervlakkig en enigszins enigszins demagogische betoogtrant.
Demagogisch= het volk misleidend.
Ik zelf zou er ook nog simplistisch bijvoegen.
Het zijn dus juist zij die het volk misbruiken, niet de elite ( toch niet allemaal ).

A propos, vergelijk Boadicea zijn pleidooi eens met pleidooi op volgende site:
http://www.americannaziparty.com/
De gelijkenis is beangstigend, niet?
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 00:03   #45
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Gaat u beweren dat populist iets goed betekent.
Laten we er anders mijn vriend Vandale er eens bijhalen.
Populisme= populair, oppervlakkig en enigszins enigszins demagogische betoogtrant.
Demagogisch= het volk misleidend.
Ik zelf zou er ook nog simplistisch bijvoegen.
Het zijn dus juist zij die het volk misbruiken, niet de elite ( toch niet allemaal ).

A propos, vergelijk Boadicea zijn pleidooi eens met pleidooi op volgende site:
http://www.americannaziparty.com/
De gelijkenis is beangstigend, niet?
Goed, al degene die mijn kritiek niet verdragen, mogen me lang genoeg nazi blijven noemen, totdat ik het zelf ga geloven. Maar kom dan ook niet klagen, hé.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 8 juni 2006 om 00:03.
Oud 8 juni 2006, 00:32   #46
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Uw repliek is nogal simplistisch en voor het overgrote deel incorrect.

Ten eerste is er geen enkele reden om aan te nemen dat het overnemen van oosterse gewoonten verder gaat dan het feit dat pita's op ons menu staan. En zelfs als er bepaalde zaken uit hun cultuur zouden doorsijpelen, dan is dat nu eenmaal een kenmerk van globalisatie; maar ik zie niet in waarom je er een probleem mee zou hebben als men waterpijp zou beginnen roken of turkse koffie drinken.

Ten tweede, het CGKR vergelijken met de gestapo is idioot. Het CGKR heeft geen enkele juridische macht en is het gewoon een vzw. In België worden extreem-rechtse partijen gewoon getollereerd, terwijl ze in verschillende Europese landen gewoon verboden zijn. Bovendien heeft het VB al 30 jaar niets anders gedaan dan racistische propaganda gelanceerd en is er daarvoor nog geen enkele fascist voor in de bak gevlogen.

Het enige bewijs van het Cordon is dat er een groot gedeelte van de burgerij nog niet geheel overtuigd is van de nationalistische retoriek en nog meegaat in het liberale vrije-markt denken. Een ander deel is daar al duidelijk minder van overtuigd; het VB heeft ook heel wat patroons achter zich staan, doe het VB als de perfecte politieke partner zien om de rechten van werknemers te fnuiken en het leven van de vakbonden onmogelijk te maken. Een gewone werkmens heeft er absoluut geen belang bij dat het VB aan de macht komt; we zullen enkel nog eens tien keer meer generatie en concurrentiepakten moeten slikken.

Het enige correcte dat je stelde is dat de ministers en rijke burgerij zich niets van het gepeupel aantrekt... Enfin, zolang ze hun fabrieken niet blokkeren natuurlijk.
ik zie hier HEEL VEEL over het VB schrijven. Wat ik er van onthoud is dat ze de Immigratie willen stopzetten. Bravo! Eén goed punt en een bank vooruit!
Maar! Gij schijnt hier te willen zeggen dat deze partij voor de rest pro-patronaat is, en nefast voor de gewone arbeiders.Graag zag ik, dat ge daar wat meer uitleg over gaf, voor mij, en voor anderen, die mischien niet op de hoogte zijn, en die, vermits ze de Vreemden-Invasie doodmoe zijn, van plan zijn VB te stemmen, vermits geen enkel andere partij voor zulks ijvert. Ik wacht met ongeduld op uw uitleg. Bij voorbaat bedankt.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 12:10   #47
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Goed, al degene die mijn kritiek niet verdragen, mogen me lang genoeg nazi blijven noemen, totdat ik het zelf ga geloven. Maar kom dan ook niet klagen, hé.
Ik stel gewoon vast dat de gelijkenis tussen beide pliedooien treffend zijn. Trek uw eigen conclusies er maar uit.
Oud 8 juni 2006, 14:20   #48
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik zie hier HEEL VEEL over het VB schrijven. Wat ik er van onthoud is dat ze de Immigratie willen stopzetten. Bravo! Eén goed punt en een bank vooruit!
Maar! Gij schijnt hier te willen zeggen dat deze partij voor de rest pro-patronaat is, en nefast voor de gewone arbeiders.Graag zag ik, dat ge daar wat meer uitleg over gaf, voor mij, en voor anderen, die mischien niet op de hoogte zijn, en die, vermits ze de Vreemden-Invasie doodmoe zijn, van plan zijn VB te stemmen, vermits geen enkel andere partij voor zulks ijvert. Ik wacht met ongeduld op uw uitleg. Bij voorbaat bedankt.
Afschaffing van de vakbonden,afschaffing van de werlozensteun lijken me toch eerder punten die pro-patronaat zijn carlgustaaf.
Maar men zou hun enkel kunnen beoordelen wanneer ze daadwerkelijk mee aan de macht zouden zijn.
Oud 8 juni 2006, 15:07   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees er voor dat gewapende skinhead milities een noodzakelijk kwaad zal zijn om ons te bevrijden uit de multicul nachtmerrie, maar ik hoop dat de zaak nog politiek zonder oorlog kan opgelost worden.
Ik vond het interessant om dit stukje, dat dateert van eind april, even terug in de aandacht te brengen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 15:47   #50
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vond het interessant om dit stukje, dat dateert van eind april, even terug in de aandacht te brengen.
Citaat:
De quote van Boadicea die je aanhaalt zou inderdaad niet misstaan op eerder aangehaalde website. Een zinnig denkend mens zou nu zelf zijn/haar eigen conclusies moeten trekken.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 juni 2006 om 15:47.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 16:13   #51
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
De quote van Boadicea die je aanhaalt zou inderdaad niet misstaan op eerder aangehaalde website. Een zinnig denkend mens zou nu zelf zijn/haar eigen conclusies moeten trekken.
Mijn conclusies zijn al lang getrokken: ieder zinnig mens leert uit zijn fouten, behalve de Belgische politici. Die stapelen de fouten maar op.

En dat sommige dingen dan voorspelbaar worden, zoals wat ik in april aanhaalde, schiet dan niet op de boodschapper. Als jullie allemaal jullie prutogen hadden opgetrokken en eens nagedacht, waren bepaalde dingen misschien niet gebeurd. Dat was wat ik gehoopt had, maar tja ... we zien wat de politiek veroorzaakt heeft.
Oud 8 juni 2006, 21:47   #52
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn conclusies zijn al lang getrokken
Door te verwijzen naar de noodzaak van gewapende skinhead milities plaats jij jezelf in hetzelfde kamp van de religieuze extremisten. Beide groeperingen zijn leeghoofdig.
Oud 9 juni 2006, 12:27   #53
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Door te verwijzen naar de noodzaak van gewapende skinhead milities plaats jij jezelf in hetzelfde kamp van de religieuze extremisten. Beide groeperingen zijn leeghoofdig.
Met dat laatste ben ik het eens en ik kies voor geen van beiden partij, maar als de ideologische oorlog in dit land uitbreekt, weet ik wel van welke kant ik het meest te vrezen heb. Partijloos blijven is in zulk geval pas echte zelfmoord.
Maar ik hoop dat het tij nog op een geweldloze manier kan keren, maar dan is het 5 voor 12. Onze politiek drijft mensen in kampen en zet ze tegen elkaar op.
Oud 9 juni 2006, 19:56   #54
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar ik hoop dat het tij nog op een geweldloze manier kan keren, maar dan is het 5 voor 12. Onze politiek drijft mensen in kampen en zet ze tegen elkaar op.
Onze politiek? Mensen zoals u met een wij/zij dialoog zetten mensen tegen elkaar op.
Onze politiek is er één van plurlisme, namelijk de enige manier waarbinnen de vreedzame coëxistentie van verschillende religies en culturen binnen één en dezelfde politieke ruimte mogelijk is.
Oud 9 juni 2006, 20:40   #55
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Praten & knuffelen is al geprobeerd, en dat werkt blijkbaar niet. Ik zou hierbij de parabel van de kikker en de schorpioen willen aanhalen. De kikker zwemt met de schorpioen op z'n rug de rivier over, maar halverwege steekt de schorpioen de kikker. Vlak voor de beide verdrinken vraagt de kikker: waarom heb je dat gedaan? Nu gaan we beide dood. Zegt de schorpioen: Omdat ik een schorpioen ben, dat zit nu eenmaal in mijn aard.

Wij zijn om dit moment de naïve kikker. Tuurlijk, goede bedoelingen hoor. Maar naïef. "Wij/hen" IS gewoon zo. Alleen met een blinddoek om kunt ge doen of er geen verschillen zijn. Multicultuur, alles zo draaien en keren dat er zoveel mogelijk positieve zaken naar voorkomen. Maar als er zoveel werk nodig is om iets positief voor te stellen, en zoveel overtuigingsinspanningen nodig zijn om het te verkopen, dan rijst de vraag wel op: IS DAT DAN WEL ZO IETS POSITIEF?

En ge kunt nog 1000 fabelkes verzinnen om dat te kunnen opdringen en er nog 100.000 goeie bedoelingen tegen aan gooien, dat zal steeds slechts een pleister op de steekwonden zijn. Respect voor onze vrijgevigheid en ruimdenkendheid krijgen we alleszins niet. Misschien respecteren zij andere waarden en normen: hard optreden, respect voor onzo EIGEN cultuur hebben in plaats van bij het minste zuchtje tegenwind toe te geven en eigen cultuur/waarden/normen op te geven. Als men respect van andere verwacht, moet men in de eerste plaats zich zelf respecteren.

Waw, van waar kwam dit impromptu?

Laatst gewijzigd door Spanks : 9 juni 2006 om 20:41.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 20:41   #56
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze politiek? Mensen zoals u met een wij/zij dialoog zetten mensen tegen elkaar op.
Onze politiek is er één van plurlisme, namelijk de enige manier waarbinnen de vreedzame coëxistentie van verschillende religies en culturen binnen één en dezelfde politieke ruimte mogelijk is.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 21:50   #57
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Het Nostradamus verhaal maakt duidelijk dat men een bloedige en lange oorlog tegemoet komt.
Deze oorlog is er één dat men nog nooit heeft gezien. Men ziet de oorlog niet aankomen. Eigenlijk is de oorlog nu vandaag al bezig. Maar de meeste mensen beseffen het gewoon niet.
Effe een overzicht:
Grote toevloed van vreemdelingen (open stellen van grenzen),
snelle regularisatie van vreemdelingen (snel belg wet),
betutteling en het knuffelen op alle mogelijke vlakken van deze bezetters (financiele voordelen, sponseren van deze religie, nog recentelijk; het optrekken van de kinderbijslag)
het achterstellen van onze eigen cultuur (weghalen van Christelijke tekenen in scholen en openbare plaatsen of nog, na de hexe van de cartoons, worden dergelijke cartoons geweerd om verdere escalatie te voorkomen)
gedachtenpolitie (CGKR),
enz
enz.

De volgende zaken die aan bod zullen komen:
- toenemende aanwezigheid van bezetters op de hoogste politieke niveau's
- toenemend gelegaliseerd stelen door de overheid in de vorm van belastingen en een herverdeing van deze gelden aan categorieën van de bevolking die voor hun kiesvee betekenen
- het afstaan van onze kerken om om te vormen tot moskeeën

Het bloedige deel van de oorlog is niet voor onmiddellijk. Zodra de bezetter een grotere greep heeft de hoogste echelons zal deze wetten stemmen om de autochtone bevolking verder uit te buiten en in een later stadium af te slachten (kijk maar even naar de situatie in Darfour waar het noordelijk Islamitisch imperium het Christelijke zuiden uitmoord.)

Ik vraag me af wat de reden is waarom deze linkies het vertikken om hun eigen hebben en houden te beschermen. Wat is er nu toch fout aan een slot op je deur te zetten en dit op politiek vlak. Wat is er nu toch fout aan het stoppen van de toevloed van de bezetters? Wat is er nu fout aan het opleggen van wetten die de herverdeling van de gelden aan de autochtone bevolking bevorderen?
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 23:39   #58
Boadicea

Standaard

Citaat:
We zien hoe verdraagzaam we worden van een gedwongen pluralisme. Lees mijn andere postings in andere topics eens en trek uw conclusie.
Oud 9 juni 2006, 23:42   #59
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Het Nostradamus verhaal maakt duidelijk dat men een bloedige en lange oorlog tegemoet komt.
Deze oorlog is er één dat men nog nooit heeft gezien. Men ziet de oorlog niet aankomen. Eigenlijk is de oorlog nu vandaag al bezig. Maar de meeste mensen beseffen het gewoon niet.
Effe een overzicht:
Grote toevloed van vreemdelingen (open stellen van grenzen),
snelle regularisatie van vreemdelingen (snel belg wet),
betutteling en het knuffelen op alle mogelijke vlakken van deze bezetters (financiele voordelen, sponseren van deze religie, nog recentelijk; het optrekken van de kinderbijslag)
het achterstellen van onze eigen cultuur (weghalen van Christelijke tekenen in scholen en openbare plaatsen of nog, na de hexe van de cartoons, worden dergelijke cartoons geweerd om verdere escalatie te voorkomen)
gedachtenpolitie (CGKR),
enz
enz.

De volgende zaken die aan bod zullen komen:
- toenemende aanwezigheid van bezetters op de hoogste politieke niveau's
- toenemend gelegaliseerd stelen door de overheid in de vorm van belastingen en een herverdeing van deze gelden aan categorieën van de bevolking die voor hun kiesvee betekenen
- het afstaan van onze kerken om om te vormen tot moskeeën

Het bloedige deel van de oorlog is niet voor onmiddellijk. Zodra de bezetter een grotere greep heeft de hoogste echelons zal deze wetten stemmen om de autochtone bevolking verder uit te buiten en in een later stadium af te slachten (kijk maar even naar de situatie in Darfour waar het noordelijk Islamitisch imperium het Christelijke zuiden uitmoord.)

Ik vraag me af wat de reden is waarom deze linkies het vertikken om hun eigen hebben en houden te beschermen. Wat is er nu toch fout aan een slot op je deur te zetten en dit op politiek vlak. Wat is er nu toch fout aan het stoppen van de toevloed van de bezetters? Wat is er nu fout aan het opleggen van wetten die de herverdeling van de gelden aan de autochtone bevolking bevorderen?
Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil?

Onze ogen zijn alleszins open. Laten we dat zo houden en hopen dat we het tij nog tijdig kunnen keren op een vreedzame manier.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 9 juni 2006 om 23:43.
Oud 10 juni 2006, 06:51   #60
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard Vb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Afschaffing van de vakbonden,afschaffing van de werlozensteun lijken me toch eerder punten die pro-patronaat zijn carlgustaaf.
Maar men zou hun enkel kunnen beoordelen wanneer ze daadwerkelijk mee aan de macht zouden zijn.
Het VB is niet voor de afschaffing van de vakbonden.Ze moeten wel rechtspersoonlijkheid hebben en liefst niet meer politiek gekleurd zijn.Werklozensteun wordt niet afgeschaft.Ik vindt persoonlijk wel dat de werklozensteun beperkt in de tijd moet moet zijn en het bedrag sneller moet zakken. 8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be