Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2006, 21:23   #41
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Het klopt wel wat hij zegt het jodendom is een godsdienst geen ras.
Nergens heb ik beweerd dat het jodendom een ras zou zijn.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 21:49   #42
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik vind van niet. Ben een aantal keer in Israel geweest en ook in Palestijns gebied. Ik heb er op geen enkel moment de indruk gehad dat men mij vanwege mijn Christelijke godsdienst discrimineerde.
Probeer als christen maar eens een stuk grond of een huis te kopen in Israël... Je gaat van een kale reis thuiskomen...
Oud 22 juni 2006, 08:40   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Probeer als christen maar eens een stuk grond of een huis te kopen in Israël... Je gaat van een kale reis thuiskomen...
Er zijn bepaalde wijken waar het moeilijker ligt, maar in het algemeen lukt het op de meest normale manier.
Oud 22 juni 2006, 20:42   #44
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn bepaalde wijken waar het moeilijker ligt, maar in het algemeen lukt het op de meest normale manier.
Dat is wel héél rooskleurig voorgesteld. Ik maak me geen illusies je ooit enig begrip voor de moeilijke situatie van de Israëlische Palestijnen bij te brengen maar zo je ooit tot inkeer zou komen raad ik je aan eens het recente boek te lezen van de joods-Israëlische Susan Nathan: 'De andere kant van Israël'. Wie dat gelezen heeft, weet wel beter dan het rozegeur en maneschijnverhaaltje dat jij voorspiegelt.
Oud 22 juni 2006, 20:47   #45
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
13% van de Israëlische bevolking moslim? Ja, en samen met de Israëlische christenen (Russen en Palestijnen) komen ze zelfs aan meer dan 20%. Bewijst dat iets? Nee dus.
Uw 13% moslims en hun christelijke landgenoten worden door het zionistische systeem behandeld als tweederangsburgers om de enige reden dat zij niet-joods zijn. Daarom is zionisme wel degelijk racisme.
Wanneer gaat Timmeke trouwens antwoorden op deze bovenstaande bemerking? Of is Timmeke ook één van die forumangsthazen die wegvlucht wanneer de moeilijke vragen komen?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 22 juni 2006 om 20:53.
Oud 22 juni 2006, 22:15   #46
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer gaat Timmeke trouwens antwoorden op deze bovenstaande bemerking? Of is Timmeke ook één van die forumangsthazen die wegvlucht wanneer de moeilijke vragen komen?
in het Midden-Oosten heb je als Arabier nergens zoveel vrijheid als in Israël - Israël telt een miljoen niet-joden, de zogeheten Israëlische Arabieren; daarnaast zijn er ruim drie miljoen niet-joden in de bezette gebieden, namelijk de Palestijnen. Als het gaat om moordpartijen, waar is dan de campagne tegen Saddam Husseins genocide op de Koerden eind jaren tachtig (honderdduizend doden)? Wie komt er op voor de Soedanezen die door een meedogenloos fundamentalistisch regime worden verjaagd, vermoord en uitgehongerd (twee miljoen doden tot nu toe). Wie heeft het over de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara, over de onteigening en verwoesting van de cultuur van de bedoeïenen in de Sinaï-woestijn door het Egyptische regime? Waar is de verontwaardiging over de moorddadige onderdrukking van de Baha'i-sekte in Iran? En als Israël politiek moet worden bestraft voor de mensenrechtenschendingen, hoe zit het dan met het Algerijnse regime dat nog steeds olie mag leveren en wapens mag kopen, ondanks de smerige burgeroorlog daar (honderdduizend doden tot nu toe). Maar ja, met de oprichting van het comité `Stop de Bezetting van de Westelijke Sahara' word je geen landelijke bekendheid hé flamigant.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 01:36   #47
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom is zionisme wel degelijk racisme.
.
Sinds wanneer is het streven naar een eigen staat voor je volk racisme, groene flamingant?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 10:05   #48
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel héél rooskleurig voorgesteld. Ik maak me geen illusies je ooit enig begrip voor de moeilijke situatie van de Israëlische Palestijnen bij te brengen maar zo je ooit tot inkeer zou komen raad ik je aan eens het recente boek te lezen van de joods-Israëlische Susan Nathan: 'De andere kant van Israël'. Wie dat gelezen heeft, weet wel beter dan het rozegeur en maneschijnverhaaltje dat jij voorspiegelt.
In alle demoicratieën ter wereld zijn er groepen mensen die achtergesteld zijn. Inclusief in Vlaanderen. Er is in alle vrije Westerse landen een 'andere kant' naast de rozegeur en maneschijnverhalen.

Ik onthou vooral het positieve, en geloof me, we kunnen van Israel nog veel leren.
Oud 23 juni 2006, 12:04   #49
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zionstaat is een voorbeeld van een daadwerkelijke apartheidstaat.
Dat er ook niet-joden in Israel zijn , is een logisch gevolg van de landpikkerij van de zionisten en heeft NIETS te maken met zogzegde tolerantie. Zionistische landpikkers zijn erin geslaagd een heel gedeelte van de AUTOCHTONE bevolking weg te pesten , en nadien namen ze die gebieden gewoon in ...want de Palestijnen hadden die "toch niet nodig, ze lieten ze immers achter" . hun eigen aandeel in het wegpesten van die rechtmatige bevolking wordt natuurlijk verzwegen.
Dus zitten er nu wat Christenen en moslims in Israel.... die hoegenaamd GEEN gelijke rechten hebben. Ja , elke Israelische burger is NIET gelijk voor de wet. ALs je niet joods bent, heb je minder rechten , op het gebied van huisvesting , militaire dienst (die op zijn beurt weer heel wat andere poortjes opent etc)
en de Palestijnse christenen kiezen zowat ALLEMAAL voor Palestina en NIET voor Israel, Arafat werd bij zijn dood zelf als een held door de Christelijke gemeenschap aldaar behandeld. maar daar zwijgen zogzegde "christelijke" simulanten natuurlijk over
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 14:45   #50
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Dat er ook niet-joden in Israel zijn , is een logisch gevolg van de landpikkerij van de zionisten en heeft NIETS te maken met zogzegde tolerantie. Zionistische landpikkers zijn erin geslaagd een heel gedeelte van de AUTOCHTONE bevolking weg te pesten , en nadien namen ze die gebieden gewoon in ...want de Palestijnen hadden die "toch niet nodig, ze lieten ze immers achter" . hun eigen aandeel in het wegpesten van die rechtmatige bevolking wordt natuurlijk verzwegen.
Dus zitten er nu wat Christenen en moslims in Israel.... die hoegenaamd GEEN gelijke rechten hebben. Ja , elke Israelische burger is NIET gelijk voor de wet. ALs je niet joods bent, heb je minder rechten , op het gebied van huisvesting , militaire dienst (die op zijn beurt weer heel wat andere poortjes opent etc)
en de Palestijnse christenen kiezen zowat ALLEMAAL voor Palestina en NIET voor Israel, Arafat werd bij zijn dood zelf als een held door de Christelijke gemeenschap aldaar behandeld. maar daar zwijgen zogzegde "christelijke" simulanten natuurlijk over
Omdat in 1948 het Britse mandaat over Palestina afloopt, roepen de pas opgerichte Verenigde Naties een speciale commissie in het leven die zich moet buigen over de toekomst van het gebied. De United Nations Special Commission on Palestine (UNSCOP) komt met een verdelingsplan met een joodse en een Arabische staat.

De verdeling van het land is in overeenstemming met de verdeling van de bevolkingsgroepen. De voor zowel joden als moslims heilige stad Jeruzalem komt volgens het plan onder internationaal toezicht. De VN neemt het voorstel over als resolutie 181.

De Arabieren weigeren het plan echter te accepteren. Zij stellen dat hun aanspraken op heel Palestina onaantastbaar zijn en dat genoegdoening voor het leed dat de joden was aangedaan in de oorlog maar in Europa moet worden gegeven.

Op 14 mei 1948, een dag voordat het Britse mandaat over Palestina afloopt, roept David Ben Gurion de staat Israël uit in het gebied dat door de VN aan de joden is toebedacht. De VS en de Sovjet-Unie erkennen Israël onmiddellijk. De Arabieren juist niet. Ze vallen direct aan. Aan de oorlog die erop volgt, houdt Israël veel meer land over dan volgens het VN-plan de bedoeling is.

Het feit dus dat Israël gebieden zogezegd bezet houdt is dan voornamelijk te danken aan de onwrikbare Arabische houding die vanaf het begin de staat Israël nooit hebben geaccepteerd. Nu Israël zal blijven bestaan en zal zich blijven het recht toe-eigenen zich te verdedigen tegen Arabische terreur.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 15:03   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
blablabla... zou mijn 6-jarig zoontje zeggen...wat een onzin.

BTW; je vergat er jouw originele en vindingrijk argument erbij te zetten. Je weet wel, van de joodse en zionistische leugenaars en bedriegers.
Oud 23 juni 2006, 15:13   #52
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blablabla... zou mijn 6-jarig zoontje zeggen...wat een onzin.

BTW; je vergat er jouw originele en vindingrijk argument erbij te zetten. Je weet wel, van de joodse en zionistische leugenaars en bedriegers.

dat je weer eens betrapt bent op leugens , is JOUW probleem
en vergis je weer niet van nick ...het wordt nu echt wel genant voor je
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 15:21   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en vergis je weer niet van nick ...
Ik heb meer dan 17000 berichten gepost. Denk je nu ècht dat ik tijd heb voor een andere nick?

Maar dit even terzijde, welke zou dan mijn andere nick(s) zijn? Dat wil ik wel eens van jou weten.

shoekran

Laatst gewijzigd door Antoon : 23 juni 2006 om 15:22.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 16:52   #54
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Sinds wanneer is het streven naar een eigen staat voor je volk racisme, groene flamingant?
Misschien kan je de rest van de thread lezen en zien waardoor er blijkt dat het in Israel wel degelijk gaat om racisme van staatswege.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 17:04   #55
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die 'eigen staat' ten koste gaat van de oorspronkelijke bevolking van dat land misschien? Tot op de dag van vandaag?

PS: Kan de Hertog zich even verduidelijken waarom dat 'flamingant' zonodig vet gedrukt diende worden? Wat zou het verband moeten zijn tussen dat tweede deel van mijn naam en deze zionismediscussie?
Oud 23 juni 2006, 17:05   #56
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Misschien kan je de rest van de thread lezen en zien waardoor er blijkt dat het in Israel wel degelijk gaat om racisme van staatswege.
Dank u. Daar stond inderdaad mijn punt al uitgelegd.
Oud 23 juni 2006, 18:32   #57
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als die 'eigen staat' ten koste gaat van de oorspronkelijke bevolking van dat land misschien? Tot op de dag van vandaag?

PS: Kan de Hertog zich even verduidelijken waarom dat 'flamingant' zonodig vet gedrukt diende worden? Wat zou het verband moeten zijn tussen dat tweede deel van mijn naam en deze zionismediscussie?
Zionisme is het streven naar een joodse staat.
Flamingantisme is het streven naar een vlaamse staat.
Waarom is de een wel racistisch en de ander niet?

Zionisme is géén racisme en u weet het.
Kritiek op de regering van Israël kan ik billijken. Daarin gaat u maar zo ver als u wilt. Zionisme racisme noemen is onproductief, oneerlijk en zorgt voor een vergaande inflatie van betekenissen.
Oud 23 juni 2006, 18:38   #58
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ten eerste bedoelt u discriminatie in plaats van racisme. Ten tweede heeft het beleid van de staat Israël niets te maken met zionisme. Israël is voortgekomen uit Zionisme, wat de huidige regeringsleiders nu doen is beleid maken, waar je het al dan niet mee eens kunt zijn.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 24 juni 2006 om 00:58.
Oud 24 juni 2006, 08:30   #59
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Omdat in 1948 het Britse mandaat over Palestina afloopt, roepen de pas opgerichte Verenigde Naties een speciale commissie in het leven die zich moet buigen over de toekomst van het gebied. De United Nations Special Commission on Palestine (UNSCOP) komt met een verdelingsplan met een joodse en een Arabische staat.

De verdeling van het land is in overeenstemming met de verdeling van de bevolkingsgroepen. De voor zowel joden als moslims heilige stad Jeruzalem komt volgens het plan onder internationaal toezicht. De VN neemt het voorstel over als resolutie 181.

De Arabieren weigeren het plan echter te accepteren. Zij stellen dat hun aanspraken op heel Palestina onaantastbaar zijn en dat genoegdoening voor het leed dat de joden was aangedaan in de oorlog maar in Europa moet worden gegeven.

Op 14 mei 1948, een dag voordat het Britse mandaat over Palestina afloopt, roept David Ben Gurion de staat Israël uit in het gebied dat door de VN aan de joden is toebedacht. De VS en de Sovjet-Unie erkennen Israël onmiddellijk. De Arabieren juist niet. Ze vallen direct aan. Aan de oorlog die erop volgt, houdt Israël veel meer land over dan volgens het VN-plan de bedoeling is.

Het feit dus dat Israël gebieden zogezegd bezet houdt is dan voornamelijk te danken aan de onwrikbare Arabische houding die vanaf het begin de staat Israël nooit hebben geaccepteerd. Nu Israël zal blijven bestaan en zal zich blijven het recht toe-eigenen zich te verdedigen tegen Arabische terreur.
uit Wikipedia:
  • 1947 de Algemene Vergadering van Verenigde Naties stemt in met een Brits plan voor de deling van het mandaatgebied Palestina in twee delen. Er wonen op dat moment tussen de Jordaan (rivier) en de Middellandse Zee ongeveer 1 miljoen Arabieren en 600.000 joden. 6,7% van het grondgebied is joods eigendom, de rest openbaar eigendom en privé-eigendom van moslims, christenen en Druzen. Vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen joden en Arabieren. Joodse milities slagen er in een groot deel van de Arabische bevolking met geweld te verdrijven. Met name na het uitmoorden van het dorp Deir Yassin op 9 april 1948 komt een grote vluchtelingenstroom op gang.

Laatst gewijzigd door Djiezes : 24 juni 2006 om 08:30.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 10:39   #60
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zionisme is het streven naar een joodse staat.
Flamingantisme is het streven naar een vlaamse staat.
Waarom is de een wel racistisch en de ander niet?

Zionisme is géén racisme en u weet het.
Kritiek op de regering van Israël kan ik billijken. Daarin gaat u maar zo ver als u wilt. Zionisme racisme noemen is onproductief, oneerlijk en zorgt voor een vergaande inflatie van betekenissen.
Juist.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be