![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Probeer als christen maar eens een stuk grond of een huis te kopen in Israël... Je gaat van een kale reis thuiskomen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn bepaalde wijken waar het moeilijker ligt, maar in het algemeen lukt het op de meest normale manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Dat is wel héél rooskleurig voorgesteld. Ik maak me geen illusies je ooit enig begrip voor de moeilijke situatie van de Israëlische Palestijnen bij te brengen maar zo je ooit tot inkeer zou komen raad ik je aan eens het recente boek te lezen van de joods-Israëlische Susan Nathan: 'De andere kant van Israël'. Wie dat gelezen heeft, weet wel beter dan het rozegeur en maneschijnverhaaltje dat jij voorspiegelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 22 juni 2006 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() in het Midden-Oosten heb je als Arabier nergens zoveel vrijheid als in Israël - Israël telt een miljoen niet-joden, de zogeheten Israëlische Arabieren; daarnaast zijn er ruim drie miljoen niet-joden in de bezette gebieden, namelijk de Palestijnen. Als het gaat om moordpartijen, waar is dan de campagne tegen Saddam Husseins genocide op de Koerden eind jaren tachtig (honderdduizend doden)? Wie komt er op voor de Soedanezen die door een meedogenloos fundamentalistisch regime worden verjaagd, vermoord en uitgehongerd (twee miljoen doden tot nu toe). Wie heeft het over de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara, over de onteigening en verwoesting van de cultuur van de bedoeïenen in de Sinaï-woestijn door het Egyptische regime? Waar is de verontwaardiging over de moorddadige onderdrukking van de Baha'i-sekte in Iran? En als Israël politiek moet worden bestraft voor de mensenrechtenschendingen, hoe zit het dan met het Algerijnse regime dat nog steeds olie mag leveren en wapens mag kopen, ondanks de smerige burgeroorlog daar (honderdduizend doden tot nu toe). Maar ja, met de oprichting van het comité `Stop de Bezetting van de Westelijke Sahara' word je geen landelijke bekendheid hé flamigant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik onthou vooral het positieve, en geloof me, we kunnen van Israel nog veel leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat er ook niet-joden in Israel zijn , is een logisch gevolg van de landpikkerij van de zionisten en heeft NIETS te maken met zogzegde tolerantie. Zionistische landpikkers zijn erin geslaagd een heel gedeelte van de AUTOCHTONE bevolking weg te pesten , en nadien namen ze die gebieden gewoon in ...want de Palestijnen hadden die "toch niet nodig, ze lieten ze immers achter" . hun eigen aandeel in het wegpesten van die rechtmatige bevolking wordt natuurlijk verzwegen. Dus zitten er nu wat Christenen en moslims in Israel.... die hoegenaamd GEEN gelijke rechten hebben. Ja , elke Israelische burger is NIET gelijk voor de wet. ALs je niet joods bent, heb je minder rechten , op het gebied van huisvesting , militaire dienst (die op zijn beurt weer heel wat andere poortjes opent etc) en de Palestijnse christenen kiezen zowat ALLEMAAL voor Palestina en NIET voor Israel, Arafat werd bij zijn dood zelf als een held door de Christelijke gemeenschap aldaar behandeld. maar daar zwijgen zogzegde "christelijke" simulanten natuurlijk over ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De verdeling van het land is in overeenstemming met de verdeling van de bevolkingsgroepen. De voor zowel joden als moslims heilige stad Jeruzalem komt volgens het plan onder internationaal toezicht. De VN neemt het voorstel over als resolutie 181. De Arabieren weigeren het plan echter te accepteren. Zij stellen dat hun aanspraken op heel Palestina onaantastbaar zijn en dat genoegdoening voor het leed dat de joden was aangedaan in de oorlog maar in Europa moet worden gegeven. Op 14 mei 1948, een dag voordat het Britse mandaat over Palestina afloopt, roept David Ben Gurion de staat Israël uit in het gebied dat door de VN aan de joden is toebedacht. De VS en de Sovjet-Unie erkennen Israël onmiddellijk. De Arabieren juist niet. Ze vallen direct aan. Aan de oorlog die erop volgt, houdt Israël veel meer land over dan volgens het VN-plan de bedoeling is. Het feit dus dat Israël gebieden zogezegd bezet houdt is dan voornamelijk te danken aan de onwrikbare Arabische houding die vanaf het begin de staat Israël nooit hebben geaccepteerd. Nu Israël zal blijven bestaan en zal zich blijven het recht toe-eigenen zich te verdedigen tegen Arabische terreur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW; je vergat er jouw originele en vindingrijk argument erbij te zetten. Je weet wel, van de joodse en zionistische leugenaars en bedriegers. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat je weer eens betrapt bent op leugens , is JOUW probleem ![]() en vergis je weer niet van nick ...het wordt nu echt wel genant voor je ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb meer dan 17000 berichten gepost. Denk je nu ècht dat ik tijd heb voor een andere nick?
Maar dit even terzijde, welke zou dan mijn andere nick(s) zijn? Dat wil ik wel eens van jou weten. ![]() shoekran ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 23 juni 2006 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS: Kan de Hertog zich even verduidelijken waarom dat 'flamingant' zonodig vet gedrukt diende worden? Wat zou het verband moeten zijn tussen dat tweede deel van mijn naam en deze zionismediscussie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Flamingantisme is het streven naar een vlaamse staat. Waarom is de een wel racistisch en de ander niet? Zionisme is géén racisme en u weet het. Kritiek op de regering van Israël kan ik billijken. Daarin gaat u maar zo ver als u wilt. Zionisme racisme noemen is onproductief, oneerlijk en zorgt voor een vergaande inflatie van betekenissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Ten eerste bedoelt u discriminatie in plaats van racisme. Ten tweede heeft het beleid van de staat Israël niets te maken met zionisme. Israël is voortgekomen uit Zionisme, wat de huidige regeringsleiders nu doen is beleid maken, waar je het al dan niet mee eens kunt zijn.
Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 24 juni 2006 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Djiezes : 24 juni 2006 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |