![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Lang niet de lelijkste kant van Wallonië werd getoond hoor. Luik is een mooie en aangename stad; er is een aankomst in Namen op de citadelle, een eeuwenoud en bekend "monument" en de laatste dag in België wordt er constant in de streek rond Durbuy gereden en dat is een van de mooiste streken van Wallonië.
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() Eigenlijk mogen we dit artikel niet "prachtig" noemen.
Het is in-triest dat Vlaanderen vasthangt aan de Kanker van Europa. Het is in-triest voor het Waalse volk dat het op zo'n perverse manier wordt behandeld. En dat het afglijdt in de walgelijke levensstijl van zijn leiders. Van wie waren weer de gevleugelde woorden: "België is een Titanic en de Vlamingen zijn blij dat ze op het stuk zitten dat nog boven water uitsteekt". ![]() ![]() ![]()
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burger
|
![]() lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Het feit dat Vlaanderen elke maand zowat 1 miljard euro moet afschuiven naar het Franssprekende landsgedeelte ter voorkoming van een derdewereld-status hiervan, geeft de (gedwongen) solidaire schenker alvast het recht en de plicht om, zoals het een goede huisvader betaamt, de uitbesteding van deze (Vlaamse) zuurverdiende geldstroom te bekritiseren of te complimenteren, naargelang het onderwerp van uitgave, de relevantie en de urgentie ervan. Dat is ook zo aan de orde als u grote sommen geleend geld van de bank uitgeeft. Als uw uitgavepatroon u meer doet uitgeven dan uw inkomsten en vaste kosten toestaan, wordt uw bankrekening simpelweg geblokkeerd tot uw negatief saldo is aangepast aan de inkomsten of als uw schulden zijn gezuiverd. Bij wat in een democratie vooropstaat, zijn op dit forum al uitstekende draden hierover volbecommentarïeerd. Na aandachtige lezing van deze onderwerpen kom je alvast aan de weet, beste Jaani, dat de bestuursvorm waarop uw blijkbaar zo geliefd Belgique teert, alvast enkele lichtjaren verwijderd is van wat hier heet een democratie te zijn. Maar wat wil je, met die politieke piratenbende die het logo van de PS hoog in het vaandel voert ter vervanging van een grijnzende schedel. Als je de Waalse politieke stoutmoedigheid vergelijkt met de Vlaamse knechtenmentaliteit van onze dierbare regeringen, dan weet je 't zo toch ook wel ? Of bent u ook zo'n ja-knikkende,onderdanige en zwijgende slikker, die zich schaamt om een kat als zodanig een kat te noemen, uit schrik om onterecht als separatist of zelfs racist te worden aangewezen door diezelfde kat ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, bon? Dat is nieuw...
Voor zover ik me kan herinneren heb ik een onmetelijke hekel aan la Belgique. Citaat:
Dat er iets fundamenteels fout zit met de transfers dat weet zelfs het kleinste kind. Maar ik vind niet dat Wallonië zich mag komen moeien met de politiek van Vlaanderen. En als je consequent bent, dan moet dat ook gelden in de omgekeerde richting: Vlaanderen moet zich niet moeien met de Waalse politiek. Of vind je soms dat Vlaanderen Wallonië wel de les mag lezen, maar omgekeerd niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me echter wel af, wat en op welk terrein Wallonië Vlaanderen de les heeft te spellen. Weet u het ? Dat meende ik echter niet te kunnen opmaken uit uw posts die pleiten voor het gerust laten van Wallonië en slechts voor de eigen Vlaamse deur te vegen. Zolang er geen wederzijdse transparantheid komt in de staatsfinanciële uitgaven van het Waals gewest en de aanbesteding van de noord-zuidtransfers, tot zolang zal het feest blijven aan de corrupte voederbak van de PS-stal, op kosten van een politiek genekt en afgezopen Vlaanderen, Of dacht u soms aan de aanwezigheid van etische waarden bij politieke besluiten ? Scheidng dus, en liefst gisteren dan morgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar noemt het de Kennedytoren...
Schandalig dat zo'n architecturaal pareltje genoemd wordt naar één van de meest oorlogszuchtige dictators uit de geschiedenis! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Echter, het centrum van Gent is heel gezellig en proper; en dat is in Luik net hetzelfde. Zeker de laatste jaren is het daar veel verbeterd. Uiteraard zijn de buitenwijken rond Luik nu niet bepaald "mooi" te noemen, maar ook daar moet gerelativeerd worden. Seraing, Tilleur, Saint-Nicolas... zijn idd afzichtelijk, maar de andere kant met Ans, Alleur en Visé zijn dat dan weer helemaal niet. Ik zou alleszins veel liever in Alleur of Visé wonen dan in Deurne hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo een foto zegt helemaal niets. Ik ben persoonlijk in Luik geweest twee �* drie jaar terug en het was er leuk vertoeven. Het Centrum van Luik is gezellig, proper en heel mooi. Oneliners kan iedereen hier zomaar neerschrijven, maar als het op argumenteren aankomt, schort er toch wat. Dat zegt veel over je niveau.
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Uiteraard niet. Maar dat is ook niet de kwestie. Ik zei alleen dat het mij niet verwonderde van politici dat ze eens een vrije dag nemen om naar een koers te gaan zien, die ze zelf hebben gewild. Dat is alles. Wat u er dan van maakt, is uw probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.liege.be/cadreslg/cadwelko.htm Bekijk ze maar eens goed en vergroot ze allemaal maar. Als Luik dan toch zo afschuwelijk is, vanwaar komen deze foto's dan?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() Voor alle duidelijkheid, klik door naar "Luik in een paar beelden"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Val nu echt iedereen voor die kneuterigheid??
Charleroi, de Borinage, Luik,... kennen een hoop meesterwerken van industriële architectuur. Architectuur van 50 jaar terug kan even mooi zijn als die van 500 jaar terug. Gotische kathedralen, Waalse hoogovens,... halen een groot stuk van hun schoonheid door hun constructieve logica. Architectuur zonder logica eindigt sowieso in decandentie, met als pijnlijkste voorbeeld: het postmodernisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Helaas is dit slechts een hééél klein stukje van Luik. Ik zou zeggen: rij eens langs de Maas, daar zie je niks anders dan grijze blokken beton. Velen zijn trouwens in slechte staat. Zelfs historische gebouwen (zoals kerken) staan te verkommeren en schreeuwen om renovatie. En zoals Hans zegt is Namen wèl een mooie stad. Ik heb dus zeker niks tegen Waalse steden. Wallonie is op z'n mooist in de kleine Ardense dorpjes...met hun steden loopt het echter niet zo goed. En ja, ook in Vlaamse steden heb je lelijke plekken, al worden deze wel aangepakt. Leuven bijvoorbeeld heeft de afgelopen jaren een ware metamorfose ondergaan. Enkel de vaartkom blijft een vieze buurt, maar die staat gelukkig ook al op het 'to do'-lijstje. Laatst gewijzigd door Zeno! : 10 mei 2006 om 15:10. |
|||
![]() |
![]() |