Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2008, 16:05   #41
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
De echte reden achter de als gek voorthollende crisis rond Iran's nucleaire ambities is uiteraard niet die nucleaire ambitie zelf, maar het feit dat het land volgende week de eerste oliebeurs in Euro's opent.
[SIZE=2]
Het gepraat over nucleaire proliferatie is maar een maskerade:
[/SIZE]
De aanval op Irak is trouwens op hetzelfde gegeven gebaseerd. Saddam Hussein wilde als eerste zijn olie in €uros laten noteren. En dat is een gigantisch gevaar voor de V.S.

Iran doet nu hetzelfde, en bedreigt daarmee de economische dominantie van de V.S. De dollar houdt dan immers op de wereldreserve te zijn. En dat is voor de V.S. gewoon ondenkbaar.

Dus liever het denkbare ondernemen -- een paar tactische nukes op Iran -- in plaats van het ondenkbare te riskeren.
Als dat de echte reden is...waar wachten ze dan op? Als het volgende week al zover is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 18:16   #42
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De euro versus de dollar als reservemunt.

Uit: "The accumulation of foreign reserves"
Werkstukje van de ECB
http://www.ecb.int/pub/pdf/scpops/ecbocp43.pdf
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  euro_reservemunt.JPG‎
Bekeken: 256
Grootte:  52,1 KB
ID: 30124  

Oud 28 januari 2008, 18:19   #43
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De euro is onmiskenbaar bezig aan een opmars als reservemunt.
Of dat een goede zaak is?

Econoom Stiglitz, nobelprijs economie, heeft het niet voor het kiezen van één
munt die dan wereld-reservemunt wordt.

Voorstel Stiglitz = creatie van een wereld greenback
Een wereld-reservemunt, die dan niet de munt van één land is.
Oud 29 januari 2008, 23:19   #44
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat Iran al 19 jaar in het geniep bezig was met nucleaire technologie, dat ze de wereld belogen hebben dat veegt u gewoon van tafel. Als het hen alleen maar te doen was om vreedzame doeleinden waarom het dan 19 jaar lang verzwijgen ?
Last van selectieve geheugenstoornissen? Het FBI-rapport is nochtans vrij recent.
Citaat:
En dat Israel van de kaart moet worden geveegd dat was zeker maar om te lachen.
Nog steeds last van vertaalproblemen?
Moeilijk te geloven dat dit geen kwade wil is.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 03:01   #45
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard Aandeel deviezenreserves in euro

Aanvullende cijfers IMF:
* 2006: 24,4%
* 2007: 25,5%
* einde 2007: 26,4%
Oud 30 januari 2008, 07:30   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Last van selectieve geheugenstoornissen? Het FBI-rapport is nochtans vrij recent.
Wanneer een rapport uitkomt maakt geen hol uit, wat er in staat doet er toe.

Citaat:
Nog steeds last van vertaalproblemen?
Moeilijk te geloven dat dit geen kwade wil is.
Blijkbaar jij wel. 1000 den vertalers over heel de wereld vertaalden hetzelfde maar omdat er 1 of 2 iets anders beweren zijn het net die 2 die natuurlijk de waarheid spreken voor jou. hoe zou dat toch komen?
Oud 30 januari 2008, 08:52   #47
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Blijkbaar jij wel. 1000 den vertalers over heel de wereld vertaalden hetzelfde maar omdat er 1 of 2 iets anders beweren zijn het net die 2 die natuurlijk de waarheid spreken voor jou. hoe zou dat toch komen?
awel, hier wil ik nu eens een bron van zien, liefst 5 bronnen, da moet niet moeilijk zijn he op 1000den vertalers. Oh, en memri telt niet mee.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:33   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
awel, hier wil ik nu eens een bron van zien, liefst 5 bronnen, da moet niet moeilijk zijn he op 1000den vertalers. Oh, en memri telt niet mee.
Heel simpel, een beetje nadenken is al voldoende.
Zowat heel de wereld volgde zijn uitspraak toen, elk van deze landen hebben hun portie vertalers, reken dus zelf maar uit hoeveel het er dan zijn. Meer dan 2 alvast. Of ga je beweren dat de wereldleiders allemaal iraans praten en dus geen vertaler nodig hebben?
Oud 30 januari 2008, 12:39   #49
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowat heel de wereld volgde zijn uitspraak toen, elk van deze landen hebben hun portie vertalers, reken dus zelf maar uit hoeveel het er dan zijn. Meer dan 2 alvast. Of ga je beweren dat de wereldleiders allemaal iraans praten en dus geen vertaler nodig hebben?
We zijn hier niet wiskundig zwarte gaten of zo aan't berekenen he. Ik had graag enkele bronnen gezien die je uitspraak staven. T'is niet dat als je het vaak genoeg herhaald dat het ook waar is he.
Wie heeft trouwens die befaamde speach uitgezonden, wie heeft voor de vertaling gezorgd, wie heeft voor de verdeling gezorgd?

btw: iraans is geen taal, men spreekt daar farsi.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 30 januari 2008 om 12:41.
Oud 30 januari 2008, 12:48   #50
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom doe je dat dan niet?

Dat 'wiped of the map' was een foute vertaling, dat is door experts als Prof. Juan Cole (nadien) bevestigd.

De media gebruikten die foute vertaling maar al te graag omdat ze 'explosief' was en dus groot nieuws.
Precies of dat de media haar winstmarge gaat laten afhangen van de nuances van een paar vertalers....

Hoe naief

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 januari 2008 om 12:49.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 12:22   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn hier niet wiskundig zwarte gaten of zo aan't berekenen he. Ik had graag enkele bronnen gezien die je uitspraak staven. T'is niet dat als je het vaak genoeg herhaald dat het ook waar is he.
Wie heeft trouwens die befaamde speach uitgezonden, wie heeft voor de vertaling gezorgd, wie heeft voor de verdeling gezorgd?

btw: iraans is geen taal, men spreekt daar farsi.
Wie heeft het hier over zwarte gaten? Ik zeg gewoon dat je het goed genoeg weet indien je wat nadenkt. Ik heb geen bronnen.
En als jij blijft herhalen dat het een foute vertaling was wil het dan plots wel zeggen dat het waar is?
Wie is er wederom over begonnen? Niet ik.

Euhm, deze speech is over heel de wereld uitgezonden tiens en zoals ik al zei heeft elk land zijn vertaler. Maja, als je dat niet snapt dan heeft de rest idd geen zin.

Farsi dan, maakt dat het verschil? Ik noemde het iraans en jij begreep wat ik bedoelde, dat is wat telt.
Oud 31 januari 2008, 13:11   #52
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft het hier over zwarte gaten? Ik zeg gewoon dat je het goed genoeg weet indien je wat nadenkt. Ik heb geen bronnen.
En als jij blijft herhalen dat het een foute vertaling was wil het dan plots wel zeggen dat het waar is?
Wie is er wederom over begonnen? Niet ik.

Euhm, deze speech is over heel de wereld uitgezonden tiens en zoals ik al zei heeft elk land zijn vertaler. Maja, als je dat niet snapt dan heeft de rest idd geen zin.

Farsi dan, maakt dat het verschil? Ik noemde het iraans en jij begreep wat ik bedoelde, dat is wat telt.
probleem is dat jij niet echt begrijpt wat ik bedoel.

iig, ik ben niet degene die 'blijft herhalen' dat een foute vertaling was. Het enige wat ik doe is de mensen die steeds de foute vertaling herhalen er op wijzen dat die vertaling fout is. Ik kan u bronnen geven, jij mij niet.

Indien je wat nadenkt, zeker na het lezen van de correcte vertaling kun je inderdaad conclusies trekken en die van mij is dat de media hier een vuil spelletje in heeft gespeeld en dat de schade berokkend is. Kijk maar hoeveel mensen nog steeds in het Israel van de kaart vegen fabeltje geloven.
Oud 31 januari 2008, 13:53   #53
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De VS kunnen wel het Iraanse regime omverwerpen, maar dan begint het pas. De Iraniërs zullen die inval niet aanvaarden en zich verzetten. Het vacuum en de haat die dit met zich meebrengt zullen ook een fantastische zaak zijn voor Al-Quaida en allerlei andere extremistische groeperingen en terroristen allerhande. Bovendien is Iran nu het grootste obstakel voor heroïne handelaren (heroïne die sinds de Amerikaanse invasie zowat voor 70% uit Afghanistan komt, de laatste jaren ook uit Irak), een oorlog en instabiliteit zijn voor die branche natuurlijk ideale omstandigheden. Tenslotte lijtk de situatie zich een beetje te stabiliseren in Irak, na jaren bloedige oorlog. Maar een inval in Iran, de bondgenoten van het huidige regime, zal daar ook radicaal verandering in brengen.
Als Bush nu Iran binnenvalt kunnen de republiekeinen het wel schudden bij de volgende verkiezingen... overigens zou zo'n aanval Rusland en China er alleen maar verder toe aanzetten zich vijandiger ten opzichte van de VS op te stellen en dat is op termijn een veel groter risico dan Iran. Rusland, China en enkele landen zoals Venezuela, Centraal-Azië en Iran hebben zich effectief al in een anti-Amerikaanse soort coalitie verenigd na de oorlog in Irak en de Amerikaanse pogingen Russische invloed te ondermijnen in de voormalige Sovjet-Unie.
Ik ben er bijna zeker van dat het bij loze dreigingen blijft, uit onmacht en om Iran economisch onder druk te zetten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:11   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
probleem is dat jij niet echt begrijpt wat ik bedoel.

iig, ik ben niet degene die 'blijft herhalen' dat een foute vertaling was. Het enige wat ik doe is de mensen die steeds de foute vertaling herhalen er op wijzen dat die vertaling fout is. Ik kan u bronnen geven, jij mij niet.

Indien je wat nadenkt, zeker na het lezen van de correcte vertaling kun je inderdaad conclusies trekken en die van mij is dat de media hier een vuil spelletje in heeft gespeeld en dat de schade berokkend is. Kijk maar hoeveel mensen nog steeds in het Israel van de kaart vegen fabeltje geloven.
Jij blijft niet herhalen dat het een foute vertaling was maar je blijft er wel op wijzen dat het een foute vertaling was...
Kortom je blijft dus herhalen dat het een foute vertaling was en daarom dat ik daarop reageer dat ik dat niet geloof om de reden die ik aanhaal. ik geloof eerder enkele 1000 vertalers dan 1 of 2.

Jij kan bronnen geven ja, zoals er 10000000000 den 9/11 conspiracy sites zijn. Dit wil niet zeggen dat het zo is. Denk je dat vertalers over heel de wereld die werken voor wereldleiders linkjes gaan maken op het net om te zeggen dat het wel klopte? Daar houden ze zich natuurlijk niet mee bezig. Deze hebben wel wat beters te doen dan dat.
Wie zegt dat het correcte vertaling is? Jij? Zoals ik al zei, ik geloof eerder de meerderheid van afgestuurde professionele vertalers dan 1 die naast de zijlijn staat te roepen.
Geef mij 1 reden waarom jij denkt dat die ene of 2 wel gelijk hebben? Ik zeg niet dat het niet kan e, ik zeg enkel dat ik het niet geloof om die reden, ik moet wel want ik kan geen Iraans, net zoals jij en vandaar dat ik niet snap waarom jij net die ene weer geloofd. Ale, kan natuurlijk wel een reden geven...
Oud 1 februari 2008, 12:17   #55
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom je blijft dus herhalen dat het een foute vertaling was en daarom dat ik daarop reageer dat ik dat niet geloof om de reden die ik aanhaal. ik geloof eerder enkele 1000 vertalers dan 1 of 2.
Een dikke leugen, Illwill.
Waar zijn die 1000 vertalers? Bronnen?

De herhaling van je leugens maakt ze niet geloofwaardiger, enkel zieliger.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:38   #56
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij blijft niet herhalen dat het een foute vertaling was maar je blijft er wel op wijzen dat het een foute vertaling was...

Jij kan bronnen geven ja, zoals er 10000000000 den 9/11 conspiracy sites zijn. Dit wil niet zeggen dat het zo is. Denk je dat vertalers over heel de wereld die werken voor wereldleiders linkjes gaan maken op het net om te zeggen dat het wel klopte? Daar houden ze zich natuurlijk niet mee bezig. Deze hebben wel wat beters te doen dan dat.
Wie zegt dat het correcte vertaling is? Jij? Zoals ik al zei, ik geloof eerder de meerderheid van afgestuurde professionele vertalers dan 1 die naast de zijlijn staat te roepen.
Geef mij 1 reden waarom jij denkt dat die ene of 2 wel gelijk hebben? Ik zeg niet dat het niet kan e, ik zeg enkel dat ik het niet geloof om die reden, ik moet wel want ik kan geen Iraans, net zoals jij en vandaar dat ik niet snap waarom jij net die ene weer geloofd. Ale, kan natuurlijk wel een reden geven...

zinloos....
Mja, je zou jezelf ook eens kunnen proberen te informeren. Zal ik je op weg helpen? Zoek anders eens achter professor Juan Cole. Het was hij die eerst aanhaalde dat de memri vertaling voor niks deugde. Veel succes op je zoektocht.
Oud 2 februari 2008, 10:11   #57
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn de voordelen voor Iran zelf om een beurs op te zetten in euro's, in plaats van in dollars?
Oud 2 februari 2008, 12:40   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zinloos....
Mja, je zou jezelf ook eens kunnen proberen te informeren. Zal ik je op weg helpen? Zoek anders eens achter professor Juan Cole. Het was hij die eerst aanhaalde dat de memri vertaling voor niks deugde. Veel succes op je zoektocht.
Idd zinloos. Vandaar dat je ook niet op mijn vraag durft te antwoorden.
Oud 2 februari 2008, 13:31   #59
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd zinloos. Vandaar dat je ook niet op mijn vraag durft te antwoorden.
*knip*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Mvg,

Diatonos

Laatst gewijzigd door Diatonos : 3 februari 2008 om 09:02.
Oud 11 februari 2008, 05:04   #60
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Iranian oil bourse
This article is being considered for deletion in accordance with Wikipedia's deletion policy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikiped...ian_oil_bourse
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be