![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De euro versus de dollar als reservemunt.
Uit: "The accumulation of foreign reserves" Werkstukje van de ECB http://www.ecb.int/pub/pdf/scpops/ecbocp43.pdf
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De euro is onmiskenbaar bezig aan een opmars als reservemunt.
Of dat een goede zaak is? Econoom Stiglitz, nobelprijs economie, heeft het niet voor het kiezen van één munt die dan wereld-reservemunt wordt. Voorstel Stiglitz = creatie van een wereld greenback Een wereld-reservemunt, die dan niet de munt van één land is.
![]() |
#44 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moeilijk te geloven dat dit geen kwade wil is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aanvullende cijfers IMF: * 2006: 24,4% * 2007: 25,5% * einde 2007: 26,4%
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() awel, hier wil ik nu eens een bron van zien, liefst 5 bronnen, da moet niet moeilijk zijn he op 1000den vertalers. Oh, en memri telt niet mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowat heel de wereld volgde zijn uitspraak toen, elk van deze landen hebben hun portie vertalers, reken dus zelf maar uit hoeveel het er dan zijn. Meer dan 2 alvast. Of ga je beweren dat de wereldleiders allemaal iraans praten en dus geen vertaler nodig hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie heeft trouwens die befaamde speach uitgezonden, wie heeft voor de vertaling gezorgd, wie heeft voor de verdeling gezorgd? btw: iraans is geen taal, men spreekt daar farsi. Laatst gewijzigd door KrisKras : 30 januari 2008 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Waarom doe je dat dan niet?
Dat 'wiped of the map' was een foute vertaling, dat is door experts als Prof. Juan Cole (nadien) bevestigd. De media gebruikten die foute vertaling maar al te graag omdat ze 'explosief' was en dus groot nieuws. Precies of dat de media haar winstmarge gaat laten afhangen van de nuances van een paar vertalers.... ![]() ![]() Hoe naief ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 30 januari 2008 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als jij blijft herhalen dat het een foute vertaling was wil het dan plots wel zeggen dat het waar is? ![]() Wie is er wederom over begonnen? Niet ik. Euhm, deze speech is over heel de wereld uitgezonden tiens en zoals ik al zei heeft elk land zijn vertaler. Maja, als je dat niet snapt dan heeft de rest idd geen zin. Farsi dan, maakt dat het verschil? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
iig, ik ben niet degene die 'blijft herhalen' dat een foute vertaling was. Het enige wat ik doe is de mensen die steeds de foute vertaling herhalen er op wijzen dat die vertaling fout is. Ik kan u bronnen geven, jij mij niet. Indien je wat nadenkt, zeker na het lezen van de correcte vertaling kun je inderdaad conclusies trekken en die van mij is dat de media hier een vuil spelletje in heeft gespeeld en dat de schade berokkend is. Kijk maar hoeveel mensen nog steeds in het Israel van de kaart vegen fabeltje geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VS kunnen wel het Iraanse regime omverwerpen, maar dan begint het pas. De Iraniërs zullen die inval niet aanvaarden en zich verzetten. Het vacuum en de haat die dit met zich meebrengt zullen ook een fantastische zaak zijn voor Al-Quaida en allerlei andere extremistische groeperingen en terroristen allerhande. Bovendien is Iran nu het grootste obstakel voor heroïne handelaren (heroïne die sinds de Amerikaanse invasie zowat voor 70% uit Afghanistan komt, de laatste jaren ook uit Irak), een oorlog en instabiliteit zijn voor die branche natuurlijk ideale omstandigheden. Tenslotte lijtk de situatie zich een beetje te stabiliseren in Irak, na jaren bloedige oorlog. Maar een inval in Iran, de bondgenoten van het huidige regime, zal daar ook radicaal verandering in brengen.
Als Bush nu Iran binnenvalt kunnen de republiekeinen het wel schudden bij de volgende verkiezingen... overigens zou zo'n aanval Rusland en China er alleen maar verder toe aanzetten zich vijandiger ten opzichte van de VS op te stellen en dat is op termijn een veel groter risico dan Iran. Rusland, China en enkele landen zoals Venezuela, Centraal-Azië en Iran hebben zich effectief al in een anti-Amerikaanse soort coalitie verenigd na de oorlog in Irak en de Amerikaanse pogingen Russische invloed te ondermijnen in de voormalige Sovjet-Unie. Ik ben er bijna zeker van dat het bij loze dreigingen blijft, uit onmacht en om Iran economisch onder druk te zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kortom je blijft dus herhalen dat het een foute vertaling was en daarom dat ik daarop reageer dat ik dat niet geloof om de reden die ik aanhaal. ik geloof eerder enkele 1000 vertalers dan 1 of 2. Jij kan bronnen geven ja, zoals er 10000000000 den 9/11 conspiracy sites zijn. Dit wil niet zeggen dat het zo is. Denk je dat vertalers over heel de wereld die werken voor wereldleiders linkjes gaan maken op het net om te zeggen dat het wel klopte? Daar houden ze zich natuurlijk niet mee bezig. Deze hebben wel wat beters te doen dan dat. Wie zegt dat het correcte vertaling is? Jij? Zoals ik al zei, ik geloof eerder de meerderheid van afgestuurde professionele vertalers dan 1 die naast de zijlijn staat te roepen. Geef mij 1 reden waarom jij denkt dat die ene of 2 wel gelijk hebben? Ik zeg niet dat het niet kan e, ik zeg enkel dat ik het niet geloof om die reden, ik moet wel want ik kan geen Iraans, net zoals jij en vandaar dat ik niet snap waarom jij net die ene weer geloofd. Ale, kan natuurlijk wel een reden geven...
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar zijn die 1000 vertalers? Bronnen? De herhaling van je leugens maakt ze niet geloofwaardiger, enkel zieliger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zinloos.... Mja, je zou jezelf ook eens kunnen proberen te informeren. Zal ik je op weg helpen? Zoek anders eens achter professor Juan Cole. Het was hij die eerst aanhaalde dat de memri vertaling voor niks deugde. Veel succes op je zoektocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn de voordelen voor Iran zelf om een beurs op te zetten in euro's, in plaats van in dollars?
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve niet persoonlijk te worden. Mvg, Diatonos Laatst gewijzigd door Diatonos : 3 februari 2008 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Iranian oil bourse
This article is being considered for deletion in accordance with Wikipedia's deletion policy. http://en.wikipedia.org/wiki/Wikiped...ian_oil_bourse |
![]() |
![]() |