Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 13:40   #41
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ik raad je aan om deze avond naar de herhaling van het debatprogramma op de RTBf te kijken : niet alleen is nu al beslist dat in spoedtempo de dotaties van het VB afgenomen zal worden, ook zullen de franstalige partijen al het mogelijke doen om de partij te verbieden. Meer nog, ze stellen niet alleen het VB verantwoordelijk voor de slachtpartij in A'pen, ook het Vlaams-nationalistische discours scheren ze over dezefde kam als het racisme ; ze zullen al het mogelijke te doen, desnoods via op maat gemaakte muilkorfwetten,'pour éliminer le racisme communautaire ...'.
Dat heeft het Vlaams Belang puur aan zichzelf en zijn rabiate xenofobe geblaf te danken. Het Vlaams-nationalisme is al lang bijzaak voor Dewinter, Van Hecke, Deman, Belien, Coveliers en consoorten

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 14 mei 2006 om 13:42.
AEvanLoon is offline  
Oud 14 mei 2006, 13:42   #42
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Dat heeft het Vlaams Belang puur aan zichzelf en zijn rabiate xenofobe geblaf te danken.
Als je dan terug reageert als een onnozel kieken met een muilkorf, verschiet dan niet dat je wel eens gebeten kan worden door de dolle hond.
Oud 14 mei 2006, 13:45   #43
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als je dan terug reageert als een onnozel kieken met een muilkorf, verschiet dan niet dat je wel eens gebeten kan worden door de dolle hond.
Als u zich in uw kruis getast voelt door mijn reactie, weet ik tot welke xenofone bende ik u moet rekenen.
Oud 14 mei 2006, 13:53   #44
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ik raad je aan om deze avond naar de herhaling van het debatprogramma op de RTBf te kijken : niet alleen is nu al beslist dat in spoedtempo de dotaties van het VB afgenomen zal worden, ook zullen de franstalige partijen al het mogelijke doen om de partij te verbieden. Meer nog, ze stellen niet alleen het VB verantwoordelijk voor de slachtpartij in A'pen, ook het Vlaams-nationalistische discours scheren ze over dezefde kam als het racisme ; ze zullen al het mogelijke te doen, desnoods via op maat gemaakte muilkorfwetten,'pour éliminer le racisme communautaire ...'.
Daar gaat het uiteindelijk om. Het kraken van een succesvolle separatistische partij.
België gered op de rug van een dode kleuter.
Overigens, de tekeningen van Kroll vond ik vrij ... racistisch.
Oud 14 mei 2006, 14:10   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft het Vlaams Belang puur aan zichzelf en zijn rabiate xenofobe geblaf te danken. Het Vlaams-nationalisme is al lang bijzaak voor Dewinter, Van Hecke, Deman, Belien, Coveliers en consoorten
Als u dat gelooft (en we gunnen het u van harte), weet u echt niets van het Vlaams Belang.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2006, 14:12   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Daar gaat het uiteindelijk om. Het kraken van een succesvolle separatistische partij.
België gered op de rug van een dode kleuter.
Overigens, de tekeningen van Kroll vond ik vrij ... racistisch.
Je merkt zo dat alle stoppen zijn doorgeslagen bij de machtspartijen en heel het belgicistisch establishment. Alleen beseffen ze niet dat door hun overdreven reactie - het ligt er immers vingerdik op - ze weer eens het omgekeerde zullen oogsten van wat ze menen te krijgen. Indertijd heeft men ook met affiches over "de vroegere kuisploeg" (met foto's van Hitler) geprobeerd: het resultaat was omgekeerd evenredig!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2006, 15:01   #47
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Je merkt zo dat alle stoppen zijn doorgeslagen bij de machtspartijen en heel het belgicistisch establishment. Alleen beseffen ze niet dat door hun overdreven reactie - het ligt er immers vingerdik op - ze weer eens het omgekeerde zullen oogsten van wat ze menen te krijgen. Indertijd heeft men ook met affiches over "de vroegere kuisploeg" (met foto's van Hitler) geprobeerd: het resultaat was omgekeerd evenredig!
Kunt u bewijzen dat er een causaal verband is tussen het tonen van die affiches en een stijgende populariteit van het VB?
Oud 14 mei 2006, 19:31   #48
luc broes

Standaard

Citaat:
En denkt u dat die allemaal vinden dat het VB niks te maken heeft met het zaaien van vreemdelingenhaat?
U zou raar opkijken, mijnheer.
Inderdaad het Vb heeft daar niets mee te maken.
het zeer grote ongenoegen in de samenleving wordt veroorzaakt door het regime dat weigert de werkelijke problemen te zien
luc broes is offline  
Oud 14 mei 2006, 19:37   #49
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet wat u daarmee bedoelt:
Net op de dag dat iedereen in de krant met afschuw het verhaal van de racistische moorden in Antwerpen leest, zit u zich lekker op een andere thread te amuseren met een poll om "uw favoriete serial-killer" te verkiezen:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=50766
Van harteloos cynisme en misplaatste provocatie gesproken...
Hier beschuldigt u wel de verkeerde !!!
Spijtig.
djimi is offline  
Oud 14 mei 2006, 19:40   #50
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Kunt u bewijzen dat er een causaal verband is tussen het tonen van die affiches en een stijgende populariteit van het VB?
Nee, maar het idee alleen is om je te bescheuren, niet?
Oud 14 mei 2006, 19:57   #51
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Ja het is onthutsend om te zien hoe men hele die verschrikkelijke zaak op de kap van het VB tracht te schuiven. Als men de vreemdelingen problematiek in ons land aankaart dan wordt je verketterd voor rascist en nu ook al voor moordenaar.
De vraag is natuurlijk hoe het VB die vreemdelingenproblematiek heeft aangekaard. Je kan mijns inziens moeilijk ontkennen dat dit vaak gepaard ging met racisme, al dan niet bedekt onder het mom van ranzige humor.
Iets wat ik bij Fortuyn toch nooit gezien heb.
Groot-Links is offline  
Oud 14 mei 2006, 20:01   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Beetje goedkoop eh. Die jongen werd "gevormd" door zijn familie en omgeving, met het gekende trieste resultaat.
hij was zelfs geen lid

hij surfte wel op extreem-rechtse sites, daar hoort Vlaams Belang niet bij.
Dan zijn er heel wat anderen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 20:04   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Niks eigenlijk...
dat zal zeker niet vermeld worden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 20:05   #54
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk hoe het VB die vreemdelingenproblematiek heeft aangekaard. Je kan mijns inziens moeilijk ontkennen dat dit vaak gepaard ging met racisme, al dan niet bedekt onder het mom van ranzige humor.
Leg me eens uit hoe het komt dat het ranzige VB steeds meer en meer Vlamingen de ogen opent. Het VB heeft quasi de ganse media tegen, terwijl links gebruik kan maken van gans de Belgische pers.
Wie denkt wie voor debiel te houden?
rik47 is offline  
Oud 14 mei 2006, 20:06   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
het is zelfs geen stemrecht maar stemplicht in dit land.
waarom direct geen stemplicht invoeren om op de SPa en PS voor de nieuwe kiezers en verbod om rechts te stemmen ?
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 20:08   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En denkt u dat die allemaal vinden dat het VB niks te maken heeft met het zaaien van vreemdelingenhaat?
U zou raar opkijken, mijnheer.
Moet ik eens herinneren aan de uitspraak van Farid Adihar kort na de moord op Joe toen hij zei dat het tijd werd om de kleine criminaliteit aan te pakken binnen een groep mensen dat hij best kende, omdat het zich tegen hen keerde en ze zo hun eigen ruiten aan het ingooien waren ?

Had die jongen geen wapen kunnen kopen, had hij ook niet kunnen schieten. Is de wapenhandel dan ook verantwoordelijk ?

Laatst gewijzigd door ancapa : 14 mei 2006 om 20:12.
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 20:16   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

het wordt hoe langer hoe ongeloofwaardiger.

Affiches die reeds VOOR de moord op Joe in omloop waren, worden nu door ene Lanoye als belastend beschouwd: VEILIGHEID onder een kinderhandje dat door de mama wordt vastgehouden ----> na de feiten van verleden week is deze affiche volgens ons aller Tommeke gewoonweg SCHANDALIG!

het is wel niet de eerste keer dat ik tommetje zulke lapsussen hoor verklaren, maar nu had ik toch iets van "hoe diep kan je vallen"?

Laatst gewijzigd door circe : 14 mei 2006 om 20:18.
circe is offline  
Oud 14 mei 2006, 20:17   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

''Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien.

Vorige maand was het een Nigeriaanse jongen en nu een Belgische. We moeten racisme bestrijden in al zijn facetten, of dat nu van de allochtone of de autochtone gemeenschap is.''

Het is uit een intervieuw van hem in het Laatste Nieuws zaterdag 15/04/06
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 20:23   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links Bekijk bericht
Amaai nog niet !

nooit debat of intervieuw met Pim Fortuyn gezien ?

van waar komen sommige laagdunkende uitdrukkingen over de islam als godsdienst ? daar kom Pim ook keihard uit de hoek komen.
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 20:26   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het wordt hoe langer hoe ongeloofwaardiger.

Affiches die reeds VOOR de moord op Joe in omloop waren, worden nu door ene Lanoye als belastend beschouwd: VEILIGHEID onder een kinderhandje dat door de mama wordt vastgehouden ----> na de feiten van verleden week is deze affiche volgens ons aller Tommeke gewoonweg SCHANDALIG!

het is wel niet de eerste keer dat ik tommetje zulke lapsussen hoor verklaren, maar nu had ik toch iets van "hoe diep kan je vallen"?
Tom Lanoy tja dat is pas een referentie, zo'n Vlaamse Belanghater.

Dat bewijst pas dat hij er weer eens kilometers naast zit !

Die affiches, folders en Vlaams Belang Magazines zijn al lang gedrukt vóór de feiten van donderdag.
ancapa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be