Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2003, 11:08   #41
Dwarsfluit
Vreemdeling

Dwarsfluit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix
idd

Het moet gewoon gestopt worden, het kan niet zo zijn dat dat volkje hier de boel op stelten mag komen zetten!

Dan zijn er natuurlijk nog van die 'windmolenvechters' ( ) die beweren dat er allemaaaaal niets aan de hand is... jammer genoeg vind je die ook in de wetstraat...
Welk "volkje" moet er gestopt worden?
De niet geïntegreerde criminele marokkanen
Dwarsfluit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 11:18   #42
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Nee hoor. Alle criminelen moeten gestopt worden.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 11:18   #43
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Oud 10 augustus 2003, 11:19   #44
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Het is echt grappig om te zien hoe sommigen op dit forum reageren als het gedrag van allochtonen ter discussie wordt gesteld: geen veroordeling van hun gedrag maar de repliek 'die van hier doen dat ook wel hoor' en 'hoe wil je dat precies aanpakken?' en 'van verveling komt criminaliteit'.

Rechter tot betichten van groepsverkrachting (allochtone specialiteit):
"Waarom hebben jullie dat meisje ontvoerd en misbruikt?"

Beklaagden:
"Wij verveelden ons."

Rechter:
" Dat is een aanvaardbaar excuus".

Besluit van de parlementaire commissie van xx.xx.xxxx:

" Ter bestrijding van de verveling bij allochtone jongeren zullen volgende maatregelen ter hunner gunste genomen worden:

- het ter beschikking stellen van BMW-cabrio's vanaf 16 jaar
- dagelijkse feestjes en party's met gratis drank en drugs
- verplichte welwillendheid van alle blonde meisjes vanaf 14 jaar op straf van boete
- voorrang bij tewerkstelling, ongeacht de opleiding, en, bij afwezigheid van een passende job, een uitkering voor een dagelijkse tankbeurt van de BMW-cabrio". 8)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 11:22   #45
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

8)
Oud 10 augustus 2003, 11:27   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dwarsfluit
Citaat:
Citaat:
idd

Het moet gewoon gestopt worden, het kan niet zo zijn dat dat volkje hier de boel op stelten mag komen zetten!

Dan zijn er natuurlijk nog van die 'windmolenvechters' ( ) die beweren dat er allemaaaaal niets aan de hand is... jammer genoeg vind je die ook in de wetstraat...
Ah, de criminele Marokkanen, die verder wèl geïntegreerd zijn, mogen dus wel "de boel op stelten komen zetten", evenals bijvoorbeeld de niet geïntegreerde criminele Turken... Vreemd. Daar moet je toch maar 'ns een woordje uitleg bij geven, vind ik...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 11:33   #47
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dwarsfluit
Citaat:
Citaat:
idd

Ah, de criminele Marokkanen, die verder wèl geïntegreerd zijn, mogen dus wel "de boel op stelten komen zetten", evenals bijvoorbeeld de niet geïntegreerde criminele Turken... Vreemd. Daar moet je toch maar 'ns een woordje uitleg bij geven, vind ik...

8)
Oud 10 augustus 2003, 11:35   #48
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Het is echt grappig om te zien hoe sommigen op dit forum reageren als het gedrag van allochtonen ter discussie wordt gesteld: geen veroordeling van hun gedrag maar de repliek 'die van hier doen dat ook wel hoor' en 'hoe wil je dat precies aanpakken?' en 'van verveling komt criminaliteit'.

Beklaagden:
"Wij verveelden ons."

Rechter:

" Ter bestrijding van de verveling bij allochtone jongeren zullen volgende maatregelen ter hunner gunste genomen worden:

- verplichte welwillendheid van alle blonde meisjes vanaf 14 jaar op straf van boete
- voorrang bij tewerkstelling, ongeacht de opleiding, en, bij afwezigheid van een passende job, een uitkering voor een dagelijkse tankbeurt van de BMW-cabrio". 8)

En dat Basil, is niet eens grappig maar gewoon simplistisch. Image building, ridiculisering.
Oud 10 augustus 2003, 13:01   #49
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik ben in mijn binnenste ook wel voorstander van de aanpak van Doomy. Maar ik weet niet of hij een idee heeft van hoe het er aan toe gaat.
Daar heb ik juist een heel goed idee van, om de simpele reden dat ik zelf nog in zo'n situaties heb gestaan. Het waren in mijn geval dan misschien geen "allochtone" Marokkanen en Turken, maar "autochtone" hooligans, johnnies, psychopaten, alkoholiekers, pillenslikkers, junkies, enz. En neem gerust van mij aan dat die even gewelddadig kunnen zijn en ook in bende kunnen opereren. Als ik al boel had met "allochtonen", dan waren het meestal blanken: zatte Engelse toeristen die niet tegen Belgisch bier konden, luidruchtige (blanke!) Noord-Fransen, en ook een keer met enkele zatte Zwitsers. Zo zie je maar hoe weinig zin het heeft om een ganse bevolkingsgroep te veralgemenen tot enkele onsympatieke individuen eruit.

Er is een tijd geweest dat niet de "bruinen" maar de "rostekoppen" (roodharigen) de reputatie hadden hanige boelzoekers te zijn. Dat had voor een deel ook wel te maken met het feit dat roodharigen vroeger inderdaad veel werden gediskrimineerd, zich dan wilden verdedigen, of een mentaliteit kweekten van "als ik toch niks goeds kan doen in jullie ogen, dan kunnen jullie allemaal de boom in". Nu is die diskriminatie van roodharigen grotendeels weggevallen. Hoor je nu nog veel dergelijke veralgemeningen over roodharigen? Ik denk dat na haarkleur ook huidskleur als uiterlijke faktor waarop men beoordeeld wordt in de toekomst zal afnemen. En dit is maar logisch ook. Je mag mensen aanspreken over zaken waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn, maar niet over zaken waar ze niet zelf verantwoordelijk voor zijn. Konkreet: je mag ze aanspreken over hun gedrag, maar niet over hun afkomst of natuurlijk uiterlijk. Voor het eerste zijn ze zelf verantwoordelijk; voor dat laatste niet (wegens niet zelf gekozen).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Maar dan moet je je wel bezinnen dat van zodra je met zoiets begint je eigenlijk bezig bent een privé-militie op te richten. En dat is dacht ik bij de wet verboden.
Je hebt helemaal geen privémilitie nodig om vervelende snotneuzen met een grote bek een lesje te leren, zelfs niet wanneer ze in bende zijn. Dat is hetzelfde als een mug doodslaan met een voorhamer. Solidariteit, vastberadenheid, en eeuwenoude mensenkennis zijn meestal voldoende. Dan koelt het in meer dan 90 procent van de gevallen wel zonder blazen. Meestal zingen ze dan al een toontje lager. En als ze van geen ophouden weten is het meestal voldoende om de leider van de bende (meestal deze met de grootste mond of degene die de anderen opstookt) eruit te pikken en alle hoeken van de kamer te laten zien. Dan hebben de meelopers meestal geen zin meer om nog veel te vechten. De volgende keer dat je ze tegenkomt verontschuldigen ze zich zelfs tegen jou, waarna ze je trakteren.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 13:42   #50
dominatrix
Minister-President

Standaard

harde kerel ben jij
Oud 10 augustus 2003, 13:44   #51
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
harde kerel ben jij
Hier sé ! Iemand van Neeroeteren ! Bestaat daar tegenwoordig ook al een migrantenprobleem ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 13:45   #52
advocadus
Partijlid

advocadus's schermafbeelding

Standaard

Vinden jullie het niet opvallend dat blijkbaar vooral Marokkanen als groep worden beoordeeld ? Er bestaan veel minder veralgemeningen over andere nationaliteiten en culturen.

Dat heeft ongetwijfeld te maken met hun cultuurgebonden groepsmentaliteit. Marokkaanse jongeren zeggen mij vaak dat ze áltijd andere Marokkanen zullen helpen wanneer er wordt gevochten. Zelfs indien ze niet weten waarover het gaat dan blijven het "islambroeders" die ze koste wat het kost zullen helpen. Hun gevoel van rechtvaardigheid blijft steken bij godsdienstkeuze en eigenlijk kan je niet anders dan besluiten dat heel veel Marokkanen zelf erg racistisch zijn, niet alleen ten opzichte van Belgen maar ook Turken, Chinezen, Albanezen en VOORAL joden vallen niet in goede smaak.

Zij vinden trouwens ook dat Belgen lafaards zijn omdat die elkaar niet helpen wanneer er iets aan de hand is. Dat Belgen ook vies zijn omdat ze honden en katten in huis houden. Dat Belgen zeer asociale mensen zijn omdat ze hun familiebanden niet onderhouden.

Verder is het een feit dat velen onder hen de Belgische vrouwen beschouwen als hoeren. Seks met Belgische meisjes is geen probleem. Een ernstige relatie (huwelijk) ziet vrijwel niemand zitten, behalve een enkeling op voorwaarde dat ze zich eerst tot de islam bekeert. Marokkaanse meisjes die toch experimenteren voor het huwelijk hebben anale betrekkingen, kwestie dat het maagdenvlies bewaard blijft voor hun echtgenoot.

IK HEB HET WRANGE GEVOEL DAT OP DIT FORUM VEEL GEZEVERD WORDT OVER ALLOCHTONEN DOOR MENSEN DIE ER EIGENLIJK NIKS, MAAR DAN OOK NIKS VAN WETEN. Het zijn niet allemaal monsters, maar het zijn ook geen weerloze, onschuldige slachtoffers van de maatschappij hé. De waarheid ligt zoals gewoonlijk in het midden. Individueel kan je met ze praten, in groep wordt dat vaak moeilijk of onmogelijk. Ze hebben nauwelijks respect voor Vlaamse, Belgische en westerse waarden (gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk en staat, loon naar werken, respect voor elkaars rust en vrijheid, ...) en godsdienst komt altijd op de eerste plaats (vóór school en werk).

De multiculturele samenleving is eigenlijk een multiculturele opdracht. Niet gemakkelijk en weinig kans op succes op korte termijn. Gespreid over enkele generaties kunnen we maar hopen dat de scherpe kantjes verdwijnen. Zoniet zitten we opgescheept met een gevaarlijke tijdbom. De migratiestroom zou a posteriori dan een paard van Troje kunnen blijken.
Oud 10 augustus 2003, 13:52   #53
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Citaat:

Beklaagden:
"Wij verveelden ons."

Rechter:

En dat Basil, is niet eens grappig maar gewoon simplistisch. Image building, ridiculisering.
Over simplistische gesproken........ Bij U is het populistisch!!!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 14:02   #54
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
harde kerel ben jij
Hier sé ! Iemand van Neeroeteren ! Bestaat daar tegenwoordig ook al een migrantenprobleem ?
lieve blockbuster uit het rode stadje... dat bestaat overal... maar dat zal jou wel niet opgevallen zijn eh?
Oud 10 augustus 2003, 14:11   #55
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lieve blockbuster uit het rode stadje... dat bestaat overal... maar dat zal jou wel niet opgevallen zijn eh?
Ik ben grootgebracht in Neeroeten in een onthaalgezin... Als er je daar een vlieg op je arm komt zitten, dan is dat al heel wat !
Oud 10 augustus 2003, 14:20   #56
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben grootgebracht in Neeroeten in een onthaalgezin... Als er je daar een vlieg op je arm komt zitten, dan is dat al heel wat !
Hoi opperhoofd van de blockbusters;
Alle dan, dan heb ik me toch wel duchtig van dorpje vergist denk ik

Neen zeg, het zal nog niet wezen, kom eens in de kerkstraat kijken, kijk eens wat er nu dicht is? Kijk eens wat er ooit open was? En vraag eens aan de mensen waarom het dicht is? (Bambi ofsow he?) Of kom eens aan den toog zitten en vraag eens waarover de mensen zich zoal beklagen?
Of gaan we eventjes iets verder naar Maaseik (want daar horen we toch bij) ,en dan lopen we eens gezellig dat stadje in en dan zie je het vanzelf? Of kom eens naar een fuif? Je zult merken dat de mijnstreek niet echt ver weg is hoor... maja voor jou is er geen probleem eh? Wel ik kan je zeggen voor heel wat mensen die er wonen wel!
Oud 10 augustus 2003, 14:20   #57
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Citaat:

Beklaagden:
"Wij verveelden ons."

Rechter:

Ik zal voor mezelf wel uitmaken wat ik grappig vind, trouwens, lees eens het 'Rapport Vansan' en bekijk de cijfers van de onderscheiden bevolkingsgroepen in de gevangenissen eens.
'Ze' doen het daar uitstekend! 8)
Oud 10 augustus 2003, 14:26   #58
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Neen zeg, het zal nog niet wezen, kom eens in de kerkstraat kijken, kijk eens wat er nu dicht is? Kijk eens wat er ooit open was? En vraag eens aan de mensen waarom het dicht is? (Bambi ofsow he?) Of kom eens aan den toog zitten en vraag eens waarover de mensen zich zoal beklagen?
Of gaan we eventjes iets verder naar Maaseik (want daar horen we toch bij) ,en dan lopen we eens gezellig dat stadje in en dan zie je het vanzelf? Of kom eens naar een fuif? Je zult merken dat de mijnstreek niet echt ver weg is hoor... maja voor jou is er geen probleem eh? Wel ik kan je zeggen voor heel wat mensen die er wonen wel!
Het is gemakkellijk om het in de schoenen van migranten te steken, maar ik heb het daar zeker zo vaak met Johnny's aan de stok gehad, die je ook voor het minste op je gezicht durven te slaan... Maar ja, zo'n groep is natuurlijk veel minder gemakkellijk aanwijsbaar ! Want hoor je een politieker al praten over Johnny's !? "De Johnny's in Vlaanderen zijn een groeiend probleem... Hoe lang zullen we onze ogen er nog voor sluiten !? Het is tijd dat er een partij komt die het probleem bespreekbaar durft te maken !". Zie het onder ogen : Mensen kan je bestraffen voor hun daden, als je ze daarop kan betrappen... Het Vlaams Blok is een klucht !
Oud 10 augustus 2003, 14:33   #59
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Het is gemakkellijk om het in de schoenen van migranten te steken, maar ik heb het daar zeker zo vaak met Johnny's aan de stok gehad, die je ook voor het minste op je gezicht durven te slaan... Maar ja, zo'n groep is natuurlijk veel minder gemakkellijk aanwijsbaar ! Want hoor je een politieker al praten over Johnny's !? "De Johnny's in Vlaanderen zijn een groeiend probleem... Hoe lang zullen we onze ogen er nog voor sluiten !? Het is tijd dat er een partij komt die het probleem bespreekbaar durft te maken !". Zie het onder ogen : Mensen kan je bestraffen voor hun daden, als je ze daarop kan betrappen... Het Vlaams Blok is een klucht !
Aaaaaah maar daar zit het hem, hoe vaak betrappen we onze allochtonen niet en hoe vaak mogen die niet gewoon verder doen? Hallo zeg daar zit juist het probleem eh? Als ze degelijk gestraft zouden worden voor hun daden zou het al een heel pak minder zijn, idem voor die sjonnies van u. En de zaken waarover ik spreek zijn niet het werk van sjonnies wel van uw lieve allochtoonse vriendjes. Je moet een kat een kat durven noemen... en je hebt het 'daar' zeker zo vaak aan de stok gehad met sjonnies... Was nrt niet het dorpje waar het ergste wat je kon overkomen was als er een vlieg op je arm kwam zitten? En toch krijg jij daar ruzie... straffe mens ben jij dan... je spreekt jezelf wel even zwaar tegen eh! Je zou beter wat aan onze vliegen komen doen

Ik denk dat jou organistatie eerder een klucht is hoor, want waar heb ik het ergens gehad over het Vlaams Blok hier? En toch betrek je er dat bij? Bespeur ik daar een vorm van blinde haat tegen... ? Maar geef toe het is tot nu toe wel de enigste partij die ik hier weet en die er hier iets over zegt en iets aan durft doen... (nu zeg ik er dus wel iets over he )
Oud 10 augustus 2003, 14:52   #60
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Wel ik ga iedere maand schiet in Stein, en daar aan de toog horen we ook reeds de moeilijkheden met de andersgebruinden!. Dat was ook een rustig en tolerant stadje. Vroeger, voor 4 jaar was ik ook die belachelijke Vlaams Blokker. maar nu vragen ze om een partij te stichten!!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be