![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Nee hoor. Alle criminelen moeten gestopt worden.
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#44 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is echt grappig om te zien hoe sommigen op dit forum reageren als het gedrag van allochtonen ter discussie wordt gesteld: geen veroordeling van hun gedrag maar de repliek 'die van hier doen dat ook wel hoor' en 'hoe wil je dat precies aanpakken?' en 'van verveling komt criminaliteit'.
![]() Rechter tot betichten van groepsverkrachting (allochtone specialiteit): "Waarom hebben jullie dat meisje ontvoerd en misbruikt?" Beklaagden: "Wij verveelden ons." Rechter: " Dat is een aanvaardbaar excuus". Besluit van de parlementaire commissie van xx.xx.xxxx: " Ter bestrijding van de verveling bij allochtone jongeren zullen volgende maatregelen ter hunner gunste genomen worden: - het ter beschikking stellen van BMW-cabrio's vanaf 16 jaar - dagelijkse feestjes en party's met gratis drank en drugs - verplichte welwillendheid van alle blonde meisjes vanaf 14 jaar op straf van boete - voorrang bij tewerkstelling, ongeacht de opleiding, en, bij afwezigheid van een passende job, een uitkering voor een dagelijkse tankbeurt van de BMW-cabrio". 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() 8) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En dat Basil, is niet eens grappig maar gewoon simplistisch. Image building, ridiculisering.
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is een tijd geweest dat niet de "bruinen" maar de "rostekoppen" (roodharigen) de reputatie hadden hanige boelzoekers te zijn. Dat had voor een deel ook wel te maken met het feit dat roodharigen vroeger inderdaad veel werden gediskrimineerd, zich dan wilden verdedigen, of een mentaliteit kweekten van "als ik toch niks goeds kan doen in jullie ogen, dan kunnen jullie allemaal de boom in". Nu is die diskriminatie van roodharigen grotendeels weggevallen. Hoor je nu nog veel dergelijke veralgemeningen over roodharigen? Ik denk dat na haarkleur ook huidskleur als uiterlijke faktor waarop men beoordeeld wordt in de toekomst zal afnemen. En dit is maar logisch ook. Je mag mensen aanspreken over zaken waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn, maar niet over zaken waar ze niet zelf verantwoordelijk voor zijn. Konkreet: je mag ze aanspreken over hun gedrag, maar niet over hun afkomst of natuurlijk uiterlijk. Voor het eerste zijn ze zelf verantwoordelijk; voor dat laatste niet (wegens niet zelf gekozen). Citaat:
![]()
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() harde kerel ben jij
![]()
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Partijlid
|
![]() Vinden jullie het niet opvallend dat blijkbaar vooral Marokkanen als groep worden beoordeeld ? Er bestaan veel minder veralgemeningen over andere nationaliteiten en culturen.
Dat heeft ongetwijfeld te maken met hun cultuurgebonden groepsmentaliteit. Marokkaanse jongeren zeggen mij vaak dat ze áltijd andere Marokkanen zullen helpen wanneer er wordt gevochten. Zelfs indien ze niet weten waarover het gaat dan blijven het "islambroeders" die ze koste wat het kost zullen helpen. Hun gevoel van rechtvaardigheid blijft steken bij godsdienstkeuze en eigenlijk kan je niet anders dan besluiten dat heel veel Marokkanen zelf erg racistisch zijn, niet alleen ten opzichte van Belgen maar ook Turken, Chinezen, Albanezen en VOORAL joden vallen niet in goede smaak. Zij vinden trouwens ook dat Belgen lafaards zijn omdat die elkaar niet helpen wanneer er iets aan de hand is. Dat Belgen ook vies zijn omdat ze honden en katten in huis houden. Dat Belgen zeer asociale mensen zijn omdat ze hun familiebanden niet onderhouden. Verder is het een feit dat velen onder hen de Belgische vrouwen beschouwen als hoeren. Seks met Belgische meisjes is geen probleem. Een ernstige relatie (huwelijk) ziet vrijwel niemand zitten, behalve een enkeling op voorwaarde dat ze zich eerst tot de islam bekeert. Marokkaanse meisjes die toch experimenteren voor het huwelijk hebben anale betrekkingen, kwestie dat het maagdenvlies bewaard blijft voor hun echtgenoot. IK HEB HET WRANGE GEVOEL DAT OP DIT FORUM VEEL GEZEVERD WORDT OVER ALLOCHTONEN DOOR MENSEN DIE ER EIGENLIJK NIKS, MAAR DAN OOK NIKS VAN WETEN. Het zijn niet allemaal monsters, maar het zijn ook geen weerloze, onschuldige slachtoffers van de maatschappij hé. De waarheid ligt zoals gewoonlijk in het midden. Individueel kan je met ze praten, in groep wordt dat vaak moeilijk of onmogelijk. Ze hebben nauwelijks respect voor Vlaamse, Belgische en westerse waarden (gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk en staat, loon naar werken, respect voor elkaars rust en vrijheid, ...) en godsdienst komt altijd op de eerste plaats (vóór school en werk). De multiculturele samenleving is eigenlijk een multiculturele opdracht. Niet gemakkelijk en weinig kans op succes op korte termijn. Gespreid over enkele generaties kunnen we maar hopen dat de scherpe kantjes verdwijnen. Zoniet zitten we opgescheept met een gevaarlijke tijdbom. De migratiestroom zou a posteriori dan een paard van Troje kunnen blijken.
![]() |
#53 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alle dan, dan heb ik me toch wel duchtig van dorpje vergist denk ik ![]() Neen zeg, het zal nog niet wezen, kom eens in de kerkstraat kijken, kijk eens wat er nu dicht is? Kijk eens wat er ooit open was? En vraag eens aan de mensen waarom het dicht is? (Bambi ofsow he?) Of kom eens aan den toog zitten en vraag eens waarover de mensen zich zoal beklagen? Of gaan we eventjes iets verder naar Maaseik (want daar horen we toch bij) ,en dan lopen we eens gezellig dat stadje in en dan zie je het vanzelf? Of kom eens naar een fuif? Je zult merken dat de mijnstreek niet echt ver weg is hoor... maja voor jou is er geen probleem eh? Wel ik kan je zeggen voor heel wat mensen die er wonen wel!
![]() |
![]() |
#57 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik zal voor mezelf wel uitmaken wat ik grappig vind, trouwens, lees eens het 'Rapport Vansan' en bekijk de cijfers van de onderscheiden bevolkingsgroepen in de gevangenissen eens. 'Ze' doen het daar uitstekend! 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat jou organistatie eerder een klucht is hoor, want waar heb ik het ergens gehad over het Vlaams Blok hier? En toch betrek je er dat bij? Bespeur ik daar een vorm van blinde haat tegen... ? Maar geef toe het is tot nu toe wel de enigste partij die ik hier weet en die er hier iets over zegt en iets aan durft doen... (nu zeg ik er dus wel iets over he ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |