Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 16 mei 2006, 23:47   #41
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ongeveer elke jongere heeft een GTA spel of heeft het al eens gespeeld.

Trouwens, Gustaafje, hij heeft zelf toegegeven dat hij expres op 'kleurlingen' schoot en dat da klein meisje gewoon op verkeerde plaats op de verkeerde tijd was.
volgens mij schoot die vent gewoon op alles wat bewoog.Die kleurlingen liepen daar toevallig rond , en het is op hun gevallen...bekentenissen op het politiebureau overtuigen mij niet, men kan daar iemand vanalles laten vertellen, vooral als het zo een jong ventje is zonder ervaring met ondervragingen, en die onderwijl al wel flink aan het panikeren zal zijn, nu de roes over is...Zo, en nu wacht ik dat de geniale Casca gaat bewijzen dat dit niet klopt... Dat kan niemand, net als het tegendeel bewijzen.
carlgustaaf is offline  
Oud 17 mei 2006, 08:12   #42
Casca
Minister

Standaard

Hij heeft het zelf toegegeven...
Casca is offline  
Oud 17 mei 2006, 08:48   #43
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
volgens mij schoot die vent gewoon op alles wat bewoog.Die kleurlingen liepen daar toevallig rond , en het is op hun gevallen...bekentenissen op het politiebureau overtuigen mij niet, men kan daar iemand vanalles laten vertellen, vooral als het zo een jong ventje is zonder ervaring met ondervragingen, en die onderwijl al wel flink aan het panikeren zal zijn, nu de roes over is...Zo, en nu wacht ik dat de geniale Casca gaat bewijzen dat dit niet klopt... Dat kan niemand, net als het tegendeel bewijzen.
Er waren twee getuigen van het eerste ogenblik die vertelden dat hij met zijn geweer tussen hen door gelopen heeft. Ze hadden nog tegen hem gezegd dat de foor al voorbij was, ze daagden hem bij wijze van spreken zelfs uit, Waarom zijn die dan niet afgeknald ?

Mensen die niet willen aannemen wat er gebeurd is zullen het ook nooit aannemen, negationisme noemt dat, al meerdere malen gesignaleerd in vlaams-nationalistische hoek.

Ik heb het van dichtbij meegemaakt bij oostfronters, jonge idealisten, die op aangeven van hun collegeprofs zijn vertrokken. Zij konden het achteraf niet verwerken dat ze meegedaan hadden met een misdadig regime, hun deelname konden ze niet ontkennen, hun vluchtweg was het ontkennen van de misdadigheid van het regime, en zo konden ze weer leven met zichzelf. Jammergenoeg hebben ze ook hun kinderen hiermee geïndoctrineerd.
Jammer dat ouders soms hun eigen opgebouwde fobienen proberen over te zetten op hun kinderen, ipv hen op te voeden tot zelfstandig denkende wezens, die het recht hebben om het niet eens te zijn met de visie van hun ouders.

Laatst gewijzigd door spherelike : 17 mei 2006 om 08:56.
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 09:30   #44
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ga niet beweren dat het niet zo is, maar er bestaat ook zoiets als suggestieve vraagstelling
athena is offline  
Oud 17 mei 2006, 09:47   #45
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

En nu is het al een computerspel ook. Kan niemand nu eens verantwoordelijkheid voor zijn daden nemen zonder een zondebok te zoeken? Qua excuses heb ik al alles gehoord: armoede, racisme, Vlaams Belang, moeilijke jeugd, relatieproblemen, videospelletjes,... Fuck off...
Tantist is offline  
Oud 17 mei 2006, 09:53   #46
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ge spreekt u zelf tegen. Op die moment in die tijdspanne in die buurt maai je minstens 20 mensen neer als je schiet op wat beweegt. Als je er 3 neermaaid is dat echt wel selectief een prooi zoeken. Vele mensen hebben de persoon met het geweer gezien. Er riepen er zelfs "zot". Iedereen die het kon navertellen was blank.
Bazilfunk is offline  
Oud 17 mei 2006, 09:59   #47
Bazilfunk
Minister

Standaard

Heel die vergelijking met San Andreas houdt totaal geen steek. Wie het spel een beetje kent weet dat je voor een missie, naast een geweer, een voertuig nodig hebt. Heel de game draait net daar rond het stelen van auto's en gangs afknallen. Als ie echt zo in de ban van dat spel was en net als dat spel wou handelen had echt wel eerst een moto of een auto (liefst politiewagen) gestolen.

Zijn daden liggen dichter bij racisme dan bij san andreas
Bazilfunk is offline  
Oud 17 mei 2006, 10:54   #48
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Heel die vergelijking met San Andreas houdt totaal geen steek. Wie het spel een beetje kent weet dat je voor een missie, naast een geweer, een voertuig nodig hebt. Heel de game draait net daar rond het stelen van auto's en gangs afknallen. Als ie echt zo in de ban van dat spel was en net als dat spel wou handelen had echt wel eerst een moto of een auto (liefst politiewagen) gestolen.

Zijn daden liggen dichter bij racisme dan bij san andreas
Zondebokkerij...
Oud 17 mei 2006, 10:57   #49
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Zondebokkerij...
We hebben geleerd van het VB 8)
Bazilfunk is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:20   #50
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
We hebben geleerd van het VB 8)
Tja... Ik zou er toch niet teveel een voorbeeld aan nemen.
Oud 17 mei 2006, 11:58   #51
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
En nu is het al een computerspel ook. Kan niemand nu eens verantwoordelijkheid voor zijn daden nemen zonder een zondebok te zoeken? Qua excuses heb ik al alles gehoord: armoede, racisme, Vlaams Belang, moeilijke jeugd, relatieproblemen, videospelletjes,... Fuck off...
Voor misdaad zijn er nu eenmaal verschillende oorzaken. Als alle redenen te samen mis zitten, heb je bijna zekerheid dat er iets zal gebeuren.

Zoals ik al schreef: het VB staat mee in het rijtje, vooraan.

Of videospelletjes gewelddadig gedrag versterken, daar discussieert men al jaren over. Feit is dat in legeropleiding wargames gebruikt worden om de drempel om te doden te verkleinen.
Oud 17 mei 2006, 13:03   #52
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Feit is dat in legeropleiding wargames gebruikt worden om de drempel om te doden te verkleinen.
Fout, FPS worden inderdaad gebruikt om A) mensen te rekruteren. America's Army is daar een goed voorbeeld van. B) Om soldaten op te leiden. Maar niet om de drempel tot doden te verkleinen.

Ik speel al enkele jaren FPS en GTA en geloof me, ik heb nog nooit de wil gehad om iemand te doden of te slaan.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:06   #53
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Fout, FPS worden inderdaad gebruikt om A) mensen te rekruteren. America's Army is daar een goed voorbeeld van. B) Om soldaten op te leiden. Maar niet om de drempel tot doden te verkleinen.

Ik speel al enkele jaren FPS en GTA en geloof me, ik heb nog nooit de wil gehad om iemand te doden of te slaan.
+1

... behalve over dat slaan dan
Casca is offline  
Oud 17 mei 2006, 16:03   #54
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
als ik 100 keer met een telefoonboek op uw kop slaag, dan gaat gij ook van alles toegeven (denk ik).Kijk, t'is een beetje off-topic, maar juist om je het te doen verstaan: voor een jaar of 10 pakte de gendarmerie in Frankrijk een landloper op.In de buurt was een jong meisje vermoord, en die vent liep daar auto-stop te doen.Pech voor hem, hij had al een strafblad.Na 2 dagen "ondervraging" gaf hij de moord toe, en vloog de bak in.Een tijd later mocht hij vrijuit, want een DNA-onderzoek had zijn onschuld bewezen.Zonder dat DNA onderzoek zat die vandaag nog in de bak."Zelf toegegeven", dat bewijst niet veel.Ik wacht eerst eens rustig af wat de schieter er zelf over gaat vertellen..geduld, dat komt nog.Mischien is het inderdaad een racistische moord, en dan kan jij met je vrienden dat gaan vieren( tiens, in de Kastelein bvb) , maar voor het moment staat dat dus niet vast.
het is echt weer zo typisch hé! Moest de moordenaar een kleurling zijn, die blanken omverknalde , dan zouden jullie er niet zo als de kippen bij zijn om hem te veroordelen.Maar nu!
carlgustaaf is offline  
Oud 17 mei 2006, 16:12   #55
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik 100 keer met een telefoonboek op uw kop slaag, dan gaat gij ook van alles toegeven (denk ik).Kijk, t'is een beetje off-topic, maar juist om je het te doen verstaan: voor een jaar of 10 pakte de gendarmerie in Frankrijk een landloper op.In de buurt was een jong meisje vermoord, en die vent liep daar auto-stop te doen.Pech voor hem, hij had al een strafblad.Na 2 dagen "ondervraging" gaf hij de moord toe, en vloog de bak in.Een tijd later mocht hij vrijuit, want een DNA-onderzoek had zijn onschuld bewezen.Zonder dat DNA onderzoek zat die vandaag nog in de bak."Zelf toegegeven", dat bewijst niet veel.Ik wacht eerst eens rustig af wat de schieter er zelf over gaat vertellen..geduld, dat komt nog.Mischien is het inderdaad een racistische moord, en dan kan jij met je vrienden dat gaan vieren( tiens, in de Kastelein bvb) , maar voor het moment staat dat dus niet vast.
het is echt weer zo typisch hé! Moest de moordenaar een kleurling zijn, die blanken omverknalde , dan zouden jullie er niet zo als de kippen bij zijn om hem te veroordelen.Maar nu!
Jij hebt er blijkbaar echt een persoonlijk probleem mee he, je blijft maar doordrammen tegen de gekende feiten in.
Eerst en vooral is het uitlokken van een bekentenis, in dit geval,
totaal overbodig.
Bij de vraag naar het motief, heeft de politie hem in het ziekenhuis in het bijzijn van de dokters, zeker zodanig afgeklopt (vooral in zijn gewonde buik) tot hij zij dat het racisme was.
Zijn schoolgenoten hebben zeker ook gefolterd tot hij bekende dat hij zelfmoord ging plegen en wat "makakken" zou meenemen.

Wanneer wordt negationisme onwelvoegelijk tov de slachtoffers ?

Laatst gewijzigd door spherelike : 17 mei 2006 om 16:13.
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 16:13   #56
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Voor misdaad zijn er nu eenmaal verschillende oorzaken. Als alle redenen te samen mis zitten, heb je bijna zekerheid dat er iets zal gebeuren.

Zoals ik al schreef: het VB staat mee in het rijtje, vooraan.

Of videospelletjes gewelddadig gedrag versterken, daar discussieert men al jaren over. Feit is dat in legeropleiding wargames gebruikt worden om de drempel om te doden te verkleinen.
als je alle dagen een uurtje speelt , dan maak je minstens 10 mensen per dag koud...dan één of andere dag dat eens écht doen, zal wel veel minder moeilijk zijn.Als ik op iemand héél kwaad ben , is mijn eerste reaktie héél véél zin hebben om hem een vuistslag te geven.Van die moderne jonge gasten, die heel de dag aan de computer zitten, en bijna nooit vechten, hebben mischien eerder de neiging om met een geweer te schieten.
Trouwens, ik voorspel dat men binnenkort racistische video-games gaat verkopen, waar het er op aankomt om zoveel mogelijk blanken/zwarten/ arabieren of wat dan ook voor mensensoort omver te knallen.Als dat tenminste nog niet bestaat.In elk geval, als er vraag naar is, gaat dat in de handel komen.Vrije markt, geldverdienen, je kent het wel...
carlgustaaf is offline  
Oud 17 mei 2006, 18:45   #57
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als computer spelletjes inderdaad zo de mensen in slechte zin kunnen beïnvloeden, waarom maken de politiek correcten dan geen spelletje dat ons zoveel beter maakt. Een spelletje dat ons doet snakken naar multikul of zoiets.
CutTheCrap is offline  
Oud 17 mei 2006, 19:59   #58
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
http://www.hetvolk.be/Article/Detail...cleID=GIVSAHS8

zie artikel

Wat vinden jullie hiervan? Na wat gezocht te hebben op google over dit computerspelletje kwam ik uit op volgende site:

http://www.rockstargames.com/sanandreas/

Blijkt dat in dit spelletje een zwarte persoon het hoofdpersonage is die zoveel mogelijk opdrachten dient uit te voeren in een ware "ghettogangster" stijl. Op internet zag ik ook diverse filmpjes waar je beelden te zien krijgt van de beelden van de game en soms lijkt het op 2 druppels water op van die decadente superoverdreven mtv clips met rapmuziek in.

Nu wat ik mij afvraag. Waarom, als die Hans dan toch zo racistisch was, waarom speelde hij dan zulke spelletjes waarbij zwarte gangsters en rap, drugs en bende oorlogen werden verheerlijkt? Het staat niet expliciet in het artikel of hij daadwerkelijk het spel speelde, maar het artikel laat allesinds uitschijnen van wel.

Ik vind het allesinds maar een raar feit
Wat ik nog wou zeggen: ze zeggen dat je zoveel Spaans-sprekende immigranten moet afknallen. Dit is een grove leugen. Ten eerste spreken alle personages Engels. Ten tweede moet je op een gegeven moment zelfs een Spaanssprekende migrant HELPEN. (Cesar Vialpando)

Trouwens je kan veel meer dingen doen dan 'mensen' afknallen. maar (eigen 'stunt'filmpje )

Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 17 mei 2006, 20:13   #59
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Er waren twee getuigen van het eerste ogenblik die vertelden dat hij met zijn geweer tussen hen door gelopen heeft. Ze hadden nog tegen hem gezegd dat de foor al voorbij was, ze daagden hem bij wijze van spreken zelfs uit, Waarom zijn die dan niet afgeknald ?

Mensen die niet willen aannemen wat er gebeurd is zullen het ook nooit aannemen, negationisme noemt dat, al meerdere malen gesignaleerd in vlaams-nationalistische hoek.

Ik heb het van dichtbij meegemaakt bij oostfronters, jonge idealisten, die op aangeven van hun collegeprofs zijn vertrokken. Zij konden het achteraf niet verwerken dat ze meegedaan hadden met een misdadig regime, hun deelname konden ze niet ontkennen, hun vluchtweg was het ontkennen van de misdadigheid van het regime, en zo konden ze weer leven met zichzelf. Jammergenoeg hebben ze ook hun kinderen hiermee geïndoctrineerd.
Jammer dat ouders soms hun eigen opgebouwde fobienen proberen over te zetten op hun kinderen, ipv hen op te voeden tot zelfstandig denkende wezens, die het recht hebben om het niet eens te zijn met de visie van hun ouders.
ik heb ook communisten gekend die Stalin verdedigden...zelfs toen iedereen al wist wat er in Rusland allemaal wel gebeurde, en gebeurt was...het is inderdaad niet makkelijk iets in vraag te stellen waar je heel je leven in gelooft hebt, en je voor ingezet hebt. Men ziet dat héél dikwijls, niet enkel in verband met politieke ideeën trouwens.Bvb. bij mensen die absoluut héél fier willen zijn op het strontjobke dat ze 40 of 45 jaar lang gedaan hebben...
carlgustaaf is offline  
Oud 17 mei 2006, 20:21   #60
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Jij hebt er blijkbaar echt een persoonlijk probleem mee he, je blijft maar doordrammen tegen de gekende feiten in.
Eerst en vooral is het uitlokken van een bekentenis, in dit geval,
totaal overbodig.
Bij de vraag naar het motief, heeft de politie hem in het ziekenhuis in het bijzijn van de dokters, zeker zodanig afgeklopt (vooral in zijn gewonde buik) tot hij zij dat het racisme was.
Zijn schoolgenoten hebben zeker ook gefolterd tot hij bekende dat hij zelfmoord ging plegen en wat "makakken" zou meenemen.

Wanneer wordt negationisme onwelvoegelijk tov de slachtoffers ?
er zijn niet zeer veel dingen waar ik echt een probleem mee heb.Met lynch-partijen echter wel...we zullen wel zien wie er uiteindelijk gelijk krijgt.
carlgustaaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be